Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Olin vanhemmillani käymässä vuosiabsitten jouluna, jouluaamuna heräsin siihen, että viisaudenhampaani oli päättänyt työntyä esiin joten ei muuta kuin isäni kyydillä päivystykseen. Pääsin heti hoidettavaksi ja isäni jäi odottamaan minua. Hammaslääkäri, noin viisikymppinen nainen, lässytteli minulle hammasta poistaessaan että mennäänkö kertomaan isille miten hyvin sujuu ja haluaisikohan isi nähdä tämän hampaan kun se tuli niin hienosti ja kokonaisena ulos, nyt pääsetkin jo isin luokse ja viettämään joulua. Olin 25-vuotias ja kieltäydyin hieman hämmentyneenä isin puolesta hampaan esittelystä.
Monia ikääni liittyviä sekaannuksia on ollut vuosien varrella. Teini-iästä ylöspäin minua on usein luultu 5-15v todellista ikääni vanhemmaksi. En ole niistä juurikaan mieltäni pahoittanut, ainoa kerta, mikä harmitti oli sellainen kun naapuri kysyi minulta, olenko menossa eskariin syksyllä. Olin aloittamassa neljännettä luokkaa tuolloin 😃
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ovat eronneet. Kun olin 16v:na isän ja 5v pikkuveljen kanssa viettämässä joulua, jakoi maksettu vieras joulupukki ja joulumuori lahjoja. Veli sai toimia lahjojen jakajana ja mun nimellä varustellut paketit joulumuori kannusti veljeäni viemään tästä paketti "äidille". Olin aika sanaton, muori kuitenkaan itse ei ollut mikään 70+v heikkonäköinen. En käyttänyt edes meikkiä ja olin hoikka ja varmasti enemmän alle 20v kuin yli 20v näköinen. Ja isä on mua 30v vanhempi.
Haloo, joulupukilla on ikää jotain 200 vuotta. Varmaan jo ikänäköäkin.
Mieheni vanha koulukaveri tokaisi minut raskaana nähdessään, että:
” vooiii, onko sinulla edes tukiverkostoa, jotta selviät vauvan kanssa kun olet noin kovin nuorikin vielä”
Olin 23 tuolloin ja lasten kanssa työskennellyt ammattini puolesta koko nuoren ikäni.
Vedin vanhustenkerhoa, jossa nuorimmat olivat kasikymppisiä. Yhdellä kerralla smalltalkkasin, että äidilläni on tänään syntymäpäivä.
Mummo 1: Kuinka paljon äitis täyttää?
Minä: 65.
Mummo 2: Onpa sulla nuori äiti!
Mummo 3: Minä luulin, että SINÄ oot 65.
- N43, ei omasta mielestään erityisen rupsahtanut
18-vuotiaana yritin ostaa olut-laatikollista lähikaupasta viikonloppua varten. Passikuvassa hiukseni olivat blondit, eikä vanhempi myyjä uskonut minua samaksi henkilöksi, koska hiukseni olivat sillä kertaa pidemmät ja ruskeat. Ei suostunut myymään, joten jano jäi.
Ilmeisesti kummallista jos mies värjää hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinänsä niin paha (alussa tuntui vähän kiusalliselta) mutta jäi silti huvittavasti mieleen:
Olen iältäni 21 ja työskentelen paikassa, jossa työntekijöiden sekä asiakkaiden täytyy olla 18+. Olin kassalla vastuussa ja asiakkaana oli hiukan iäkkäämpi mies (taisi olla jo yli 60-vuotias) - me tultiin ihan hyvin juttuun siinä asiakaspalvelutilanteen aikana, herra alkoi puhumaan lapsenlapsistaan ja sitten loppuun vielä kysyi "kohtahan sinäkin täytät 18, eikös niin?" :DD
Kuuskymppisen silmin kun katselee nuorisoa niin 18 ja 21v on ihan samanikäisiä lapsosia :D Nuori ajattelee 17 v on lapsi ja 18v aikuinen. Ero on heidän mielestä merkittävä ja jos pidetään alle 18 vuotiaana, se on loukkaus. "Minähän olen aikuinen enkä alaikäinen!". Näin kärjistäen sanottuna. Kaupassa tämän huomaa siitä halveksuvista nauruista joita saa kun pyytää 19 vuotiasta näyttämään paperit tulitikkuja ostettaessa. Ymmärrät kun tulet keski-ikään ja sinähän tulet, pikemmin kuin arvaatkaan tai haluatkaan :)
Minua luultiin 13-vuotiaana isoveljeni lasten äidiksi. Olen nyt yli 30, veljeni yli 40v ja veljen lapset 18v ja 20v. Voi kauhea kun noin nuori teini on alkanut tekemään lapsia. Errhh..
Miten minua on loukattu? Tästäkö maailmankatsomuksessa pitää lähteä liikkeelle: ketä syytän ja mistäkin? Haloo. Kaikki menneet sukupolvet nauraisivat teidät suohon tämän pullamössöyden vuoksi. Ennen kestettiin asioita ja pärjättiin sen takia. Nykyään ei kestetä mitään ja huudetaan yhteiskunnan tuttia suuhun joka käänteessä.
Esikoisen syntymää ennen jouduin olemaan raskauskomplikaatioiden takia pidemmän aikaa sairaalassa. Olin ilman meikkiä ja sairaalan kaavussa. Kerran kävelin haukkaamaan happea ulko-ovelle, ja kuulin jonkun hämmästelevän paheksuvaan sävyyn, että katsokaa nyt, miten nuori tyttö tuossa on raskaana. Samalla hän tuijotti minua kaverinsa kanssa. Olin 33-vuotias. :-D
Muutama kesä sitten olin äitini kanssa baarissa, juttelimme niitä näitä kun pöytäämme istui noin minun ikäiseni mies joka alkoi jutella äitini kanssa. Yritin osallistua keskusteluun mutta tämä mies sivuutti minut koko ajan ja antoi vähän ymmärtää että olen niin sanottu kolmas pyörä ja että voisin siirtyä muualle. tulin sitten kertoneeksi että nainen jolle hän juttelee on äitini josta mies vaikutti hämmentyvän, selitin että olen 25 ja äitini on 53 jonka jälkeen hän poistui jotain itsekeen mumisten häiritsemään jota kuta toista.
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajille oven avatessani kysyivät onko vanhempani kotona.
Olin 27 ja asunut omillani jo 10 vuotta niin vähän hassulta tuntui.
Mullekin kävi kerran niin että ovelta ovelle kauppias kysyi onko äiti tai isä kotona? Vastasin tyynesti että ei oo ja vedin oven kiinni. Mies kuuli keskustelun ja meidän nauru saattoi kuulua oven läpi :D Päätin silloin että tuohan on hyvä keino päästä eroon kauppiaista, jehovantodistajista yms. mutta ehkä enää ei menisi läpi, kun ikää jo yli kolmekymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Miten minua on loukattu? Tästäkö maailmankatsomuksessa pitää lähteä liikkeelle: ketä syytän ja mistäkin? Haloo. Kaikki menneet sukupolvet nauraisivat teidät suohon tämän pullamössöyden vuoksi. Ennen kestettiin asioita ja pärjättiin sen takia. Nykyään ei kestetä mitään ja huudetaan yhteiskunnan tuttia suuhun joka käänteessä.
No eihän suurinosa tähän kommentoineista oikeastaan ole vastannut tuohon kysymykseen, vaikka se aloituksessa olikin. Lähinnä kerrottu hassuja ja kummallisia väärinkäsityksiä iästä. Itsekin kommentoin yhden jutun, mutta en kyllä tuosta näkökulmasta, en muistanut aloituksen muotoa.
Olin ostamassa siskon jä hänen lapsien kanssa perhelippuja huvipuistoon. Myyjä sanoi, että vanhempien pitää tulla paikalle, koska lapset eivät voi yksin lippuja ostella.
Oltiin 26 ja 36, lapset 17 ja 15 ikäisiä.
Olemme nuoremman näköisiä mut en tiennyt että ihan näin paljon. Saimme kyllä pääsyliput kun selitimme asian. Mutta se myyjän alustava asenne ja äänensävy, että nyt on ihan kakarat ominpäin kyselemässä vääriä lippuja
Tajusin olevani lopullisesti rupsahtanut kun 80-vuotias tuttavamies ihmetteli minulle 53-vuotialle naiselle miksen jo jää eläkkeelle. Yli kymmenen vuotta vielä, huoh!
Olin 17 -vuotiaana kesätöissä vanhainkodissa (niitä kahden viikon kaupungin tarjoamia kesätöitä nuorille). Eräs vanha rouva kysyi minulta, kuinka vanha olen. Erehdyin sitten vastaamaan: "Arvaa".
-"Kolmekymmentäviisi", oli rouvan ehdotus.
Pistän iän piikkiin, mutta ei se teinitytöstä kivalta tuntunut :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiossa, just toka vuosi loppunut ja eräs kauempi sukulainen kysyi että joko menen yläasteelle nyt syksyllä.
Toinen tapaus oli kampaajalla, olin hieman aiemmin täyttänyt 30, kampaaja kysyi mihin aion lähteä nyt lukion jälkeen opiskelemaan.Toisaalta myös eräät teinit haukkuivat minua mummoksi, kun komentelin heitä olemaan heittelemästä roskia leikkipuistossa. Että tiiä nyt sitten miten tässä pitäisi olla.
Totuus tulee lasten suusta?
Toki. Minuakin koulupojat kutsuivat sedäksi, kun komensin pois pahanteosta. T: N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Korjaus, ensiavussa varmaankin sairaanhoitaja/lähihoitaja ottaa ekg:n ei välttämättä labrahoitaja.
Sairaalan ensiavussa se on kylläkin labrahoitaja.
Riippuu ihan sairaalasta. Esim. meillä labra ei ota EKG:ta.
Kun olin 11-vuotiaana messuilla ja kannoin 2-vuotiasta serkkuni, alkoi tuntematon nainen kehua tytärtäni suloiseksi. En korjannut väärinymmärrystä ja kotona etsin äitini kaapista ryppyvoidetta kommentista nousseeseen epävarmuuteeni.
Ei sinänsä niin paha (alussa tuntui vähän kiusalliselta) mutta jäi silti huvittavasti mieleen:
Olen iältäni 21 ja työskentelen paikassa, jossa työntekijöiden sekä asiakkaiden täytyy olla 18+. Olin kassalla vastuussa ja asiakkaana oli hiukan iäkkäämpi mies (taisi olla jo yli 60-vuotias) - me tultiin ihan hyvin juttuun siinä asiakaspalvelutilanteen aikana, herra alkoi puhumaan lapsenlapsistaan ja sitten loppuun vielä kysyi "kohtahan sinäkin täytät 18, eikös niin?" :DD