Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?
Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.
Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.
Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.
Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.
Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.
Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.
Mitä helvettiä minä nyt siis teen?
Kommentit (356)
Näihin provoihin langenneilla aina sama selitys. ”Oikeesti tälläistä tapahtuu”.
Tapahtuu joo, mutta kuka jaksaa jotakin paskanpuhujaa? Teille voi myös livenä syöttää mitä vaan ja kaiken uskotte? En yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuohon mitään masennusta tarvita jos pinna katkeaa. Kumma kun nämä aina pistetään synnytyksen jälkeisen masennuksen piikkiin kun äiti yksinään joutuu hoitamaan vauvan ja kodin. Kyllähän siihen nyt väsyy kuka tahansa.
Jaa..a. 30v sitten hoidin kotityöt maatalossa (5 ateriaa päivässä pöytään miehelle, heinäaikana myös talkoolaisille). Leivoin ruisleipää lukuunottamatta kaiken itse, samoin ruoka alusta saakka itse ( joskus taisin käyttää keittojuureksia). Vähällä piti selvitä, isot velat. Mies teki 16h työpäivää 7päivää viikossa.
Vauva syntyi maaliskuussa.Mies kerkisi pitää ruoka-aikaan ja iltauutisten aikaan sylissä. Vauva oli viinimarjapensaissa vaunuissa ja katseli marjanpoimintaani. Sisällä vaihdellen lattialla, vaunuissa, sitterissä, syöttötuolissa, kävelytuolissa, leikkikehässä, sylissä. Ei nukkunut päivällä kuin alle tunnin, yöt paremmin. Oli kuukauden, kun oli ensimmäistä kertaa mukana lihakarjanavetalla iltatyöt kanssani, istui auton turvaistuimessa.
Olin väsynyt, kyllä. Ja onnellinen!
Joo ei 7kk ole enään mikään vastasyntynyt kun yleensä jo konttaa ja istuukin ja hammas on suussa eikä imetetä ja syö lihapilttejäkin..Vaimo varmaan haluaa omaa aikaa. Noin kyllä itsekkin lähtisin jos en muuten sitä saa..(kun en ole yksinhuoltaja).
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan rohkeasti hakemaan apua. Kysy ensin omaa äitiä, tätiä,anoppia jolla on kokemusta lapsista. Tämän jälkeen soitat neuvolaan ja kerrot tilanteen. Nyt sun tulee ottaa täysvastuu. Seksijutut voi tällä hetkellä unohtaa. Vauvan on ykkönen ja kaavaa kovaa vauhtia.
Ei kun pyydät apua omalta isältäsi, sedältä tai apelta. Jännää kun se hoitovastuu kaadetaan naisten päälle.
Ensinnäkin:
Jos vaimo ei tule kotiin, niin hoida yksin lastasi.
Osaat varmaankin vaihtaa vauvan vaipan.
Leiki lapsesi kanssa (sillon kun ehit)
Käy päivittäin ulkona (yritä tehdä säännöllinen rytmi)
Syökää säännöllisesti.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt teet sitä samaa YKSIN mitä vaimosi on tehnyt 6,5 kk YKSIN. Tsemppiä. 😘
Hetkinen, sen akan AINOA työ on hoitaa vauvaa ja monen mielestä mies käy töissä vain lepäämässä ja huvittelemassa jonka jälkeen on tietenkin hänen hoitovuoronsa.
Näissä tilanteissa suosittelen kaikille miehille että jäätte kotiin ja pistätte eukon tienaamaan ja kun kotiutuu töistä niin otatte myös omaa aikaa ja vaimo hoitaa vuorollaan, ei voi olla väsynyt työstä kun ei kerta koskaan mieskään ole.
Suosittelen kaikkia näin ajattelevia eroamaan HETI. Jos ei ole suhdetta niin ei sellaista kannata koskaan yrittääkään. Yksin on parempi kuin olla sodassa puolisoaan vastaan.
Ehdottomasti. Noin kertakaikkisen avuttomien naisten kanssa ei tule lisääntyä eikä pilata lapsien ja omaa elämäänsä marttyyrin kynnysmattona.
Tottahan sinä pärjäät ihan siinä kuin kaikki muutkin yksinhuoltajat. Alkuun otat nyt perhevapaata töistä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja nauti tuosta ajasta ja kohta huomaat, että eihän tässä vaimoa mihinkään tarvitakaan. Tietenkin tuo perheen elatus, jonka tähän asti olet hoitanut saattaa hieman vaikeutua, mutta monesta kommentista huomaa, että isän käydessä töissä, voidaan hänet luokitella lähes rikolliseksi, joten ei kai sillä työllä niin merkitystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan rohkeasti hakemaan apua. Kysy ensin omaa äitiä, tätiä,anoppia jolla on kokemusta lapsista. Tämän jälkeen soitat neuvolaan ja kerrot tilanteen. Nyt sun tulee ottaa täysvastuu. Seksijutut voi tällä hetkellä unohtaa. Vauvan on ykkönen ja kaavaa kovaa vauhtia.
Ei kun pyydät apua omalta isältäsi, sedältä tai apelta. Jännää kun se hoitovastuu kaadetaan naisten päälle.
Eikun isä hoitaa nyt ihan itse. Niinhän ne äiditkin tekee ja sitähän äideiltä odotetaan. Perään vielä syyllistetään että mitäs läksit jos et yksin jaksa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kantoliina, siinähän se yksi vauva keikkuu mukana. Ei siinä vauvan hengissäpitämiseksi tarvitse kuin yhden aikuisen. Sinut.
Miesviha loistaa palstalla, jos olisi ollut toisinpäin, että mies lähti, oklisi naista puoklusteltu ja silitetty palstalla tyyliin olipa paska mies.
Nyt kun on näin päin niin naureskellaan ja vähätrllään, tässä näkeee teidän naisten tasapuoplisuuden, jopa adoptiota ehdotellaan ihan vakavissaan.
Hävetkää palstan naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun isä hoitaa nyt ihan itse. Niinhän ne äiditkin tekee ja sitähän äideiltä odotetaan. Perään vielä syyllistetään että mitäs läksit jos et yksin jaksa hoitaa.
Tässähän mies ei nimenomaan lähtenyt, vaan nainen ja hylkäsi lapsensakin ja te hurraatte tälle naiselle????
-Miksi edes teki sitten lapsia, jos ei aio niistä huolehtia?
Miksi peukutatte lapsensa hylännyttä luopio-äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu joo, mutta kuka jaksaa jotakin paskanpuhujaa? Teille voi myös livenä syöttää mitä vaan ja kaiken uskotte? En yllättynyt.
Minusta tällaiset provot ovat hyviä, kun siellä se totuus on kuitenkin takana ja voi saada jonkun miettimään näitä asioista sen toisen näkökulmasta.
2 minuutissa ei kirjoteta tämmöstä tarinaa. Varmasti jo eilen kirjoitettu ja copy pastettanu heti kun palsta aukesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu joo, mutta kuka jaksaa jotakin paskanpuhujaa? Teille voi myös livenä syöttää mitä vaan ja kaiken uskotte? En yllättynyt.Minusta tällaiset provot ovat hyviä, kun siellä se totuus on kuitenkin takana ja voi saada jonkun miettimään näitä asioista sen toisen näkökulmasta.
Kyllähän tätä tosielämässäkin tapahtuu. Omalle sukulaiselle kävi ja hyvin on pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja nauti tuosta ajasta ja kohta huomaat, että eihän tässä vaimoa mihinkään tarvitakaan. Tietenkin tuo perheen elatus, jonka tähän asti olet hoitanut saattaa hieman vaikeutua, mutta monesta kommentista huomaa, että isän käydessä töissä, voidaan hänet luokitella lähes rikolliseksi, joten ei kai sillä työllä niin merkitystä ole.
Aloittaja voi hakea pari kuukautta vanhempainvapaata, pyytää kesäloman sen perään ja laittaa lapsen syksyllä päivähoitoon, niin hän pääsee palaamaan takaisin töihin. Jos töihinmeno ei nappaa, niin ap voi hakea kotihoidontukea. Muitakin tukia hän saa tarpeen mukaan. Noin sitä muissakin perheissä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Mies jätti minut yksin 6 päivän ikäisen vauvan kanssa. Lopullisesti. Oli vaan pärjättävä.
Selvä trolli, ei oikea elämä ole jenkkidraamasarjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ero tulossa. Tuollaisen tempun jälkeen olet vahvoilla lähivanhemmaksi. Löydät uuden vaimonkin joka on tasapainoisempi.
Eikö näin pienelle vauvalle äiti yleensä ole se lähivanhempi ja isä etä? Olen kuullut että isät ovat näissä huoltajuusasioissa heikoilla, etenkin jos kyse on vauvasta.
Sitten isompana ehkä viikko-viikko voisi olla hyvä ratkaisu kun lapsi on vähän omatoimisempi eikä tarvitse enää äitiä lähelleen jatkuvasti. Mutta nyt äiti olisi vielä hyvä olla kuvioissa mukana joka viikko.
- ap
Juuri vauvan/lasten hoito lankeaa yleensä äidille niin siksi, naiset ovat vahvoilla huoltajuuskiistoissa silloin mies yleensä tässä tilanteessa asettaa itsensä niinkuin kirjoitit tarpeesi vauvan hoidon edelle. KUKA TAHANSA NAINEN LÄHTEE. Tai haluaa eron näin se vaan menee.
Olitko ap tullut vaimolle maininneeksi, että vauva on sitten hänen juttunsa, sinä tulet mukaan kuvioihin myöhemmin, koska omien sanojesi mukaan "tykkäät leikkiä vähän isompien kanssa".
Ehkä nyt kannattaa katsoa sitä lapsosta syvälle silmiin, tutustua, ottaa vastuu ja hahmottaa, että siinä on kokonainen elämä. Sinun lapsesi elämä. Niin paljon muutakin kuin "juttu" ja pientä leikittämistä muutaman vuoden kuluttua.
Sen tajuttuasi tulet uudesta ihmissuhteestasi saamaan enemmän kuin itse pystyt antamaan.
Niinpä. Mies on yhtäkkiä omasta lapsestaan vastuussa niin miettii että mitä teen? Kyllä miehet on turhia ja avuttomia. Ja joku vielä ehdottaa että voiko sukulaiset siis suomeksi miehen äiti hoitaa. Naiset on käsittämättämän taakan alla lasten kanssa. Miesten elämä on lastenleikkiä.
Naiset harkitkaa todella tarkkaan erehdyttekö tekemään lapsia. Lapset on ihania mutta nainen on samalla raivostuttavassa loukossa koska miehistä ei ole aikuise vastuuseen. Semmoistakin lukenut naisille ohjeena että tee vain niin monta kuin yksin jaksat ja pystyt hoitamaan ja elättämään!