Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako naisia edes lähestyä?

Vierailija
13.06.2020 |

Olen 35v miespuolinen fyysikko, raitis ja lojaali, ja hyvää vauhtia kuolemassa yksin.

En käytä somea tai varsinkaan Tinderiä, ja raittiina en tietenkään käy baareissakaan. Joskus yritin, mutta aika kamalaahan se oli.
Ennen koronaa kävin teatterissa, kirjastossa, uimassa, kansalaisopistossa yms. ja ideana oli että tätä kautta saisin vapaa-ajan sisältöä elämääni ja sattumalta törmäisin siihen oikeaan. Luomusti, ilman virtuaalideittailua.
Eräs naispuolinen ystäväni kuitenkin sanoi minulle, että näin ei pidä tehdä. Kuulemma nainen pitää sitä creepynä jos ennestään tuntematon mies tulee juttelemaan. Miehen pitäisi olla netistä ennestään tuttu, tai miehen tulisi olla kaverin kaveri tai muuten jo olemassaolevista sosiaalisista ympyröistä tuttu.

Mikä neuvoksi? En suostu uskomaan, että miehen ja naisen pariutuminen on miljoonien vuosien evoluution jälkeen ajautunut siihen pisteeseen, että se voi tapahtua pelkästään kaupallisessa Tinder-applikaatiossa, johon kirjaudutaan lääsäilemällä rasvaisilla sormilla jotain lasilevyä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa lähestyä. Itse vietän aikaani paljon esim. kirjastossa ja kyllä siellä minulle ainakin saa tulla juttelemaan.

Hauska kuulla, tai siis lukea. Lenkkikaverin bongasin kirjastosta viimeksi, ei ole kiinnostunut läheisemmästä ystävyydestä, enkä ole varma etsinkö tällä hetkellä enempää, mutta tulen tarkkailemaan vastakkaisen sukupuolen edustajia kirjastossa.

Vierailija
22/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran uskaltanut lähestyä naista aloitteellisesti useiden vuosien pelkuroinnin jälkeen livenä, se johti välittömästi suhteeseen. Ei ole oikotietä onneen, eikä mikään onni ole ikuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuota creepynä, ihan normaalia lähestyä kiinnostavaa ihmistä, kunhan sitten ymmärtää vetäytyä jos toista ei kiinnosta.

Vierailija
24/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten mies lähestyy. Itseäni lähestyi kerran musta mies junassa joka kysyi miten menee, missä asun ja kysyi englanniksi "would you like to have a black friend?" Olin ihan hölmistynyt sen kokoajan että mitä helv..... defenssit koko sen ajan päällä. En pidä siitä että joku epäilyttävä mies tulee kyselemään henkilökohtaisia asioita esim. missä asun ja miksi edes kysyi haluanko "mustan ystävän". ihan puskista...muutenkin minulla oli iso kassi mukana sillä olin juuri sinä päivänä matkustamassa junalla keskisuomeen -_- minua ei muuten ole ikinä lähestynyt kukaan selvä järkinen ja sen takia olen todellakin epäilevä ja varuillani jos joku haluaa puhua jollei oikeasti ole puhuttavaa. Mielestäni aina epäilyttävää jos joku tuntematon haluaa ihan perus jutusille mutta en ole edes kauhean avoin ihminen saati puhelias. Itselläni on toiminut netti kavereiden ja poikakaverien haussa :)

Vierailija
25/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan se todella vaikeaa lähestyä toista sukupuolta normielämässä. Siksi kai tinder kehitettiin että kynnys olisi matalampi.

Itse olen tilanteessa jossa luodaan pitkiä katseita puolin toisin mutta se ensimmäinen keskustelu vaatisi jommalta kummalta vähän extraa ja maanantaina ilta-päivänä klo:16 se tuntuu melkein ylitsepääsemättömältä vuorelta. Baarissa voisi viiden minuutin juttelen jälkeen todeta kaverille että tyyppi on täys mulkku mutta nyt täytyy kyttäillä, katsella ja hioa taktiikkaa.

Vierailija
26/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi lähestyä ja on naiselle turvallisen tuntuista kun lähestyy esim kirjastossa tai vaikka kaupassa. Voi alkaa jutella ihan arkijuttuja ja ihan reilusti kysyä haluaisitko lähteä kanssani huomenna vaikka kahville? Jos nainen sanoo ei usko se heti ja toivota hyvää päivänjatkoa. Älä ota asiaa huonosti tai suutu. Olet ihminen ja niin on nainenkin.

Vierailija
27/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähestyjästä ja tavasta.

Itse en tyykää siitä että joku täysin tuntematon lähestyy ja ehdottelee vaikkapa seksiä. Täysin utopistinen ajatus että joku suostuisi tuollaisiin ehdotuksiin.

Jos välillämme olisi sähköä, pitkiä katseita ja hymyjä niin tottakai tykkäisin siitä että minua lähestytään.

Vierailija
28/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lähestyä. Mua on muutama asiallinen mies pyytänyt kaupungilla ulos, olisin lähtenytkin ellen olisi jo parisuhteessa.

Voin kertoa myös kaksi varsin epämiellyttävää lähestymisyritystä esimerkiksi siitä, miten EI ole sopivaa toimia. Ensimmäinen tapahtui aamuyöllä metsässä, kun olin palaamassa baarista kotiin. Ulkomaalainen mies lyöttäytyi seuraani, ja alkoi inttää, että haluaa puhelinnumeroni ja someni. Kieltäydyin, mutta tyyppi jatkoi inttämistään ja kertoi nyyhkytarinaansa siitä kuinka yksinäinen oli. Pelotti aika paljon. Jatkoin kieltäytymistä topakasti ja tyyppi häipyi, onneksi.

Toinen tyyppi seurasi minua ilalla pitkin kaupunkia (hymyilin hänelle kohteliaasti metrossa, se oli virhe) ja halusi että lähden hänen kanssaan kahville, halusi puhelinnumeroni ja osoitteeni. Kerroin että mulla on jo mies, tyyppi suuttui ihan hirveästi ja alkoi huutaa, että hän etsii vain kavereita. Huusin hänelle takaisin. Yritti vielä väkisin halata, juoksin pakoon :(

Vierailija
29/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman oikeuden tuoreen päätöksen mukaan ainakaan seksuaalista ahdistelua ei ole se kun jopa verbaalisesti ehdottaa naiselle seksiä. Vasta fyysinen olennainen seksuaalinen koskettelu täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön.

Joten melko turvallista ainakin juridisesti on käydä jutustelemaan.

Joten ei muuta kuin ehottelemaan vaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/369372f4-7db8-43c9-9521-c90f957f732c

"Ahdisteluun" syyllistyneen miehen elämä voidaan silti tuhota vaikka hän ei olisikaan lain näkökulmasta tehnyt mitään väärää. Tästä on runsaasti esimerkkejä olemassa.

Vierailija
30/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin voi.

Mä luulen, että semmonen on vaan tosi harvinaista että joku mies lähestyy asiallisesti.

En ole eläessäni kokenut ite asiallista lähestymistä ikinä. En tosin olekkaan kaunis, mutta silti.

Ne on olleet tämmösiä just  ....joo nykyään ei saa sanoa, mutta sanon ulkomaalaisuuden varjolla naisia henkisesti pahoinpiteleviä paskiaisia just sillä nimellä.  Eli lähes raiskaajia. Tai ehkä jopa raiskaajia jos ois saaneet tilaisuuden.

Tai jos on suomalaisia niin tuntematon mies tiellä vastaan.

-SULLA ON KAUNIIT SILMÄT. Eka kommentti.

Mä oon sillee????Aha ok.

-Se on sillee heippa ja lähtee eteenpäin. Sen pituinen se.

Tai joku yhtäkkiä alkaa pussailemaan mua ja sitten jättää seisomaan kadulle ja mä oon sillee että kukavittu toi oli????

Ei kukaan ole ollut asiallinen. Oisin tietysti otettu jos ois asiallinen. Ois se uutta mutta en sano ettei mulle saa puhua kadulla. Miksei sais. Kai nyt ihmiset saa puhua.  Kai nyt aikuiset ihmiset saa puhuu keskenään eikai siihen sun naisystäväs lupaa tarvita. Mikset seukkaa sen kaa vai onks se jo varattu?

Vierailija
31/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman oikeuden tuoreen päätöksen mukaan ainakaan seksuaalista ahdistelua ei ole se kun jopa verbaalisesti ehdottaa naiselle seksiä. Vasta fyysinen olennainen seksuaalinen koskettelu täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön.

"Ahdisteluun" syyllistyneen miehen elämä voidaan silti tuhota vaikka hän ei olisikaan lain näkökulmasta tehnyt mitään väärää. Tästä on runsaasti esimerkkejä olemassa.

Älä hyvä mies mene lähestymään naista jos et osaa lähestyä ilman että on viranomaisten sekaantumisen vaara.

Vierailija
32/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä mies mene lähestymään naista jos et osaa lähestyä ilman että on viranomaisten sekaantumisen vaara.

Ei kyse ole viranomaisten sekaantumisesta. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että jos naista lähestyy mies joka ei ole naisen mieleen, niin nainen voi käyttää erilaisia ei-virallisia keinoja miehen elämän pilaamiseen. Esimerkiksi miestä voidaan syyttää ahdistelijaksi, sovinistiksi ja misogyyniksi erilaisissa huhuissa, sosiaalisessa mediassa tai myös perinteisessä mediassa.

Monia miehiä on äärimmillään riepoteltu iltalehtien lööpeissä viikosta toiseen sillä seurauksella, että heidän uransa ja ihmissuhteensa ovat pilalla, vaikka he eivät ole tehneet mitään laitonta.

Vierailija
33/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole viranomaisten sekaantumisesta. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että jos naista lähestyy mies joka ei ole naisen mieleen, niin nainen voi käyttää erilaisia ei-virallisia keinoja miehen elämän pilaamiseen. Esimerkiksi miestä voidaan syyttää ahdistelijaksi, sovinistiksi ja misogyyniksi erilaisissa huhuissa, sosiaalisessa mediassa tai myös perinteisessä mediassa.

Monia miehiä on äärimmillään riepoteltu iltalehtien lööpeissä viikosta toiseen sillä seurauksella, että heidän uransa ja ihmissuhteensa ovat pilalla, vaikka he eivät ole tehneet mitään laitonta.

Voi älä nyt jaksa. Jos otetaan esim tämä yksi gigolo jonka ura meni karille, niin jo vuosia ennen kuin kohu syntyi hänen huonosta käytöksestään liikkui juttuja. Oli ihme että tuossa asemassa kesti niinkin kauan että shitti lopulta osui tuulettimeen. Tasan sai mitä tilasi.

Vierailija
34/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iltalehdet voi kirjotella mitään jos et ole julkkis.

Ei kukaan voi levittää missään mitään susta paitsi omalla facebook sivullaan mutta eiköhän jonkun yksittäiset jutut mee umpihankeen. Minä koitin kertoa pedofiilistä joka työskentelee meidän kirkolla mutta ei kukaan kuunnellut. Ihmiset ei välitä oikeesti.

Mies voi tehä mitä vaan ja ketään ei kiinnosta vaikka ois raiskannutkin. Jos ei ole todisteita niin vapaana kulkee edelleen vaik ois nussinu lasta.

Vierailija
35/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat jutella naiselle kuin ihmiselle ja et ole heti syytämässä mitään limaisia iskuyrityksiä, niin anna mennä. Muista kuitenkin se, että koska tuolla arjessa pyörii myös kaikki, jotka eivät ole avoimia romantiikalle, tulet mahdollisesti torjutuksi useita kertoja. Deittiaplikaatioissa on se hyvä puoli, että niissä on vain seuraa hakevia ihmisiä. Jos osaat ottaa torjunnan vastaan kohteliaasti ja itsetuntosi ei niistä murene, niin kokeile ihmeessä.

Tämä. Esim. Minä en ole kiinnostunut tutustumaan kehenkään, joten jos tulet häiriköimään minua missään niin tylyt pakit tulee. Varsinkin kirjasto on paikka jossa ei kuulu lähestyä ketään.

Vierailija
36/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään laitonta sisältää uhrin kannalta kaikenlaista ikävää toimintaa. Ihan oikein, että ahdistelijat ja muut siat pannaan kärsimään

Vierailija
37/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lähestyä. Mutta kannattaa tarkoin harkita ketä lähestyy ja missä tilanteessa.

Pakko sanoa, että otan lähes kaikki lähestymisyritykset imartelevaa. Mutta esim. nuorempana hieman suututti paljon vanhempien miesten iskuyritykset (koska eivät olleet ollenkaan kohderyhmääni). Lisäksi suututti myös lähestymiset tilanteissa joissa minulla oli silmin nähden kiire, tai alakuloinen mieli tms. Ja ehdoton ei lähestymistä tilanteissa joissa nainen tekee asiakaspalvelutyötä. Naiset ovat silloin töissä, eikä missään lihamarkkinoilla. :D

Vierailija
38/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään laitonta sisältää uhrin kannalta kaikenlaista ikävää toimintaa. Ihan oikein, että ahdistelijat ja muut siat pannaan kärsimään

Teiltä naisiltakin jää puolisot saamatta, kun monet miehet eivät enää uskalla lähestyä teitä laisinkaan. Lapsettomana vanhana piikana elellessä ei paljon enää #metoot tai feministiset voimautumiset jaksa lohduttaa.

Vierailija
39/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä naisiltakin jää puolisot saamatta, kun monet miehet eivät enää uskalla lähestyä teitä laisinkaan. Lapsettomana vanhana piikana elellessä ei paljon enää #metoot tai feministiset voimautumiset jaksa lohduttaa.

HETKINEN. Eikö se menekään niin että kauheinkin suohirviö saa minuuteissa satoja mätsejä?

Vierailija
40/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi haluaisit lähestyä summassa tuntemattomia naisia? Tuolla ulkona pörrää kaikenlaisia mielenterveyshäiriöisiä. Nettitutustumisessa on se hyvä puoli että voi jo juttujen perusteella suorittaa esikarsintaa.