Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1221/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin tänä kesänä, olenko jo täyttänyt 20. Täytin keväällä 39... :D

Vierailija
1222/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan loukkaantunut, olen vain iloinen että näytän nuorelta! Näitä kertoja on paaaaljon.

Olin 27 ja poikkesin Alkoon ohikulkumatkalla ja mukana vain pankkikortti. No, myyjä ei tietenkään myynyt. Sanoin että haen henkkarit ja tulen kohta takaisin. Kun menin takaisin, myyjä keräsi ostoksiani ja sanoi toiselle myyjälle että ei se tule, oli alaikäinen. Ojensin henkkarit ja myyjä oli hämillään.

Tyttäreni oli kuudennella luokalla ja olimme viettämässä joulujuhlaa. Eräs tyttäreni luokkakaverin äiti kysyi että missä Minnan äiti on kun Minna on aina isosiskonsa kanssa. Mulla sis ikää tuolloin 34v. Olin kuitenkin ollut mukana kaikki koulun juhlat, vanhempainillat, pitänyt kotonani lapselleni useammat kaverisynttärit jne.

Otin vain maksukortin mukaan ja poikkesin nopeasti hakemaan kaupasta lonkeroa. Kassa tietysti kysyi paperit eikä niitä ollut mukana. Mies odotti autossa ja soitin hänet maksamaan ostokseni. Sanoi kassatytölle piruuttaan että hyvä kun et myynyt, on alaikäinen. Mulla ikää silloin 44v.

Useasti, melkeimpä poikkeuksetta, lasten kanssa liikkuessani ei ole uskottu että olen heidän äitinsä. Viimeksi poikani vei tyttöystävänsä vanhemmille ensimmäistä kertaa kylään ja esitteli että tässä on minun ÄITINI. Ihmettelin kun tervehtivät vain ohimennen. Illan aikana yhtäkkiä perheen äiti tuli kysymään että olenko todella poikani äiti? Olivat koko illan luulleet minua poikani kaveriksi. Minä 45v, poikani 25v.

Vieläkin kun menen ostamaan alkoholia tai tupakkaa niin hekkarit täytyy olla aina matkassa. Viimeksi tänä kesänä kun oltiin kaveriporukalla (ikähaarukka 45-55v) juomaostoksilla, minulta kysyttiin paperit. Ikää siis 45v.

Sama täällä. Molemmat vanhempani näyttävät ikäistään nuoremmilta, samoin sisarukseni. Olen vielä lyhyt, korkea ääninen, ja pukeudun "oudosti" niin helposti menee monta vuotta ikäarviot huti. Eniten tämä harmittaa työelämässä, kun asiakkaat, uudet työkaverit jne. pitävät nuorena, joka vasta opettelee asioita sen sijaan, että olen tehnyt alani töitä 20 vuotta ja osaan hommani. Sitten ihmetellään, että ohhoh, kappas, osasihan se, miten se silleen noin nuorena??? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeelle, voiko olla, että parturi on tarkottanut sanoa, että eläkkeelle jäävätkin alkavat toisinaan tekemään keikkahommaa kun työt loppuu? Eli jos hänellä on vaikka tuttuja jotka ovat eläkkeelle jäätyään alkaneet keikkailemaan ja se tuli tuossa yhteydessä mieleen. Ja sinun tilanne muistuttaa vähän heidän tilannettaan ja halusi antaa vinkin.

Vierailija
1224/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä samantyyppinen kokemus kuin ap:llä. Olin kampaajalla Floridassa, kun kampaaja kyseli, olenko jo eläkkeellä. Olin 40v, pienen vauvan äiti.

Istuin kampaajalla ja tuli puhetta lapsista. Mainitsin että mulla mulla ei ole lapsia mutta sitä ei hyödytä enää pohtia, päätös tehtiin kyllä harkiten.

Kampaaja sanoi että "Voithan sä hankkia niitä myöhemmin!" Myöhemmin? Olin yli 45. Sanoin sen hänelle. Hän vastasi hämmästyneenä että ai jaa, luulin että me ollaan suunnilleen samanikäiset. Kysyin että kuinka vanha sä sitten olet. "32."

- Aha.

Vierailija
1225/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä viestiketjua lukiessa huomaa miten monessa tarinassa kampaaja on päästänyt suustaan jotain ajattelematonta.

Ymmärrän. Itsellä monia ihan absurdeja tilanteita tullut eteen kun kampaaja kyselee ummet ja lammet henk koht asioita.

Jostain syystä harva kehtaa siinä kohtaa napauttaa takaisin ja pyytää olemaan utelematta kun omien hiusten estetiikka on kampaajan hallussa.

Kampaajat voisivat opetella olemaan utelematta asiakkaan yksityisasioita.

Tämä. Ja arvaa pyöriikö juorut pikkukylien kampaamoissa. Ei koskaan sinne. Ei koskaan.

Vierailija
1226/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole pahemmin loukattu. Yleensä minua luullaan ikäistäni paljon nuoremmaksi. Esim. kassalla, jos ostetaan saunaoluet, kysytään vain minulta henkkareita. Vaikka lapset olisi mukana. Kai nuo kuvittelevat, että olen yksi mieheni lapsista, vaikka ollaan samanikäisiä.

Vierailija
1227/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas kiinnitti huomion, kun hoitajista käytettiin sanontoja täti ja mummo. Lapsen puhetta.

Vierailija
1228/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.

Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.

Mistä sinä tiedät, mikä loukkaa ketäkin? 32-v miehenä olisi verinen loukkaus, jos esimerkiksi joku kommentoisi minun näyttävän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta varsinkin, jos en sitä ole häneltä kysynyt.

No se voi olla. Ja varmaan 22-vuotiaana loukkaa, jos luullaan 10 vuotta nuoremmaksi.

Mutta lyön vaikka vetoa, ettet tule panemaan pahaksesi, jos sinua nelikymppisenä vielä luullaan kolmekymppiseksi.

Vierailija
1229/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reissussa viiskymppisen poikani kanssa. Tilattiin yhteinen hotellihuone eri sängyillä. Kirjautuessamme hotelliin poika varmisti miesvirkailijalta, että onhan siellä erilliset sängyt. Mies katsoi minua sivusilmällä että kuulinkohan minä ja kuiskasi 50v pojalle hiljaa että on on. Luuli kai minua puumaksi, joka on pakottanut normimiehen mukaansa.

Vierailija
1230/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päivystyksessä ja hoitaja kyseli toiselta, että missä se tyttö, jolla on . ongelma on?

Olin 25v. No en loukkaantunut, mutta en älynnyt hihkaista että täällähän minä.

Vierailija
1231/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34 v ja työuraa takana vähän yli 10 v. Minut rinnastettiin töissä 23 v naiseen, jolle kyseinen työpaikka on ensimmäinen valmistumisen jälkeen. Tämä siis siitä syystä, ehkä olimme aloittaneet firmassa samaan aikaan.

Kymmenessä vuodessa ehtii oppia ja nähdä kaikenlaista, eikä meidän voi sanoa olevan muutenkaan samassa elämäntilanteessa. Kyllä minulla on tässä iässä ihan eri murheet kuin vähän päälle parikympppisenä.

Aika hurjaa että oletat, että murheet vaihtelevat sen mukaan, mikä on ikä. Ilmeisesti taas näitä, joilla on ollut superhelppo lapsuus ja nuoruus, ja luulevat että näin on kaikilla.

Vierailija
1232/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun otsikko on mun toteemieläin. Ilahdun aina kun näen tän nousevan etusivulle.

Vierailija
1233/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mieheni kanssa kihlajaisristeilyllä ja oltiin juuri tultu hyttiin, ovi oli auki. Joku nuori mies sanoi miehelleni että ootko lähteny siskos kaa risteilylle?

Toinen, oltiin isäni kanssa hoitamassa äitini perunkirjoituksia pankissa ja vieressämme oleva puhelias mies kysyi meiltä kaikenlaista mm seurusteletteko te? (!!!).

Olin citymarketin kassalla ja kuulin kun infopisteen myyjä sanoi toiselle että meetkö palvelee tota tyttöö, olen yli 40 vuotias.

Töissä vanhemmat naiset ihmetteli miten minulla noin nuorella on jo täydet kesälomat kun olen tehnyt töitä vasta vuoden. Olin ollut alalla jo 5 vuotta.

Ex mieheni (jonka tunsin yli20 vuotta) nykyinen kertoi minulle miehensä tavoista ja kuinka heidän koira osaa avata oven. En viitsinyt sanoa mitään että tiedän, ja tuon oven avaamisen olin itse koiralle opettanut.

Vierailija
1234/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään loukkaus, mutta minusta oli aivan suloista kun lukioikäinen tyttäreni oli työvuorossa hampurilaispaikassa ja siellä joku pieni sanonut äidilleen, että kysytään tuolta tädiltä  =D 

Tytärtä oli naurattanut myös 

Vierailija
1235/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kämppiksen kanssa vietettiin elokuista iltapäivää istuen puiston keinuissa. Paikalle tulee äiti taaperoikäisen lapsensa kanssa ja tämä sitten kysyy meiltä "jokos on koulu on alkanut?". Vastasimme, että yliopiston kurssit alkavat syyskuussa. Naisen ilme oli hyvinkin hämmentynyt.

Olimme yli 20-vuotiaita.

Moni nainen tekee tuota tahallaan.

Tämä!

Moni näistäkin kampaaja-loukkauksista on taatusti tarkoituksellisia.

Joo. No 20vee ja 18vee ei toisistaan erota. 18 ja vielä 19 vee on lukioikäinen. Joten tässä ei ollut mitään ihmeellistä.

Ihmiset ovat eri näköisiä. Meitä oli kolme tyttöä matkalla Italiassa. Oltiin 20-21 vuotiaita. Herätimme ihmetystä, koska yhdelle meistä tarjottiin toistuvasti lastenlippua museoissa ja muualla (lastenlipun ikäraja oli 12) ja yhtä luultiin 30vuotiaaksi.

Vierailija
1236/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kesälomalla kampaajalle. Olen hyvän matkaa kahdeksallakymmenellä. Kampaajatyttönen sanoi, kun pyysin keventämään niskavilloja jotta jaksaisi paremmin, että kyllä, otetaan ohentaen eikä tasaleikkauksella niin työtkin luistaa sitten keveämmin. Olen ollut eläkkeellä 15 vuotta. Kyllä oli mäntti kampaaja.

Vierailija
1237/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle ei tule nyt mieleen.

Mutta kerran 44v äidilleni ei suostuttu myymään siideriä Prismassa kun ei ollut henkkareita mukana.

Että sillain...

Jaa? Mun tyttis juhli puoli päivää, kun häneltä kysyttiin henkkarit!

Vierailija
1238/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias kummityttöni kutsui häiden rääppiäisiin todeten, että päätettiin pitää vanhuksille erillinen kahvitilaisuus. Olen 59-vuotias, yleensä minua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi.

Vierailija
1239/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään loukkaus, mutta minusta oli aivan suloista kun lukioikäinen tyttäreni oli työvuorossa hampurilaispaikassa ja siellä joku pieni sanonut äidilleen, että kysytään tuolta tädiltä  =D 

Tytärtä oli naurattanut myös 

Tämä on varsin yleistä ja erittäin kohteliasta. Näin opetetaan lapsille miten vieraista ihmisistä puhutaan. Minuakin on täditelty 16 vuotiaasta asti, tulee hyvä mieli lapsien käytöstavoista :)

Vierailija
1240/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaito hukassa todella monella tässä ketjussa. Piti kertoa tilanteita, joissa on LOUKATTU. Nyt tämä on yllättäen täynnä kehuja siitä, kuinka ah, kuinka kamala, mua luultiin niin ja niin nuoreksi. Tuskin kukaan aikuinen sellaisesta loukkaantuu, lapset ja teinit ehkä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi