Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakanpolton kieltäminen taloyhtiössä on läpihuutojuttu

Vierailija
13.06.2020 |

Tuosta parveketupakointiketjusta tuli mieleen,?että tupakoinnin voi kyllä taloyhtiössä kieltää. Jonkun taloyhtiön asukkaan pitää tehdä hallitukselle etukäteen ehdotus, että tupakointi parvekkeella kiellettäisiin. Taloyhtiön hallitus sitten siellä kokouksessa voi päättää asiasta. Se on nykyään kuulemma jo läpihuutojuttu. Tupakointipaikka pitää sitten osoittaa sinne pihalle jonnekki, kun parvekkeella kielletään ...että tehkää ehdotus asiasta taloyhtiönhallitukselle/ isännöitsijälle jo ennakkoon.

... kannattaa katsoa, etteiröökipaikka ole tuloilmaventtiilien kohdalla tai lähellä....

Suomi savuttomaksi on koko kansan tavoite. Siksi nämä asiat varmaan nykyään hoituvat helpommin.
Tärkeää on, että joku asukas tekee sen ehdotuksen...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen enemmistön oltava samaa mieltä. Muuten en tajua että nykyaikana tuprutellaan parvekkeilla ja terasseilla.

Vierailija
2/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi savuttomaksi voi olla koko kansan tavoite, kun esim. Minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, en ole mukana? Enkö minä ole osa Suomen kansaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi pitäisi rajoittaa kaikkialta. Tupakointia sallitaan monessa paikassa, sellaisissakin, joissa 

moni tupakoimaton kärsii tupakan savusta. Nyt vaan sellainen laki voimaan, joka yleisillä paikoilla missä tahansa tupakoi, niin sellaisille sakko kouraan. 

Vierailija
4/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen enemmistön oltava samaa mieltä. Muuten en tajua että nykyaikana tuprutellaan parvekkeilla ja terasseilla.

Joo, se tuli mieleeni tuon aloituksen kirjoitettuani..

Meidän taloyhtiössä onneksi hallitus on savuton.

Usönnöitsijän kanssa juttelin ja hän puhui asiasta. Ei olla tajuttu viedä sitä asiaa ehdotuksena hallitukselle.... mutta nyt viedään.

Vierailija
5/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asia pidä viedä käräjäoikeuteen tai jotain? Jonnekin saadakseen vahvistuksen.

Vierailija
6/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomi savuttomaksi voi olla koko kansan tavoite, kun esim. Minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, en ole mukana? Enkö minä ole osa Suomen kansaa?

Se vaan on. Jos et ole kuullut, niin tässä linkki

https://savutonsuomi.fi/

Vierailija
7/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo päätös tehtiin jo noin 10v sitten. Tai se lähti parveketupakoinnin kieltämisellä. Mutta ongelmahan siinä on se, että mitäs jos tuota ei noudata. Itse siis en noudata. Poltan aivan joka ikinen päivä omalla parvekkeellani ja on tultu valittamaan, on tullut lippulappuja naapureilta, on uhattu vaikka ties millä. On oltu yhteydessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan ja isännöitsijään. On tullut heiltäkin lippulappuja, mutta silti vain edelleenkin joka päivä kessuttelen omalla parvekkeella just niin usein kun tekee mieli. Naapuri uhkasi haastaa oikeuteenkin hänen (muka) terveyden pilaamisesta ja mitä kaikkea. Sanoin että senkus haastat, vapaa maa. Häviäjä maksaa ja vaikka häviäisinkin, miten toki siinä ei kävisi, niin polttaisin silti jatkossakin. Saa taas seuraavan vuoden valmistella uutta kannetta.

Mutta kun tosiaan taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeilla ja vaikka osoittaa sen tupakkapaikan. Juttu on kuitenkin vain niin, että minä kuitenkin omistan tämän oman asuntoni. Poltan tupakkia just sen minkä haluan ja sille ei kukaan vain mahda mitään. Ei ole olemassa mitään lakia, että kolmannen tupakointivaroituksen jälkeen yhtiö voi hakea omaisuuteni pakkolunastusta ja minun häätöäni. Kun ei se vain niin nyt mene. Lippulappuja voi kirjoitella, mutta keinot loppuvat siihen.

Vierailija
8/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole mukana. En edes polta mutta olen tympääntynyt kaikesta vinkumiseen, kaiken kieltämiseen ja siihen että isolle osalle ihmisiä kaikki asiat ovat aina huonosti ja muiden pitää muuttua että näille kitisijöille saadaan täsmälleen heidän haluamansa olosuhteet.

Vierailija
9/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asia pidä viedä käräjäoikeuteen tai jotain? Jonnekin saadakseen vahvistuksen.

Äänestys ja päätös ja sitten tupakointikielto kirjataan taloyhtiön sääntöihin. Näin käsitin isännöitsijän puheista.

Vierailija
10/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiedän, että on tälläinen projekti menossa, mutta se ei silti ole minun, eikä siten koko kansan, tavoite. Yhtä hyvin voisi sanoa, että jalkapallon maailmanmestaruus on koko kansan tavoite.

Vierailija
11/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Tapat itsesi mutta valitettavan hitaasti. Sen sijaan että poltat siellä parvekkeella voisitko tehdä kaikille palveluksen ja hypätä sieltä alas?

Vierailija
12/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestys ja päätös ja sitten tupakointikielto kirjataan taloyhtiön sääntöihin. Näin käsitin isännöitsijän puheista.

Noh, nuo isännöitsijät nyt saattavat elää luulossa, ettei suihkussa saa käydä klo 22.00 jälkeen.

Vierailija
13/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 naapurinadi en laittaisi lippklappuja vaan vetäisin päin näköä niin ettet vähään aikaan polttaisi.

Vierailija
14/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo päätös tehtiin jo noin 10v sitten. Tai se lähti parveketupakoinnin kieltämisellä. Mutta ongelmahan siinä on se, että mitäs jos tuota ei noudata. Itse siis en noudata. Poltan aivan joka ikinen päivä omalla parvekkeellani ja on tultu valittamaan, on tullut lippulappuja naapureilta, on uhattu vaikka ties millä. On oltu yhteydessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan ja isännöitsijään. On tullut heiltäkin lippulappuja, mutta silti vain edelleenkin joka päivä kessuttelen omalla parvekkeella just niin usein kun tekee mieli. Naapuri uhkasi haastaa oikeuteenkin hänen (muka) terveyden pilaamisesta ja mitä kaikkea. Sanoin että senkus haastat, vapaa maa. Häviäjä maksaa ja vaikka häviäisinkin, miten toki siinä ei kävisi, niin polttaisin silti jatkossakin. Saa taas seuraavan vuoden valmistella uutta kannetta.

Mutta kun tosiaan taloyhtiö voi kieltää tupakoinnin parvekkeilla ja vaikka osoittaa sen tupakkapaikan. Juttu on kuitenkin vain niin, että minä kuitenkin omistan tämän oman asuntoni. Poltan tupakkia just sen minkä haluan ja sille ei kukaan vain mahda mitään. Ei ole olemassa mitään lakia, että kolmannen tupakointivaroituksen jälkeen yhtiö voi hakea omaisuuteni pakkolunastusta ja minun häätöäni. Kun ei se vain niin nyt mene. Lippulappuja voi kirjoitella, mutta keinot loppuvat siihen.

Taidat olla sosiopaatti.

Vierailija
15/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkuutta sanavalintoihin. Ei se ole koko kansan tavoite vaan jonkun virkamiehen kansalle asettama tavoite.

Matkalla kieltoon voitte miettiä vaikka Australian tilannetta:

- tupakan salakuljettaminen ja tupakkarekkojen ryöstäminen on rikollisryhmille tuottoisampaa kuin huumekauppa. Mitä enemmän veroja nostetaan sitä tuottoisampaa se on.

- kun käteisen käyttämisestä on tehty vaikeaa niin tupakasta on tullut myös rikollisten valuutta jolla ryhmät ja yksilöt maksavat toisilleen.

Vierailija
16/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 naapurinadi en laittaisi lippklappuja vaan vetäisin päin näköä niin ettet vähään aikaan polttaisi.

Käypäs ottamassa pikku hermosavut, niin rauhoitut.

Vierailija
17/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ole mukana. En edes polta mutta olen tympääntynyt kaikesta vinkumiseen, kaiken kieltämiseen ja siihen että isolle osalle ihmisiä kaikki asiat ovat aina huonosti ja muiden pitää muuttua että näille kitisijöille saadaan täsmälleen heidän haluamansa olosuhteet.

Sun kotiin ei ilmeisesti tule tupakansavua sisälle.

Kyllä se kitisyttää, kun kellahdat sänkyyn ja iltatuoakoitsija päästelee jossakin ja Mä alan samalla hengittää savuja. Ja mun koti alkaa haista sille samalle. Yäk. Kitisen aiheesta.

Vierailija
18/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kotiin ei ilmeisesti tule tupakansavua sisälle.

Kyllä se kitisyttää, kun kellahdat sänkyyn ja iltatuoakoitsija päästelee jossakin ja Mä alan samalla hengittää savuja. Ja mun koti alkaa haista sille samalle. Yäk. Kitisen aiheesta.

Siitä vaan. Kyllä maailmaan kitinää mahtuu.

Vierailija
19/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tupakkapaikka ja käyn siellä oikein mielellään mutta jotenkin hankala nähdä että halutaan oikeasti Suomi savuttomaksi, voiko päättäjät oikeasti luopua sellaisesta veron lähteestä.

Vierailija
20/46 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkuutta sanavalintoihin. Ei se ole koko kansan tavoite vaan jonkun virkamiehen kansalle asettama tavoite.

Matkalla kieltoon voitte miettiä vaikka Australian tilannetta:

- tupakan salakuljettaminen ja tupakkarekkojen ryöstäminen on rikollisryhmille tuottoisampaa kuin huumekauppa. Mitä enemmän veroja nostetaan sitä tuottoisampaa se on.

- kun käteisen käyttämisestä on tehty vaikeaa niin tupakasta on tullut myös rikollisten valuutta jolla ryhmät ja yksilöt maksavat toisilleen.

No, muttakun sitä sun rakasta tupakkaa ei enää haluta... siitä tulee arvotonta valuuttaa. Kyllähän tupakointi on selvästi vähentynyt Suomessa ja. Vähenee edelleen.

Kyllä se on koko kansan tavoite, että ollaan kansana savuton....Ei se virkamies aseta tavoitetta ja tee asioita sen eteen... ei yksi virkamies asiaa päätä tai asetta tavoitetta.... kyllä tässä on mukana paljon ihmisiä ja se on monen tavoite..

Se on minunkin tavoitteeni.

Onneksi mennään jo terveys edellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi