Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor nukahtamiseen

Vierailija
15.06.2020 |

Miten on teillä auttanut ja mitä sivuvaikutuksia on ollut?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mirta ei auttanut tasan yhtään,  onko tämä ketipinor sen kummempi käytännössä?

Olen lukenut selosteet, mutta kaipaisin ihan oikean ihmisen mielipidettä jos on kokeillut molempiaö.

Vierailija
42/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mirta ei auttanut tasan yhtään,  onko tämä ketipinor sen kummempi käytännössä?

Olen lukenut selosteet, mutta kaipaisin ihan oikean ihmisen mielipidettä jos on kokeillut molempiaö.

Molemmista on kokemusta. Ensin käytin mirtazapin puoli tbl, eli 7,5mg. Paino alkoi nousta aika pian eikä olo aamuisin ollut vireä. Tuli pöhnäinen olo. Sitten sai vinkin Ketipinorista ja olen sitä käyttänyt nyt 1,5 v. Sopii minulle ja iltaisin otan 50mg noin 20.30- 21 aikoihin. Painokin alkoi laskea heti ja olen nukkunut hyvin ja aamuisin tuntee herättyä, että oli on virkeä. Paino on nykyään normaali.

Toki se on myös totta, että olemme yksilöitä ja se mikä lääke sopii toiselle, ei sovi kaikille. Kokeilemalla yleensä löytyy sopivin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Sain näitä yhdeltä sekakäyttäjältä kun epätoivoissani kysyin olisiko hänellä mitään mikä auttaisi nukkumaan. Nukuin kaksi yötä kuin tukki, sitten nukuttavaa vaikutusta ei enää ollut, vain hirveä pahoinvointi. Palautin lääkkeet tälle tyypille. Myös ihan lääkärin määräämiä unilääkkeitä olen kokeillut ja sama juttu.

Mulle paras apu oli erään lääkärin toteamus, että mulla on epätyypillinen unirytmi eikä siitä pidä ottaa stressiä. Pitää nukkua silloin kun nukuttaa, eli ottaa vaikka päiväunet hyvällä omallatunnolla. Ja jos joskus ei nukuta niin siihen ei kuole. (Toki se on terveysriski) Lääkärit kai tämän tietävät kun ovat itsekin joutuneet tekemään pitkiä päivystyksiä vähillä unilla.

Me ollaan erilaisia kaikin tavoin ja on liikaa vaadittu että kaikilla olisi samanlainen unirytmi. Ja siis tiedän kyllä unettomuudesta aina kärsineenä että on ahdistavaa kun ei saa nukuttua jos seuraavana päivänä on jotain tärkeää, mutta stressaaminen ei todellakaan auta, eivätkä myöskään lääkkeet mun kokemukseni mukaan.

Vierailija
44/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mulla paremmin kuin Mirtazapin joka lihotti ja siinä oli myös sivuoireita levottomat jalat.

Vierailija
45/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kyllä ketipinorilla, mutta usein syötynä aiheuttaa kauheita ahmimiskohtauksia.

Olo muuttuu myös pöhnäiseksi, ja sellaiseksi määrittelemättömän ikäväksi väsymykseksi. Seuraava päivä menee aina autopilotilla, ja tunteet menee vähän sellaiseksi mössöksi.

Näistä syistä syön vain äärimmäisissä tapauksissa. Ja koskaan en, mikäli aamulla pitää olla skarppina.

Vierailija
46/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka usein  ok käyttää ?   en kaipaa ahmimista , mutta haluan nukkua ainakin joskus enemmän kuin 3-4h kerrallaan

Vierailija
47/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuli unet mutta tuli myös +35kg. Nykyään en suostu käyttämään psykoosilääkettä nukahtamiseen. Olen mieluummin hereillä

Vierailija
48/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan käyttää kaikenlaisia aivoja rikkovia, väsyttäviä, hulluksi tekeviä lääkkeitä, ja pyrkiä sen jälkeen esim. logistiikka-alalle ajelemaan rekkoja, rahtilaivoja, yms. työkoneita ;-D

Vierailija
49/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin siirtyy unipillereihin kannattaa tarkistaa

ettei hermosto käy liian ylikierroksilla nukkuakseen. Illalla rauhoittuminen pitää aloittaa tunteja ennen nukahtamista

Jos yleisesti elämä on liian stressaavaa, ei ole ihme että ei nukuta tai stressaantuneena heräilee aikaisin. Ihminen tarvitsee aivolepoa ja fyysistä lepoa ja jatkuva suorittaminen voi viedä unet. Kierroksia voi rauhoittaa esimerkiksi joogalla ja rentoutusharjoituksilla ja laittamalla elämän kierroksia muutenkin alemmas ja lisäämällä rentoutus- ja stressinhallintakeinoja arkeen. Rauhoittumista voi opetella ja se voi tehdä nukahtamisesta helpompaa. 

ei altistu keinotekoiselle valolle ja erityisesti sinivalolle (mitä tulee ruuduista) lähellä nukahtamista. Ne virkistää. Samaten kannattaa välttää mitään kovin stimuloivaa ennen nukkumaanmenoa vaan rentouttaa mieli

Sillä mitä syö ja miten syö päivän aikana ja illalla ennen nukkumista on suuri merkitys nukkumiseen. Jotkut ruoat ja juomat voi auttaa unta, toiset haitata sitä. Raskas ateria tai sokeripitoinen ruoka voi haitata unta. Joidenkin ruokien ravintoaineet taas voi tukea unta ja nukahtamista. Liian vähäiset kalorit ei välttämättä ole myöskään unelle hyväksi ja saattaa heräillä nälkään yöllä. Joskus yöllä heräämiseen voi auttaa joku pieni välipala yöllä

Keho tarvitsee fyysistä aktiivisuutta että unipaine kasvaa. Jos istuu vain koneella stimuloiden liikaa aivojaan kehon sijaan ei kannata ihmetellä jos ei nukuta ja aivot ei sammu. Kevyt liikkuminen voi olla myös hyvää stressinhallintaa. Sisäistä kelloa tahdittaa valo jota tarvitaan

jos siirtyy unipillereihin kannattaa havaita että 

niistä voi tulla vieroitusoireita joista yksi voi olla unettomuuden paheneminen

kun oppii nukkumaan niillä voi olla hankala olla ilman

ne voi muokata/suppeuttaa unen jaksoja esim rem-uni, syvä uni

niistä voi olla muitakin haittavaikutuksia, myös palauttavalle unelle ! esim uniapnean paheneminen, levottomat jalat

Vierailija
50/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan opettelisit hallitsemaan neahmimiskohtaukset. Ei niissä pillereissä ole kaloreita. Sit voisit nukkuakin opeteltuas itsehillintää...

Vierailija
51/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä ota Ketipinoria! Se tekee sairaalollisen ruokahalun + siihen jää tosi pahasti koukkuun. 

Vierailija
52/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia. 68v. kirjoitti:

Itse en käytä nukahtamislääkeitä.Oletan kysessä on se? Uni tulee,kun teen ilta lenkin.Kuljeskelen säällä kuin säällä, läpi vuoden ajat , aikani ja kotiin. En laita Tv auki tai roiku netissä illalla , puhelinkin äänetön hyvissä ajoissa iltaa.!Ilta puuhat ,ilta pisut,kirja käteen,ei mitään ääni kirjaa .Luen vuotessa kirjoja ja se uni tulee  ajallan. .Illan torkuna, aamun virkkuna.

Huoh. 68-vuotiaan ei tarvitse enää huonosti nukutun tai kokonaan valvotun yön jälkeen tsempata vaativassa työssä seuraavana päivänä.

Vierailija
53/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan opettelisit hallitsemaan neahmimiskohtaukset. Ei niissä pillereissä ole kaloreita. Sit voisit nukkuakin opeteltuas itsehillintää...

Kyllä Ketipinor tekee syömään ihan sairaalla tavalla. Vaikka siinä ei ole kaloreita, se manipuloi ruokahalua. Sä et edes kuvittele, miltä se tuntuu. Mä niin muistan, kun mulla oli Ketipinor lääkitys. Söin ja viiden minuutin päästä oli nälkä. Terävä nälkä ja sellaista nälkää en ole ikinä aikaisemmin tuntenut. Kaikki päivät söin ja olin zombie. Jos sinulla ei ole sellaisesta kokemusta, älä kommentoi. 

Vierailija
54/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi miten minä haluan, että sinä olisit täällä minun kotona ja minä laittaisin sinut syömään sitä lääkettä ja katsoisin, miten hillitset itseäsi, kun epänormaali ja keinotekoinen nälkä valtaa sinun kaikki ajatukset ja maha kurnii nälästä. Kurnii myös vähän aikaa syömisen jälkeen. Nälkä on niin valtava, että tekisi mieli kiivetä kynsien avulla pitkin seinää. Ja sitten sä söisit ja söisit ja söisit....

Vierailija
55/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorin vieroitus oli yksi vaikeimmista kokemuksista koko elämäni aikana. 

Vierailija
56/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmimiskohtauksia ei ikävä kyllä voi kontrolloida. 

Vierailija
57/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000- luvun alussa käytin, 1200 mg/vrk, mm.lihosin 50:stä kg:stä 143:n kg ja sain sinustakykardian.

Lopetin lääkkeen omatoimisesti ja kävin omakustanteisessa laihdutusleikkauksessa, olen vuosia ollut taas normipainossa ilman sinustakykardiaa, mutta enpä suosittele Seroquel/Ketipinoriakaan kenellekään, suurinosa antipsykooteista ei sovi yhtään kenellekään.

Vierailija
58/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000- luvun alussa käytin, 1200 mg/vrk, mm.lihosin 50:stä kg:stä 143:n kg ja sain sinustakykardian.

Lopetin lääkkeen omatoimisesti ja kävin omakustanteisessa laihdutusleikkauksessa, olen vuosia ollut taas normipainossa ilman sinustakykardiaa, mutta enpä suosittele Seroquel/Ketipinoriakaan kenellekään, suurinosa antipsykooteista ei sovi yhtään kenellekään.

Minä lopetin myös omatoimisesti ja se oli tosi vaikea. Luottamuus mt lääkäreihin meni kokonaan. Tästä "lääkkeestä" löytyy netistä runsaasti kauhutarinoita. Ikävä, että luotin sokeasti ja en tutkinut etukäteen. 

Vierailija
59/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on illalla 1 kpl 25 mg ketipinor ja 2x15 mg opamox

Aamuisin on olo ärsyttävän tokkurainen. Illalla tulrr ihan mieletön makean haluaminen noin tunti ottamisen jälkeen. (jos vahingossa en ole älynnyt mennä jo petiin)

Vierailija
60/77 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosin Ketipinorista yli 40 kg, sain levottomat jalat, painajaiset, päivän aikana olin zombie. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi