Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mitenkään estää somekanavissa tuttuja löytämästä sua???

Vierailija
04.05.2026 |

Ärsyttävää kun haluaisin vertaistukimaisesti käyttää somea ja jakaa sinne sisältöä mutta en samalla halua että tutut/lähiomaiset löytävät mut. Mutta tietysti juuri  nämä yleisimmät kuten insta, tiktok jne,  niin niissä oikein erikseen on mahdollisuus etsiä omia jo olemassa olevia yhteyshenkilöitä puhelinnumeron tmv. kautta. Mutta kun itse en missään nimessä kaipaa tällaista. 

Aikoinaan minulla oli instassa tili ja pidin myöskin blogia, mutta ärsytti kun siskoni ja tätini löysivät mut sieltä ja sitten myöskin useampi tuttu ja puolituttu...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menet sosiaaliseen mediaan ja et halua että ihmiset näkee mitä julkaiset? Suosittelen päiväkirjaa, sen voi laittaa laatikkoon piiloon katseilta ja terapiaa.  Myös suljetut ryhmät esim Facebookissa on hyviä jos vertaistuki on se juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi ymmärtänyt somen väärin. Se ei nyt vaan taida olla sun juttusi, joten unohda suosiolla. Itse vältän somea viimeiseen asti. Some on kuin joku yhteiskunnan syöpä. Pitäisi kieltää kokonaan.

Vierailija
4/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Prepaid

-Vertaistukisähköposti

Ole hyvä.

Vierailija
5/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olen jopa poistanut someni sen takia kun huomasin että siellä oli ensimmäisenä puhelimeni yhteystietojen henkilöt tarjolla. Juuri ne joita en missään tapauksessa haluaisi. Tulin siihen tulokseen että ilmeisesti someja varten pitäisi olla kokonaan oma puhelin jossa ei ollenkaan yhteystietoja ja mielellään ei koskaan omaa nimeään mihinkään. Ärsyttävää

Vierailija
6/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos et olisi siellä omalla nimelläsi?

Vierailija
7/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai naista taaass ärrsytttääää.   🤭🤣

Vierailija
8/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mua vai?

Vierailija
9/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytät instaa yksityisyys on mennyt. Ainoa keino on laittaa tili yksityiseksi, mutta sitten taas ihmiset ei näe sun sisältöä.

Vierailija
10/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili yksityiseksi...

Vierailija
11/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos et olisi siellä omalla nimelläsi?

Ei auta, puhelinnumerolla etsii tutut ja heille tarjoaa seurattavaksi.

Vierailija
12/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että asetuksista tuon voi vaihtaa.

Vierailija
13/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi ymmärtänyt somen väärin. Se ei nyt vaan taida olla sun juttusi, joten unohda suosiolla. Itse vältän somea viimeiseen asti. Some on kuin joku yhteiskunnan syöpä. Pitäisi kieltää kokonaan.

Mää en käytä somea, enkä naamakirjaa, instaa, tiktakkia jne. Hyvin saan olla rauhassa. En myöskään käytä sovelluksia ettei tarvitse pelätä huijauksia tai tietomurtoja. S-postilla ja pankin sivuilla pärjää vallan mainiosti. N59

Vierailija
14/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vähä älyiset esittelevät tissejään ja elämäänsä somessa. saa mitä tilaa. minun nimeä ei somessa eikä tiedustelussa ole.

Vierailija
15/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä on ärsyttänyt todella paljon. Oli snäppi, face, tiktokki tai Insta niin ennenkuin ehtii edes tutustua sivustoon niin on jo ne omat yhteystiedot tyrkyllä siellä. En halua ketään heistä sinne. En tajua mistä kerran yksi Tinder mätsi oli löytänyt mun tiktokin ja ehdotti omia videoitaan katseltavaksi vaikka sillä ei ollut kuin mun puhelinnumero. Ei siellä kuitenkin kaikille halua mitään jakaa, samoin insta

Vierailija
16/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain vähä älyiset esittelevät tissejään ja elämäänsä somessa. saa mitä tilaa. minun nimeä ei somessa eikä tiedustelussa ole.

No sinun kaltaiset eivät muunlaista sisältöä edes osaisi etsiä joten parempi että pysyt pois. Me muut etsitään tietoa ja kokemuksia joilla myös ansaitsee rahaa itseään esittelemättä.

Vierailija
17/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole instassa puhelinnumeroa, ei naamakuvaa ja nimikin on joku parkkipirkko nimimerkki. Kukaan ei löydä minua jos en sitä halua.

Vierailija
18/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän niitä kukaan katso edes. Ei mulla ole mitään kiinnostusta kenenkään kuvia siellä katella saati tekemisiä, mutta muuten olisin voinut olla. Mies

Vierailija
19/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinun kaltaiset eivät muunlaista sisältöä edes osaisi etsiä joten parempi että pysyt pois. Me muut etsitään tietoa ja kokemuksia joilla myös ansaitsee rahaa itseään esittelemättä.

Nyt en ihan ymmärrä miten saat rahaa etsimällä tietoja ja kokemuksia? 

Ylipäätään miten se raha liittyy siihen someen?

Vierailija
20/44 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole instassa puhelinnumeroa, ei naamakuvaa ja nimikin on joku parkkipirkko nimimerkki. Kukaan ei löydä minua jos en sitä halua.

Mietin samaa. Olen somessa salanimellä tyyliin Teija Toivonen, kaikki mahdolliset tiedot on salattu eikä kukaan instan tai tiktokin tms. kautta saa puhelinumeroani selville. Sitä varten niillä alustoilla on asetukset, että niitä käytetään ja muokataan halutunlaisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan