Ketipinor nukahtamiseen
Miten on teillä auttanut ja mitä sivuvaikutuksia on ollut?
Kommentit (77)
Eikai tuolla 25mg annoksella tuu pahoja sivuvaikutuksia vielä?
Ketipinor käyttö alkoi 2007.Aamu 100 mg ilta 200mg.
Tämän lääkkeen pitkäaikainen käyttö on tehnyt minusta yksinäisen erakon.
Yritin vähentää aamulääkkeen pois mutta ei onnistunut.
Niin ja nyt sain ekan unihalvauksen viime yönä just ja painajaisia ketipinorin aikana, altistaakohan se niille? Noita unihalvauksia en etenkään haluaisi saada enää:(
Itse en käytä nukahtamislääkeitä.Oletan kysessä on se? Uni tulee,kun teen ilta lenkin.Kuljeskelen säällä kuin säällä, läpi vuoden ajat , aikani ja kotiin. En laita Tv auki tai roiku netissä illalla , puhelinkin äänetön hyvissä ajoissa iltaa.!Ilta puuhat ,ilta pisut,kirja käteen,ei mitään ääni kirjaa .Luen vuotessa kirjoja ja se uni tulee ajallan. .Illan torkuna, aamun virkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Eikai tuolla 25mg annoksella tuu pahoja sivuvaikutuksia vielä?
Itse aloitin puolikkaalla 25:lla, ja aivan järkyttävä väsymys seuraavana päivänä.
Tia. 68v. kirjoitti:
Itse en käytä nukahtamislääkeitä.Oletan kysessä on se? Uni tulee,kun teen ilta lenkin.Kuljeskelen säällä kuin säällä, läpi vuoden ajat , aikani ja kotiin. En laita Tv auki tai roiku netissä illalla , puhelinkin äänetön hyvissä ajoissa iltaa.!Ilta puuhat ,ilta pisut,kirja käteen,ei mitään ääni kirjaa .Luen vuotessa kirjoja ja se uni tulee ajallan. .Illan torkuna, aamun virkkuna.
Tulit sitten kertomaan tuon ketjuun, jossa kysyttiin Ketipinorin (on psykoosilääke) käyttökokemuksia?
Ketipinor ei minulla oikein unettomuuteen auttanut. Sivuvaikutuksena suun kuivumista.
Tällä hetkellä Olanzapin tuo minulle unen.
Onko pahempi vai parempi kuin mirtatsapiini?
Sivuvaikutuksia aivojen tilavuuden pieneneminen ja aivokudoksen tuhoutuminen. Googlettakaa "quetiapine brain shrinkage"
Nää on aina parhaita nää vastustajat ja elämäntapojen tyrkyttäjät :D ei oo käyny mielessä, että jos on nukkunut viimeisen 10 vuotta n 3h yössä, pienissä pätkissä, niin ihan kaikki on kokeiltu ja elämäntavat myös kunnossa.
Syy unettomuuteen: traumaperäisen stressihäiriö, ra**kausi ja ta*on yritys osunut omalle kohdalle. Miten nukut, kun et pysty rentoutua ja olet hälytystilassa 24/7? Ei auta kalanmaksaöljy ja lenkkeily. Terapia käyty, siitä vähän apua, mutta myös terapeutti sitä mieltä, että lääkkeet on mulla oltava apuna, muuten en jaksa elämää.
Tyhmentää pään ja mielen tokkuraisemmaksi kuin pössypäillä.
Sen lisäksi tulee läskiksi.
Lääkärit vaan vetää hyvää palkkaa kun kansa mössöttää mirtsapinia tai ketipinoria.
Kyseenalaistakaa ne lääkärit ja vähän äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pahempi vai parempi kuin mirtatsapiini?
käytännössä sama kemikaali.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nyt sain ekan unihalvauksen viime yönä just ja painajaisia ketipinorin aikana, altistaakohan se niille? Noita unihalvauksia en etenkään haluaisi saada enää:(
Ne kuuluu siihen. Lopetat sitten kun et enää uskalla nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sivuvaikutuksia aivojen tilavuuden pieneneminen ja aivokudoksen tuhoutuminen. Googlettakaa "quetiapine brain shrinkage"
Ihan kukkua. Ketipinor on käytössä vaikeisiin psyykkisiin sairauksiin, ei pystytä tutkimuksissa määrittämään mikä johtuu ketistä ja mikä sairaudesta.
Keti on etenkin bipossa erittäin hyvin toimiva lääke ja pelastaa henkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta minullakaan ollenkaan, eikpä auta Imovane. Mikä oisi paras unilääke?
Kunnollinen vuorokausirytmi, liikuntaa ja kunnollinen ravinto. Ei iltaisin tuijoteta ruutuja vaan rauhoitutaan nukkumista varten.
Mömmöt tyhmentää ajan kanssa ja lopulta tappaa ennenaikaisesti
OOOH keksit ratkaisun tähän pulmaan! Hallelujaa. Nyt loppui unettomuus maailmasta
, jippijei.
TODELLAKIN ❗ Vai että säännöllinen elämä puuttuu ! Ja liikunta ! Hallelujaaa🤮. Nää ohjeet voi kaataa suoraan vessanpönttöön. Ihminen joka on UNETON, ei todellakaan tarvitse näitä Huuhaa neuvoja. Melkeinpä sama kun sanoisi anorektikolle että ALA SYÖMÄÄN 😱
Ensin meni neljäsosastakin taju pois vartissa ja ensimmäisen jälkeen olin sekaisin kuin seinäkello vielä vuorokautta myöhemmin, nukahdellen aina uusiksi. Hyvä, etten ottanut silloin työpäivää edeltäen. Unet olivat raakoja ja väkivaltaisia, eikä niistä erottanut, olivatko totta vai ei.
Parin illan jälkeen osoittautui alkuun ihan hyväksi unilääkkeeksi, mutta pianpa annosta piti nostaa muutaman päivän välein tai uni ei tullut lainkaan. Pian uni ei tullut enää määrätyllä annoksella eikä vähän sen ylikään, en nukkunut silmällistäkään.
Päätin lopettaa, ja viikon verran tästä nukkuminen oli käytännössä olematonta. Aamulla klo 6 katsoin kelloa, enkä tuntenut nukkuneeni yhtään. Ei sopinut minulle. Monta ihmistä kuitenkin tunnen, joille sopii. Silti mieluummin pyörin luomuna odottelemassa unta, tulee se kuitenkin jossakin vaiheessa.
Jos sitä menettää aivoista sen 1% niin takuulla se on vähemmän ku unettomuuden takia menis.
Mulle toimi ihan loistavasti. Olin siis nukkunut jo pitkään stressin vuoksi siten, että nukahdan kyllä mutta heräsin parin tunnin päästä enkä nukahtanut enää uudelleen. Sitten elämä heitti lisää kapuloita rattaisiin enkä pystynyt enää ollenkaan nukkumaan. Kävin työterveyslääkärillä pyytämänsä unilääkettä, mutta totesi, että uni- ja nukahtamislääkkeisiin jää liian helposti koukkuun. Joten kirjoitti ensin obamoxia (tai jotain sellaista), ei mitään apua. Sitten Ketipinoria. Ja se oli oikea! Onneksi tosin olin sairaslomalla, jotta sain annostuksen kohdilleen, koska liian paljon tai liian myöhään otettuna väsytti aamulla.
Optimi mulle oli yksi kokonainen tabletti klo 9 illalla. Saatoin herätä yöllä vaikka katsomaan kelloa, mutta nukahdin heti takaisin! Ja olin aamulla virkeä 7 - 8 aikaa herätessä.
Käytin noin kuukauden säännöllisesti, sitten jätin aina välillä pois ja lopulta kolmen kuukauden kuluttua jätin kokonaan pois. Ja unirytmi säilyi, nukahdin, saatoin herätä yöllä mutta nukahdin uudelleen! Edelleen on resepti jos tulee ongelmia, mutta vaikka elämässä on edelleen ahdistavia asioita, käyn töissä ja nukun.
En lihonut, mutta karkkia kyllä söin enemmän kuin ennen. Mutta syön sitä edelleen vaikka lopetin tuon lääkkeen jo puoli vuotta sitten.
OOOH keksit ratkaisun tähän pulmaan! Hallelujaa. Nyt loppui unettomuus maailmasta, jippijei.