Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei halua viettää juhannusta yhdessä

Vierailija
13.06.2020 |

Onko tämä mielestänne normaalia? Ikää meillä molemmilla yli 30. Olen viimeiset neljä juhannusta viettänyt yksin, ja mielestäni olisi ollut mukava saunoa ja laittaa ruokaa yhdessä. Miehen mukaan olen tehnyt juhannuksesta turhan suuren numeron, ja hän kuittasi sen olevan vain yksi juhlapyhä muiden joukossa. Onko täällä muita, jotka joutuvat viettämään juhannuksen yksin?

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, vastaako miehesi puhelimeen nyt tänään, kun on töissä?

Ei vastannut puheluun, mutta laittoi välittömästi tekstiviestin, että keskustellaan myöhemmin.

Ap

Pääsetkö käymään miehesi työpaikalla?

Minä kyllä suuttuisin, jos kumppani änkeäsi työpaikalleni noin vain, kun ei ole edes aikaa puhua puhelimessa. 

Ei ap:n tarvitse mennä puhumaan tai mitenkään häiritsemään mahdollista työntekoa. Vaan katsomaan, onko miehen auto työpaikan pihassa ja onko mies töissä yksin töitä tekemässä. Vie vaikka vain rakkaudella tehdyt eväät miehelle sanomatta sanaakaan. Mutta olisi tärkeä nyt varmistaa, että mies on siellä missä sanookin, ja on siellä yksin.

No vielä enemmän suuttuisin, jos tullaan vielä vakoilemaan. Ja miten tuonkin tarkistaa, että on siellä työpaikalla, jos on vaikka kokouksessa. Meillä on autotalli eikä sinne ole ulkopuolisilla mitään asia varmistamaan onko siellä kumppanin auto ja sisälle toimistotiloihin ei pääse ilman turvatarkastuksia ja saattajaa. 

Sunnuntaina kokouksessa? Varmasti.

Mitä sitten, jos mies suuttuukin? Mitä sitten?

Teillä voi töissä olla autotalli, mutta tuossa kysyttiinkin ap:lta, pääseekö hän miehen työpaikalle tarkistamaan.

Hullua ottaa tuollainen riski ja tehdä itsestä vainoharhaisen höperön, jos sillä miehellä ei ihan oikeasti ole aikaa puhua edes puhelimessa saatikka sitten tavata työpaikalla. Tuo on kyllä suhteen lopun alku ihan totaalisesti. 

Pöh, ei tuossa ole mitään riskiä. Kyllä nyt puhuu naiselle tyypillinen pelko: ellen ole miehen mieliksi, hän ei ehkä minusta tykkää enää, buhuu. Paskat sanon minä. Jos on epäilyksiä, ne selvitetään. Ei siinä ole mitään vainoharhaista eikä höperöä. Yritysmaailmassa ja vakuutusalalla aivan normaalia riskienhallintaa. Vai onko vakuutustarkastaja vainoharhainen höperö, kun käy itse paikan päällä tutkimassa palopaikkaa?

Jos suhde siihen kaatuu, että toinen käy toisen työpaikalla kerran  tsekkaamassa, onko tämä siellä kuten on sanonut olevansa, niin ei se vielä mitään mustasukkaista vainoharhaisuutta ole. Jatkuva epäily ja kyttääminen ilman perusteita olisi. Tässähän on jo kyllä aihetodisteita sen puolesta, että mies ei välttämättä ole luotettava. Tuollahan se selviää.

Ohi aiheen mut ap:han jo sanoi että ennen tätä ketjua hänellä ei ole käynyt mielessäkään että mies pettäisi. Epäilykset ovat siis ihan omiasi. Ehkä sinun pitäisi käydä siellä työpaikalla?

Luottamus paranee luottamuksella, ei vainoharhaisella käytöksellä. Jos keskustelujen jälkeenkään ei voi luottaa toiseen, on syytä erota, ei stalkata. Ihmeellistä nuuskimista, eroaisin välittömästi jos oma kumppani tekisi tuollaista! Jos ainoa keino luottaa omaan muka rakkaimpaan ihmiseensä on valvoa jatkuvasti, on itsellään tahi suhteessa niin isoja ongelmia että ero on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
162/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa niihin ukkoihinne kamerat, niin näette, jos joku akka tulee lähelle. V*ttu mitä sairasta kyttäämistä osalla, pitäisi muka työpailallekin tunkea. Olkaa sinkkuina tai menkää hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman miehen kanssa yhdessä 25 vuotta, juhannuksia yhdessä 3 kpl. Mies haluaa olla mökillä, minä en. Mies voi mennä mökille, minun ei tarvitse.

