Jatkuvasti myöhässä oleva työkaveri - kuinka suhtaudut?
Töissä on työtekijä, joka myöhästyy säännöllisesti 5-15min lähes joka aamu. Myös työpaikan ovi käy ensimmäisenä, kun kello lähestyy neljää. Ja kun kiire on, niin hän pysäköi autonkin asiakasparkkiin. Henkilökunnan parkkipaikalta kun tulee enemmän kävelymatkaa ja myöhästyminen vain pitenee, jos parkkeeraa auton sinne minne muutkin työntekijät. Asiakkailta tulee säännöllisesti valitusta parkkipaikkojen puutteesta.
Täsmällisenä ihmisenä tämä saa mielessäni harmitusta aikaan. Onhan tuo tavallaan työnantajalta varastamista ja kuukauteen noista minuuteista kertyy aikalailla aikaa. Palkka juoksee kuitenkin samana.
Esimiehelle asiasta on sanottu ja tämä myöhästelijä onkin asiasta saanut palautetta, mutta eipä se auta kuin hetkellisesti. Esimies ei ole fyysisesti paikalla ja ei ole tätä myöhästelyä näkemässä muutenkaan. Tulee rollikello-olo, jos asiasta sitten mainitsee toistuvasti. Onpa tuosta mainittukin, että työajan seuranta kuuluu esimiehelle. Ilmeisesti se on sitten hänellekin ihan sama vaikka töihin tullaan milloin ehditään.
Kuinka sulkea silmät tuolta toiminnalta ja keskittyä vaan omaan työhönsä? Vaikka tunne onkin, että toinen saa palkkansa helpommalla. Täsmällisenä ihmisenä tuollainen toiminta vaan on alkanut tympimään todenteolla. Kyllähän se pitäisi olla ihan normaalia aikuiselta ihmiseltä, että töihin tullaan ajallaan.
Kommentit (46)
Jotenkin huvittaa lukea tällaista kun itse tulen kyllä töihin etuajassa mutta käytän netin selaamiseen tuntikausia työpäivästä. En viihtyisi työpaikassa jossa joku toinen kyttää työntekoasi.
Ihan normaalia käytöstä muissa maissa. Sääntö-Suomi on kello kaulassa syntyneiden, niuhottajien ihmemaa. Ei ikävä työelämään. Kiitos, kun te työntekijät mahdollistatte minulle makuisan elämän.
-vapaa herra-
itse sain joskus nuorena varoituksen esimieheltä kun tulin liian myöhässä. Opin kerrasta ja rupesin tulemaan puoli tuntia ennen kuin työaika alkoi. Siinä ehti vähän selvittämään työasioita toisen parin kanssa joka lähti kotiin . Olin nuori ja tyhmä ja tajusin vasta varoituksesta.
hanki oikeita ongelmia, lopeta muiden kyttäys.
Vierailija kirjoitti:
itse sain joskus nuorena varoituksen esimieheltä kun tulin liian myöhässä. Opin kerrasta ja rupesin tulemaan puoli tuntia ennen kuin työaika alkoi. Siinä ehti vähän selvittämään työasioita toisen parin kanssa joka lähti kotiin . Olin nuori ja tyhmä ja tajusin vasta varoituksesta.
bäää bäää mää mää!
Eikö teillä ole digitaalista työajan seurantaa?
Siinähän leimataan tulot ja lähdöt ja poistuminen työpaikalta kesken päivän.
Onko teillä tunti-vai kuukausipalkka?
Jos jatkuvasti myöhästelee 15 min, päivä, hän huijaa työnantajaa, ja tekemällä vajaita tunteja.
Kuukausipalkkaisillahan on aina sama palkka teki työpaikalla töitä tai ei, tai tuliko myöhässä vai, jos ei ole digitaalista työajan valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
bäää bäää mää mää!
Hieno kommentti.
Meidän työpaikalla oli yksi työntekijä, joka vaikutti tulevan aina 5 minuuttia muiden jälkeen työpisteelleen. Myöhemmin paljastui, että tämä oli noiden viiden minuutin aikana hakenut muille päivän lehden eri aulasta ja laittanut kahvit kiehumaan. Mikäli joku on toistuvasti 15 minuuttia myöhässä, herättää tämä epäilyksiä ellei kyse ole myöhästelevästä joukkoliikenteestä.
Ei haittaa, myöhästelen itsekin ;)
Yhdessä työpaikassa työntekijä sai potkut jatkuvasta myöhästelystä.
Sai varoituksen parikin kertaa, mutta ei niistä välittänyt.
Kun useampi työntekijä valittaa tietyn henkilön jatkuvasta töiden laiminlyönnistä, kyllä siitä seurauksia tuolle ihmiselle tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole digitaalista työajan seurantaa?
Siinähän leimataan tulot ja lähdöt ja poistuminen työpaikalta kesken päivän.Onko teillä tunti-vai kuukausipalkka?
Jos jatkuvasti myöhästelee 15 min, päivä, hän huijaa työnantajaa, ja tekemällä vajaita tunteja.Kuukausipalkkaisillahan on aina sama palkka teki työpaikalla töitä tai ei, tai tuliko myöhässä vai, jos ei ole digitaalista työajan valvontaa.
Samaa ihmettelen, että kun nykyään on vaikka mitä sovelluksia ja itsellä on ollut pienilläkin työpaikoilla digitaalinen valvonta, niin ei se voi kovin kallista olla. Vinkkaa ap esimiehellesi, että kellokortit käyttöön helpottamaan hänen duuniaan.
Teidän pitää vaatia työnantajalta työajan seurantaa, jossa saapuminen ja lähteminen pitää leimata. Jos esimies ei innostu, niin esimiehelle lienee esimies, jota saattaa kiinnostaa se, että hänen alaisensa ei hoida hommiaan.
Huhhuh kun vihaan teitä toisten kyttääjiä :D oma kyttäyksenne myrkyttää työpaikan ilmapiiriä, kuin yksittäisen henkilön myöhästely jatkuvasti..
Kroonisen myöhästelyn taustalla voi olla esim. masennus tai alkoholiongelma. Minä kysyisin työkaveriltasi, onko hänellä kaikki kunnossa, kaipaako apua tms.
Mitä se haittaa?? Jos on ahkera työntekijä?? Sinä sen sijaan kyttäät muita ja teet vauvapalstalle itkutopiceja aiheesta.
En välittäisi lainkaan. Eihän tuolla ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
bäää bäää mää mää!
Hieno kommentti.
Jokainen kirjoittaa parhaalla mahdollisella tavalla. Jos ei parempaan kykene, niin harmi.
Jos tuo ei suoranaisesti vaikuta sinun työtekoon antaisin olla, mutta jos vaikuttaa, vaatisin esimieheltä puuttumista. Se on toisten ajasta pois tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisen myöhästelyn taustalla voi olla esim. masennus tai alkoholiongelma. Minä kysyisin työkaveriltasi, onko hänellä kaikki kunnossa, kaipaako apua tms.
Tai asennevamma, valitettavasti.
Millainen työpaikka? Vaikuttaako tämä toiminta suoraan sinun/muiden työntekoon?