Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1201/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kämppiksen kanssa vietettiin elokuista iltapäivää istuen puiston keinuissa. Paikalle tulee äiti taaperoikäisen lapsensa kanssa ja tämä sitten kysyy meiltä "jokos on koulu on alkanut?". Vastasimme, että yliopiston kurssit alkavat syyskuussa. Naisen ilme oli hyvinkin hämmentynyt.

Olimme yli 20-vuotiaita.

Vierailija
1202/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Nordean konttorissa nostamassa käteistä rahaa 52000 euroa uuden auton ostoa varten. Minulta kysyttiin passia, vaikka olen jo yli 50-vuotias.

Oletko vajaa? Kysymys ei liittynyt ikääsi tai "nuorekkuuteesi" millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kämppiksen kanssa vietettiin elokuista iltapäivää istuen puiston keinuissa. Paikalle tulee äiti taaperoikäisen lapsensa kanssa ja tämä sitten kysyy meiltä "jokos on koulu on alkanut?". Vastasimme, että yliopiston kurssit alkavat syyskuussa. Naisen ilme oli hyvinkin hämmentynyt.

Olimme yli 20-vuotiaita.

Moni nainen tekee tuota tahallaan.

Vierailija
1204/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten on vaikea arvioida vanhempien ihmisten ikää ja päinvastoin. Myös itselle vieraisiin etnisiin ryhmiin kuuluvien iässä helposti haksahtaa. Loukkaantuminen moisesta on turhaa. Samoin on turhaa arvailla ja varsinkin kommentoida toisen ikää - ellei se kuulu työtehtäviin kuten esim. kassalla tai ravintolassa.

Lisäksi mies voi näyttää ikäistään vanhemmalta kasvattamalla tuuhean parran ja nainen voi vaikuttaa noihin ikäarvioihin meikkaamalla ja pukeutumisella. Jos kyseistä henkilöstä ei tiedä mitään taustatietoja, niin silloinhan sen arvion tekee nopeasti mielessään ulkoasun perusteella.

Eipä auta kaikilla tämäkään. Kaksvitoseksi taas lauantaina luultiin parrankin kanssa. "Puuma" tuli iskemään nuorta kollia, mutta meni noloksi, kun selvisi, että olikin minua nuorempi.

M42

Vierailija
1205/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muistaakseni jotain 16-vuotias (ihan teini siis vielä kuitenkin), kun käytiin isän kanssa moottoripyöräreissulla. Käytiin sukulaisten luona samalla kertaa kyläilemässä.

Sukulaisilla oli sitten joku tuttavapariskunta käymässä (lestadiolaisia kaikki, en tiedä oliko tällä vaikutusta). Isäni oli sisällä, ja itse juttelin tämän sukulaisperheen äidin kanssa jotain terassilla ja seuraan liittyi tuttavapariskunnan nainen. Tuo nainen kysyi, että olenko isäni uusi naisystävä! :D Ei hyvänen aika, teininä menin ihan puihin asiasta ja liukenin vähin äänin pois. Isälläni ja minulla siis reilu 30v. ikäeroa. Molemmat näyttettiin kyllä ihan ikäisiltämme eli mikälie aivopieru oli sitten tuolta naiselta xD

Olin reilu kaks kymppisenä isäni kanssa ulkomaan matkalla ja lähes poikkeuksetta kaikki luulivat minua isäni nuoreksi vaimoksi. Oksetti. Olen ihan nuori ja nätti ja isäni ihan harmaa ja ryppyinen :(

Mulle on käynyt näin kerran.

Olin isäni kanssa cocktailtilaisuudessa, ja meillä oli todella hauskaa.

Parvi vanhempia rouvia tuli juttelemaan meille, että on niin kiva nähdä pariskunta, jolla todella synkkaa. Kerroimme olevamme isä ja tytär.

Minua nauratti, mutta isä ahdistui ja teroitti rouville, että hän on aikanaan vaihtanut vaipatkin minulle. Ja ROUVAT EIVÄT USKONEET. Jatkoivat vain naureskelua ja meidän kiusoittelemista rakastuneisuudesta!

Vein isän pois siitä ja todettiin, että urpo on aina urpo. Harmitti, kun isälle kai paha mieli. Johan tuo on epäkohteliasta, kun eivät edes sosiaalisista syistä teeskentele uskovansa. Ihan Suomessa tapahtui. Minä olin tuolloin kolmekymppinen ja isä täyttämässä 60 v.

Mietin, että tämän kaltaisille olettajille on varmaan mahdoton ajatus, että lapsella ja vanhemmalla on mutkattomat välit.

Vierailija
1206/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme yli 20-vuotiaita.

Moni nainen tekee tuota tahallaan.

Tämä!

Moni näistäkin kampaaja-loukkauksista on taatusti tarkoituksellisia.

Vierailija
1207/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja multa kysyttiin, olenko täyttänyt jo 12. Olisin saanut lounaspöydän edullisemmin.

Vierailija
1208/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Samana vuonna kaksi täysin ristiriitaista tapahtumaa. Olen 33, työkaveri kommentoi johonkin työasiaan minulle, että "Oot niin nuori, en mä ainakaan tuossa iässä oikein vielä työelämästä mitään ymmärtänyt". Olen tehnyt vaativaa asiantuntijatyötä kolme vuotta, ja olemme muutenkin samalla vuosikymmenellä syntyneitä.

Kuitenkin myös yleensä luullaan ikäistäni vanhemmaksi. Hiljattain mieheni työpaikan kekkereissä puolisoni pyysi työkaveriaan arvaamaan kauanko olemme olleet yhdessä. Työkaveri veikkasi, että olette olleet yhdessä lukiosta asti. Teki mieli kommentoida, että no muuten ihan hyvä, mutta jos olisimme alkaneet seurustella kun kumppanini oli lukiossa, minä olisin ollut alle 10-vuotias. Minulla ja puolisollani on 9 vuotta ikäeroa.

Vierailija
1209/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Olen 46. Henkkareita kysyttiin viimeksi kuukausi sitten :D

Vierailija
1210/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.

Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.

Mistä sinä tiedät, mikä loukkaa ketäkin? 32-v miehenä olisi verinen loukkaus, jos esimerkiksi joku kommentoisi minun näyttävän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta varsinkin, jos en sitä ole häneltä kysynyt.

Vierailija
1211/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan loukkaantunut, olen vain iloinen että näytän nuorelta! Näitä kertoja on paaaaljon.

Olin 27 ja poikkesin Alkoon ohikulkumatkalla ja mukana vain pankkikortti. No, myyjä ei tietenkään myynyt. Sanoin että haen henkkarit ja tulen kohta takaisin. Kun menin takaisin, myyjä keräsi ostoksiani ja sanoi toiselle myyjälle että ei se tule, oli alaikäinen. Ojensin henkkarit ja myyjä oli hämillään.

Tyttäreni oli kuudennella luokalla ja olimme viettämässä joulujuhlaa. Eräs tyttäreni luokkakaverin äiti kysyi että missä Minnan äiti on kun Minna on aina isosiskonsa kanssa. Mulla sis ikää tuolloin 34v. Olin kuitenkin ollut mukana kaikki koulun juhlat, vanhempainillat, pitänyt kotonani lapselleni useammat kaverisynttärit jne.

Otin vain maksukortin mukaan ja poikkesin nopeasti hakemaan kaupasta lonkeroa. Kassa tietysti kysyi paperit eikä niitä ollut mukana. Mies odotti autossa ja soitin hänet maksamaan ostokseni. Sanoi kassatytölle piruuttaan että hyvä kun et myynyt, on alaikäinen. Mulla ikää silloin 44v.

Useasti, melkeimpä poikkeuksetta, lasten kanssa liikkuessani ei ole uskottu että olen heidän äitinsä. Viimeksi poikani vei tyttöystävänsä vanhemmille ensimmäistä kertaa kylään ja esitteli että tässä on minun ÄITINI. Ihmettelin kun tervehtivät vain ohimennen. Illan aikana yhtäkkiä perheen äiti tuli kysymään että olenko todella poikani äiti? Olivat koko illan luulleet minua poikani kaveriksi. Minä 45v, poikani 25v.

Vieläkin kun menen ostamaan alkoholia tai tupakkaa niin hekkarit täytyy olla aina matkassa. Viimeksi tänä kesänä kun oltiin kaveriporukalla (ikähaarukka 45-55v) juomaostoksilla, minulta kysyttiin paperit. Ikää siis 45v.

Vierailija
1212/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt moka, mutta tunsin itseni vanhaksi kun hoitaja lääkärissä ollessani teittiteli minua...täytin just 40 ja tunnen oloni teiniksi.

Vierailija
1213/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouvittelu on pahin moka ikinä missään.

Ei ole esim Saksassa.

Vierailija
1214/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kysytään loukkauksesta ainakin kolmasosa naisista narsistisesti kertoo, miten heitä on luultu nuoremmiksi kuin ovatkaan, eivätkä oikeasti ole siitä pahoillaan.

Vierailija
1215/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luuli joku pöhkö kaverini miehen äidiksi.

Olin sitä paitsi nuorempi kuin tuo kaverini mies!

Vierailija
1216/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

balanssi kirjoitti:

Vaikka kysytään loukkauksesta ainakin kolmasosa naisista narsistisesti kertoo, miten heitä on luultu nuoremmiksi kuin ovatkaan, eivätkä oikeasti ole siitä pahoillaan.

Sori, korjaan, kun luin eteenpäin 2/3 naisista.

Vierailija
1217/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 kymppinen, ihan siisti, jopa itseäni nuoremman näköinen eukko. Hain autoa korjaamolta. Korjaamon kaveri, ihan itseni ikäinen tai vähän vanhempi huusi toiselle kaverille "Se täti tuli nyt hakemaan sitä autoa" Teki mieli sanoa että mikä täti minä sinulle olen, kun ollaan suurin piirten samanikäisiä. Sitten maksoin ja en voinut olla sanomatta että "kiitos sedälle" Hiljaa ukko olla möllötti siinä.

Vierailija
1218/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.

Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

Minä olen myös saanut lapsen 25-vuotiaana. Nyt olen 34-vuotias. Työkaverini oli katsonut telkkarista Toisenlaiset teini-äidit sarjaa. Alkoi sitten kyselemään siitä, että olenko katsonut sitä ja tuleeko minulla siitä mieleen oman lapsen vauva-aika, kun olen itsekin ollut niin nuori silloin. Näki, että tätä nolotti, kun sanoin olleeni 25-vuotias ja naimisissa, kun lapseni syntyi.

Vierailija
1219/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle ei tule nyt mieleen.

Mutta kerran 44v äidilleni ei suostuttu myymään siideriä Prismassa kun ei ollut henkkareita mukana.

Että sillain...

Vierailija
1220/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin julkisen liikenteen linja-autossa ostin käteisellä lippua viime syksynä ja kysyttiin, et tuleeko lasten lippu. Olin silloin 34 vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän