Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada teinit syömään tarjoustuotteita?

Vierailija
14.06.2020 |

Olen kahden teinin yh ja vaikja käynkin töissä, on ruokamenoissa säästäminen järkevää, teinit kun syövät paljon ja mielellään monipuolisesti. Olen hyödyntänyt s marketin ilta-alea, ja muita tarjouksia ahkerasti. Esimerkiksi lihat pakastan heti ja pyrin käyttämään ne mahdollisimman nopeasti. Lisäksi juhurtit, juustot, hapanmaitotuotteet, kananmunat ja leivät ostan pääsääntöisesti -60% alesta. Teinit kuvittelevat että ruoka on heti pilaantunutta kun sen parasta ennen päiväys on käsillä, eikä jugurtteja voi syödä enää seuraavana tai sitäseuraavana päivänä. Sitten he availevat jääkaappia vuorotellen ja valittavat ettei ole mitään syötävää. Olen joskus lisännyt päiväyksen ohittanutta maitoa purkkiin, jossa päiväystä vielä oli ja niin teki kauppansa ettei mitään, kukaan ei huomannut mitään! Eli ongelma on teinien asenne, ei mikään oikea ruokamyrkytysvaara.
Tytär etenkin on kovasti ilmastosktiivinen ja paheksuu lentomatkailua ja yksityisautoilua. Olen puhunut hänelle, kuinka hävikkiruoan hyödyntäminen on hyvä asia ilmastonkin kannalta, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta ennakkoluuloihin. Mikä neuvoksi?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näkee näitä tarjoushaukkoja hyökkimässä hyllyjen välissä kärry täynnä Punalaputettuja tuotteita, jos eksyy illalla kauppaan. Ensin lappaavat tuotteet kärryihin ja odottelevat sitten tunnin ennen kuin menevät kassalle kun ale alkaa. Kyllä siinä lihoista ja maitotuotteissa kylmäketju katkeaa.

Vierailija
62/65 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksi pitää odotella tunti jos tuotteessa on jo punainen alennuslappu? Minun ei ainakaan ole koskaan tarvinnut odotella mitään, aina olen alennuksen saanut punalapun perusteella. Oli aamu taikka ilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun valittaa nii toteat että köyhillä ei ole muuhun varaa

Samalla voi sanoa myös, että kannattaa valita koulutus huolella, niin pääsee hyväpalkkaisiin töihin ja on vara ostaa kaviaaria joka päivä. Jospa tuosta tulisi opiskeluintoa.

Vierailija
64/65 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa miksi pitää odotella tunti jos tuotteessa on jo punainen alennuslappu? Minun ei ainakaan ole koskaan tarvinnut odotella mitään, aina olen alennuksen saanut punalapun perusteella. Oli aamu taikka ilta.

Ap kertoi ostavansa -60% alennuksella, sitä ei aamuisin saa. Sen saa vain illan viimeisellä aukiolotunnilla.

Vierailija
65/65 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna teen useinkin jauhelihakeittoa koko kolmen litran kattilallisen, josta syön kahtena päivänä: kun keitto on valmis, otan kannen pois ja siirtelen kattilaa liedellä kylmältä levyltä toiselle jäähtymisen nopeuttamiseksi (myös kauhalla liikuttaminen jäähdyttää sisältöä, kuuma höyry nousee pois). Sitten taas kansi päälle ja kattila jääkaappiin. Koskaan keitto ole ollut pilaantunutta toisen päivän iltana, eikä myöhemminkään, vaikka monenlaisia ja -ikäisiä jääkaappeja olen tähän mennessä käyttänyt.

Elintarvikelaboratorioissakin, samoin laitoskeittiöissä, luotetaan myös aistinvaraiseen laadunvalvontaan eli täytyy itse havannoida onko joku syömäkelpoista vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi