Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1161/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kutsuilta jotain tavaraa, jotka tämä tuote- esittelijä toimitti kotiini. Avasin oven, niin hän kysyi onko äitisi kotona. Ikää mulla tuolloin jotain 35v 😂

Muutenkin pidän itseäni kohtuuhyvin säilyneenä, nyt olen 43. Iho ihan ok, samoin hampaat ja hiukset, ei juonteita.

Eräs sukulainen on 27 ja pitää minua ikäloppuna. Keskusteluissa tuo usein esille kuinka nykyään sitä tai tätä- ja olettaa etten tajua tuon taivaallista nyky menosta, kuin olisin joku vanhus 🙈 Toisinaan se jopa loukkaa.

Ystäväpiiriini kuuluu varsin laajasti ihmisiä ikähaitarillta 23- 70, ja pysyn kyllä kärryillä maailman menosta, vaikka en jotain teinislangia tunnekkaan tai edes halua oppia

Vierailija
1162/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli eka luokalla, kun eräänä päivänä menin hakemaan häntä kesken päivän koulusta oppitunnin aikana. Koputin luokan oveen, pyysin anteeksi ja opettaja tuli käytävään, kerroin tilanteen. Mentiin sitten luokkaan ja opettaja sanoi pojalleni, että hän saa lähteä kotiin.

Kun lähtiessämme suljin oven, kuulin kun joku poika sanoi kuuluvalla äänellä: Siskonsa tuli hakemaan. Olin melkein 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnytyksen jälkeen osastolla. Juttelin keittiössä nuoren 18v äidin kanssa. Tämä sanoi mulle, että "Mulle sanottiin, että oon nuorin täällä, mutta onhan täällä vielä joku nuorempikin." Olin 35.

Vierailija
1164/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena poikana kun ensimmäinen seksikokemus oli takana ja kuulin seuraavana päivä muilta kuinka hän oli kertonut että vaikutin pedofiililtä!! Ja en siis todellakaan ole lapsista kiinnostunut missään mielessä...

Vierailija
1165/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi asiakas, onko mulla vielä monta vuotta eläkkeeseen. Hieman väkinäisesti hymyilin ja vastasin, että suunnilleen 19 vuotta. Täti naurahti siihen, että heillä tehtiin sukupolvenvaihdos maatilalla kun hän oli 51 vuotias. Totesin, että palkansaajilla ei niitä tehdä.

V tu tti ehkä enemmän kuin olisi ollut aiheellista. Olisi pitänyt vain vastata jotain ympäripyöreää.

Vierailija
1166/1691 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.

Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.

Vierailija
1167/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kuulin takaani iloisen huudahduksen, että onpa kiva yllätys nähdä sinut täällä! Käännyin ilahtuneena hymyillen ympäri ja takanani ollut lähemmäs 80-vuotias nainen tokaisi nyrpeästi et ai, luulin että olet tyttäreni, hän pitää hiuksiaan juuri noin, mutta sinä taidatkin kyllä olla lähempänä minun ikääni. Ja kääntyi tympeänä pois.

Olen 55, mielestäni ihan ikäiseni näköinen.

Vierailija
1168/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Eiköhän hammaslääkäri tarkoittanut sanoa että elinikää on YLI 20 vuotta jäljellä. Vähän tökerösti vain ilmaisi itseään. Ehkä sitä jännitti.

Vierailija
1169/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin synnytyksen jälkeen osastolla. Juttelin keittiössä nuoren 18v äidin kanssa. Tämä sanoi mulle, että "Mulle sanottiin, että oon nuorin täällä, mutta onhan täällä vielä joku nuorempikin." Olin 35.

Olisi pitänyt käydä Specsaversilla.

Vierailija
1170/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkellyttävin ainakin oli kun 28 vuotiaana kysyttiin paperit tupakkaa ostaessa. Ikäraja oli tuolloin 16 vuotta.

Vierailija
1171/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun suhtaudutaan aina nuorempana kuin olen ja minun täytyy aina todeta, että olemme saman ikäisiä tai olenhan jo yli 50 tai eihän tässä enää minta työvuotta eläkkeeseen olekaan.

