Haittaisiko sinua se ettei lapsesi saisi koulussa ravitsemussuositusten mukaista ruokaa?
Katsoin ettei ruokalistassa yksikään ateria ole sydänmerkitty. Mitä ne oikein touhuaa siellä?
Kommentit (12)
Haittaisi. Suomen tavintosuositukset eivät ole sen mukaiset, mitä ihmisen terveys vaatii, vaan täysin poliittiset.
kun saisivat edes hyvää ruokaa - mitä tahansa mistä tykkäävät - mutta kaikki rahat on viety rikkaalle rahastavalle EU eliitille ja lapset saavat täysin ala-arvoista ruokaa
Haittaisi. Maksan veroja niin paljon, että jotain vastetta pitää saada ja noihin on ihan säännöt olemassa. Ravitsemus on viimeinen asia mistä kannattaa tinkiä. Varsinkin kun kyse on nuoresta.
Lapsi saa terveellistä ja monipuolista ruokaa kotona. Ei haittaa.
Olen syönyt nyt 20 vuotta kouluruokaa aikuisena. Saan joka päivä maistuvan, täyttävän, terveellisen, ravitsemussuositusten mukaisen aterian. Olen iloinen, että lapsenikin saavat sellaisen. En pitäisi hyvänä, jos kouluruoka ei olisi tutkittujen ravitsemussuositusten mukaista.
Haittaisi. Kyllä sen aika pitkälle pitäisi olla linjassa ravintosuositusten kanssa. Kaikki lapset eivät edes saa kotona terveellistä ruokaa. Siinä lapsi myös oppii, millainen ruoka on terveellistä.
Eihän se moska rotanruoka ole millään tavalla ravitsevaa. Pitäisi lailla kieltää.
Haittaisi, mutta voiko sille yhtään mitään kun kaikesta säästetään.
Sydänmerkki ei kerro mitään siitä, onko ateria ravintosuositusten mukainen.
Haittaisi. Onneksi Suomessa kouluruoka on ravitsemussuositusten mukaista, joten asia ei ole ongelma.
Tänään oli koulussa lihapullia, perunamuussia, paahdettuja siemeniä ja porkkanaraastetta. Mielestäni ihan riittävän monipuolinen ateria.
Ei kai se kovin vaarallista olet, jos itse ruokit lapsesi hyvin kotona.