Hyvässä parisuhteessa ei tarvitse tehdä kaikkea yhdessä tai olla ns. juhlapyhinä tietyn kaavan mukaan. Suhde voi olla varsin ns. vakava, vaikka yhdessä ei suunnitella jokaista viikonloppua.

Niiin juu. Tässä vaan ap haluaisi olla yhdessä. Se on ihsn eri asia kuin se, että te ette halua.

Vierailija
164/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastannut puheluun, mutta laittoi välittömästi tekstiviestin, että keskustellaan myöhemmin.

Ap

Minä kyllä suuttuisin, jos kumppani änkeäsi työpaikalleni noin vain, kun ei ole edes aikaa puhua puhelimessa. 

Ei ap:n tarvitse mennä puhumaan tai mitenkään häiritsemään mahdollista työntekoa. Vaan katsomaan, onko miehen auto työpaikan pihassa ja onko mies töissä yksin töitä tekemässä. Vie vaikka vain rakkaudella tehdyt eväät miehelle sanomatta sanaakaan. Mutta olisi tärkeä nyt varmistaa, että mies on siellä missä sanookin, ja on siellä yksin.

No vielä enemmän suuttuisin, jos tullaan vielä vakoilemaan. Ja miten tuonkin tarkistaa, että on siellä työpaikalla, jos on vaikka kokouksessa. Meillä on autotalli eikä sinne ole ulkopuolisilla mitään asia varmistamaan onko siellä kumppanin auto ja sisälle toimistotiloihin ei pääse ilman turvatarkastuksia ja saattajaa. 

Teillä voi töissä olla autotalli, mutta tuossa kysyttiinkin ap:lta, pääseekö hän miehen työpaikalle tarkistamaan.

Hullua ottaa tuollainen riski ja tehdä itsestä vainoharhaisen höperön, jos sillä miehellä ei ihan oikeasti ole aikaa puhua edes puhelimessa saatikka sitten tavata työpaikalla. Tuo on kyllä suhteen lopun alku ihan totaalisesti. 

Pöh, ei tuossa ole mitään riskiä. Kyllä nyt puhuu naiselle tyypillinen pelko: ellen ole miehen mieliksi, hän ei ehkä minusta tykkää enää, buhuu. Paskat sanon minä. Jos on epäilyksiä, ne selvitetään. Ei siinä ole mitään vainoharhaista eikä höperöä. Yritysmaailmassa ja vakuutusalalla aivan normaalia riskienhallintaa. Vai onko vakuutustarkastaja vainoharhainen höperö, kun käy itse paikan päällä tutkimassa palopaikkaa?

Jos suhde siihen kaatuu, että toinen käy toisen työpaikalla kerran  tsekkaamassa, onko tämä siellä kuten on sanonut olevansa, niin ei se vielä mitään mustasukkaista vainoharhaisuutta ole. Jatkuva epäily ja kyttääminen ilman perusteita olisi. Tässähän on jo kyllä aihetodisteita sen puolesta, että mies ei välttämättä ole luotettava. Tuollahan se selviää.

Ohi aiheen mut ap:han jo sanoi että ennen tätä ketjua hänellä ei ole käynyt mielessäkään että mies pettäisi. Epäilykset ovat siis ihan omiasi. Ehkä sinun pitäisi käydä siellä työpaikalla?

Luottamus paranee luottamuksella, ei vainoharhaisella käytöksellä. Jos keskustelujen jälkeenkään ei voi luottaa toiseen, on syytä erota, ei stalkata. Ihmeellistä nuuskimista, eroaisin välittömästi jos oma kumppani tekisi tuollaista! Jos ainoa keino luottaa omaan muka rakkaimpaan ihmiseensä on valvoa jatkuvasti, on itsellään tahi suhteessa niin isoja ongelmia että ero on ainoa oikea ratkaisu.

