Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1241/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito hukassa todella monella tässä ketjussa. Piti kertoa tilanteita, joissa on LOUKATTU. Nyt tämä on yllättäen täynnä kehuja siitä, kuinka ah, kuinka kamala, mua luultiin niin ja niin nuoreksi. Tuskin kukaan aikuinen sellaisesta loukkaantuu, lapset ja teinit ehkä. 

No onhan se nyt vähintään ärsyttävää, kun 35-vuotiasta luullaan teiniksi.

Vierailija
1242/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito hukassa todella monella tässä ketjussa. Piti kertoa tilanteita, joissa on LOUKATTU. Nyt tämä on yllättäen täynnä kehuja siitä, kuinka ah, kuinka kamala, mua luultiin niin ja niin nuoreksi. Tuskin kukaan aikuinen sellaisesta loukkaantuu, lapset ja teinit ehkä. 

Kyllä minua ihan rehellisesti loukkaa töissä ja asiakkaiden kanssa, kun perusolettamus minut nähtyään suurimmalla osalla on, että "Toi ei sitten osaa mitään, kun on noin nuori. Varmaan ekassa työpaikkassaan, liekö edes valmistunut ammatiinkaan vielä ja tekee opintojen ohessa hommia taskurahaa vastaan. Missä täällä on ne ammattilaiset, saanks mä semmosen, joka osaakin jotain?"

Ja minä olen sitten nimenomaan se ammattilainen. Nykyisessä firmassa olen se, jolla on omalta alalta eniten työkokemusta. Asiakkaita saa silti vakuutella kuin kerholaisia, että joo joo, "tyttö" osaa hommansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitänyt, vaan piti kertoa MOKIA

Vierailija
1244/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ihan rehellisesti loukkaa töissä ja asiakkaiden kanssa, kun perusolettamus minut nähtyään suurimmalla osalla on, että "Toi ei sitten osaa mitään, kun on noin nuori. Varmaan ekassa työpaikkassaan, liekö edes valmistunut ammatiinkaan vielä ja tekee opintojen ohessa hommia taskurahaa vastaan. Missä täällä on ne ammattilaiset, saanks mä semmosen, joka osaakin jotain?"

Ja minä olen sitten nimenomaan se ammattilainen. Nykyisessä firmassa olen se, jolla on omalta alalta eniten työkokemusta. Asiakkaita saa silti vakuutella kuin kerholaisia, että joo joo, "tyttö" osaa hommansa.

Näinhän se on. Ja yhtäkkiä tytön heitukka muuttuukin vanhaksi akaksi, joka ei myöskään tajua mistään mitään. Olin insinöörifirmassa taloustehtävissä ja minulle naureskeltiin, että osaako pikkutyttö mitään, insinööriä hänestä ei ainakaan voisi tulla. Meni suu pyöreäksi, kun kerroin kirjoittaneeni L pitkästä matematiikasta. Sen jälkeen ei enää pilkattu älyäni, mutta heittivät läppää, että olen varmaan joka ilta baarissa, kun olen sellainen nuori tytönheitukka (30v, kihloissa, kotihiiri todellisuudessa). Huoh.. aina jotain.

Vierailija
1245/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen pojittelu ja nuorukaiseksi kutsuminen ja etenkin kohtelu, vaikka olen keski-ikäinen mies ja liki aikuisten lasten isä. Toki olen poikamaisen näköinen, mutta ei minua siksi saa kohdella vähätellen. Ei ketään saa. Usein se kommentointi on selkeästi tarkoituksellista, moni kolme-neljäkymppinen nainen pojittelee osoittaakseen olevansa minua kokeneempi ja ylempiarvoinen, koska luulevat minua nuoremmakseen.

Tunnistan, täällä ruotsissa sanotaan grabbar.

Oli ikä kehdosta hautaan.

Naisista useimmiten flickorna, tytöt vaikka ikää olisi jo 60 v.

Ei kukaan protestoi että sanopa farbror, setä tai tant, täti .

Vierailija
1246/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kutsuilta jotain tavaraa, jotka tämä tuote- esittelijä toimitti kotiini. Avasin oven, niin hän kysyi onko äitisi kotona. Ikää mulla tuolloin jotain 35v 😂

Muutenkin pidän itseäni kohtuuhyvin säilyneenä, nyt olen 43. Iho ihan ok, samoin hampaat ja hiukset, ei juonteita.

Eräs sukulainen on 27 ja pitää minua ikäloppuna. Keskusteluissa tuo usein esille kuinka nykyään sitä tai tätä- ja olettaa etten tajua tuon taivaallista nyky menosta, kuin olisin joku vanhus 🙈 Toisinaan se jopa loukkaa.

Ystäväpiiriini kuuluu varsin laajasti ihmisiä ikähaitarillta 23- 70, ja pysyn kyllä kärryillä maailman menosta, vaikka en jotain teinislangia tunnekkaan tai edes halua oppia

Nuo alta 30v nuoret on niin ulapalla välillä. Minuakin oma nuori kohtelee joskus kuin olisin dementoitunut vanhus vaikka ihan 50v olen 😄. Niillä on jotenkin ylikorostunut itsetunto, suuret luulot omasta osaamisesta ja tietämyksestä. Ovat kaikkivoipia ja elämänsä huipulla, raukat vielä alimmalla rapulla.😊

Jotenki tosta tunnustin itseni. Nyt jo 52 v. Mutta kyllä elämä oli yksinkertaista nuorena kun näki kaiken mustana/valkosena tilanteesta riippuen.

Vierailija
1247/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin nuorena muutettu yhteen mieheni kanssa niin ovelle tuli joku kaupustelija ja kysyi, onko vanhemmat kotona. Vastaus oli helppo, ei oo ja heippa.

Vierailija
1248/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhelinmyyjän tyylinen soitti ja kysyi, että olethan täysi-ikäinen kun kuulostat niin nuorelta? Olin 34-vuotias ja sen jälkeen on ollut vähän epävarma olo puhunko jotenkin teinimäisesti tai kimeästi.

Vierailija
1249/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja juttelin työkaverin kanssa. Hänellä oli itseni ikäinen tytär (33 v.) ja kävi ilmi, että olemme aikaisemmin asuneet samalla paikkakunnalla. Kysyin sitten mikä hänen tyttärensä nimi on, jospa olemme olleet tuttuja. Työkaveri sitten kysyi, että ai onko minullakin saman ikäisiä lapsia... Jouduin sitten nolona kertomaan, että ei kun olen saman ikäinen kuin hänen tyttärensä.

Vierailija
1250/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Keskivertoa alempi elinajanodote?

Rock'n roll lifestyle??

Vierailija
1251/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään loukkaus, mutta minusta oli aivan suloista kun lukioikäinen tyttäreni oli työvuorossa hampurilaispaikassa ja siellä joku pieni sanonut äidilleen, että kysytään tuolta tädiltä  =D 

Tytärtä oli naurattanut myös 

Tämä on varsin yleistä ja erittäin kohteliasta. Näin opetetaan lapsille miten vieraista ihmisistä puhutaan. Minuakin on täditelty 16 vuotiaasta asti, tulee hyvä mieli lapsien käytöstavoista :)

Tästähän on välillä pitkiäkin ketjuja puolesta ja vastaan. Ei varmaan juuri ketään harmita, että pieni lapsi tädittelee, mutta lapsen äidin sanomana se tädittely kuulostaa kovin typerältä.

Vierailija
1252/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on aika helppo korjata hymähtäen. Kun 35-vuotiasta luullaan viisikymppiseksi, se on yhtä kiusallista kaikille osapuolille kuin lihavuuden luulemista raskaudeksi.

Vierailija
1253/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään loukkaus, mutta minusta oli aivan suloista kun lukioikäinen tyttäreni oli työvuorossa hampurilaispaikassa ja siellä joku pieni sanonut äidilleen, että kysytään tuolta tädiltä  =D 

Tytärtä oli naurattanut myös 

Tämä on varsin yleistä ja erittäin kohteliasta. Näin opetetaan lapsille miten vieraista ihmisistä puhutaan. Minuakin on täditelty 16 vuotiaasta asti, tulee hyvä mieli lapsien käytöstavoista :)

Tästähän on välillä pitkiäkin ketjuja puolesta ja vastaan. Ei varmaan juuri ketään harmita, että pieni lapsi tädittelee, mutta lapsen äidin sanomana se tädittely kuulostaa kovin typerältä.

Olin kummipoikani 6-vuotissynttäreillä, ja hän kysyi minulta, että kuinka vanha sinä olet. Minä vastasin että täytän kohta 36 vuotta, niin pikkupoika totesi: Ai, sä oot niin s..tanan vanha!

Vierailija
1254/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni (näyttää kolmikymppiseltä, on oikeasti 50+, urheileva, hoikka, hiukset päässä, ei harmaita, ei roiku mistään kohtaan mikään, todella ärsyttävää :D) on ainakin kerran luultu lapsekseni.

Se on ehkä pahempaa kuin lihavuuden luuleminen raskaana olemiseksi.

Vierailija
1255/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä onko loukkaavaa vai imartelevaa mutta... olen hoikka nainen muuten ja bmi:ltäni normaalipainoinen, mutta minulla on läski maha, olen siis reippaasti keskivartalolihava. Useamman kerran olen saanut kuulla onnitteluita tai uteluita koska vauva syntyy... ajattelin että nytköhän näin keski-ikäisenä tuollaisista pääsisi eroon. Niin eikös yhdessä tilaisuudessa yksi eläkeläistäti tullut taputtelemaan mahaani ja kyselemään että monennella kuulla olen! Oli pakko sanoa että kuules, olen jo 48 vuotias että kyseessä on ihan keski-ikäkumpu, ei vauva, se mahdollisuus on kyllä vaihdevuosien ansiosta jo menetetty... Imartelevaa tietysti oli se että hän sanoi luulleensa minua ainakin 10 vuotta nuoremmaksi X-D

Vierailija
1256/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin mieheni kanssa kihlajaisristeilyllä ja oltiin juuri tultu hyttiin, ovi oli auki. Joku nuori mies sanoi miehelleni että ootko lähteny siskos kaa risteilylle?

Toinen, oltiin isäni kanssa hoitamassa äitini perunkirjoituksia pankissa ja vieressämme oleva puhelias mies kysyi meiltä kaikenlaista mm seurusteletteko te? (!!!).

Olin citymarketin kassalla ja kuulin kun infopisteen myyjä sanoi toiselle että meetkö palvelee tota tyttöö, olen yli 40 vuotias.

Töissä vanhemmat naiset ihmetteli miten minulla noin nuorella on jo täydet kesälomat kun olen tehnyt töitä vasta vuoden. Olin ollut alalla jo 5 vuotta.

Ex mieheni (jonka tunsin yli20 vuotta) nykyinen kertoi minulle miehensä tavoista ja kuinka heidän koira osaa avata oven. En viitsinyt sanoa mitään että tiedän, ja tuon oven avaamisen olin itse koiralle opettanut.

Tuo koirajuttu ei liity mitenkään ketjun otsikkoon

Vierailija
1257/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin olla 22 vuotias silloin kun tapailin yhtä miestä. Intiimit hetket eivät onnistuneet, koska pelkäsin. Hän totesi siihen, että mietipä kuule sitä kun olet synnärillä, että silloin vasta sattuukin. Vastasin hänelle, että en aio hankkia lapsia. Hän kommentoi minulle, että "olet niin nuori että mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan".

Mielestäni äärimmäisen vähättelevää asennetta toista ihmistä kohtaan. Olen nyt 40 vuotias, enkä halua lapsia. Ehkä se mieli ehtii vielä muuttua moneen kertaan.

No voi hellanlettas meidän pientä tyttölasta. Hanki kaalimato!

Sivusta. Mikähän helvetti sun ongelma on? Onko vikaa päässä, tunnekylmyys vai vaan kusipäisyys? Vai iso lörtty levinnyt aikojaan vai pieni nysä touhutipalla.  Tuon aiemman viestin kirjoittaja laittoi ihan ymmärrettävää juttua ja sä tulet siihen ivaamaan. 

Pahoittelen graafista tyyliäni. :)

Aiemman viestin kirjoittajalle. Älä välitä. On selvää, että tapailit 22-vuotiaana jotakuta törppöä, joka ei osannut suhtautua oikein. Häneltä puuttui sydämen sivistys ja todellinen välittäminen. Täytyy sanoa tyhmyytensä oli sinun onnesi. Haluathan jakaa intiimiyden miehen kanssa, jonka kanssa on kehittynyt luottamus ja jonka kanssa synkkaa yhteen, arkuus ei ole este oikean miehen kanssa. 

Vierailija
1258/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa (yksin) ensimmäistä asuntoani 29-vuotiaana. Myyjäpariskunta oli kuusikymppinen, mies kuulemma joku rehtori. Välittäjän luona ensin hetki juteltiin, paitsi kyseinen mies, joka näytti synkältä. Lopulta hän töksäytti, että pitäisi nähdä rahat (tarkoitti shekkiä, jota tuohon aikaan vielä käytettiin), koska on niin nuoren näköinen ostaja. Oli todella kiukkuisen ja vaativan oloinen, taisi aidosti pelätä että häntä oli huiputettu.

Olin tuohon aikaan niin typerys, että vain kaivoin shekin esiin enkä sanonut mitään. Kauppa tehtiin. Tiedän kyllä että olin tuolloin nuoren ja lapsellisenkin näköinen, mutta en nyt ihan teiniltä sentään näyttänyt mielestäni, ja olin asiallisesti pukeutunut. Työvaatteissa arvatenkin, tein silloin opettajan hommia.

Vierailija
1259/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kysytään paperit varovaisuussyistä liioittellusti tosi vanhan näköisiltä (verrattuna ikärajaan), joita ei voisi luulla millään tavalla alaikäisiksi ostajiksi. Ennen uudistusta suurimmalta osalta heistä ei olisi koskaan kysytty, joten ei kannata uskoa, että on jotenkin kauhean nuoren näköinen. Siihen nuorennäköisyyteen voi vaikuttaa tyyli, sillä jopa jotkut yli 50-vuotiaat naiset pukeutuvat kuin teinit. Jos nuorennäköinen 20-vuotias on classy, ei papereita kysytä luultavasti. Usein hämmästelen, miksi ihmeessä paperit kysytään, vaikkahenkilö näyttää selvästi yli 30-vuotiaalta. Myös käytös ja puhetyyli vaikuttavat. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Minä olen 34-vuotias, enkä ole vielä koskaan onnistunut asioimaan Alkossa, ilman että kysytään papereita. Viime kerralla myyjä jopa naurahti, kun näytin ajokorttiani.

Vierailija
1260/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkareita kysyttiin aina silloin tällöin vielä 38-vuotiaana, mutta sitten tapahtui jokin merkittävä rupsahtaminen, eikä ole kertaakaan sen jälkeen kyselty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan