Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas yksi uusi aamu pitkäaikaistyöttömänä ja ikuisesti yksinäisenä

Vierailija
14.06.2020 |

Mistä voimaa jatkaa? Mistä uskoa paremmasta tulevasta?

Aurinko paistaa, mutta se ei ole moniin kuukausiin tuonut piristystä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoin itseni vuosi sitten ja jäin ns tyhjään tilaan. Olen N42. Pomo työpaikka kiusasi ja vuosia hain apua vaan pomon sana painoi vaakakupissa enemmän kuin omani.

Säilyttääkseeni mielenterveyden ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin irtisanotua ilman uutta työpaikkaa. Päätin onnistua vaikka olin loppu. Olen yh tosin lapseni ovat isoja ja melkein omillaan ja isä on olemassa.

Tuli yhteishaun aika ja hain amk koulutukseen. Pääsykokeissa ja pääsin sisälle. Työkkäri oli sitä mieltä koska tästä omaehtoisesta opiskelusta ei olla etukäteen työkkärin kanssa sovittu, tuki lakkautetaan eikä opintoja tueta. Olin ansiosidonnaisella päivärahalla.

Valitin. Päätöksessä tuettin opintoja. Perustelin tuolla ylläolevalla eli olisin sairastunut henkisesti mikäli olisin työssä jatkanut ja tavoitteeni on työllistyä.

Eli ap. Itselleni tuo 250 opintotuki asuntovelallisena on tulevaisuudessa käsillä opintojen jatkuessa ja siltikin se on parempi vaihtoehto kuin pomon mielivaltaisuudessa oleminen.

Sulla ap on sama tilanne. Vain sinä itse voit ratkaista tilanteen. Suositan tuettua työllistymistä vai mikä se oli jota se ensimmäinen oikea kommentoija suositti koska pitkäaikaistyöttömänä eli yli 2v olet jo syrjäytynyt työelämästä ja tarvitset tukea kuinka siellä töissä oikein käytiinkään. Tai hae kouluun. Opintolainaa saa aina ja kun olet koulussa voit saada alalta keikkaduuneja. Valitse siis ala joka satavarmasti työllistää.

Tsemppii!!

Haha, kahdessa vuodessa ei kyllä kukaan ole vielä syrjäytynyt työelämästä :D Höpöhöpö! Itse olin yhden pätkän työttömänä 3,5v ja sinä päivänä kun työt aloitin olin ihan yhtä pätevä ja ahkera kuin kuka tahansa siinä talossa, itse asiassa tuplasti ahkerampi kuin moni muu.

Tämä riippuu ihan siitä työhönottajasta, tuurilla voit olla se valittu. Mäkin olen ollut määräaikaisissa onan alan töissä, jotka osin on ollut myös uutta ja sitten sopimusta ei ole jatkettukaan, kun en osaa jotain yhtä aluetta. Muut työntekijät ovat sanoneen, että hyvin olen osannut, mutta pomo on keksinyt, että en olekaan pätevä tekemään jotain. Yhdessä paikassa olin yli vuoden ja sitten en yks kaks enää osannutkaan.

Vierailija
42/42 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa avoimia työvoimakoulutuksia. Oletko valmis muuttamaan työ- ja opiskelupaikan perässä?

Oppisopimuskoulutus?

1-3 kk mittainen työkokeilu alalla, joka kiinnostaa?

Työkkärin kautta taitaa saada 24 kk tukea opintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla