Tupakanpolton kieltäminen taloyhtiössä on läpihuutojuttu
Tuosta parveketupakointiketjusta tuli mieleen,?että tupakoinnin voi kyllä taloyhtiössä kieltää. Jonkun taloyhtiön asukkaan pitää tehdä hallitukselle etukäteen ehdotus, että tupakointi parvekkeella kiellettäisiin. Taloyhtiön hallitus sitten siellä kokouksessa voi päättää asiasta. Se on nykyään kuulemma jo läpihuutojuttu. Tupakointipaikka pitää sitten osoittaa sinne pihalle jonnekki, kun parvekkeella kielletään ...että tehkää ehdotus asiasta taloyhtiönhallitukselle/ isännöitsijälle jo ennakkoon.
... kannattaa katsoa, etteiröökipaikka ole tuloilmaventtiilien kohdalla tai lähellä....
Suomi savuttomaksi on koko kansan tavoite. Siksi nämä asiat varmaan nykyään hoituvat helpommin.
Tärkeää on, että joku asukas tekee sen ehdotuksen...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomi savuttomaksi voi olla koko kansan tavoite, kun esim. Minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, en ole mukana? Enkö minä ole osa Suomen kansaa?
Se vaan on. Jos et ole kuullut, niin tässä linkki
https://savutonsuomi.fi/Tarkkuutta sanavalintoihin. Ei se ole koko kansan tavoite vaan jonkun virkamiehen kansalle asettama tavoite.
Matkalla kieltoon voitte miettiä vaikka Australian tilannetta:
- tupakan salakuljettaminen ja tupakkarekkojen ryöstäminen on rikollisryhmille tuottoisampaa kuin huumekauppa. Mitä enemmän veroja nostetaan sitä tuottoisampaa se on.- kun käteisen käyttämisestä on tehty vaikeaa niin tupakasta on tullut myös rikollisten valuutta jolla ryhmät ja yksilöt maksavat toisilleen.
No, muttakun sitä sun rakasta tupakkaa ei enää haluta... siitä tulee arvotonta valuuttaa. Kyllähän tupakointi on selvästi vähentynyt Suomessa ja. Vähenee edelleen.
Kyllä se on koko kansan tavoite, että ollaan kansana savuton....Ei se virkamies aseta tavoitetta ja tee asioita sen eteen... ei yksi virkamies asiaa päätä tai asetta tavoitetta.... kyllä tässä on mukana paljon ihmisiä ja se on monen tavoite..
Se on minunkin tavoitteeni.Onneksi mennään jo terveys edellä.
Paljon ei ole koko kansa. Suomessa on paljon ihmisiä jotka katsovat televisiosta jääkiekkoa. Tarkoittaako tämä, että koko kansa katsoo jääkiekkoa?
Niin eikös uusi tavoite ole nyt jo nikotiiniton Suomi? Muistelen, että tavoitetta piti muuttaa. Jengi höyryttää nikotiininsa ja myös nuuskasta on nämä Foxit ja Zynnit, eli syntetisoitua puhdasta nikotiinia ilman mitään tupakkaa. Jeesustelijoille ei siis aidosti riittänyt se, että tupakkakasvista ja sen myrkyistä päästäisiin eroon. Oikea tavoite oli rajoittaa ihmisten elämää ja se tuli harvinaisen selväksi.
Ja aiheeseen: tupakoinnin kieltäminen on läpihuutojuttu. Menee aina läpi kun ehdotetaan. Mutta tosiaan jos joku ei sitä sitten noudata, niin asialle ei voi tehdä yhtään mitään. Tämä on hyvä huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tupakkapaikka ja käyn siellä oikein mielellään mutta jotenkin hankala nähdä että halutaan oikeasti Suomi savuttomaksi, voiko päättäjät oikeasti luopua sellaisesta veron lähteestä.
Kuinka paljon tupakan tuomat haitat ja sairaudet maksaa valtiolle?
Vähemmän, kuin mitä tupakkavero tuottaa.
Paitsi tietenkin, kun lasketaan tupakoivan 80+ vuotiaan kaikki terveydenhoitokulut rollaattorin pyöristä aamuvitamiineihin tupakoinnin aiheuttamiksi kuluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomi savuttomaksi voi olla koko kansan tavoite, kun esim. Minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, en ole mukana? Enkö minä ole osa Suomen kansaa?
Minäkään en ole mukana. En edes polta mutta olen tympääntynyt kaikesta vinkumiseen, kaiken kieltämiseen ja siihen että isolle osalle ihmisiä kaikki asiat ovat aina huonosti ja muiden pitää muuttua että näille kitisijöille saadaan täsmälleen heidän haluamansa olosuhteet.
Sun kotiin ei ilmeisesti tule tupakansavua sisälle.
Kyllä se kitisyttää, kun kellahdat sänkyyn ja iltatuoakoitsija päästelee jossakin ja Mä alan samalla hengittää savuja. Ja mun koti alkaa haista sille samalle. Yäk. Kitisen aiheesta.Siitä vaan. Kyllä maailmaan kitinää mahtuu.
En katsonut, mutta kuulosta uhoojalta.
En tykkää tupakansavusta kodissani. Minusta tupakoitsija ei tajua miten se savu valtaa toisen ihmisen hengitystilan... tai sitten ei välitä muusta ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo päätös tehtiin jo noin 10v sitten. Tai se lähti parveketupakoinnin kieltämisellä. Mutta ongelmahan siinä on se, että mitäs jos tuota ei noudata. Itse siis en noudata. Poltan aivan joka ikinen päivä omalla parvekkeellani ja on tultu valittamaan, on tullut lippulappuja naapureilta, on uhattu vaikka ties millä. On oltu yhteydessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan ja isännöitsijään. On tullut heiltäkin lippulappuja, mutta silti vain edelleenkin joka päivä kessuttelen omalla parvekkeella just niin usein kun tekee mieli. Naapuri uhkasi haastaa oikeuteenkin hänen (muka) terveyden pilaamisesta ja mitä kaikkea. Sanoin että senkus haastat, vapaa maa. Häviäjä maksaa ja vaikka häviäisinkin, miten toki siinä ei kävisi, niin polttaisin silti jatkossakin. Saa taas seuraavan vuoden valmistella uutta kannetta.
Mutta kun tosiaan taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeilla ja vaikka osoittaa sen tupakkapaikan. Juttu on kuitenkin vain niin, että minä kuitenkin omistan tämän oman asuntoni. Poltan tupakkia just sen minkä haluan ja sille ei kukaan vain mahda mitään. Ei ole olemassa mitään lakia, että kolmannen tupakointivaroituksen jälkeen yhtiö voi hakea omaisuuteni pakkolunastusta ja minun häätöäni. Kun ei se vain niin nyt mene. Lippulappuja voi kirjoitella, mutta keinot loppuvat siihen.
Et omista asuntoasi, joten olet valehtelija, ja koska rikot tupakointikieltoa, olet vielä itsekäs p a s k a, ja sille myös haiset.
Ps. Asunto voidaan ottaa tuossakin tapauksessa haltuun määräajaksi, omistusasunnossa omistat vain osakkeen, joka oikeuttaa asumisen. Et omista parvekettasikaan. Edes oikeutta siihen, as Oy vaan antaa käyttöoikeuden toistaiseksi.
Älä siis ole i d a r i ja ala uskomaan mitä asoy sanoo. Kohta jäät asunnottomaksi.
Nykyään ei onneksi idiootteja tarvitse numeroida, riittää kun katsoo kuka polttaa kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei onneksi idiootteja tarvitse numeroida, riittää kun katsoo kuka polttaa kuka ei.
Ajattelitko, että tuolla asenteella saat yhdenkään tupakoivan ihmisen harkitsemaan vähentämistä tai lopettamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tupakkapaikka ja käyn siellä oikein mielellään mutta jotenkin hankala nähdä että halutaan oikeasti Suomi savuttomaksi, voiko päättäjät oikeasti luopua sellaisesta veron lähteestä.
Enemmän kuin tupakkavero tuottaa. Ennenaikaisine eläkkeineen ja passiivisen tupakoinnin aiheuttamine ongelmineen. Ja tietty sairauspoissaoloina. Jos tupakoitsijat maksaisivat omasta pussistaan sivullisille aiheuttamansa haitan, oltaisiin miltei tasoissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo päätös tehtiin jo noin 10v sitten. Tai se lähti parveketupakoinnin kieltämisellä. Mutta ongelmahan siinä on se, että mitäs jos tuota ei noudata. Itse siis en noudata. Poltan aivan joka ikinen päivä omalla parvekkeellani ja on tultu valittamaan, on tullut lippulappuja naapureilta, on uhattu vaikka ties millä. On oltu yhteydessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan ja isännöitsijään. On tullut heiltäkin lippulappuja, mutta silti vain edelleenkin joka päivä kessuttelen omalla parvekkeella just niin usein kun tekee mieli. Naapuri uhkasi haastaa oikeuteenkin hänen (muka) terveyden pilaamisesta ja mitä kaikkea. Sanoin että senkus haastat, vapaa maa. Häviäjä maksaa ja vaikka häviäisinkin, miten toki siinä ei kävisi, niin polttaisin silti jatkossakin. Saa taas seuraavan vuoden valmistella uutta kannetta.
Mutta kun tosiaan taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeilla ja vaikka osoittaa sen tupakkapaikan. Juttu on kuitenkin vain niin, että minä kuitenkin omistan tämän oman asuntoni. Poltan tupakkia just sen minkä haluan ja sille ei kukaan vain mahda mitään. Ei ole olemassa mitään lakia, että kolmannen tupakointivaroituksen jälkeen yhtiö voi hakea omaisuuteni pakkolunastusta ja minun häätöäni. Kun ei se vain niin nyt mene. Lippulappuja voi kirjoitella, mutta keinot loppuvat siihen.
Osakeyhtiössä et omista asuntoasi, vaan vain sen hallintaan oikeuttavat osakkeet. Etkö tuon vertaa tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että tuolla asenteella saat yhdenkään tupakoivan ihmisen harkitsemaan vähentämistä tai lopettamista?
Tuskin lainaamasi niin ajattelee, tupakoijat ovat liian t y h m i ä tajutakseen yhtään mitään. Jokaisen niistä pitäisi joutua katsomaan kun copd-potilas tukehtuu, ennen kuin saa tupakkansa kassalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Ja listaa voisi jatkaa... miten paljon rasvan ja sokerin syöminen maksaa valtiolle. Tiesitkö miten paljon erilaisten postimerkkimuseoiden ja poikkitaiteellisten TV-produktioiden tuottaminen kustantaa valtiolle? Miten paljon valtio maksaakaan siitä, että meillä työnvälitystoimintaa hoitaa valtio? Niin aivan ja lista on loputon. Suomessa se ei ihan "ekalle sivulle" tosiaan pääty.
Valtion menoja pitää karsia. Ja laitetaan terveydenhoito ameriikanmalliin, että itse ostat vakuutuksesi. Ok mulle. Mä uskon silti, että tuolla on pitkä jono kaiken maailman elämäntapataiteilijoita, jotka haluavat mun maksavat julkisen terveydenhuollon kautta aivan jokaisen niiden aknenäppylän, vaivansenluun ja vaihdevuosien kuivuuden.
En valita parveke tupakoinnista, mutta nämä jotka esim bussipysäkillä tulevat tupruttelemaan, sinne katoksen lähelle tai jopa sinne sisälle.
Oli siellä sitten lapsia tai mummoja jne, niin alle metrin etäisyydelle tullaan käryyttämään.
Sitten vielä vaan jätetään se tumppi käryämään siihen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakeyhtiössä et omista asuntoasi, vaan vain sen hallintaan oikeuttavat osakkeet. Etkö tuon vertaa tiedä?
"Hieno" ohis. Totta, muttei vaikuta varsinaiseen asiaan millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi tietenkin, kun lasketaan tupakoivan 80+ vuotiaan kaikki terveydenhoitokulut rollaattorin pyöristä aamuvitamiineihin tupakoinnin aiheuttamiksi kuluiksi.
Lähde, tai olet valehtelija. Ja ei, tupakkafirmojen fantasiat ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Ja listaa voisi jatkaa... miten paljon rasvan ja sokerin syöminen maksaa valtiolle. Tiesitkö miten paljon erilaisten postimerkkimuseoiden ja poikkitaiteellisten TV-produktioiden tuottaminen kustantaa valtiolle? Miten paljon valtio maksaakaan siitä, että meillä työnvälitystoimintaa hoitaa valtio? Niin aivan ja lista on loputon. Suomessa se ei ihan "ekalle sivulle" tosiaan pääty.
Valtion menoja pitää karsia. Ja laitetaan terveydenhoito ameriikanmalliin, että itse ostat vakuutuksesi. Ok mulle. Mä uskon silti, että tuolla on pitkä jono kaiken maailman elämäntapataiteilijoita, jotka haluavat mun maksavat julkisen terveydenhuollon kautta aivan jokaisen niiden aknenäppylän, vaivansenluun ja vaihdevuosien kuivuuden.
Mä en tiedä mitä sä vedät, mutta se sovi sulle. Kuulostat psykoottiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Sehän on fakta, että naiset käyttävät terveydeydenhuollon palveluita miehiä enemmän, mutta eipä kukaan ole naisille lisäveroa vaatimassa tätä talousrasitetta kattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi tietenkin, kun lasketaan tupakoivan 80+ vuotiaan kaikki terveydenhoitokulut rollaattorin pyöristä aamuvitamiineihin tupakoinnin aiheuttamiksi kuluiksi.Lähde, tai olet valehtelija. Ja ei, tupakkafirmojen fantasiat ei kelpaa.
Lähde itse. Tämä on keskustelupalsta eikä hovioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et omista asuntoasi, joten olet valehtelija, ja koska rikot tupakointikieltoa, olet vielä itsekäs p a s k a, ja sille myös haiset.
Ps. Asunto voidaan ottaa tuossakin tapauksessa haltuun määräajaksi, omistusasunnossa omistat vain osakkeen, joka oikeuttaa asumisen. Et omista parvekettasikaan. Edes oikeutta siihen, as Oy vaan antaa käyttöoikeuden toistaiseksi.
Älä siis ole i d a r i ja ala uskomaan mitä asoy sanoo. Kohta jäät asunnottomaksi.
Ei voida ottaa haltuun tupakanpolton takia. Älä viitsi valehdella tai valehtele ainakin siivommin. Mä olen elävä esimerkki siitä, että mitään ei voida tehdä. Ei ole tehty nyt 10 vuoden aikana ja ei tulla tekemään seuraavan 10 vuoden aikana. Koita nyt vaan sulatella tämä fakta. Mä jatkan sillä välin kessuttelua ihan kuten ennenkin.
Mutta kun niitä kieltoja ei noudateta, vaikka sellaisen saisikin läpi. Tässäkin ketjussa on hyvä esimerkki. Meidän taloyhtiössä on parveketupakointi kielletty, mutta tässäkin rapussa useammalla parvekkeella tupakoidaan. Valituksia heistä on tehty, mutta ei se auta.