Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista
"Tutkimuksen perusteella kumppanin löytäminen on vaikeinta maissa, joissa perinteiset sukupuoliroolit ovat murtuneet, mutta uusia tasa-arvoisia rooleja ei ole löytynyt. Helpoiten kumppanin ovat löytäneet nimittäin ihmiset maissa, joissa eri sukupuolet ovat tasa-arvoisia keskenään sekä maissa, joissa sukupuoliroolit ovat perinteiset. Murrosvaihetta elävissä yhteiskunnissa on vaikeinta löytää kumppani. Muissa Pohjoismaissa tasa-arvokehitys on tutkimuksen mukaan Suomea pidemmällä ja ikisinkkujen osuus siksi pienempi kuin Suomessa. Paljon ikisinkkumiehiä on sen sijaan Irlannissa ja ikisinkkunaisia Italiassa."
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…
Kommentit (3307)
Vierailija kirjoitti:
Kylllä luulisi meillä paljon mummoloita riiittävän.
Mä enn ymmärrä sitä miksi niiitä lapsia pitää tehdä niiin paljon suhteeessa realiteetteihin ja budjettiin. Monet asiat voidaaan sopia, yhteistä aikaa järjestäää ja lasten kansssa touhuta muttta jossain kohtaa on hyvä jo ennakkkoon miettiä kestävyyden rajat etttä mikä on realistista ja järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi miehet kokevat tätä "en saa ketään"-oloa johtuu siitä että havittelevat aina itseään paremmannäköisiä naisia. Yllätys ettei silloin jää kun rannalle ruikuttamaan.
Mistä esim Youtube tähti Youtubejani löytäisi itseään huonommannäköisen naisoletetun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa naiset nyt, miksi sen kerran paneskellun miehen kanssa ei voi paneskella useimmin vaan pitää sinkkuna aina olle eri miehen kanssa (vaikka ette halua olla kyläpyöriä)? Onko kerta pano aina huono eikä kemiaakaan ollut vaikka just ennen panoa oli kemiaa ja kiimaa? Muuttuuko teidän oma valinta yhtäkkiä huonoksi yön aikana vai onko sitten kyse karkkikauppa -ilmiöstä? Nainen hakee joka viikonloppu uuden panon vain "koska se on helppoa ja koska mä voin"?
Hyvin harvoin omassa elämässä sinkkuna olen edes edennyt siihen kertapanoon, sillä se on aina riski naisen turvallisuudelle. Nainen kun harrastaa seksiä tuntemattoman miehen kanssa, hän laittaa aina itsensä hyvin haavoittuvaiseen asemaan. Siksi haluan ainakin itse aina tuntea miehen edes jotenkin, ennen sänkyyn hyppäämistä.
Miehet ei taida oikeasti nähdä, miten paljon naisen tulee miettiä omaa turvallisuuttaan jokapäiväisessä elämässä. Ja tämä ei todellakaan tarkoita, että kaikki miehet ovat pelottavia ja vaarallisia, ei edes suurin osa! Mutta se pieni marginaaliryhmä pilaa paljon myös niiltä hyviltä miehiltä. Tämän marginaaliryhmän takia naisia monesti ahdistaa kun tuntematon mies tulee juttelee, nainen joutuu miettimään tarkkaan missä tapaa Tinder-treffin, uskaltaako mennä tuntemattoman kotiin, kenelle pitää muistaa kertoa minne menee jos käy huonosti. Nämä on oikeasti asioita joita jokainen nainen miettii ja usein päivittäin. Lenkillekkin mennessä pitää miettiä onko liian pimeää vai voiko vielä mennä metsään, baarin jälkeen miettii voiko kävellä kotiin vai pitääkö varmuuden vuoksi tilata kallis taksi. Kerran yksin työmatkalla tuntematon mies tuli keskellä yötä hotellin aulassa vastaan ja oli seuraamassa minua hissiin. Hissin tultua mies sanoi ottavansa seuraavan hissin, niin saan rauhassa mennä yksin. Olin häkeltynyt mutta kiitollinen, että mies tajusi joidenkin naisten varmasti pelkäävän mennä keskellä yötä tuntemattoman miehen kanssa hissiin jos hän vaikka seuraisi hotellihuoneeseen.
Moni mies voi ajatella, että tämä on ylireagointia ja kärjistettyä, mutta totuus on ettei se ole. Ja kun te hyvät miehet omalla käytöksellänne ja teoillanne autatte saamaan k*sipäät ja epämääräiset hyypiöt vastuuseen, ette vähättele naisten pelkoa ja ymmärrätte miltä naisista tuntuu, silloin te olette juuri niitä turvallisia, mahtavia kympin miehiä. Se ei lompakkoa tai ulkonäköä jos kohtelette naisia kunnioittavasti.
Taas tätä samaa lässytystä. Miehet kokevat paljon enemmän väkivaltaa kuin naiset, mutta naiset ovat riskiasemassa? Enemmän minä itseäni riskeeraan olemassa paikallisessa baarissa kännissä kuin nainen lähtiessään antamaan vulvansa saloja miehen ja lihasauvansa iloksi.
Mutta ulise ja uhriudu toki jos se oloasi helpottaa.
Toisin sanoen, miehet ovat riski meille kaikille.
En minä sitä ole kieltänyt. On asioita mitkä vaan on. Esimm. miesten suurempi agressiivisuus, naisilla taas miehestä taloudellisen hyötymisen taipumus tai suurempi riski olla vaaraksi vauvalle.
Mutta se, että naisten erityisesti pitää varoa miehiä on aivan sontaa koska nimenomaan miesten pitää.
Ei mua ole koskaan yksikään nainen yrittänyt raiskata, kourinut ja ronkkinut vasten tahtoa tai lyönyt. Miehet kyllä. t: nainen 46v
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, tällaisia tarvitaan lisää. Monilla kilteillä miehillä on pariutuminen todella vaikeaa, joskus tuntuu, että naiset ovat allergisia sellaisille vähän rauhallisemmille introverteille miehille.
Samaistuin tuohon nimimerkkiin "gymcel", koska itselläkin on takana kymmeniä treffejä joista suuri osa päättyy niihin "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeihin. En tiedä, että mikä se on missä mättää? Naama vai luonne vai status? Tai ehkä kaikki. Pitäisikö yrittää väkisin muuttua sellaiseksi kovan itsevarmaksi läpän heittäjä flirttailijaksi ja valehdella olevansa jossain korkean statuksen ammatissa..?
No jos sinussa ei ole "mitään" niin miksi kukaan nainen haluaisi olla kanssasi? Miten se muka on niin ihmeellistä/jopa väärin että hauskat ja puheliaat iloiset tunnelmankohottajatyypit saavat huomiota ja sitä myötä seuraa? Jos "tarjolla" on kaksi miestä, joista toinen on kiva ja hymyilevä ja juttelee niitä näitä ja ottaa kontaktia ja toinen vaan möllöttää tuppisuuna tai oikeastaan ei edes ole paikalla koska takoo pleikkaria himassa niin on se aika itsestäänselvää että tuon ekan kanssa juttelee, tutustuu, ehkä harrastaa seksiäkin, kehittää parisuhteen jne.
Ja voin sanoa että ihan sama se on naisillakin. Ujona ja perusilmeeltään tympeänä (resting bitch face / bitchy resting face) ei saa seuraa kun taas helmenhohtoisia hampaitaan välkyttelevät iloisen ja söpön näköiset puheliaat nauravaiset naiset ovat kuumaa kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa naiset nyt, miksi sen kerran paneskellun miehen kanssa ei voi paneskella useimmin vaan pitää sinkkuna aina olle eri miehen kanssa (vaikka ette halua olla kyläpyöriä)? Onko kerta pano aina huono eikä kemiaakaan ollut vaikka just ennen panoa oli kemiaa ja kiimaa? Muuttuuko teidän oma valinta yhtäkkiä huonoksi yön aikana vai onko sitten kyse karkkikauppa -ilmiöstä? Nainen hakee joka viikonloppu uuden panon vain "koska se on helppoa ja koska mä voin"?
Hyvin harvoin omassa elämässä sinkkuna olen edes edennyt siihen kertapanoon, sillä se on aina riski naisen turvallisuudelle. Nainen kun harrastaa seksiä tuntemattoman miehen kanssa, hän laittaa aina itsensä hyvin haavoittuvaiseen asemaan. Siksi haluan ainakin itse aina tuntea miehen edes jotenkin, ennen sänkyyn hyppäämistä.
Miehet ei taida oikeasti nähdä, miten paljon naisen tulee miettiä omaa turvallisuuttaan jokapäiväisessä elämässä. Ja tämä ei todellakaan tarkoita, että kaikki miehet ovat pelottavia ja vaarallisia, ei edes suurin osa! Mutta se pieni marginaaliryhmä pilaa paljon myös niiltä hyviltä miehiltä. Tämän marginaaliryhmän takia naisia monesti ahdistaa kun tuntematon mies tulee juttelee, nainen joutuu miettimään tarkkaan missä tapaa Tinder-treffin, uskaltaako mennä tuntemattoman kotiin, kenelle pitää muistaa kertoa minne menee jos käy huonosti. Nämä on oikeasti asioita joita jokainen nainen miettii ja usein päivittäin. Lenkillekkin mennessä pitää miettiä onko liian pimeää vai voiko vielä mennä metsään, baarin jälkeen miettii voiko kävellä kotiin vai pitääkö varmuuden vuoksi tilata kallis taksi. Kerran yksin työmatkalla tuntematon mies tuli keskellä yötä hotellin aulassa vastaan ja oli seuraamassa minua hissiin. Hissin tultua mies sanoi ottavansa seuraavan hissin, niin saan rauhassa mennä yksin. Olin häkeltynyt mutta kiitollinen, että mies tajusi joidenkin naisten varmasti pelkäävän mennä keskellä yötä tuntemattoman miehen kanssa hissiin jos hän vaikka seuraisi hotellihuoneeseen.
Moni mies voi ajatella, että tämä on ylireagointia ja kärjistettyä, mutta totuus on ettei se ole. Ja kun te hyvät miehet omalla käytöksellänne ja teoillanne autatte saamaan k*sipäät ja epämääräiset hyypiöt vastuuseen, ette vähättele naisten pelkoa ja ymmärrätte miltä naisista tuntuu, silloin te olette juuri niitä turvallisia, mahtavia kympin miehiä. Se ei lompakkoa tai ulkonäköä jos kohtelette naisia kunnioittavasti.
Taas tätä samaa lässytystä. Miehet kokevat paljon enemmän väkivaltaa kuin naiset, mutta naiset ovat riskiasemassa? Enemmän minä itseäni riskeeraan olemassa paikallisessa baarissa kännissä kuin nainen lähtiessään antamaan vulvansa saloja miehen ja lihasauvansa iloksi.
Toisin sanoen, miehet ovat riski meille kaikille.
En minä sitä ole kieltänyt. On asioita mitkä vaan on. Esimm. miesten suurempi agressiivisuus, naisilla taas miehestä taloudellisen hyötymisen taipumus tai suurempi riski olla vaaraksi vauvalle.
Mutta se, että naisten erityisesti pitää varoa miehiä on aivan sontaa koska nimenomaan miesten pitää.
Ei mua ole koskaan yksikään nainen yrittänyt raiskata, kourinut ja ronkkinut vasten tahtoa tai lyönyt. Miehet kyllä. t: nainen 46v
Vai niin.
Lisäksi et näköjään tajunnut mistä oli edes puhe.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Miesten täytyy kehittyä aidosti tasa-arvoiseksi , eikä vaan vinkua vastaan.
Jes! Lisää vihaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mikään yllättävä uutinen. Naiselta vaaditaan työssäkäyntiä ihan siinä kuin mieheltäkin, mutta suurin osa miehistä ei silti panosta vastaavasti enemmän parisuhteeseen, kodinhoitoon ja lapsiin. Kun parisuhde on naiselle jo lähtökohtaisesti aika huono diili, niin on sen miehen totta vie oltavakin aika hemmetin upea tapaus, että tuollaiseen viitsii lähteä.
Tällä hetkellä miehet yrittävät tasa-arvossa poimia rusinat pullasta. He tykkäävät kyllä, että naisetkin tienaavat rahaa, mutta eivät haluaisi oman työmääränsä lisääntyvän, vaan muilta osin sitten haluaisivatkin perinteisempää työnjakoa ymmärtämättä ollenkaan, että siihen perinteiseen työnjakoon sisältyi erittäin olennaisena osana se, että mies sitten hoitaa naiselle kunnollisen elintason.
Aikamoinen yleistys ja oletus. Mihin se perustuu, muutakuin ennakkoluuloihin?
Kokemuksiin, keskusteluihin ja havaintoihin. Ennakkoluuloni oli, että ei kukaan mies voi ajatella niin, että päävastuun perheestä voi sysätä naiselle ja mies sitten keskittyy nauttimaan eduista. Kuitenkin juuri tällainen ajatusmalli on ilmeisen elinvoimainen, niin se on todellisuus ennakkoluuloja ihmeellisempää.
Tämä on nimenomaan miesten ajatusmaailma. Nainen elättää perheen ja hoitaa kodin. Miehen tehtävä on, ehkä jos jaksaa, viedä muksut aamulla hoitoon, vaimo hakee kun pääsee töistä ja mies on päivän kotona istumassa pelikoneella tai ryyppää sohvalla. Peruspäiväraha mikä tulee kelalta pistetään päihteisiin ja peleihin. Väsyneelle vaimolle ehdotellaan lisäduunin ottamista kun mies on keksinyt lisää kuluja. Tästä sitten pitäisi innostua?
Onkohan nyt ihan näinkään.
Oma kokemukseni, lähipiirini ja elämänmuotoni on ihan toisenlainen.
Miehenä minulla on huonompi diili. Parisuhteen edellytys oli ja on tietenkin se, että molemmat hoitavat puolet kotitöistä: siivouksesta, ruuanlaitosta, tiskauksesta, lastenhoidosta, pyykkien hoidosta jne.
Tämä toimi oikein hyvin niin kauan kuin asuimme kerrostalossa.
Mutta kun muutimme omakotitaloon, elämäni muuttui surkeammaksi. Nyt parisuhteemme edellytys on se, että molemmat hoitavat puolet SISÄkotitöistä: siivouksesta, ruuanlaitosta, tiskauksesta, lastenhoidosta, pyykkien hoidosta jne.
Sen lisäksi minä hoidan kaikki ULKOkotityöt: talon remontoinnin, pihan ja puutarhan hoidon, lumityöt, korjaukset, maalaukset, aidat, kasvimaan, ulkorakennusten kunnostuksen, hoidon ja siivouksen, polttopuiden hankinnan tai teon ja niiden pinoamisen, kuljetuksen, kantamisen ja niillä lämmittämisen, samaten kaikki vastaavat korjaus-, huolto- ja hoitotyöt kesämökillä ja LISÄKSI puolet sisäkotitöistä kesämökillä (siivous, ruuanlaitto, tiskaus, lastenhoito ym).
Turhaa mainita, että näiden lisäksi käyn töissä, olen pitänyt isyysvapaita maksimimäärän, hoidan lapsiani, perheen lemmikkejä, maksan puolet kaikista kotitalouden normaalikuluista JA käytännössä kaikki talon huolto-, korjaus- ja remonttitarvikkeet; vaimon mukaan siksi, että "harrastan" kodin remontoimista.
Moniko nainen suostuisi siihen, että mies sanelisi, mihin kotitöihin aikoo ryhtyä, ja mitkä laskee naisen "harrastuksiksi"?
Alkaa raivostuttamaan tuo P***A A**A niin paljon, että tekisi mieli potkaista hänet kadulle ja ajaa kirveen kanssa kauemmas, jos yrittää tulla lähelle.
Onpa teidän talo melkoinen työleiri. Vanhempani ovat asuneet samassa omakotitalossa nyt yli 35 vuotta, mutta eivät ole itse remontoineet mitään, heillä ei myöskään ole mitään polttopuiden tekoa tai ulkorakennuksia. Kuulostaa siltä, että olette ottaneet liian isotöisen talon, ja teillä on nyt kaksin verroin hommaa, kun on kesämökkikin ja ilmeisen isotöinen talo. Ja ilmeisesti kumpikaan ei oikeasti haluaisi noita töitä tehdä.
Juuri sen vuoksi itse asun kerrostalossa, etten halua tehdä omakotitalon töitä. Piha on kiva, mutta sitä tarvitsee lähinnä kesäisin, ja sitä varten on kesämökki. Eihän se tietenkään reilua ole, jos sinä joudut tekemään paljon enemmän, mutta tilanteessa, jossa kumpikaan ei oikein halua tehdä, kannattaisi miettiä, mistä kohtaa voisi vähentää niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka sitä väkivaltaa kohdistaa mieheen? Nainen, vai toinen mies? Juttu on niin, että niin kauan kuin miehet ovat niin tunteidensa vietävinä että sekä naisten, että toisten miesten pitää pelätä, niin aika heikossa on arvostus ja mielenkiinto. Ja kun ei ole sitä kristallipalloa mistä katsoa mihin ryhmään tämä vasta tavattu mies kuuluu, niin on pakko suhtautua varauksella kaikkiin miehiin.
Eikös Suomi ole Islannin jälkeen maailman toiseksi paras maa naisille? Ilmeisesti naisena olemiseen liittyy sitten muutakin kuin tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole mikään yllättävä uutinen. Naiselta vaaditaan työssäkäyntiä ihan siinä kuin mieheltäkin, mutta suurin osa miehistä ei silti panosta vastaavasti enemmän parisuhteeseen, kodinhoitoon ja lapsiin. Kun parisuhde on naiselle jo lähtökohtaisesti aika huono diili, niin on sen miehen totta vie oltavakin aika hemmetin upea tapaus, että tuollaiseen viitsii lähteä.
Tällä hetkellä miehet yrittävät tasa-arvossa poimia rusinat pullasta. He tykkäävät kyllä, että naisetkin tienaavat rahaa, mutta eivät haluaisi oman työmääränsä lisääntyvän, vaan muilta osin sitten haluaisivatkin perinteisempää työnjakoa ymmärtämättä ollenkaan, että siihen perinteiseen työnjakoon sisältyi erittäin olennaisena osana se, että mies sitten hoitaa naiselle kunnollisen elintason.
Kokemuksiin, keskusteluihin ja havaintoihin. Ennakkoluuloni oli, että ei kukaan mies voi ajatella niin, että päävastuun perheestä voi sysätä naiselle ja mies sitten keskittyy nauttimaan eduista. Kuitenkin juuri tällainen ajatusmalli on ilmeisen elinvoimainen, niin se on todellisuus ennakkoluuloja ihmeellisempää.
Tämä on nimenomaan miesten ajatusmaailma. Nainen elättää perheen ja hoitaa kodin. Miehen tehtävä on, ehkä jos jaksaa, viedä muksut aamulla hoitoon, vaimo hakee kun pääsee töistä ja mies on päivän kotona istumassa pelikoneella tai ryyppää sohvalla. Peruspäiväraha mikä tulee kelalta pistetään päihteisiin ja peleihin. Väsyneelle vaimolle ehdotellaan lisäduunin ottamista kun mies on keksinyt lisää kuluja. Tästä sitten pitäisi innostua?
Miehenä minulla on huonompi diili. Parisuhteen edellytys oli ja on tietenkin se, että molemmat hoitavat puolet kotitöistä: siivouksesta, ruuanlaitosta, tiskauksesta, lastenhoidosta, pyykkien hoidosta jne.
Mutta kun muutimme omakotitaloon, elämäni muuttui surkeammaksi. Nyt parisuhteemme edellytys on se, että molemmat hoitavat puolet SISÄkotitöistä: siivouksesta, ruuanlaitosta, tiskauksesta, lastenhoidosta, pyykkien hoidosta jne.
Sen lisäksi minä hoidan kaikki ULKOkotityöt: talon remontoinnin, pihan ja puutarhan hoidon, lumityöt, korjaukset, maalaukset, aidat, kasvimaan, ulkorakennusten kunnostuksen, hoidon ja siivouksen, polttopuiden hankinnan tai teon ja niiden pinoamisen, kuljetuksen, kantamisen ja niillä lämmittämisen, samaten kaikki vastaavat korjaus-, huolto- ja hoitotyöt kesämökillä ja LISÄKSI puolet sisäkotitöistä kesämökillä (siivous, ruuanlaitto, tiskaus, lastenhoito ym).
Turhaa mainita, että näiden lisäksi käyn töissä, olen pitänyt isyysvapaita maksimimäärän, hoidan lapsiani, perheen lemmikkejä, maksan puolet kaikista kotitalouden normaalikuluista JA käytännössä kaikki talon huolto-, korjaus- ja remonttitarvikkeet; vaimon mukaan siksi, että "harrastan" kodin remontoimista.
Moniko nainen suostuisi siihen, että mies sanelisi, mihin kotitöihin aikoo ryhtyä, ja mitkä laskee naisen "harrastuksiksi"?
Alkaa raivostuttamaan tuo P***A A**A niin paljon, että tekisi mieli potkaista hänet kadulle ja ajaa kirveen kanssa kauemmas, jos yrittää tulla lähelle.
No miksi et saa suutasi auki? Kuten naiset ovat aina todenneet: parempi yksin kuin paskassa liitossa.
Olen avannut suuni lukuisia kertoja. Kaikki menee näköjään kuin vesi hanhen selästä, tai toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Olen kuitenkin vielä tällä hetkellä nalkissa. En haluaisi millään lähteä. Ennen kaikkea joutuisin viikonloppuisäksi ja menettäisin puolet herkeämättömän työn hedelmistä - omaisuuden osituksessa ei tultaisi huomioimaan tekemiäni remontteja omakotitalossa tai kesämökillä.
Jos näitä asioita ei olisi, olisin kyllä jo lähtenyt. Olen kyllä jo senkin suunnitellut, ja ostin itselleni vaimon tietämättä poikamiesboksinkin valmiiksi (olen tosin antanut sen toistaiseksi vuokralle).
Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat olla isoja, nostan kytkintä. Ja valmistelen lähdön ihan piruuttani niin, että kerron asiasta vaimolle vasta, kun heitän avaimet pöydälle. Suunnitelmat ovat jo valmiina. Tämä tulisi tapahtumaan 50-vuotissyntymäpäivieni jälkeen, heti seuraavana viikonloppuna. Ajoitin homman näin sen vuoksi, että lapset olisivat tuolloin jo isoja: toinen olisi aikuinen ja toinen aikuisuuden kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suomi ole Islannin jälkeen maailman toiseksi paras maa naisille? Ilmeisesti naisena olemiseen liittyy sitten muutakin kuin tasa-arvoa.
Siihen liittyy sellaisia asioita kuin äitiyskuolleisuus, naisten vaikutusmahdollisuudet politiikassa, naisten mahdollisuudet käydä töissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vain ovat keskimäärä miestä kehittyneempiä ja sivistyneempiä. Tämän näkee loistavasti myös nuorison parissa. Itselläni pikkusisko ja pikkuveli ja kun kuulen näiden kahden eri "ryhmän" keskusteluja ja arvomaailmaa niin huomattava ero. Tytöt ovat jo varhaisessa elämänvaiheessaan paljon sivistyneempiä jälleen, yleisesti ottaen. On poikkeuksiakin toki.
Toinen huomio. Olen 24-vuotias ja avopuolisoni on 27. Oldn paljon sivistyneempi. Äitini on sivistyneempi kuin isäni, sama pätee kaikkiin naisiin lähipiirissäni :D
Tämä ei ole dissaus miehiä kohtaan vaan kylmä fakta.
Olette jäljessä miehet. Ihan sama missä iässä olette. On teidän tehtävänne kehittyä.Lähes koko maailma miesten kehittämä, mutta niin vaan naiset on "kehittyneitä". Naiset täyttävät yliopistojen huuhaa-linjat, mutta missään ei ole päätetty mikä olisi oikeinta sivistystä ja kehittyneisyyttä.
Jos miestä/poikaa kiinnostaa elämässä urheilu ja koneiden parissa rassailu niin ei se tee hänestä "sivistymätöntä". Sen sijaan nainen joka henkevien keskusteluidensa lomasta teilaa urheilua/motskareita harrastavan raksamiehen sivistymättömäksi ja kehittymättömäksi, tekee itsestään täydellisen pellen. Elämä ei ole mikään sivistyskilpailu.
T. Jake
Naiset täyttävät yliopistojen *kaikki* linjat. Kaikilla korkeakoulualoilla naisia on vähintään puolet, useimmiten enemmistö. Ainoat poikkeukset ovat teknillisen alat ja maanpuolustuskorkeakoulu.
Tai ehkä sitten sinusta yliopisto kaikkinensa on huuhaata ja todellinen sivistys siellä raksalla.
Eri
Kuuluuko naisvaltaisille yliopistoaloille tiivistikin totuuden muuntelun ja valehtelun kurssi?
Yliopisto-opiskelijoista 53,4 prosenttia on naisia,
https://www.stat.fi/til/yop/2018/yop_2018_2019-05-09_tie_001_fi.html
Mikä tuossa sinusta oli valheellista? Eikö siellä raksalla opeteta matematiikkaa sen verran että tietäisit että puolet 100% on 50% ja 53,4% on tällöin YLI puolet.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa, että naiset ja muunsukupuoliset ovat sorrettuja ryhmiä. Eivät miehet. Siis jos miehille lisätään oikeuksia naisten ja muunsukupuolisten kustannuksella, niin tasa-arvo heikkenee ja sorto lisääntyy.
Eivätkös miehet pärjää naisia huonommin melkein jokaisella elämän osa-alueella Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Meillä se tekee joka osaa, ja toinen auttaa. Minä esimerkiksi en osaa rempata taloa, mutta autan aina miestä tekemällä mitä hän pyytää. Vaikeammastakin hommasta selviää kyllä kun on ohjeistus miten se pitää tehdä. Mies taas on ihan kujalla siivoamisesta,esimerkiksi missä järjestyksessä asiat kannattaa tehdä. Minä ohjeistan että mitä seuraavaksi, ja molemmat yhdessä tekee. Helpot hommat kuten halonhakkuut tai nurmikonleikkuut tekee se joka ehtii.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että miesten on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kumppania löydy? Naisille sen hyväksyminen näyttää olevan paljon helpompaa. Tuntuu, että miehet ajattelevat jotenkin "narsistisemmin" ja heille on jonkinlainen "loukkaus" jos jäävät yksin. Ihan kuin olisi naisten velvollisuus olla näistä miehistä kiinnostuneita.
Miehelle se on paljon rajaavampaa, kun tavismies ei saa yhden yön juttuja eikä sinkkumiehenä voi hankkia lasta. Siinä jää iso osa elämästä pois
Huomatkaa prioriteetti: 1) yhdenyön jutut 2) lapsi
Nuohan kuulostavat naisen prioriteeteilta.
Seurustelu luotettavan miehen kanssa alkaa kiinnostamaan vasta kun halutaan lapsi. Ennen sitä seikkaillaan jännittävämpien miesten kanssa.
Jankjankjankjankjank. Ihan kuin kuuroille korville puhuisi. En tiedä millaisia naisia sinun tuttavasi, sukulaisesi ja työkaverisi ovat, mutta kumma kun minä en tunne yhtäkään sellaista naista joka olisi harrastanut yhden yön juttuja ikävuodet 16-28 ja sitten vasta ruvennut katselemaan luotettavaa miestä. Käsittämätöntä tuubaa.
Usas systeemi toimii tällee, en tiiä miten suomes.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että miesten on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kumppania löydy? Naisille sen hyväksyminen näyttää olevan paljon helpompaa. Tuntuu, että miehet ajattelevat jotenkin "narsistisemmin" ja heille on jonkinlainen "loukkaus" jos jäävät yksin. Ihan kuin olisi naisten velvollisuus olla näistä miehistä kiinnostuneita.
Naiset ovat jokaisen miehen elämän keskiössä, kun taas miehet ovat naiselle mukava sidequest, jos hyvin käy. Miehethän elävät avioliitossa pidempään ja onnellisempana kuin sinkkuna, naisilla ei samaa korrelaatiota ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin alkaa taas yksi naisten haukkumisketju. Eipä todella näin pari vuotta sitten sinkkuuntuneena naisena houkuttele yhtään mikään parisuhteeseen viittaavakaan, jos tavalliset miehet ovat nykyisin tällaisia naisia vihaavia vinkujia. No, onneksi parisuhde ei ole mikään pakko. Yksin on ainakin paljon mukavampi olla kuin misogyniaan taipuvaisen katkerikon kanssa.
Eivät nämä kommentoijat ole mitään tavallisia miehiä. Nämä on se alin pohjasakka. Älä mene tinderiin äläkä lue tätä palstaa niin et kohtaa näitä kyseisiä miehiä kyllä missään.
Paitsi naapurina, lapsesi opettajana, lähikaupan "väiskinä", bussikuskina kun menet aamulla duuniin ja tietysti työkavereina.
ohis
Teitä on muutama äänekäs täällä, ette te oikeasti ole mikään kansanliike vaikka niin luulettekin. Tavallisella miehellä tarkoitetaan jotakin ihan muuta kuin teitä, enemmistö määrittää normaalin.
Esimerkiksi mun lähipiirissä lähes kaikki ovat naimisissa eli se siitä listastasi.
Sama se on naisissa, AV-lla on vain äänekäs alin pohjasakka koska enemmistö ei ole täällä. Että turpa rullalle vaan, miesvihainen öyhöttäjä.
Ei pidä paikkaansa ja tiedät tämän hyvin itsekin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et saa suutasi auki? Kuten naiset ovat aina todenneet: parempi yksin kuin paskassa liitossa.
Olen avannut suuni lukuisia kertoja. Kaikki menee näköjään kuin vesi hanhen selästä, tai toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Olen kuitenkin vielä tällä hetkellä nalkissa. En haluaisi millään lähteä. Ennen kaikkea joutuisin viikonloppuisäksi ja menettäisin puolet herkeämättömän työn hedelmistä - omaisuuden osituksessa ei tultaisi huomioimaan tekemiäni remontteja omakotitalossa tai kesämökillä.
Jos näitä asioita ei olisi, olisin kyllä jo lähtenyt. Olen kyllä jo senkin suunnitellut, ja ostin itselleni vaimon tietämättä poikamiesboksinkin valmiiksi (olen tosin antanut sen toistaiseksi vuokralle).
Siinä vaiheessa, kun lapset alkavat olla isoja, nostan kytkintä. Ja valmistelen lähdön ihan piruuttani niin, että kerron asiasta vaimolle vasta, kun heitän avaimet pöydälle. Suunnitelmat ovat jo valmiina. Tämä tulisi tapahtumaan 50-vuotissyntymäpäivieni jälkeen, heti seuraavana viikonloppuna. Ajoitin homman näin sen vuoksi, että lapset olisivat tuolloin jo isoja: toinen olisi aikuinen ja toinen aikuisuuden kynnyksellä.
Muuttakaa takaisin kerrostaloon. Vai miten pitkään ajattelit kärsiä, 20 vuottako? Oma on elämäsi ja vain sinä voit tehdä muutoksia siihen. Suunnitelmasi on typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, tällaisia tarvitaan lisää. Monilla kilteillä miehillä on pariutuminen todella vaikeaa, joskus tuntuu, että naiset ovat allergisia sellaisille vähän rauhallisemmille introverteille miehille.
Samaistuin tuohon nimimerkkiin "gymcel", koska itselläkin on takana kymmeniä treffejä joista suuri osa päättyy niihin "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeihin. En tiedä, että mikä se on missä mättää? Naama vai luonne vai status? Tai ehkä kaikki. Pitäisikö yrittää väkisin muuttua sellaiseksi kovan itsevarmaksi läpän heittäjä flirttailijaksi ja valehdella olevansa jossain korkean statuksen ammatissa..?
Sinun ei tarvitse muuttua, valitset vaan treffeille niitä samankaltaisia kuin sinä. Rauhallisia introverttejä. Jätä töröhuulet showmiehille.
Ai yksikään introverttinainen ei meikkaa ja käy salilla?
Syy miksi miehet kokevat tätä "en saa ketään"-oloa johtuu siitä että havittelevat aina itseään paremmannäköisiä naisia. Yllätys ettei silloin jää kun rannalle ruikuttamaan.