Kukaan ei puhunut että pitäisi valvoa jatkuvasti. Yhden asian tsekkaaminen tässä yhteydessä kun juhannuksesta on tullut kynnyskysymys, on ihan järkevää. Ja kuten jo sanottu, se ei ole mitään vainoharhaista käytöstä. Mutta noin naiset aina sirottelevat leimaavia sanavalintoja (nuuskiminen) puheeseensa, muiden naisten käytöksen kontrolloimiseksi. Tuo mökkiorgioista kertonut kirjoittaja nimetään "puoliammattilaiseksi". Siis naisille tyypillistä toisten naisten käyttäytymisen ja toiminnan rajoittamista, tuomitsemista ja sääntelyä.

Vierailija
165/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tämän aloituksen sen vuoksi, etten halua avautua tilanteesta ystävilleni ja pelkään, että olen menettänyt asiassa "objektiivisuuden" eli halusin kuulla muidenkin mielipiteitä juhlapyhien vietosta. Kiitos kaikille teille, jotka annoitte vinkkejä asian läpikäymiseen miehen kanssa. Keskutelemme asiasta juhannuksen jälkeen, nyt mies ei siihen nähtävästi kykene.

Täytyy sanoa, että olen yllättynyt näin monista vihamielisistä kommenteista. En ole menossa kenenkään työpaikalle katsomaan, onko auto paikalla... Aion keksiä itselleni muita suunnitelmia juhannukseksi. Hieman tunnen kateutta teitä kohtaan, jotka vietätte juhannusta kotonanne tai mökeillänne miehen ja lasten kanssa, olette onnekaita!

Mukavaa juhannusta kaikille,

Ap

Vierailija
166/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus paranee luottamuksella. Varmasti tuo on Sirpa Selänteenkin lempimietelause.

Vierailija
167/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt selvä, ettei miehellä ole puhtaita jauhoja pussissa. Jos olisi, kykenisi keskustelemaan asiasta suuttumatta ja syyllistämättä ap:ta. Jonkinlainen pettämiskuvio tuossa on, millainen, on vaikea sanoa.

No voi olla ihan puhtaat jauhot. Saattaa olla, että kokee syyllisyyttä, kun ei ole vaimon kanssa ja toisaalta ystävä tarvitsee tukea ja voi vähän yhdessä kupitella ja relata.

Vierailija
168/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokouksia on harvemmin työpaikoilla sunnuntaina, kyllä ne järjestetään viikolla.

Tietty koronan kriisikokouksia piti hallitus yms. silloin alkuaikoina viikonloppuisinkin, en jaksa uskoa että aloittajan mies on niin tärkeissä tehtävissä että kokoustaa sunnuntaisin.

Kalliiksi tulee sunnuntaikokoukset tuplapalkka.

Tää on niin kusetus kun olla vain voi.

Ei voi kuin ihailla tätä lapsellista maailmankuvaa, katsos kun iso osa asiantuntijoista ei saa mitään kokouspalkkioita tai lisiä, työt tehdään kun on tarve eikä ylitöistä tai viikonlopuista makseta mitään ekstraa. Se voi duunaria ihmetyttää kun itse mennään kellokortilla ja kaikilla mahdollisilla lisillä.

Vierailija
169/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tämän aloituksen sen vuoksi, etten halua avautua tilanteesta ystävilleni ja pelkään, että olen menettänyt asiassa "objektiivisuuden" eli halusin kuulla muidenkin mielipiteitä juhlapyhien vietosta. Kiitos kaikille teille, jotka annoitte vinkkejä asian läpikäymiseen miehen kanssa. Keskutelemme asiasta juhannuksen jälkeen, nyt mies ei siihen nähtävästi kykene.

Täytyy sanoa, että olen yllättynyt näin monista vihamielisistä kommenteista. En ole menossa kenenkään työpaikalle katsomaan, onko auto paikalla... Aion keksiä itselleni muita suunnitelmia juhannukseksi. Hieman tunnen kateutta teitä kohtaan, jotka vietätte juhannusta kotonanne tai mökeillänne miehen ja lasten kanssa, olette onnekaita!

Ap

En jaksa selata koko ketjua mutta siis ilmeisesti ette asu yhdessä ettekä varmaan ole kovin vakavassa suhteessa? Jos tänä viikonloppuna ilmi tullut asia käydään läpi vasta viikon päästä niin keskusteletteko toistenne kanssa lainkaan?

Kuulostaa joka tapauksessa naurettavalta että koska SINUSTA juhannus on perhejuhla niin myös miehesi pitäisi viettää juhannus kuten sinä haluat ja siitä täytyy sitten ”keskustella”. Pitkää ikää suhteellenne en kyllä povaa..

Vierailija
170/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En jaksa selata koko ketjua mutta siis ilmeisesti ette asu yhdessä ettekä varmaan ole kovin vakavassa suhteessa? Jos tänä viikonloppuna ilmi tullut asia käydään läpi vasta viikon päästä niin keskusteletteko toistenne kanssa lainkaan?

Kuulostaa joka tapauksessa naurettavalta että koska SINUSTA juhannus on perhejuhla niin myös miehesi pitäisi viettää juhannus kuten sinä haluat ja siitä täytyy sitten ”keskustella”. Pitkää ikää suhteellenne en kyllä povaa..

Luepa ketju.

Vierailija
171/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei tuo ole normaalia mennä työpaikalle vaanimaan ja tarkistamaan. Kyllä menisi arvostus kumppaaniin tuollaisen tempauksen myötä. 

Ainakin mulla olisi niin epänormaalia mennä sunnuntaina työpaikalle tekemään töitä, etten tiedä, mitä tuossa tilanteessa pitäisi ajatella. Jos miehen suhteen olisi jotain epäilyjä, niin harkitsisin parkkipaikan tarkistusta vakavasti. Riippuu tietysti työpaikan parkkipaikasta kannattaako harkita. Mutta jos työpaikalla on oma parkkipaikka ja kaikki tekevät normaalia toimistoaikaa, niin en miettisi, vaan kävisin pienellä sunnuntai-ajelulla.

Vierailija
172/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi kyllä mieli tehdä vähän kiusaa tuossa tilanteessa. Ostaisin jääkaapin täyteen viiniä ja kävisin läpi & kunnostaisin bilevaatteet. Kokeilisin uusia kampauksia. Soittelisin kaverit läpi vetäytyisin toiseen huoneeseen puhumaan. Suhtautuisin mieheen välinpitättömästi ja hänen lähtönsä hetkellä olisin takuuvarmasti terassilla jonkun kaverini kanssa. Ja huom! en varmaan vetäisi niitä viinejä, mutta piilottaisin tai lahjoittaisin pois eli juhannuksen jälkeen jääkaapissa niitä ei enää olisi.

Vierailija
173/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"  Seurustelin kymmenen vuotta miehen kanssa, emmekä koskaan viettäneet juhannusta yhdessä. Syy oli aluksi siinä, että hän viettää juhannusta mökillään lastensa kanssa. Ja ehkä viettikin, minua ei vaan lapsille pitkään aikaan esitelty. Lapset ehtivät jo täysi-ikäisiksi, ennen kuin heidät ensimmäisen kerran tapasin. Sitten ajattelin, että nyt varmaan vietetään juhannusta yhdessä. Paskat. Sukujuhannus oli kuulemma perinne, ja hänen vanhat vanhempansa niin sairaita ja heistä piti huolehtia niin kovasti, etten viihtyisi kuitenkaan. Mies oikein kosikin minua ja menimme kihloihin, koska hän halusi vakuuttaa olevansa tosissaan, vaikkemme juhannuksia vietäkään yhdessä.

No, tein sitten omia selvittelyjäni, ja toinen nainenhan se oli kaikki nämä vuodet ollut miehen kanssa mökillä. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää jo aikaisemmin, mutta avaramielisenä ihmisenä olin ajatellut, että kaipa me kaikki olemme erilaisia ja turha nyt tehdä juuri juhannuksesta suurta numeroa."

Voi luoja. 

Todella . Härski. Kihlatun. Kusetus.

Vierailija
174/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokouksia on harvemmin työpaikoilla sunnuntaina, kyllä ne järjestetään viikolla.

Tietty koronan kriisikokouksia piti hallitus yms. silloin alkuaikoina viikonloppuisinkin, en jaksa uskoa että aloittajan mies on niin tärkeissä tehtävissä että kokoustaa sunnuntaisin.

Ei voi kuin ihailla tätä lapsellista maailmankuvaa, katsos kun iso osa asiantuntijoista ei saa mitään kokouspalkkioita tai lisiä, työt tehdään kun on tarve eikä ylitöistä tai viikonlopuista makseta mitään ekstraa. Se voi duunaria ihmetyttää kun itse mennään kellokortilla ja kaikilla mahdollisilla lisillä.

En ole ollut koskaan sunnuntaikokouksessa. Asiantuntijoillakin on oikeus viikkolepoon. Kaiken lisäksi koronan vuoksi kaikki kokoukset järjestetään etänä. Työpaikalle ei ole toivottavaa edes mennä, jos ei ole välttämätön pakko.

Tosin me emme tiedä, minkälainen työpaikka ap:n miehellä on. Ap ei kuitenkaan maininnut, että mies olisi mennyt töihin kiireellisen tai hätätapauksen vuoksi tai kokouksen vuoksi, vaan antoi ymmärtää, että mies lähti töihin juhannuskeskustelun vuoksi.

Vierailija
175/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työhöni kuuluu viikonlopputöitä. Siihen kuuluu myös matkustamista, enimmäkseen kotimaassa mutta myös ulkomailla. Jos puolisoni ei luottaisi minuun 100 % en voisi kuvitella olevani hänen kanssaan. Tuollainen tsekkaaminen olisi sairastaa, terveeseen suhteeseen ei sellaiset kuulu. Me olemme molemmat toistemme kanssa täysin vapaaehtoisesti. Jos joku toinen alkaa kiinnostaa, niin on täysi vapaus lähteä suhteesta.

Vierailija
176/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi kyllä mieli tehdä vähän kiusaa tuossa tilanteessa. Ostaisin jääkaapin täyteen viiniä ja kävisin läpi & kunnostaisin bilevaatteet. Kokeilisin uusia kampauksia. Soittelisin kaverit läpi vetäytyisin toiseen huoneeseen puhumaan. Suhtautuisin mieheen välinpitättömästi ja hänen lähtönsä hetkellä olisin takuuvarmasti terassilla jonkun kaverini kanssa. Ja huom! en varmaan vetäisi niitä viinejä, mutta piilottaisin tai lahjoittaisin pois eli juhannuksen jälkeen jääkaapissa niitä ei enää olisi.

Viisainta etsiä mahtava mies, jolle ei tarvitse tehdä mielipahan vuoksi "vähän kiusaa", vaan jonka kanssa on kiva olla ja elää kimpassa.

Vierailija
177/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luepa ketju.

En todellakaan jaksa lukea 8 sivua sekoilua siitä kuinka pitäisi mennä miehen työpaikalle vakoilemaan jne. Jos tää ketju olis toisinpäin ja joku mies ehdottaisi että mene naisen työpaikalle niin nousisi hirveä haloo.

Mutta provohan tämäkin ap on.

Vierailija
178/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut koskaan sunnuntaikokouksessa. Asiantuntijoillakin on oikeus viikkolepoon. Kaiken lisäksi koronan vuoksi kaikki kokoukset järjestetään etänä. Työpaikalle ei ole toivottavaa edes mennä, jos ei ole välttämätön pakko.

Tosin me emme tiedä, minkälainen työpaikka ap:n miehellä on. Ap ei kuitenkaan maininnut, että mies olisi mennyt töihin kiireellisen tai hätätapauksen vuoksi tai kokouksen vuoksi, vaan antoi ymmärtää, että mies lähti töihin juhannuskeskustelun vuoksi.

Et sä mikään asiantuntija ainakaan tuolla ymmärryksen tasolla voi olla. ”En ole koskaan ollut -> kukaan mukaan ei ole eikä tule koskaan olemaan” ja jos sinun työpaikkasi on Koronan takia suljettu niin sama ei koske todellakaan kaikkia ihmisiä. Itse olen käynyt koko kevään töissä aivan normaalisti.

Vierailija
179/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIinä vaiheessa, kun miettii sitä pitäisikö alkaa vakoilemaan, kannattaa alkaa miettiä eroa. 

Vierailija
180/263 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa. Ei halua viettää juhannusta kanssasi. Juhannushan onkin niin tärkeä juhla. Kasva aikuiseksi ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi