Sanokaa mulle, että mun pitäisi aloittaa suunnittelemani käsityöt!
Ostin toukokuussa kasan kankaita ja parit kaavat aukeenani ommella. Käsityö tavaroita pursuaa kodissani muutenkin joka kaapissa: lankoja, huovutusvilloja, kankaita, askartelutarpeita joka lähtöön ja käsityö kirjoja ja lehtiä kymmenittäin (sadoittain). Ne uudet kankaat nyt polttelee eniten. En saa aikaiseksi aloittaa...
Kommentit (9)
Aloita pienestä: imuroi ja öljyä ompelukoneesi. Älä edes suunnittele, mitä sen jälkeen teet, kunhan vain öljyät. Aika pian huomaat, että kaavapaperi rapisee ja ensimmäinen kangas on leikkuuta vailla. :)
Minä leikkasin eilen silkkisifongista hulmuavan kesäpaidan hyvin pitkän vitkuttelemisen jälkeen. Kunhan pääsen näistä tänä aamuna ilmestyneistä koronan oireista, käyn ompelemaan.
Mitä on aikeissa tehdä?
Mulla on sama ongelma muuten.
Olin kurssilla yli 10 vuotta sitten. En ole kokenut ompelija. Pelkään että tulee tenkkapåå, eikä mulla ole ketään jolta pyytää neuvoa. Kankaita on kyllä.
Kynnys aloittaa on noussut tosi korkeaksi.
Hyvä avaus!
Vierailija kirjoitti:
Aloita pienestä: imuroi ja öljyä ompelukoneesi. Älä edes suunnittele, mitä sen jälkeen teet, kunhan vain öljyät. Aika pian huomaat, että kaavapaperi rapisee ja ensimmäinen kangas on leikkuuta vailla. :)
Minä leikkasin eilen silkkisifongista hulmuavan kesäpaidan hyvin pitkän vitkuttelemisen jälkeen. Kunhan pääsen näistä tänä aamuna ilmestyneistä koronan oireista, käyn ompelemaan.
Siitä tulee varmasti ihana!
Mulla on aikomus tehdä ensin kesämekko, trikoinen. Sitten toinen mekko myös joustavasta. Ja vielä kolmanteen on kangas odottamassa (ilman kaavaa tosin). Sitten on suunnitelmissa tehdä isolle tyttärelle talvisempi hupparimekko ja miehelle t-paita. Ja vielä tyttärelle kotipöksyt. Näihin kaikkiin on ostettuna kankaat. Niitä kyllä on muis joihinkin muihin ompeluksia, mutta näistä tiedän jo, mitä tuleman pitää. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikomus tehdä ensin kesämekko, trikoinen. Sitten toinen mekko myös joustavasta. Ja vielä kolmanteen on kangas odottamassa (ilman kaavaa tosin). Sitten on suunnitelmissa tehdä isolle tyttärelle talvisempi hupparimekko ja miehelle t-paita. Ja vielä tyttärelle kotipöksyt. Näihin kaikkiin on ostettuna kankaat. Niitä kyllä on muis joihinkin muihin ompeluksia, mutta näistä tiedän jo, mitä tuleman pitää. Ap.
Mistä aloittaminen kiikastaa?
Niinpä. Varmaan siitä, että ei vaan tule mentyä ompeluhuonerseen. Tai otettua saksia käteen kasvoja leikatakseni. Päivät vaan menee.. En tiedä oikeasti. Haaveilen vain tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on aikeissa tehdä?
Mulla on sama ongelma muuten.
Olin kurssilla yli 10 vuotta sitten. En ole kokenut ompelija. Pelkään että tulee tenkkapåå, eikä mulla ole ketään jolta pyytää neuvoa. Kankaita on kyllä.
Kynnys aloittaa on noussut tosi korkeaksi.Hyvä avaus!
Jos olet Facebookissa, liity ryhmään nimeltä Ompeluelämää. Sieltä aloittelijakin uskaltaa pyytää neuvoja, ja kuvien kanssa asiat käyvät hyvin selviksi. Et ole ensimmäinen arkajalka, joka rohkaistuu ja ryhtyy toimeen, kun on katsellut muiden kuvia ja juttuja. Ryhmässä on todella hyvä henki. :)
t. Eka vastaaja
No, ap, joko ompelukone surisee? :)
Pyykkejä saan sentään pystyisi. Lähden laittamaan kuivumaan. Oikesti tarvitsisin kannustusta/puuskaisista ompelutyöni aloittamiseen. Odotin niin kovin, suunnittelen, mutta toteutus ...