Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:"Vanhanen: Sopeutustoimet edessä vielä tällä vaalikaudella" Eli koska pääomaverotukseen puututaan?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"90-luvulla tehty päätös kasvatti suomalaisten tuloeroja – koronakriisi teki sen purkamisesta ajankohtaisen"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006539342.html

Vierailija
2/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsi lähes 15 000euron palkkapussille ja aikoo ottaa tehtävän rennosti. Haistakoon paska!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tällä vaalikaudella voi olla sopeutustoimia mutta ei vielä pariin vuoteen mitään isompaa. Päätöksiä voidaan toki tehdä ennakkoon mutta ei varsinaista toimeenpanoa ennen sitä.

Vierailija
4/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsi lähes 15 000euron palkkapussille ja aikoo ottaa tehtävän rennosti. Haistakoon paska!!

Paras kyllä ottaa melko rennosti kun iso sydänleikkaus takana. Muuten ei kestä terveys tuossa hommassa.

Vierailija
5/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uudistus synnytti varakkaiden yrittäjien harvalukuiselle joukolle vahvan kannustimen muuntaa tulojaan pääomatuloiksi, sillä mitä suurempi pääomatulojen osuus on kokonaistuloista, sitä pienempi on kokonaisveroaste."

Vierailija
6/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kyllä ottaa melko rennosti kun iso sydänleikkaus takana. Muuten ei kestä terveys tuossa hommassa.

mulkero mikä mulkero

Vierailija
7/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asemoitunut näin:

Mikäli veronmaksajien kulutusta tuetaan (esim.kotitalousvähennyksen parantaminen), olen valmis suuriinkin investointeihin jos hinnat kohtaa.

Mikäli taas veroja kiristetään, kulutus vaihtuu vain välttämättömään ja todennäköisesti siirtyy vielä enemmän ulkomaisiin verkkokauppoihin.

Vierailija
8/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uudistus synnytti varakkaiden yrittäjien harvalukuiselle joukolle vahvan kannustimen muuntaa tulojaan pääomatuloiksi, sillä mitä suurempi pääomatulojen osuus on kokonaistuloista, sitä pienempi on kokonaisveroaste."

Tästähän on puhuttu jo vuosikaudet, mutta mitään ei ole oikein tehty. Paitsi alennettu yhteisöveroa mikä on vain kasvattanut pääomatuloja.

Vierailija
9/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asemoitunut näin:

Mikäli veronmaksajien kulutusta tuetaan (esim.kotitalousvähennyksen parantaminen), olen valmis suuriinkin investointeihin jos hinnat kohtaa.

Mikäli taas veroja kiristetään, kulutus vaihtuu vain välttämättömään ja todennäköisesti siirtyy vielä enemmän ulkomaisiin verkkokauppoihin.

Suosittelen tätä kaikille muillekkin. Lopetetaan mahdollisuuksien mukaan kotimaasta ostaminen ja kotimaanmatkailu pannaan jos veroja korotetaan enään senttiäkään.

Vierailija
10/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan asumistukia. Loiset voivat muuttaa Köyliöön.

Vierailija
11/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pääomaverotuksesta? Minusta kaikille tuloille pitäisi olla sama vero%, esimerkiksi 22. Sen maksaisi jokainen kaikista tuloista, oli niitä paljon tai vähän. Jos tienaa 100 000 e, niin maksaa veroja 22 000 e, mutta jos tienaa 100 e, niin maksaa vain 22 e. Silloin köyhän ei tarvitse valittaa, että rikkaita ei veroteta, kun rikkaat maksavat paljon enemmän kuin köyhä. Vai oikeastiko joku väittää, että 22 e on suurempi summa kuin 22 000 e.

Vierailija
12/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on puhuttu jo vuosikaudet, mutta mitään ei ole oikein tehty. Paitsi alennettu yhteisöveroa mikä on vain kasvattanut pääomatuloja.

Katainen ja Stubb väitti 2014 että yhteisöveron alennus oli työttömyystoimi.

Kun tulosta ei syntynytkään, väittivät Stubb ja Orpo ettei se mikään työllisyystoimi ollutkaan!

Vierailija
13/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asemoitunut näin:

Suosittelen tätä kaikille muillekkin. Lopetetaan mahdollisuuksien mukaan kotimaasta ostaminen ja kotimaanmatkailu pannaan jos veroja korotetaan enään senttiäkään.

Enään? Oletko läpäissyt peruskoulun?

Vierailija
14/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asemoitunut näin:

Koska se viroon ja kiinaan rahojen kaataminen auttaa asiaan?

Vierailija
15/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asemoitunut näin:

Enään? Oletko läpäissyt peruskoulun?

kkin.

Vierailija
16/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin suurin osa pääomatuloja saavista on tavallisia kaupunkilaisia. Tuskin se Herttoniemessä kolmiossa asuva keskituloinen perhe ilahtuu, kun kulutuksesta leikataan pois 1500 e verojen muodossa. Ja tämä vain siksi, että työttömien etuuksiin ei haluta puuttua.

Vierailija
17/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katainen ja Stubb väitti 2014 että yhteisöveron alennus oli työttömyystoimi.

Kun tulosta ei syntynytkään, väittivät Stubb ja Orpo ettei se mikään työllisyystoimi ollutkaan!

No eihän Stubb väittänyt sitä työllisyystoimeksi vaan työttömyystoimeksi (tai ainakin niin kirjoitit).

Vierailija
18/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääomavero on jo 34%, pitäiskö se olla 100%.

Menee korotukset suoraan esim vuokriin. Itse nostin heti kaikille vuokria kun meni 32- 34%

´Länsimaissa tuo vero on 10% sosialistisessa Suomessa verotetaan niinkauan kuin jollakin vielä rahaa on.

Vierailija
19/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanen, hyvä tuttuni :-)

Vierailija
20/63 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä pääomaverotuksesta? Minusta kaikille tuloille pitäisi olla sama vero%, esimerkiksi 22. Sen maksaisi jokainen kaikista tuloista, oli niitä paljon tai vähän. Jos tienaa 100 000 e, niin maksaa veroja 22 000 e, mutta jos tienaa 100 e, niin maksaa vain 22 e. Silloin köyhän ei tarvitse valittaa, että rikkaita ei veroteta, kun rikkaat maksavat paljon enemmän kuin köyhä. Vai oikeastiko joku väittää, että 22 e on suurempi summa kuin 22 000 e.

Niin... jenkeissähän pörssihai maksaa 3% veroja 10 miljoonaan vuosituloistaan. Samalla tyypin sihteeri tienaa 100 000 ja maksaa siitä 15% veroa.

Tuo on yhtä reilua kuin tasavero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi