Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista
"Tutkimuksen perusteella kumppanin löytäminen on vaikeinta maissa, joissa perinteiset sukupuoliroolit ovat murtuneet, mutta uusia tasa-arvoisia rooleja ei ole löytynyt. Helpoiten kumppanin ovat löytäneet nimittäin ihmiset maissa, joissa eri sukupuolet ovat tasa-arvoisia keskenään sekä maissa, joissa sukupuoliroolit ovat perinteiset. Murrosvaihetta elävissä yhteiskunnissa on vaikeinta löytää kumppani. Muissa Pohjoismaissa tasa-arvokehitys on tutkimuksen mukaan Suomea pidemmällä ja ikisinkkujen osuus siksi pienempi kuin Suomessa. Paljon ikisinkkumiehiä on sen sijaan Irlannissa ja ikisinkkunaisia Italiassa."
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…
Kommentit (3307)
Tää palstamiesten vain puolta lajia koskeva biologia on kyllä hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tässäkin keskustelussa naiset todistavat selvästi sen, että merkittävä osa heistä ei ole kiinnostunut miehistä lainkaan; ei seurustelukumppaneina, ei seksikumppaneina, ei edes keskustelukumppaneina.
Sen vuoksi kumppania etsivien miesten on entistä vaikeampaa löytää niitä harvoja vapaita naisia, joita miehet edes jollakin tasolla kiinnostavat.
Ja se tietysti luo sen tilanteen, että yhtä merkittävä osa miehistä jää vasten tahtoaan ilman seurustelukokemuksia, ilman lapsia, ilman mitään kokemusta naisista.Ja näillä naisillako ei ole oikeutta olla olematta kiinnostuineita miehistä? Onko näillä naisilla jokin velvollisuus varmistaa, että kaikki parisuhteen haluavat miehet sellaisen saavat, vastoin naisten omia toiveita? Naisen tulee uhrata oma elämänsä miehen onnen eteen?
Ei tietenkään. Kukaan ei ole velvollinen toisen onnelliseksi tekemisestä. En ole sitä sinulta tai muilta naisilta vaatimassa.
Olen vain huolissani siitä, mitä nuo 10-20% miehistä, jotka eivät koko elämänsä aikana saa minkäänlaista kokemusta naisten kanssa olemisesta, oikein tekevät?
Kiinassa pohditaan samoja asioita. Tuleeko lisää itsemurhia, väkivaltaa, radikalisoitumista?Esitin jo toisella palstalla Pikkukakkoselle kysymyksen, jota muutkin tasoasiamiehet voisivat pohtia omalta ostaltaan:
Oletko ajatellut, että alkaisit ongelman sijaan tarjota ratkaisua? Nykyisin käytät valtavasti aikaa ja energiaa siihen, että kerrot millaiset miehet saavat naisia ja millaiset eivät. En jaksa ottaa kantaa väitteittesi todenperäisyyteen vaan totean vain, että sinulla tuntuu olevan siitä hyvin luja käsitys.
Joitakin nuoria miehiä nuo faktasi voivat ahdistaa. Minä en tiedä missä määrin trollaat ja missä määrin olet tosissasi, mutta on hyvin mahdollista, että näitä keskusteluja lukee kokemattomat miehet, jotka ottavat ne totena.
Mitä, jos et enää tarjoilisi heille ongelmaa vaan ratkaisua. Mitä ilmeisimmin sinulla on tai on kehittymässä teoria siitä, kenen miehen ja millaisessa tilanteessa on mahdollista nostaa tasoaan ja kenen taas on parempi luopua toivosta. Se olisi paljon arvokkaampi tieto niille naisettomille miehille kuin jatkuvan ongelmapuheen toistaminen.
Eli yksinkertainen teoria, ratkaisu ongelmaan, jonka olet tunnistanut:
- Tällaiset miehet eivät saa naisia
=> Jos sinulla on kuitenkin ominaisuudet tai edellytykset A ja B, voit kohottaa tasoasi ja saada naisen
=> Jos sinulla ei ole näitä ominaisuuksia, on parempi luopua toivosta.
