Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Tapahtui kaverille.
Olimme yhdessä kaupassa kaljaostoksilla. Kassa kysyi multa papereita ja näytin ne. Kassan kanssa sitten naurettiin, että 35v taitaa olla tarpeeksi ikää ostaa kaljaa. Tuli kaverin vuoro ja hän iloisesti kysy pitääkö hänenkin näyttää paperit?
Ei todellakaan.
Aika karusti sanottu ja todella huonoa käytöstä kassalta. Mikä parasta, kaveri suuttu mulle. Oli aivan helvetin vihainen, aivan helvetin pitkään. Mulle! Kassa sanoi typerästi, mutta ei se nyt mun vika ole
Oltiin kaverin kanssa 14-vuotiaina ostoksilla, hän osti itselleen housut ja kaupan päälle tuossa kaupassa sai lyhennyksen punteille. Kaveri alkoi sitä sitten hommata itselleen ja jostain syystä tämä myyjä selitti mulle kaiken tuohon liittyvän (koska ne saa noutaa jne) eikä vilkaissutkaan kaveria. En keksi oikein muuta syytä kuin että kuvitteli että olin kaverini äiti/reippaasti vanhempi isosisko tai muuten vain vastuussa hänestä.
Minä (silloin 29) ja vuoden nuorempi työkaverini yritimme samaan aikaan lasta. Hän tuli raskaaksi tosi nopeasti, minä en, vaan yritin ja yritin. Avauduin asiasta kolmannelle työkaverille, joka ei tiennyt, että meillä on vain vuoden ikäero. Sanoin ajatelleeni, että meillä tärppäisi yhtä nopeasti kuin tuolla työkaverillani ja tämän miehellä. Tämä toinen työkaveri siihen: niin, mutta sehän on sua paljon nuorempi, ei ihme että heillä tärppäs heti! Kun selitin, että itse asiassa meillä on vain vuoden ikäero, työkaveri nolostui ja rupesi sepittämään jotain, että minä annan itsestäni paljon kypsemmän ja aikuismaisemman kuvan, joten voisi luulla vanhemmaksi. Just joo. Sinänsä tiedostan sen, että näytän vanhemmalta, muttei silti tuntunut hyvältä.
Hammaslääkäri kysyi missä koulussa olen, ja asunko vanhempieni luona. Olin 30 v. Kaikenlaisissa lääkäreissä/tervhuollossa tuollaiset kyselyt tekee tosi oudoksi se seikka, että henkilön ikä näkyy potilastiedoissa. Kampaajalla yms kun ikä ei välttämättä näy missään dokumenteissa, asianlaita on aivan eri.
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Multa kysytään lähes aina paperit, kun ostan sen satunnaisen alkoholijuoman. Kiitän aina kohteliaisuudesta :)
N42
Olin tulloin 20v ja isäni luona yötä, kun olin käymässä kotipaikkakunnallani. Heräsin keskellä yötä outoihin tuntemuksiin rintakehän ja yläselän alueella. Soitin varmuuden vuoksi sairaalan päivystykseen, josta hoitaja tuumasi, että lähettää ensihoitajat varmuuden vuoksi vilkaisemaan minua.
Ambulanssi ajoi pihaan ja minut otettiin autoon, isänikin oli herännyt ja tuli terassille odottamaan. Hoitaja luuli 50v isääni miehekseni :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikäiset naapurit tuppaavat aina silloin tällöin neuvomaan meitä ”nuoria” asioissa, joita ollaan tehty about 30 vuotta. Olemme mieheni kanssa siis viidenkympin paremmalla puolella, mutta aina vaan nuoria ja tyhmiä, jotka eivät vielä elämästä mitään ymmärrä. Hohhoijaa. Vai ehkä tämä pitäis ottaa vaan kohteliaisuutena.
Minun appiukkoni kutsuu minua ja miestäni edelleen "nuorisoksi". Hän aina kyselee, että mitäs nuoriso aikoo tänään tehdä ja ottaako nuoriso kahvia. Olen 40 ja mieheni 45 :)
Ihana tämä
Tulin vain lukemaan vinkkejä mitä sanoa 37v miehelleni kuka ylpeilee miten vasta nyt alkaa markkina-arvo nousta ja naiset kilpailla kun miehiä vähän vapaana enää mitä enemmän ikää. Ja tietenkin "läpällä" heittää. Ja kuinka miehelle oikean ikäinen nainen on miehen ikä puolitettuna plus kaksi.
Hän ei paljoa muutenkaan arvosta tai ole arvostanut, olen 34v., ihan hyvin säilynyt/nätti. Hänestä hyvin iäkäs.
Koskaan ei ole mitään hellyyttä ja käytännössä vain arvostelua asiassa kuin asiassa. Hyvät syyt silti on pysyä tässä ns.suhteessa mutta haluaisin puhua samalla tavalla tai tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Ja multa kysytään kans . Olen 55. Yli 50- kymppisenä on monesti kysytty. Olen melko lyhyt.
Nyt on jo kovaa meininkiä, kun yli 500-vuotiailta kysytään papereita.
Kahvila-konditoriassa typykkä tarjosi eläkeläispassia 56-vuotiaalle. Olisinpa vain ottanut ja jos ois henkkareita alkanut kysellä, niin en ois antanut ja ois pitänyt sanoa, että itsepä arviosi teit.
Olimme kaverini kanssa menossa katsomaan K16-leffaa. Olinkohan itse jotain 21 ja kaverini pari vuotta vanhempi. Suurinpiirtein ikäisemme lipunmyyjä katsoi meitä kummallisen tutkivasti ja kysyi lopulta, olemmeko varmasti yli 16. Aloin kaivaa henkkareita esiin, jolloin tyyppi sitten uskoi ja myi meille liput. :D Tämä ei ollut mitenkään loukkaavaa, lähinnä huvittavaa ja toisaalta vähän outoakin, ettei samaa ikäluokkaa oleva osannut arvioida paremmin. Mutta iän arviointi on välillä tosi vaikeaa, tiedän sen itsekin, kun työskentelen alkoholijuomien parissa.
Toinen sattui kerran töissä, ei kylläkään minulle vaan samanikäiselle (n. 25 v.) työkaverilleni. Asiakas alkoi kysellä ivalliseen sävyyn, että luulis olevan vaikea työskennellä täällä, kun näytät yläasteikäiseltä. Vaikka tarkoitti sen ilmeisesti enemmänin kehuksi, ei kyllä ole kovin imarteleva kuulla näyttävänsä murrosikäiseltä pikkuteiniltä.. :D
Vaihtelut iän arvioimisen suhteen on isoja ja tuntuu riippuvan paljolti katsojan omista kokemuksista esim.miltä nelikymppinen näyttää vaikka omassa lähipiirissä. Itse olen 38-vuotias ja viimeksi juhannuksena kysyttiin paperit. Hammaslääkäri luuli minua yli kymmenen vuotta nuoremmaksi, kun taas nuori parikymppinen kollega luuli minua äitinsä ikäiseksi (jotain 45-vuotiaaksi). Tämä tuntui kyllä loukkauksesta, sillä ollut muutenkin hankala minua kohtaan. Sain paikan mitä hän halusi ja tulin talin ulkopuolelta isommalla työkokemukselta.
Tämä nyt on vähän ot koska kyseinen henkilö tietää mun iän, mutta muutamat on maininneet siitä kun noin 20-vuotiaana pitävät esim. 27-vuotiaita ihan hirveän paljon vanhempina, eikä toki pahalla, vaan yleensä ihaillen.
Eipä se ole kovin mieltä ylentävää toisinkaan päin. Olen 37v ja minulla on eräs kaikkitietävä naapuri, jonka olen pitkään tuntenut, ja joka siis hyvin tietää että hän on minua vain kolme vuotta vanhempi.
Muutenkin tosiaan pätee kaikella, mutta että kehtaa vielä tässä iässä päivitellä joistakin asioista että ”voivoi, et sä voi tietää kun oot mua nuorempi”, ”kuule kyllä sitten ymmärrät kun oot mun ikäinen” jne.
Ehkä jotenkin ymmärtäisin jos 20v sanoisi näin vaikka 15-vuotiaalle, mutta en edes varmaan sitten jos kolme vuotta nuoremmalleen.
Mutta tämä täti vielä 40-vuotiaana jaksaa takertua muutamaan vuoteen. Jotenkin lapsellista. No, ehkä hän tykkää ajatella itseänsä ”vanhaksi ja viisaaksi”.
Olin työmatkalla virossa ja nappasin taksin suomessa terminaalista puolen yön aikaan. Kuski puhui vain englantia ja jouduin siinä muutaman työpuhelun hoitamaan englanniksi ja ruotsiksi. Loppumatkalla kuski kysyi oliko kiva matka ja että vanhempani taitavat jo nukkua tähän aikaan. Vastasin että öö olin työmatkalla ja että lapseni ja mieheni varmaan jo nukkuvat, vanhemmistani en osaaa sanoa. Hän sopersi jotain että ai luulin että olet 16 tai jotain ja asun vanhempieni kanssa, eikä kokenut siksi soveliaaksi jutella minulle koko matkalla. Olen 32....
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui kaverille.
Olimme yhdessä kaupassa kaljaostoksilla. Kassa kysyi multa papereita ja näytin ne. Kassan kanssa sitten naurettiin, että 35v taitaa olla tarpeeksi ikää ostaa kaljaa. Tuli kaverin vuoro ja hän iloisesti kysy pitääkö hänenkin näyttää paperit?
Ei todellakaan.
Aika karusti sanottu ja todella huonoa käytöstä kassalta. Mikä parasta, kaveri suuttu mulle. Oli aivan helvetin vihainen, aivan helvetin pitkään. Mulle! Kassa sanoi typerästi, mutta ei se nyt mun vika ole
Olin menossa maistraatissa naimissin.
Sivusilmällä näin yhdessä huoneessa kauniin nuoren naisen hääpuvussa.
Akka tiskillä sanoi: oletteko tulleet todistamaan.
Sanoin itku silmässä(30 vuoden parisuhde) morsianhan minä
Akka käski muovipenkille odottamaan.
Vihkiminen meni ihan ohi..pyörrytti..onneksi mies ei huomannut.
Mies tirautti liikuttunena kyyneleenkin.
Olenko yliherkkä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui kaverille.
Ei todellakaan.
Olin menossa maistraatissa naimissin.
Sivusilmällä näin yhdessä huoneessa kauniin nuoren naisen hääpuvussa.
Akka tiskillä sanoi: oletteko tulleet todistamaan.
Sanoin itku silmässä(30 vuoden parisuhde) morsianhan minä
Akka käski muovipenkille odottamaan.
Vihkiminen meni ihan ohi..pyörrytti..onneksi mies ei huomannut.
Mies tirautti liikuttunena kyyneleenkin.
Olenko yliherkkä ?
Maistraatissa on VAIN YKSI tiski, josta haetaan esim kalastusluvat.
Olisiko homsuinen mummo pitänyt tunnistaa morsiammeksi???
Kun olin 13, eräs nainen luistelukentällä luuli, että olin 4-vuotiaan veljeni äiti. Yhdeksän vuotta myöhemmin sossu luuli häntä isoveljekseni.
Kai minä sitten vain nuorrun
Kaikkein isoin virhearviointi itseltäni oli, kun luulin melkein 11-vuotiasta 15-vuotiaaksi. Puolustukseksi on sanottava, että tämä pitkä, kaunis ja tummaääninen tyttö ihan oikeasti vaikutti enemmän lukioikäiseltä, kuin esimurkulta.
Minua ärsyttää, kun lyhyttä (150cm) teinitytärtäni luullaan pikkulapseksi. lääkärit lässyttää, vsikja näkwvöt iän tiedoista ja yksi oli kauhuissaan, että eihän hän voi iltapäivällä koulun jälkeen olla yksin kotona, kun selitin, että jalkavamman takia tarvitaan nyt taksi koulukyyteihin, kun itse olen töissä eli en voi kuskata.
Minun appiukkoni kutsuu minua ja miestäni edelleen "nuorisoksi". Hän aina kyselee, että mitäs nuoriso aikoo tänään tehdä ja ottaako nuoriso kahvia. Olen 40 ja mieheni 45 :)