Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1181/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hui v""u sähän ootkin vanha!" huudahti viime kesänä minun ja ystäväni pöytää ängennyt nuori mies kun aurinko meni pilveen ja vaihdoin vahvuuksilla olevat aurinkolasit silmälaseihin. No anteeksi :D

Minulla on pitkät punaiset rastat ja ylipainon takia kohtalaisen sileä naama. 

Melkein sanasta sanaan sain kuulla saman, kun palasin juhlista kotiin päin.

Rautatientorin toiselta puolelta joku nuorukainen huuteli hei tyttö, tyttö, lähde messiin.

Ja lähemmäs päästyään sitten kuten yllä :D

No, olin toki jo yli 40 ja oma vilpitön arvioni nuorenmiehen iästä on noin 16.

Vierailija
1182/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma kamelikuski parturi kysyi minulta olenko viriili ori kun viitan alta jöpötti  hehkeä heppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kutsuilta jotain tavaraa, jotka tämä tuote- esittelijä toimitti kotiini. Avasin oven, niin hän kysyi onko äitisi kotona. Ikää mulla tuolloin jotain 35v 😂

Muutenkin pidän itseäni kohtuuhyvin säilyneenä, nyt olen 43. Iho ihan ok, samoin hampaat ja hiukset, ei juonteita.

Eräs sukulainen on 27 ja pitää minua ikäloppuna. Keskusteluissa tuo usein esille kuinka nykyään sitä tai tätä- ja olettaa etten tajua tuon taivaallista nyky menosta, kuin olisin joku vanhus 🙈 Toisinaan se jopa loukkaa.

Ystäväpiiriini kuuluu varsin laajasti ihmisiä ikähaitarillta 23- 70, ja pysyn kyllä kärryillä maailman menosta, vaikka en jotain teinislangia tunnekkaan tai edes halua oppia

Nuo alta 30v nuoret on niin ulapalla välillä. Minuakin oma nuori kohtelee joskus kuin olisin dementoitunut vanhus vaikka ihan 50v olen 😄. Niillä on jotenkin ylikorostunut itsetunto, suuret luulot omasta osaamisesta ja tietämyksestä. Ovat kaikkivoipia ja elämänsä huipulla, raukat vielä alimmalla rapulla.😊

Vierailija
1184/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanna alepankassa kirjoitti:

Kampaaja kysyi et oletko sinä se teiniä leikkivä keski ikäinen perheenäiti?

ja

Itekö laitoit ylänuolen omalle kommentillesi? Lapsellinen keksitty heitto, ei ollenkaan fiksu, vaikka niin kuvittelit.

Vierailija
1185/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Nordean konttorissa nostamassa käteistä rahaa 52000 euroa uuden auton ostoa varten. Minulta kysyttiin passia, vaikka olen jo yli 50-vuotias.

Vierailija
1186/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Nordean konttorissa nostamassa käteistä rahaa 52000 euroa uuden auton ostoa varten. Minulta kysyttiin passia, vaikka olen jo yli 50-vuotias.

Ja sitten sut naurettiin autokaupasta ulos...

Vierailija
1187/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo

Vierailija
1188/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Heh, se olin varmaan minä :D Kampin alkossa aikoinaan...kyllä myyjä meni punaseksi

Vierailija
1189/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kesätöissä 20-vuotiaana juteltiin interreilaamisesta joka oli silloin hyvin suosittua. Sitä varten piti olla alle 26 v lisäksi saattoi olla jotain seniorilippuja. Joku täti kysyi olinko ehtinyt käydä interreilillä ennen kuin ikäraja tuli täyteen. Olin pöyristynyt.

Vierailija
1190/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut varsinainen loukkaus, mutta kerran sekoilin itse asiakkaan iän vuoksi. Asiakas siis n. 70 v rouva. Aloin kyselemään varovasti, että tulikohan tämä syntymäaika nyt minulla merkittyä ihan oikein, kun tuntuu että tässä on ehkä jokin virhe. Tarkistettiin syntymäaika ja toden totta, rouva oli 92 v.

Minua herkästi luullaan kadulla kauempaa katsottuna/takaapäin nuoreksi ja joskus olen saanut nuorten poikien huutelua yms. Totuus paljastuu lähempänä tai kun kääntää kasvot näkyville! Ikää siis 53 ja olen ihan ikäiseni näköinen.

Vierailija
1191/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tuossa kuukausi sitten linja-autossa nuorisolipulla (7-16v) ja ikäähän mulla tosiaan on 31v 😂

Vierailija
1192/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisokea kassanainen kyseli henkkareita, kun olin laittamassa lottoa, ja yli 30-vuotias olin jo silloin. Siihen aikaan ei edes vielä ollut sääntöä, että alle kolmekymppisen näköisiltä pitää kysyä. Tulipa ärsyttävä olo.

Vierailija
1193/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa pyhelinmyyjä kysyi minulta onko äitini kotona. Taisin olla silloin 25. Vieläkin naurattaa, mulla siis tosi "nuorekas" ääni.

Vierailija
1194/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veholla yritin maksaa uuden auton käteisellä. Ei onnistunut vaan ihan piti mennä pankkiin maksamaan.

Noh, ehkä noi halpikset........

Vierailija
1195/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Heh, se olin varmaan minä :D Kampin alkossa aikoinaan...kyllä myyjä meni punaseksi

Haha. Minultakin on kysytty koska mieheni osti olutta. Olen myös 38.

Vierailija
1196/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kutsuilta jotain tavaraa, jotka tämä tuote- esittelijä toimitti kotiini. Avasin oven, niin hän kysyi onko äitisi kotona. Ikää mulla tuolloin jotain 35v 😂

Muutenkin pidän itseäni kohtuuhyvin säilyneenä, nyt olen 43. Iho ihan ok, samoin hampaat ja hiukset, ei juonteita.

Eräs sukulainen on 27 ja pitää minua ikäloppuna. Keskusteluissa tuo usein esille kuinka nykyään sitä tai tätä- ja olettaa etten tajua tuon taivaallista nyky menosta, kuin olisin joku vanhus 🙈 Toisinaan se jopa loukkaa.

Ystäväpiiriini kuuluu varsin laajasti ihmisiä ikähaitarillta 23- 70, ja pysyn kyllä kärryillä maailman menosta, vaikka en jotain teinislangia tunnekkaan tai edes halua oppia

Ihanaa! Toinen jolta on kysytty onko äiti kotona. 😂

Vierailija
1197/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kutsuttu täällä boomeriksi, vaikka olen pullamössösukupolvea.

Vierailija
1198/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 26, kun ovelle tullut turvajärjestelmä kaupustelija kysyi, onko vanhempani kotona. Kieltämättä huvittuneena totesin vain, että ei ole - en viitsinyt tarkentaa, etten ole heidän kanssaan asunut enää vuosiin.

Tämä nyt ei ollut erityisen loukkaavaa, mutta myyjä oli oman arvioni mukaan samaa ikäluokkaa kanssani.

Vierailija
1199/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin poika luuli mua mieheni äidiksi. Poika oli kyllä alle kouluikäinen, joten en loukkaantunut, eihän tuon ikäisen osaa ikää arvioida, kaikki aikuiset on vanhoja.

Itselläkin meni yli 30 vuotiaaksi, ennen kuin oppi yhtään arvioimaan toisten ikää.

Minulle sattui vähän sama, paitsi että kysyjä oli aikuinen. Olimmen nykyisen mieheni kanssa ostamassa hänelle käytettyä polkupyörää. Mieheni lähti tekemään pienen koeajon ja hänen lähdettyään pyörän omistaja kysyi, oliko mieheni poikani. olin 28v., mieheni 26v. Joo, ei ostettu sitä pyörää. 

Ja sitten ehkä vähän OT, mutta minulla on eräs työkaveri, vähän päältä nelikymppinen ja hyvin pienikokoinen. Hän oli hakemassa lastaan jostakin harrastuksesta ja siihen oli tullut toinen lapsi, joka vähän aikka katseltuaan oli kysynyt: "Oletko aikuinen vai lapsi?"

Vierailija
1200/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen pojittelu ja nuorukaiseksi kutsuminen ja etenkin kohtelu, vaikka olen keski-ikäinen mies ja liki aikuisten lasten isä. Toki olen poikamaisen näköinen, mutta ei minua siksi saa kohdella vähätellen. Ei ketään saa. Usein se kommentointi on selkeästi tarkoituksellista, moni kolme-neljäkymppinen nainen pojittelee osoittaakseen olevansa minua kokeneempi ja ylempiarvoinen, koska luulevat minua nuoremmakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi