Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako naisia edes lähestyä?

Vierailija
13.06.2020 |

Olen 35v miespuolinen fyysikko, raitis ja lojaali, ja hyvää vauhtia kuolemassa yksin.

En käytä somea tai varsinkaan Tinderiä, ja raittiina en tietenkään käy baareissakaan. Joskus yritin, mutta aika kamalaahan se oli.
Ennen koronaa kävin teatterissa, kirjastossa, uimassa, kansalaisopistossa yms. ja ideana oli että tätä kautta saisin vapaa-ajan sisältöä elämääni ja sattumalta törmäisin siihen oikeaan. Luomusti, ilman virtuaalideittailua.
Eräs naispuolinen ystäväni kuitenkin sanoi minulle, että näin ei pidä tehdä. Kuulemma nainen pitää sitä creepynä jos ennestään tuntematon mies tulee juttelemaan. Miehen pitäisi olla netistä ennestään tuttu, tai miehen tulisi olla kaverin kaveri tai muuten jo olemassaolevista sosiaalisista ympyröistä tuttu.

Mikä neuvoksi? En suostu uskomaan, että miehen ja naisen pariutuminen on miljoonien vuosien evoluution jälkeen ajautunut siihen pisteeseen, että se voi tapahtua pelkästään kaupallisessa Tinder-applikaatiossa, johon kirjaudutaan lääsäilemällä rasvaisilla sormilla jotain lasilevyä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain takaapäin huomaamattomasti. Niin minä teen

Vierailija
2/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole ok. Pitää lähestyä siihen tarkoitetuissa paikoissa, esim. tinderissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohisena Sulla Ap on kyllä naispuolein ystävä, jonka käsitys siitä mikä ai miten on sopivaa lähesyä naista (tai miestä) on kauniisti sanottuna hieman rajoittunut. Onnea etsintään!

T. Eräs, joa toivoisi löytävänsä Sen oman rakkaansa, somen ulkopuolelta.

Vierailija
4/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lähestyä. Itse vietän aikaani paljon esim. kirjastossa ja kyllä siellä minulle ainakin saa tulla juttelemaan.

Vierailija
5/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mallia ulkomaalaisista miehistä. He osaavat käsitellä naisia. No, vitsi vitsinä. Riippuu tietysti siitä kuinka komea olet. Onko leukalinjasi "kirveellä veistetty" jne.

Vierailija
6/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareista parisuhteet yleensä alkaa, voithan sinä kippailla limpparia. Naisia saa ja voi lähetsyä nykyisinkin, kunhan lähestymistapasi ei ole esim. tarttua suoraan tisseihin tai ilmoittaa, että työpaikkaa ei muuten tule ilman sänkypuuhia, kun nainen hakee töitä.

Vierailija
7/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat jutella naiselle kuin ihmiselle ja et ole heti syytämässä mitään limaisia iskuyrityksiä, niin anna mennä. Muista kuitenkin se, että koska tuolla arjessa pyörii myös kaikki, jotka eivät ole avoimia romantiikalle, tulet mahdollisesti torjutuksi useita kertoja. Deittiaplikaatioissa on se hyvä puoli, että niissä on vain seuraa hakevia ihmisiä. Jos osaat ottaa torjunnan vastaan kohteliaasti ja itsetuntosi ei niistä murene, niin kokeile ihmeessä.

Vierailija
8/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Painu helvettiin.

Vierailija
9/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimman oikeuden tuoreen päätöksen mukaan ainakaan seksuaalista ahdistelua ei ole se kun jopa verbaalisesti ehdottaa naiselle seksiä. Vasta fyysinen olennainen seksuaalinen koskettelu täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön.

Joten melko turvallista ainakin juridisesti on käydä jutustelemaan.

Joten ei muuta kuin ehottelemaan vaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/369372f4-7db8-43c9-9521-c90f957f732c

Vierailija
10/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lähestyä jos olet top 10% mies. Muuten creepyä.

Vierailija
11/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juma*auta melkein neljäkymppinen äijä on jossain vauvapalstalla sössöttämässä miten/ missä naisia voi lähestyä. Niin on todekkakin parempi jättää ne lähestymiset vallan tekemöttä. Se verran tuntuu muumilaakso tyhjältä.

Vierailija
12/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiiden on todella vaikeaa löytää raitista puolisoa. Raittius kun ei ole se ainoa kriteeri jolla valita puoliso, mutta se pudottaa 99 % ehdokkaista pois. Sitten sen lopun pitäisi vielä osua kohdalleen kuten elämänarvojen jne.

T. Raitis nainen

Vierailija
13/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juma*auta melkein neljäkymppinen äijä on jossain vauvapalstalla sössöttämässä miten/ missä naisia voi lähestyä. Niin on todekkakin parempi jättää ne lähestymiset vallan tekemöttä. Se verran tuntuu muumilaakso tyhjältä.

Millä palstalla se on sitten sallittua?

Vierailija
14/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raittiiden on todella vaikeaa löytää raitista puolisoa. Raittius kun ei ole se ainoa kriteeri jolla valita puoliso, mutta se pudottaa 99 % ehdokkaista pois. Sitten sen lopun pitäisi vielä osua kohdalleen kuten elämänarvojen jne.

T. Raitis nainen

Miksi on pakko olla raitis? Jos kelpuuttaa myös kohtuukäyttäjät, on valikoima heti paljon laajempi. Voihan itse yhä pysyä raittiina, vaikka puoliso joskus ottaisikin.

Vierailija
15/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Raitis nainen

Miksi on pakko olla raitis? Jos kelpuuttaa myös kohtuukäyttäjät, on valikoima heti paljon laajempi. Voihan itse yhä pysyä raittiina, vaikka puoliso joskus ottaisikin.

Siksi että en pidä humalaisista (tai huumeisista) ja viinan + oluen lemu on hirvittävä. En halua kotini lemuavan päihteille. Päihteisen ihmisten käytös on ällöttävää, myös "pikkuhiprakassa".

Vierailija
16/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se pitää vain luottaa siihen once in a lifetime tilanteeseen, jonka kautta saatat löytää suhteen lähestymisen kautta.

Sellainen tulee odottamatta, jos on tullakseen. Sitä tuskin voi suunnitella/ennakoida.

Vierailija
17/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole creepyä, jos et suoraan puskasta hyppää sen naisen eteen ja säikäytä. Jos sama mies lähestyy useamman kerran eikä usko kieltävää vastausta, se alkaa olla creepyä ja ahdistavaa.

Vierailija
18/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi ja sanoisin että naisia saa kyllä lähestyä kunhan sen tekee asiallisesti. Esim. kirjastossa voi kysyä jostan kirjasta ja jos nainen osoittaa kiinnostusta, kysyä kahville. Mutta minkäänlainen fyysinen kosketus ei ole tietenkään tuntemattoman tahalta suotavaa. Tai härskit ehdotukset.

On normaalia että moni -niin mies kuin nainenkin - ihmettelee jos häntä lähestytään sillä se ei ole kovin tyypillistä suomalaista käytöstä (selvn päin). Joku voi pelästyäkin ja pitää outona. Varsinkin kun naisia on kautta aikain ahdisteltu.

Minua on lähestytty asiallisesti mm. kysymällä kahville. Se oli piristävää, mutta ennenmmin ehkä olisin kuitenkin ottanut vaikka käyntikortin (kerran kävi näinkin) jotta voin itse tutkia miestä ja hänen taustojaa hiukan.

Vierailija
19/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ilmeisesti tyyppi on 35-vuotiaaksi vatkannut yläkoulun tapahtumia ja nyt on aika astua mamman peräkamarista aikuisuuteen. Vai miten tämä muuten selittyy.

Vierailija
20/65 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen feministi ja sanoisin että naisia saa kyllä lähestyä kunhan sen tekee asiallisesti. Esim. kirjastossa voi kysyä jostan kirjasta ja jos nainen osoittaa kiinnostusta, kysyä kahville. Mutta minkäänlainen fyysinen kosketus ei ole tietenkään tuntemattoman tahalta suotavaa. Tai härskit ehdotukset.

On normaalia että moni -niin mies kuin nainenkin - ihmettelee jos häntä lähestytään sillä se ei ole kovin tyypillistä suomalaista käytöstä (selvn päin). Joku voi pelästyäkin ja pitää outona. Varsinkin kun naisia on kautta aikain ahdisteltu.

Minua on lähestytty asiallisesti mm. kysymällä kahville. Se oli piristävää, mutta ennenmmin ehkä olisin kuitenkin ottanut vaikka käyntikortin (kerran kävi näinkin) jotta voin itse tutkia miestä ja hänen taustojaa hiukan.

Kirjasto on ihan hyvä paikka - samoin vaikka joku nykytaiteen näyttely. Kerran kirjastossa hyllyn edessä kyselin eräästä kirjasta neidolta. Rohkaistuin kysymään kahville, mutta hän sanoi juovansa mieluummin teetä.