" Intimiteettirajat" !
Olen saanut kovasti elämäni aikana ihmettelyä mm. siitä, että en voi kertakaikkiaan käydä saunassa kenenkään kanssa.
Enkä muutenkaan halua näyttää itseäni nakuna, siksi en käy uimahalleissa yms.
Lisäksi en voi imettää jos joku katsoo, vaikka se olisi oma mieheni.
Gynekologin täytyy olla nainen, tai muuten en voi näyttää toosaani.
Vaivaudun, jos lääkäri joutuu kuuntelemaan keuhkoni ja joudun nostamaan paitaa.
Lapseni eivät ole nähneet minua alasti, en sauno heidän kanssaan.
Enkä ole koskaan nähnyt vanhempiani alasti, yök!
Pahin painajaiseni olisi näyttäytyä uikkarissa yleisellä rannalla!
En häpeä kroppaani joten siitä ei ole kyse vaan sopimattomuudesta.
Olenko jotenkin outo? En ole koskaan pitänyt itseäni outona, vaan ihmetellyt kovasti niitä jotka voivat näyttäytyä nakuna ihan kelle vaan ja missä vaan.
Haluaisin aiheesta keskustelua!
Kommentit (53)
Kenenkään ei ole pakko mennä yleisiin saunoihin tms, jos se tuntuu epämukavalta, mutta jos synnytyksessä yrittää pitää jalkoja ristissä, niin se on jo vähän pimeetä.
Monikaan ihminen ei halua nähdä kanssaihmisiään reva levällään kaupungilla, mutta pelkkä alastomuus jos mikä on luonnollista, ei siveetöntä tai ällöttävää. Eli jos ihmistä hävettää se, että oman perheen jäsen näkee vähän tissiä tai peffaa, niin pitäisi ehkä miettiä, että mikä siitä omasta kropasta tekee niin kuvottavan?
Vierailija:
" joka paikasta pursuavalla seksillä" ei ole mitään tekemistä keskenään.
minä en sauno muiden kanssa kuin mieheni. en työkavereiden, en sukulaisten.
olen ihan sujut kehoni kanssa ja normaalipainoinen. mä en vaan halua.
kotona voin loikkia alasti (yleistä onkin) ja esiintyä miehen edessä vaikka mitenpäin ilman kuteita.
rannalle en myöskään halua mennä, mut en muutenkaan tykkää grillaamisesta... jos uin käytän jotain vanhaa t-paitaa.
en koe et mun pitäisi puolustella jotenkin sitä etten halua istua työkaverien kanssa saunanlauteilla. musta se on inhottava ajatus, vaikka kivoja naisia ovatkin. istun mieluimmin pöydässä vaatteet päällä...
Kaikkia ei vaan ihan aikuisten oikeesti kiinnosta olla alasti muiden seurassa.
Eiköhän niitä vilauttelijoita ole kautta aikojen kiusattu eikä niitä, jotka pitävät pikkuhousut jalassa???
Kyllä lapsillani on ihan normaali äly ja ymmärrys hahmottaa erilaisia ihmisiä ihan vaatteetkin päällä, joten eivät ole menneet shokkiin koulun liikuntatunneilla.
Meillä alastomuus on aina ollut ihan luonnollista muutenkin kun saunoessamme. Olen ollut alaston mallina taidekoululla, ja heidän kesäleirilläkin. En mitenkään osaa ujostella siinäkään tilanteessa rehevää vartaloani.
Vierailija:
Eiköhän niitä vilauttelijoita ole kautta aikojen kiusattu eikä niitä, jotka pitävät pikkuhousut jalassa???Kyllä lapsillani on ihan normaali äly ja ymmärrys hahmottaa erilaisia ihmisiä ihan vaatteetkin päällä, joten eivät ole menneet shokkiin koulun liikuntatunneilla.
oleskellä ilman vaatteita. Miksi se, että joku ei halua, ärsyttää täälläkin niin monia. Taitaa olla asenteissa vähän tarkastelemista. Lopetan tämän jaarittelun osaltani tähän.
t. 30, 36 ja moni muu....
ja muut sellaisina kuin he ovat, täydellisinä ja epätäydellisinä. On rennompaa elää ilman suuria estoja, jotka rajoittavat elämää (saunomista, leirejä, urheilutunteja, rannalle menoa, uimista ym.).
että täällä pohjolassa miehet ja naiset on seksuaalisesti paljon tasa-arvoisempia kuin monessa muussa maassa. Nainenkin saa tehdä aloitteen seksiin olematta huora. Musta se on pelkästään positiivinen asia. Tähän liittyen skandinaavisia naisia pidetään myös taitavina sängyssä, koska monen muun maan naisille seksi kuulemma on lähinnä pistä silmät kiinni ja toivo, että se on pian ohi -tyyppinen akti. Skandinaavisia naisia pidetään myös mainioina kumppaneina, koska heillä on omia ajatuksia ja kunnianhimoa myös omiin asioihinsa.
Enkä nyt väitä, että mun mielestäni muiden maiden naiset olisivat lahnoja sängyssä ja aivottomia bimboja, mutta kun oli puhetta siitä, minkälaisina meitä ulkomailla pidetään, niin tuossa vähän vastapainoa tuolle ainaiselle kevytkenkäfaabelille.
eksillä on keskenään... eihän alastomuus ja seksi ole sama asia. Mä voin olla alasti ihan hyvin, mutta en mä seksiä muiden silmien alla harrasta.
Meidän lapset on nähneet vanhempansa alasti ja tulevat näkemään jatkossakin. Olisi ihan pimeetä ryhtyä kotona välttelemään moista. Mitä perhesaunomisistakaan tulisi? Uimapuvut päällä? Sallikaa mun nauraa.
Kun kätilö pyysi levittämään lisää, levitin kyllä, mutta syvästi häpeissäni. Mulla on ihan samat noi muut jutut kuin sullakin.