Ideaalitilanteessa annat vielä jälkimmäisellekin ryhmälle jotain ehdotuksia siitä, mikä voisi tulla elämässä naisen ja perheen tilalle eli mihin keskittää huomiota, mitä tehdä, mihin laittaa energiansa.
Miksi yllyttää näitä tähän jaskanpauhantaan? Mistä nämä edes tietäisivät kellekään mitään neuvoja antaa? Aloitukseen on linkattu pohjoismaiseen kontekstiin sidottu tieteellinen tutkimus, josta saa paljon parempia vastauksia kuin palstan lasseilta.
Ps. Kvg teoria. Sulla on vähän väärä käsitys siitä mitä se tarkoittaa, puhut mielipiteestä.
Jaskanpauhanta ei tule loppumaan. Pikkukakkonen on nyt vuosia, siis vuosia eikä vain kuukausia, julistanut sitä millaiset miehet saavat naisia ja millaiset ei. En tiedä, miksi hän tekee sen naisvoittoisella palstalla, mutta niin hän tekee. Hän toistaa toistamistaan ongelmaa ja pitää sitä faktana.
Minusta olisi aika iso askel eteenpäin, jos hän lakkaisi julistamasta samaa mantraa ja alkaisi tarjota ratkaisuja niille miehille, jotka hänen faktatietonsa mukaan jäävät ilman naista.
Se, mikä minua surettaa on, että edelleen niin monet naiset yrittävät puolustaa hänelle omia valintojaan. Kerta toisensa jälkeen hän saa jonkun naisen kertomaan, kuinka tämä on rakastunut hintelään mieheen, köyhään mieheen tms - ja olemattomaan partaansa nauraen hän mitätöi ja nolaa kyseisen kirjoittajan. Kun me naiset lakkaisimme kommentoimasta jatkuviin väitteisiin ("FAKTA ON...") muuta kuin "ok" ja miehet alkaisivat odottaa häneltä vastauksia siihen, että mitä sitten pitäisi tehdä kun kuuluu niihin miehiin, jotka eivät voi saada naista, niin keskustelujen painopiste muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen häpeäkulttuuri ja useimpien naisten kiinnostus suhteellisen pientä miesjoukkoa kohtaan laittaa monet nuoret miehet vaikeaan asemaan. Itsetunto heikkenee, kun kukaan nainen ei osoita kiinnostusta, ja sitten häpeäsyistä ei oikein enää edes yritetä. Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa myös naiset lähestyisivät miehiä eivätkä vaatisi, että mies on kaikilla osa-alueilla yhtä hyvä tai parempi kuin he itse.
Tässä taas vaaditaan vain naisilta asioita. Mitä sinä miehenä tekisit vastaavasti enemmän, jos naisten pitäisi lähestyä?
Mikseivät naiset osaa keskustella asioista yleisellä tasolla? Aina alennutaan henkilökohtaiselle tasolle. Tämä on yhteiskunnallinen asia, ei vain minua koskettava.
No mitä miehet sitten yleisellä tasolla tekisivät enemmän, jos naisten pitäisi alkaa lähestyä? Perinteinen asetelmahan toimii jotakuinkin niin, että naisilta vaaditaan panostuksia ulkonäköön ja vaatteisiin, pitää olla nuori, tyylikäs ja nätti, ja miehet sitten lähestyvät.
Sepä siinä olisikin, että kun ne "kiltit miehet" saisivat vähän itsetuntobuustia, niin se heijastelisi varmaan hyvällä tavalla kaikkiin heidän elämänsä osa-alueisiin. Olen nähnyt näin käyvän omassa tuttavapiirissänikin, että mies on puhjennut kukkaan naisen avulla, jolloin hänestä on ollut enemmän iloa sille naisellekin. Eihän se miesten lähestyminen naisilta mitenkään pois olisi.
Ei ole naisten tehtävä kouluttaa luuserimiehiä. Voitte miehet ihan itse kehittää itseänne, niin se nainenkin saattaisi vaikka kiinnostua. Kukaan nainen ei halua mieslasta kasvatettavaksi ja kehitettäväksi, jokaisen tulee kasvaa ja kehittyä aikuisena omin avuin.
Eli vastaavasti on aivan turha ruikuttaa jos naisella on itsetunto nollissa kun mies ei kehu ja pussaa. Nainen kehittäköön itse itsetuntonsa ja hyvän mielensä, ihan yksin.
Totta tuokin. Itse olen parisuhteessa ja itsetuntoni ei ole riippuvainen siitä miten mies minua kohtelee. Surulliseksi se silti tekee, jos ei näe toisessa mitään positiivista. Silloin ehkä on väärässä suhteessa. Jos asiasta valitan, ei se tarkoita että olisi huono itsetunto. Se tarkoittaa että en tiedä mitä juuri puolisoni minusta ajattelee, mikä on tietenkin tärkeää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tässäkin keskustelussa naiset todistavat selvästi sen, että merkittävä osa heistä ei ole kiinnostunut miehistä lainkaan; ei seurustelukumppaneina, ei seksikumppaneina, ei edes keskustelukumppaneina.
Sen vuoksi kumppania etsivien miesten on entistä vaikeampaa löytää niitä harvoja vapaita naisia, joita miehet edes jollakin tasolla kiinnostavat.
Ja se tietysti luo sen tilanteen, että yhtä merkittävä osa miehistä jää vasten tahtoaan ilman seurustelukokemuksia, ilman lapsia, ilman mitään kokemusta naisista.Ja näillä naisillako ei ole oikeutta olla olematta kiinnostuineita miehistä? Onko näillä naisilla jokin velvollisuus varmistaa, että kaikki parisuhteen haluavat miehet sellaisen saavat, vastoin naisten omia toiveita? Naisen tulee uhrata oma elämänsä miehen onnen eteen?
Ei tietenkään. Kukaan ei ole velvollinen toisen onnelliseksi tekemisestä. En ole sitä sinulta tai muilta naisilta vaatimassa.
Olen vain huolissani siitä, mitä nuo 10-20% miehistä, jotka eivät koko elämänsä aikana saa minkäänlaista kokemusta naisten kanssa olemisesta, oikein tekevät?
Kiinassa pohditaan samoja asioita. Tuleeko lisää itsemurhia, väkivaltaa, radikalisoitumista?Esitin jo toisella palstalla Pikkukakkoselle kysymyksen, jota muutkin tasoasiamiehet voisivat pohtia omalta ostaltaan:
Oletko ajatellut, että alkaisit ongelman sijaan tarjota ratkaisua? Nykyisin käytät valtavasti aikaa ja energiaa siihen, että kerrot millaiset miehet saavat naisia ja millaiset eivät. En jaksa ottaa kantaa väitteittesi todenperäisyyteen vaan totean vain, että sinulla tuntuu olevan siitä hyvin luja käsitys.
Joitakin nuoria miehiä nuo faktasi voivat ahdistaa. Minä en tiedä missä määrin trollaat ja missä määrin olet tosissasi, mutta on hyvin mahdollista, että näitä keskusteluja lukee kokemattomat miehet, jotka ottavat ne totena.
Mitä, jos et enää tarjoilisi heille ongelmaa vaan ratkaisua. Mitä ilmeisimmin sinulla on tai on kehittymässä teoria siitä, kenen miehen ja millaisessa tilanteessa on mahdollista nostaa tasoaan ja kenen taas on parempi luopua toivosta. Se olisi paljon arvokkaampi tieto niille naisettomille miehille kuin jatkuvan ongelmapuheen toistaminen.
Eli yksinkertainen teoria, ratkaisu ongelmaan, jonka olet tunnistanut:
- Tällaiset miehet eivät saa naisia
=> Jos sinulla on kuitenkin ominaisuudet tai edellytykset A ja B, voit kohottaa tasoasi ja saada naisen
=> Jos sinulla ei ole näitä ominaisuuksia, on parempi luopua toivosta.
Ideaalitilanteessa annat vielä jälkimmäisellekin ryhmälle jotain ehdotuksia siitä, mikä voisi tulla elämässä naisen ja perheen tilalle eli mihin keskittää huomiota, mitä tehdä, mihin laittaa energiansa.
Miksi yllyttää näitä tähän jaskanpauhantaan? Mistä nämä edes tietäisivät kellekään mitään neuvoja antaa? Aloitukseen on linkattu pohjoismaiseen kontekstiin sidottu tieteellinen tutkimus, josta saa paljon parempia vastauksia kuin palstan lasseilta.
Ps. Kvg teoria. Sulla on vähän väärä käsitys siitä mitä se tarkoittaa, puhut mielipiteestä.
Jaskanpauhanta ei tule loppumaan. Pikkukakkonen on nyt vuosia, siis vuosia eikä vain kuukausia, julistanut sitä millaiset miehet saavat naisia ja millaiset ei. En tiedä, miksi hän tekee sen naisvoittoisella palstalla, mutta niin hän tekee. Hän toistaa toistamistaan ongelmaa ja pitää sitä faktana.
Minusta olisi aika iso askel eteenpäin, jos hän lakkaisi julistamasta samaa mantraa ja alkaisi tarjota ratkaisuja niille miehille, jotka hänen faktatietonsa mukaan jäävät ilman naista.
Se, mikä minua surettaa on, että edelleen niin monet naiset yrittävät puolustaa hänelle omia valintojaan. Kerta toisensa jälkeen hän saa jonkun naisen kertomaan, kuinka tämä on rakastunut hintelään mieheen, köyhään mieheen tms - ja olemattomaan partaansa nauraen hän mitätöi ja nolaa kyseisen kirjoittajan. Kun me naiset lakkaisimme kommentoimasta jatkuviin väitteisiin ("FAKTA ON...") muuta kuin "ok" ja miehet alkaisivat odottaa häneltä vastauksia siihen, että mitä sitten pitäisi tehdä kun kuuluu niihin miehiin, jotka eivät voi saada naista, niin keskustelujen painopiste muuttuisi.
Eikös sillä ollut näitä radikalisoitumisella spekuloivia lahkolaisia..? Ne varmaan pistettiin kuriin sen jälkeen kun se yksi maalaili miehille ja naisille eri maat, sivilisaation romahduksen ja maailman lopun. Noin muuten olen samaa mieltä, teoriasta ei tahdo tulla käytäntöä sitten millään, etenkään kun naiset ovat niiden omien polkujen kulkemisen kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että miesten on niin vaikea hyväksyä sitä, ettei kumppania löydy? Naisille sen hyväksyminen näyttää olevan paljon helpompaa. Tuntuu, että miehet ajattelevat jotenkin "narsistisemmin" ja heille on jonkinlainen "loukkaus" jos jäävät yksin. Ihan kuin olisi naisten velvollisuus olla näistä miehistä kiinnostuneita.
Koska tutkitusti miehet elää pitempään parisuhteessa eli siitä on heille jotain hyötyä, naiset taas ei. Miesten pitäisi ehkä keskittyä siihen että naisille yleisellä tasolla on parisuhteesta jotain hyötyä...
Vierailija kirjoitti:
Keittiöbiologi kirjoitti:
Myös ihmisille jotka sanovat että ovathan miehet ja naiset suhteissakin jolloin tarvitaan aina yksi mies ja yksi nainen: suhteissa ei kuitenkaan välttämättä olla koko loppuelämää ja samat miehet ehtivät kyllä olla elämänsä aikana monessakin vuoden parin suhteessa. Siitä jää sitten jäljelle ex joka saattaa pariutua uudelleen tai olla pariutumatta. Pelkästään seurusteluun ryhtyneiden naisten määrä ei kerro vielä mitään. Ikäluokatkin saattavat sekoittua jolloin yksi nainen on vasta aloittelemassa seurustelumaailmaa kun toinen on jo hylännyt ajatuksen loppuelämäksi ja on ennemmin yksin. Mahdollisesti saman miehen kanssa olleet molemmat. Melko lailla joka miehellä on haluja mutta kaikilla ei ole rohkeutta tai supliikkitaitoja viedä asiaa eteenpäin. Toisin kuin naisten kohdalla, miehiä ei tule yleensä kukaan hakemaan. Jos mies ei saa tehtyä aloitteita niin geeniperimä tyssää siihen paikkaan. Jos miehellä taas on aggressiivisuutta hyökätä tekemään aloite ja vielä ylläpitää keskustelua nolaamatta itseään, niin hänellä voi olla vaikka kuinka monia naisia. Joku ehkä nappaa hänet loppuelämäkseen tai sitten sellaista ei käy koskaan, kumppani vaihtuu aina välillä.
Kirjoituksen tarkoituksena oli avata naisten silmät heille vieraasta tilanteesta, niin ehkä väittelykin loppuu tai edes muuttaa sävyä. En ole kukaan aiemmista kirjoittajista. Olen mies, suhteessa oleva sellainen. Olin yksin niin kauan kunnes tein asialle jotain, samoin kaveripiirini miehet. Siskoni taas vastaavasti saa jatkuvasti sekä livenä että netissä lirkuttelua, joten hän on yksin vain niin kauan kuin jaksaa sanoa "ei".
Ei tuo noin yksioikoista ole. Naiset saavat aloitteita miehiltä, mutta useimmat niistä ovat ei toivottuja tai vääränlaisia. Nainen voi hakea itselleen esim tositarkoituksella puolisoa, perheen perustuskumppania. Mutta saa pelkkiä kertakäyttöseksitarjouksia. Näitä tarjouksia jokaiselle naiselle sataa. Niitä tulee itseä 20v nuoremmilta ja 40v vanhemmilta ja miehiltä siltä väliltä. Mutta se nainen halusi avioliiton ja perheen. Toiset eivät koskaan saa tarjouksia muuhun kuin randompanoihin ja jäävät yksin. Harva nainen on kiinnostunut randompanoista. Olen itse nuorempana pari kertaa kokeillut ja oli surkeaa seksiä.
Kyllä naiset saavat huomattavan runsaasti aloitteita myös miehiltä, jotka ovat liikkeellä tositarkoituksessa ja myös tekevät aloitteita tässä mielessä.
Niitä torjutaan samalla tavalla liukuhihnalta.
Tositarkoituksessa seuraa etsiviä miehiä on enemmän kuin tositarkoituksessa seuraa etsiviä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vain ovat keskimäärä miestä kehittyneempiä ja sivistyneempiä. Tämän näkee loistavasti myös nuorison parissa. Itselläni pikkusisko ja pikkuveli ja kun kuulen näiden kahden eri "ryhmän" keskusteluja ja arvomaailmaa niin huomattava ero. Tytöt ovat jo varhaisessa elämänvaiheessaan paljon sivistyneempiä jälleen, yleisesti ottaen. On poikkeuksiakin toki.
Toinen huomio. Olen 24-vuotias ja avopuolisoni on 27. Oldn paljon sivistyneempi. Äitini on sivistyneempi kuin isäni, sama pätee kaikkiin naisiin lähipiirissäni :D
Tämä ei ole dissaus miehiä kohtaan vaan kylmä fakta.
Olette jäljessä miehet. Ihan sama missä iässä olette. On teidän tehtävänne kehittyä.
