Tämä helle rajoittaa enemmän kuin korona.
Hikisenä liikkumatta koko päivä. Aamusta ennen auringon nousua voi hehkeksi mennä ulos istumaan. Mitään ei jaksa, eikä pysty tekeen. Edes töissä.
Kommentit (123)
Miksi ette mene uimaan? Suomessa ei vesistöistä ole pulaa. Itse olen käynyt uimassa melkein joka päivä nyt kesäkuussa. Vedet alkaa vihdoin olla sen verran lämpimiä että siellä tarkenee lillutella enemmän kuin vartin kerrallaan. Tulee virkistynyt olo pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos on terve ja normaalipainoinen ihminen, niin ei luulisi helteestä olevan haittaa. Sairaat ja ylipainoiset sitten erikseen. Kyllä kummastuttaa tämä valitus. Itsekkin yli puolivälin raskaana ja ihan helposti kaikkea pystyn tekemään helteestä huolimatta.
Raskaus ei olekaan mikään sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette mene uimaan? Suomessa ei vesistöistä ole pulaa. Itse olen käynyt uimassa melkein joka päivä nyt kesäkuussa. Vedet alkaa vihdoin olla sen verran lämpimiä että siellä tarkenee lillutella enemmän kuin vartin kerrallaan. Tulee virkistynyt olo pitkäksi aikaa.
Joo, miksi? Minäkin voisin rullata pyörätuolilla keskelle järveä ja kaataa tuolin sinne. Loistava idea.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos on terve ja normaalipainoinen ihminen, niin ei luulisi helteestä olevan haittaa. Sairaat ja ylipainoiset sitten erikseen. Kyllä kummastuttaa tämä valitus. Itsekkin yli puolivälin raskaana ja ihan helposti kaikkea pystyn tekemään helteestä huolimatta.
Ihmisillä on mm erilaiset kehonlämmöt, lämmönsietokyvyt ja aineenvaihdunnat.
Olen terve ja normaalipainoinen mutta helteillä uupunut, ehkä eniten koska en saa nukuttua enkä treenattua normaalisti. Talvellakin tuuletan ja nukun pelkkä pussilakana päällä kun on kuuma.
Reilusti ylipainoinen ystäväni taas nauttii täysillä näistä keleistä.
no onko varaa laihduttaa? se auttaa aina,takuuvarmasti.
Missä se helle oikein on? Täällä etelässä oli eilen 22 astetta, tänään 23 astetta ja satanut ja ukkosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee kuumasta tosi huono olo, eikä pysty tekemään mitään. Heikottaa ja migreeniä pukkaa. Ei siinä mitään jos olis helteitä vähän pienempinä ryppäinä ja öisin viilenis, mutta nykyään tuppaa aina jäämään vaihde silmään ja sen sijaan, että ois muutama päivä tai max. viikko sitä hellettä, niin sitä onkin kuukausia. Välillä myös sais sataa reippaasti, vaan ei. Ei pisaraakaan sitten kun päättää pistää lämmöt täpölle.
Tämä. Päivä pari hellettä olisi ihan siedettävää.
Mutta helteet tulee viikkokausien putkissa niin kuin trooppisessa ilmastossa.
Jos et tykkää maata paikallasi 24/7 ja käristää itseäsi auringossa, niin helteissä ei ole ainuttakaan hyvää puolta.
Juu, pitää olla sisällä ja jos menee ulos, tulee huono olo.
No mitä tekemistä suosittelette helteillä?
Sillä rajauksella että auringossa makaaminen tekee huonon olon, enkä viihdy uimarannalla.
t. hyväkuntoinen 34v nainen
Niinpä. Pakkanen tai huono sää on pelkkä pukeutumiskysymys ja sisällä on kuitenkin mukavaa.
Liikaa lämpöä ei niin vain torjutakaan.
Mun mielestä just parasta. Pidän osan lomasta nyt, voisko olla parempaa... Tänäänkin muksujen kanssa 2x läheiselle uimarannalle uimaan, aamupalat parvekkeella ja päälle, alusvaatteet ja kiva mekko ihanaa. Eilen tehtiin tytön kanssa kesä varpaat siis lakattiin kesäiset varpaankynnet ja tehtiin jalkakylvyt. Ihanaa kesää kaikille, nauttikaa!!!
Vierailija kirjoitti:
no onko varaa laihduttaa? se auttaa aina,takuuvarmasti.
Kuule Einstein, minulla heikko lämmönsietokyky johtuu selkäydinvammasta. Millä tavalla laihduttaminen (johon minulla ei ole todellakaan varaa) vaikuttaa siihen?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä just parasta. Pidän osan lomasta nyt, voisko olla parempaa... Tänäänkin muksujen kanssa 2x läheiselle uimarannalle uimaan, aamupalat parvekkeella ja päälle, alusvaatteet ja kiva mekko ihanaa. Eilen tehtiin tytön kanssa kesä varpaat siis lakattiin kesäiset varpaankynnet ja tehtiin jalkakylvyt. Ihanaa kesää kaikille, nauttikaa!!!
Joidenkin pitää tehdä töitäkin. Mikäs siinä jos elämä on siinä mallilla että saa vaan löhötä ja lakkailla varpaita.
Toivottavasti joudut joskus raksalle duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Missä se helle oikein on? Täällä etelässä oli eilen 22 astetta, tänään 23 astetta ja satanut ja ukkosta.
Missä on "tämä etelä"? Esim. täällä on 29 astetta.
Olishan se kiva että vois istua sisällä tuulettimen vieressä. Satun vaan olemaan ulkotöis missä mennään kelissä kuin kelissä. Paha on olla mutta pakko vaan jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Asennekysymys.
Fysiologinen ominaisuus. Esim. huono terveys ei todellakaan ole mikään asennekysymys.
Vierailija kirjoitti:
No mitä tekemistä suosittelette helteillä?
Sillä rajauksella että auringossa makaaminen tekee huonon olon, enkä viihdy uimarannalla.
t. hyväkuntoinen 34v nainen
Pyöräily on mun mielipuuhaa helteellä. Ei mitään rankkaa suota vaan rauhallista tieajelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on "tämä etelä"? Esim. täällä on 29 astetta.
No minä asun Helsingissä, ja täällä ei tänä vuonna ole ollut vielä sekuntiakaan hellettä, kovasti jo odottelen, ettei tarvitisisi aina palella.