Vierailija
1172/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku 50 v kun tämä tapahtu.

Mies työkaverini kysy onko mulla montakin vuotta vielä eläkkeeseen?

Nauroin ja sanoin että varmaan ainaki 15, näytti hölmistyneeltä.

Rupsahdin vissiinki jo lapsena, aina luultu vanhemmiksi mitä olen.

Vierailija
1173/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa 8v poikani kanssa ja myyjä kysyi minulta, että onko kyseessä ensimmäinen lapsenlapsensa. Olin silloin itse 30v. Eli siis sellainen 22-vuotiaana mummoksi tullut tapaus.

Vierailija
1174/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin poika luuli mua mieheni äidiksi. Poika oli kyllä alle kouluikäinen, joten en loukkaantunut, eihän tuon ikäisen osaa ikää arvioida, kaikki aikuiset on vanhoja.

Itselläkin meni yli 30 vuotiaaksi, ennen kuin oppi yhtään arvioimaan toisten ikää.

Vierailija
1175/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uuden ihanan työn 45 v, puhuin tästä kampaajalle (joka itse max 30) vain jotain yleistä.

Hän onnitteli iloisedti ja totesi että nyt sulla on varmaan sit jo eläkevirka. (Ensinnäkään kyse ei ole virkasuhteesta, ja toisekseen mulla oli tuolloin työelämää vielä 20v jäljellä).

En loukkaantunut, ehkä enemmänkin huvitti hänen kyvyttömyys fiksuun keskusteluun. Juorusi koko kylän asiat käynnin aikana.

Vierailija
1176/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei loukannut minua mutta ystävätärtäni varmasti.

Toin itsräni 6 vuotta vanhemman ystävättäreni aikoinaan tutustumaan minun harrastukseeni.

Ystäväni oli melko boheemi, hiukan pyöreähkö ja pukeutui ehkä vähän vanhanaikaisedti. Oltiin tuolloin ehkä jotain 32- 38v.

Eräs harrastaja tuli juttelemaan ja kysyi nonen muun ihmisen kuullen että onko tämä ystävättäreni äitini. Meissä on kuullemma jotain samaa näköä. (Ei oikeasti mitään muuta kun suunnilleen saman näköiset hiukset).

Voi kääk, mikä nolous.

Korjasin tilanteen heti ja jatkoin juttua harrastusasioilla.

Vierailija
1177/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli vaihtamassa työpaikkaa 41 vuotiaana, tarjosi viimeisenä työpäivänään kakkukahvit. Harjoittelijapoika oli kysynyt mieheltäni jääkö se eläkkeelle...! Kyllä 18 vuotiaan mielestä kaikki yli nelikymppiset näyttää eläkeukoilta varmaan!

Tämä nyt kyllä pitää paikkaansa. Muistan kun itse alotin parikymppisenä tyttösenä työmaallani. 90 luvulla 40-50 veet oli jo mielestäni täyttä eläkeainesta, jokainen. Nyt kun itse olen 50 v niin kerron nuorille parikymppisille työkavereilleni tästä. Ja kukaan ei väitä vastaan tänäpäivänäkään. Ainoa ero että minä itse nyt olen täyttä eläkeainesta, heidän mielestä.

Tosin nuoret joutuvat nyt kestämään meitä kalkkiksia pitempään koska eläkeikää nostetaan.

Mun nuoruudessa eläköityvät jotain 60-63 firman tulla.

Vierailija
1178/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh

Vierailija
1179/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä viestiketjua lukiessa huomaa miten monessa tarinassa kampaaja on päästänyt suustaan jotain ajattelematonta.

Ymmärrän. Itsellä monia ihan absurdeja tilanteita tullut eteen kun kampaaja kyselee ummet ja lammet henk koht asioita.

Jostain syystä harva kehtaa siinä kohtaa napauttaa takaisin ja pyytää olemaan utelematta kun omien hiusten estetiikka on kampaajan hallussa.

Kampaajat voisivat opetella olemaan utelematta asiakkaan yksityisasioita.

Vierailija
1180/1691 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni dementikko anoppi kysyi juhlissa olenko mieheni äiti.