Määrittele sivistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ihmisille jotka sanovat että ovathan miehet ja naiset suhteissakin jolloin tarvitaan aina yksi mies ja yksi nainen: suhteissa ei kuitenkaan välttämättä olla koko loppuelämää ja samat miehet ehtivät kyllä olla elämänsä aikana monessakin vuoden parin suhteessa. Siitä jää sitten jäljelle ex joka saattaa pariutua uudelleen tai olla pariutumatta. Pelkästään seurusteluun ryhtyneiden naisten määrä ei kerro vielä mitään. Ikäluokatkin saattavat sekoittua jolloin yksi nainen on vasta aloittelemassa seurustelumaailmaa kun toinen on jo hylännyt ajatuksen loppuelämäksi ja on ennemmin yksin. Mahdollisesti saman miehen kanssa olleet molemmat. Melko lailla joka miehellä on haluja mutta kaikilla ei ole rohkeutta tai supliikkitaitoja viedä asiaa eteenpäin. Toisin kuin naisten kohdalla, miehiä ei tule yleensä kukaan hakemaan. Jos mies ei saa tehtyä aloitteita niin geeniperimä tyssää siihen paikkaan. Jos miehellä taas on aggressiivisuutta hyökätä tekemään aloite ja vielä ylläpitää keskustelua nolaamatta itseään, niin hänellä voi olla vaikka kuinka monia naisia. Joku ehkä nappaa hänet loppuelämäkseen tai sitten sellaista ei käy koskaan, kumppani vaihtuu aina välillä.
Kirjoituksen tarkoituksena oli avata naisten silmät heille vieraasta tilanteesta, niin ehkä väittelykin loppuu tai edes muuttaa sävyä. En ole kukaan aiemmista kirjoittajista. Olen mies, suhteessa oleva sellainen. Olin yksin niin kauan kunnes tein asialle jotain, samoin kaveripiirini miehet. Siskoni taas vastaavasti saa jatkuvasti sekä livenä että netissä lirkuttelua, joten hän on yksin vain niin kauan kuin jaksaa sanoa "ei".
Ei tuo noin yksioikoista ole. Naiset saavat aloitteita miehiltä, mutta useimmat niistä ovat ei toivottuja tai vääränlaisia. Nainen voi hakea itselleen esim tositarkoituksella puolisoa, perheen perustuskumppania. Mutta saa pelkkiä kertakäyttöseksitarjouksia. Näitä tarjouksia jokaiselle naiselle sataa. Niitä tulee itseä 20v nuoremmilta ja 40v vanhemmilta ja miehiltä siltä väliltä. Mutta se nainen halusi avioliiton ja perheen. Toiset eivät koskaan saa tarjouksia muuhun kuin randompanoihin ja jäävät yksin. Harva nainen on kiinnostunut randompanoista. Olen itse nuorempana pari kertaa kokeillut ja oli surkeaa seksiä.
Kyllä naiset saavat huomattavan runsaasti aloitteita myös miehiltä, jotka ovat liikkeellä tositarkoituksessa ja myös tekevät aloitteita tässä mielessä.
Niitä torjutaan samalla tavalla liukuhihnalta.
Tositarkoituksessa seuraa etsiviä miehiä on enemmän kuin tositarkoituksessa seuraa etsiviä naisia.
Niin tuo on totta. Minäkin torjuin viimeksi ihan tositarkoituksella liikkeellä olevan miehen. Syy oli se, että olin jo valmiiksi naimisissa, mies myös tiesi sen, että olin aviossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että kumppania hakevat miehet eivät tarjoutuisi myös? Missä he sitten ovat? Veikkaan että joko tarinan nainen tulkitsee tilannetta väärin tai antaa itsestään ihan vääränlaisen kuvan maailmalle.
"Maksoin poikuuden menettämisestä 22-vuotiaana” - kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista"
Sorry, mutta seksin ostaminen ei ole kilttiå vaan sikamaista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vain ovat keskimäärä miestä kehittyneempiä ja sivistyneempiä. Tämän näkee loistavasti myös nuorison parissa. Itselläni pikkusisko ja pikkuveli ja kun kuulen näiden kahden eri "ryhmän" keskusteluja ja arvomaailmaa niin huomattava ero. Tytöt ovat jo varhaisessa elämänvaiheessaan paljon sivistyneempiä jälleen, yleisesti ottaen. On poikkeuksiakin toki.
Toinen huomio. Olen 24-vuotias ja avopuolisoni on 27. Oldn paljon sivistyneempi. Äitini on sivistyneempi kuin isäni, sama pätee kaikkiin naisiin lähipiirissäni :D
Olette jäljessä miehet. Ihan sama missä iässä olette. On teidän tehtävänne kehittyä.Määrittele sivistys.
Sivusta veikkaan tarkoittavan sitä mikä jo keskusteltiin edellä, että naiset täyttävät kaikki yliopistoalat (pl. teknillinen) kaikissa oecd-maissa ja myös valmistuvat miehiä useammin. Akateemisuushan se sellaisen yleisen sivistyksen mittari kaiketi voisi olla ja tuo on aika kiistaton tilasto.
Mitä sinä ajattelit hänen tarkoittavan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että kumppania hakevat miehet eivät tarjoutuisi myös? Missä he sitten ovat? Veikkaan että joko tarinan nainen tulkitsee tilannetta väärin tai antaa itsestään ihan vääränlaisen kuvan maailmalle.
Kyllä minä kokemuksesta ihan puhun. Jos nettideitit lähettelevät kikkelikuvia ensi kädessä, niin tokkopa oli häähumu mielessä tai baarissa käydään suoraan ehdottelemaan. 99% miesten tekemistä aloitteista on pelkkää randompanoa.
Myös palstaa hieman selanneena ja keskustelua seuranneena 30 kymppisenä miehenä voin sanoa että samanlaisia havaintoja olen tehnyt kuin "keittiöbiologi"
Itsellä on kaveripiirissä myös naisia joten tiedän ettei tilanne oli täysin mustavalkoinen mutta raakasti yleistäen sanoisin itsekkin että miehen on todellakin tehtävä paljon sen eteen että pääsee juttelemaan saatikka useammille treffeille naisen kanssa kun naisille satelee ehdotuksia. ( Huom, tämä oli siis raaka yleistys) Toki naisten saamat ehdotukset ovat useimmiten mitä sattuu mutta tosiasia pysyy.
Itse aloitin tinder yms treffisovellusten käytön hieman päälle parikymppisenä kun muutin omilleni opiskelujen perässä. Ujona miehenä joutuu tekemään ihan hitosti töitä että saa millään tavalla naisten huomiota saatikka että pääsisi treffeille. 2-3 vuotta meni ennenkuin tapailin ensimmäistä naista useammin ja ajattelin että tässä on ensimmäinen parisuhteeni. Nainen pisti frienzonelle muutaman kuukauden tapailun jälkeen, masennuin 2 vuodeksi. Lopulta ryhdistäydyin, kasvoin ihmisenä ja sain tervettä itsevarmuutta. Lopulta menetin neitsyyteni 28 vuotiaana.
Sen jälkeen tapailin muutamia naisia kunnes 2 vuotta sen jälkeen löysin pysyvän parisuhteen jossa olen nyt onnellisesti ollut 2 vuotta. Mutta se kamppailun määrä, itsetunnon ja varmuuden rakentaminen kun ei saa mitään huomiota, kannustusta, olet vain yksin ja joudut tekemään kaikkesi sen eteen että löytäisit sen ensimmäisen naisen vierellesi jonka kanssa jakaa elämäsi.
Ja tämä ei ole katkera tilitys, en syytä naisia mistään tai vihaa heitä. Haluan vaan tuoda esiin minkälaista tämä on miehen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
He ovat parisuhteessa, jos ovat parisuhdekelpoisia. Epäkelpo materiaali on täällä palstalla.
Sivusta
Kerropa nyt vielä miksi naisia pitäisi kiinnostaa miesten "tilanne"? Ei kuule voisi vähempää kiinnostaa. Jokainen henkilö vastaa itse itsestään ja kumppanin saamisestaan. Koko touhu perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja siihen vou ihan hyvin olla osallistumatta. Jos parisuhteen haluaa, siihen joutuu jokainen itse vaivaa näkemään. Itseäni ei todellakaan kiinnosta, eikä valmiita tarjouksia tulvi ovista ja ikkunoista. N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette jäljessä miehet. Ihan sama missä iässä olette. On teidän tehtävänne kehittyä.Määrittele sivistys.
Sivusta veikkaan tarkoittavan sitä mikä jo keskusteltiin edellä, että naiset täyttävät kaikki yliopistoalat (pl. teknillinen) kaikissa oecd-maissa ja myös valmistuvat miehiä useammin. Akateemisuushan se sellaisen yleisen sivistyksen mittari kaiketi voisi olla ja tuo on aika kiistaton tilasto.
Mitä sinä ajattelit hänen tarkoittavan?
Ja lisään vielä, että tytöt myös pärjäävät pisa-testeissä poikia paremmin luonnontieteitä myöten. Kun tuossa nuorempaankin polveen viitattiin.
Ihan kiistattomia tilastoja nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt vielä miksi naisia pitäisi kiinnostaa miesten "tilanne"? Ei kuule voisi vähempää kiinnostaa. Jokainen henkilö vastaa itse itsestään ja kumppanin saamisestaan. Koko touhu perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja siihen vou ihan hyvin olla osallistumatta. Jos parisuhteen haluaa, siihen joutuu jokainen itse vaivaa näkemään. Itseäni ei todellakaan kiinnosta, eikä valmiita tarjouksia tulvi ovista ja ikkunoista. N27
Noissa kommenteissa toistuu se, että ongelmana tai jopa kilpailijana nähdään kerrasta toiseen naiset. "Kun vain naiset toimisivat toisin". Ja kuitenkin, kun tuonkin vuodatuksen lukee, niin siellähän se seisoo: miehet livertelevät, miehet yrittävät, miehet tekevät aloitteita. Ja kuten muissa kommenteissa muistutetaan: "miehille kelpaa seksiin alempitasoinen", miehet swaippaavat kaikki oikealle.
Miehet ovat toistensa ongelma ja kilpailijoita. Emme me naiset. Lakatkaa tekemästä aloitteita "alempitasoisille", lakatkaa swaippaamasta kaikki oikealle, asettaakaa naiselle korkeammat kriteerit jne. Ei ole naisen syy, jos hän saa aloitteita. Eikä hänellä liioin ole mitään velvollisuutta lähteä tonkimaan niiden joukosta sitä vähiten kiinnostavaa miestä vain siksi, että tämä saattaisi olla kiltti (koska ei kelpaa kenellekään muulle eikä siksi pysty pettämään). Koko tämä keskustelu kuuluisi miesten keskinäiselle palstalle.
Niin, naiset saavat aloitteita jatkuvasti. Tällä palstalla halutaan, että naiset kuitenkin lähtisivät vokottelemaan ja houkuttelemaan niitä miehiä, jotka aloitteita eivät tee. Miksi? Naisen logiikalla aloitteeton mies ei ole kiinnostunut naisesta tai naisista ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
"Maksoin poikuuden menettämisestä 22-vuotiaana” - kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista"
Sorry, mutta seksin ostaminen ei ole kilttiå vaan sikamaista touhua.
Saattaa olla sikamaista sun mielestä, mutta joillekin ainoa vaihtoehto kokea mitä seksi on.
Itse menetin poikuuteni 25 vuotiaana maksulliselle. Olen aina ollut kun ilmaa tytöille / naisille siinä mielessä että kukaan ei kiinnostu minusta oikealla tavalla. Naispuolisia kavereita on aina ollut, ja olenkin se ikuinen tosi hyvä tyyppi, mutta..
Olin siis täysin kokematon, en ollut edes suudellut naisen kanssa ennen, ja halusin tietää millaista seksi on, ehkä saada edes vähän itsevarmuutta siihen JOS joku kiinnostuisi minusta.
Hyvä kokemus oli, olin kertonut naiselle tilanteeni etukäteen ja se otti huomioon erittäin hyvin, toki jännitti ihan hirveästi mutta hyvä mieli jäi.
Tästä on nyt vajaa 15v aikaa, eikä kukaan ole kiinnostunut minusta vieläkään. Ehkä joskus vielä käyn maksullisen luona, mutta toistaiseksi riittää tuo kokemus.