Millaisiin ikähuijauksiin olette törmänneet deittipalveluissa?
Onko teille tullut usein esimerkiksi Tinderissä tai netin treffipalstoilla vastaan miehiä tai naisia, jotka huijaavat ikänsä? Ja miten asia on ilmennyt?
Tuli mieleen, kun Tinderissä tuli juuri vastaan mies, joka väittää olevansa 40, mutta on oikeasti 50-vuotias. Jotkut kertovat profiilitekstissään oikean ikänsä, vaikka olisivat merkinneet sen "viralliseen ikäkohtaan" olevan jokin muu, mutta tämä mies ei ainakaan ollut niin tehnyt. No, kymmenen vuotta sinne tai tänne :D
Kommentit (375)
Olen vain katsonut että näyttävätpä oman ikäiset kolmekymppiset miehet kuvissaan tukevasti ukkoontuneilta. Oikeassa elämässä tuntemani näyttävät enimmäkseen oman ikäisiltä. Voihan kyse olla elämäntavoista akateemiset vs amikset, mutta epäilen iän valehtelua.
Täällä palvelukodissa ei tarvitse deittailla! Kerran yksi tulokas paljasti profiilissaan olevansa vain 75 vuotias, vaikka hän 0likin jo 76 v.
Itse kun menin tinderiin niin kokeilin eri profiileilla mikä onnistuu parhaiten. Eka kokeilin laittaa ikäni 10v nuoremmaksi. Ihan sen perusteella että useamman kerran olin melkein joutunut tappeluun kun olin kertonut oikean ikäni ja toinen vänkää että valehtelen ja kun pyysin heitä kertomaan niin arvaus oli n 10v nuorempi.
No. Eihän sitä ikää voinut profiilista vaihtaa ja pidin alkuperäisen ilmoituksen koska sen avulla sai ihan kivasti kaipaamaani nais-seuraa. Tosin tekstiin lisäsin oikean ikäni. Ikää on siis 50+ mutta aktiivinen elämäntapa on pitänyt kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Oma ikä 21v ja mies,täti ikäiset yli 30v naiset koettavat esiintyä parikymppisinä..pari 40v mummoo sitte 30v mutta se ei mene läpi :D
30 v ei ole täti
Vierailija kirjoitti:
Oikea naisen ikä = (miehen ikä/2) + 7
Herrat, onko meillä kaavaa oikealle naisen painolle?
Tinder on algoritmi, joka on matematiikkaa. Suhtautukaamme siihen siis oikein.
Saathan sinä haaveilla😂
tosi harvoin tullut ikähuijauksia vastaan. Muista, että yhden kerrann. 5-kymppinen mies väitti itseään 41-vuotiaaksi, mutta siis profiilitekstissään kirjoitti: "olen oikeasti 50-vuotias".
Joskus voisin huvikseen mätsätä hänen kanssaan ja kysyä, että miksi sinulla on väärä ikä merkitty.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huijannut, laitoin iäksi 29 ja olen oikeasti 39.
Näinhän se on pakko tehdä jos haluaa nuorempaa, moni laittaa enemmänkin ja on mennyt läpi vielä livenäkin treffeillä, että kyllä kannattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huijannut, laitoin iäksi 29 ja olen oikeasti 39.
Miksi olet tehnyt näin? Haluatko vain seikkailuseuraa nuoremmista vai onko jokin muu syy? Kerrotko deitille oikean ikäsi viesteissä tai tavatessa?
Ei pääse treffeille kauniin 22v kanssa jos kertoo olevansa 39v, mutta sanot olevasi vaikka 27v niin teet hyvän vaikutuksen, nähty ja koettu.
Moni tyttö on väittänyt olevansa jotain 18-20v ja näyttänyt treffeilläkin isosiskon papereita, ihan kuin aikoinaan ravintolaan pääsyn kanssa tehtiin.
Tässä voi tulla pahoja tilanteita, kun sitä ikää voi oikeasti olla vaikka jotain 14-16, että kuka on sitten vastuussa niistä seksihommista kun se oikea ikä paljastuu??
Olin itse viiskymppinen etsiessäni deittipalvelusta seuraa. Yksi miehistä kertoi olevansa 57v. Hän laittoi myös kuvansa, eikä se herättänyt epäilyksiä. Tapasimme. Juteltiin varmaan pari tuntia kahvilassa. Mies ei korjannut ilmoittamaansa ikää. En halunnut jatkaa tapailua, mutta myöhemmin ilmeni, että mies oli kymmenen vuotta vanhempi, siis 67v. Hän oli tosissaan liikkeellä, joten oli tosi outo strategia huijata noin paljon.
Näyttää hänkin löytäneen kumppanin. Oli juttu jossain paikallislehdessä hänestä.
Ihmisillä on numerot huonosti hallussa, vai voiko ilmoittaa miltä ikä tuntuu? :D Noo varmaan 8/10 naisista on myös numerot hukassa kun painosta puhutaan. :DDD
+10 saa laittaa naisen ikään
+20 painoon
15-17v tytöt esiintyy 18v täyttäneinä ja haluavat tutustua. Aiemmin kun olin itse nuorempi, niin joku väitti olevansa 16 että olisi "laillinen" vaikka oli alle. Itse olen 27v mies. Eniten tuota tapahtui kun olin 22-25v, nyt joku 18v itsensä ilmoittava saattaa jo sanoa, että olen liian vanha. Sattuneesta syystä onkin ollut paljon seksikumppaneita jotka ovat useamman vuoden nuorempia. Esim. Juuri 23-25v suurin osa seksikumppaneita oli 16-19v.
Vierailija kirjoitti:
15-17v tytöt esiintyy 18v täyttäneinä ja haluavat tutustua. Aiemmin kun olin itse nuorempi, niin joku väitti olevansa 16 että olisi "laillinen" vaikka oli alle. Itse olen 27v mies. Eniten tuota tapahtui kun olin 22-25v, nyt joku 18v itsensä ilmoittava saattaa jo sanoa, että olen liian vanha. Sattuneesta syystä onkin ollut paljon seksikumppaneita jotka ovat useamman vuoden nuorempia. Esim. Juuri 23-25v suurin osa seksikumppaneita oli 16-19v.
Ja lisäksi on ollut tapauksia joissa 30v ilmoittaa olevansa 23v ja 32v ilmoittaa olevansa 27. En sitten tiedä onko tämä yleistä mutta omalle kohdalle on usein sattunut näitä jotka ilmoittavat oman ikänsä lähemmäs minun ikääni tutustumistarkoituksessa. Tutustuisin varmasti useimpiin ihan oikeallakin iällä joten ihmettelen strategiaa.
Käykää tanssikurssi ja menkää lavoille. Yhtenä iltana ehtii tanssittaa yli kymmentä. Ei tarvitse pohtia mitä ikä-, paino-, haju- tai pituusryhmää toinen edustaa. Kuulee toisen puhuvankin, ettei tarvitse valittaa sitten treffien jälkeen että oli liian möreä ja pelottava ääni.
Itse tiedän tapauksen jossa mies kertoo netissä olevansa 50v ja on oikeasti kohta täyttämässä 70v...
Vierailija kirjoitti:
Selailin/käytin joskus kymmenen vuotta sitten Suomi24:n treffipalstaa. Nyt olen Tinderissä ja siellä on tullut muutama mies vastaan, jotka muistan tuolta Suomi24:lta ja heillä on ainakin osittain tai jopa täysin samat kuvat, jotka heillä oli tuolloin kymmenen vuotta sitten käytössä eri palstalla. Ei luulisi olevan niin vaikeaa ottaa ajankohtaisia kuvia, vaikka ulkonäkö ei tietenkään ole muuttunut vuosien aikana lainkaan :D
Itse käytin kanssa yli 10 vuotta sitten tuota Suomi24. Nyt Tinderissä ja HappyPancakessa on useampi sama naama. Osalla tosiaan vielä käytössä samoja kuvia kuin silloin yli 10 vuotta sitten.
Muistan, että muutama näistä oli tosi kranttuja. Nyt kyllä olisivat kiinnostuneita.
Nirsous aikanaan teki tehtävänsä ja nyt eivät kelpaa kenellekään.
Joskus on kyllä ollut treffeillä sellaisen kanssa, jolla oli profiilissa n. 15 vuotta vanha kuva. Ja painoa oli tullut reippaasti, eikä ikääntyminen ollut tapahtunut armollisesti.
Tarjosi kupin kahvia, ei mitään siihen seuraksi. Eikä kyllä tullut toisia treffejä.
Omassa profiilissa on täysin muokkaamattomat tuoreet kuvat. Noin 10 kanssa käynyt treffeillä kesällä/syksyllä ja jokainen sanonut, että näytät livenä paremmalta/upeammalta kuin kuvissa.
Eipä ole kukaan joutunut pettymään tavatessa. Luulisi, että tuo käy noille huijareille itsetunnon päälle, kun toisen naamalta paistaa pettymys ja jää aina siihen yhteen tapaamiseen.
Mies 50+ oli "unohtanut" päivittää ikänsä 45-vuotiaasta oikeaksi. Kyseinen henkilö kuvitteli olevansa geneettisesti sen verran ylivertaista materiaalia että kuka tahansa alle 40 v nainen olisi valmis herran lapsen synnyttämään. Muisti viestissään muistuttaa vielä miten hyvin yksinhuoltajilla onkaan asiat Suomessa.
Yksi tuttu nainen oli profiilinsa mukaan 39-vuotias vaikka oli todellisuudessa 44-vuotias. Ei kuulemma osannut muuttaa profiiliaan kertoi viattomasti hihitellen. Kuulemma se olisi paljon vakavampaa, jos minä valehtelisin oman pituuteni 10%:lla.