Li Andersson pyysi anteeksi ja Sanna Marin Ilkeili kun pilkkasivat lukihäiriöistä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006539694.html
Aika ilkeilyä rivien välistä tuo pääminsterin vastaus Kiusaamista
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopetatte tämmöisen naurettavan pelleilyn. Ei kai nyt kukaan oikeasti ajattele, että Suomen johtavilla poliitikoilla olisi kiinnostusta ja aikaa mihinkään tarkoituksellisiin kiusaamisiin. Olettekos vähän...? Sitäpaitsi ei lukihäiriö tarkoita puhehäiriötä. Jos ei puhuessaan ymmärrä toistuvasti käyttävänsä väärää sanaa, voi olla kyse kyllä muusta kuin lukihöiriöstä. Yhyy, mua vähän oikaistiin, nyyh byää. Voihan v...
Tuli hätä, voiiii. Ja kuitenkin Halla-ahon pahoittelut toisen ihmisen kirjoittelusta on poikinut melkoisesti lokaa Halla-ahon päälle. Hän ei sentään ilkeillyt kenellekään. Toista se on vassarit, vaikka voissa paistais...
Voi halvatun pässi. En yhtään ihmettele, että persuja karsastetaan Tämmöisten kommenttien takia. Ymmärrätkös höpö, että minä äänestin persuja, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää lopettaa aivojen käyttö. Sinun mielestäsi ilmeisesti tarkoittaa. Kohdaltasi voi kyllä kysyä, että mitä aivoja?
Kato, höpö höpö nainen. Marinin vankka kannattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen vilpittömästi pahoillani, että reaktioni saattoi tulkita tuolla tavalla."
Eihän Andersson tuossa pyytänyt anteeksi muuta kuin sitä, että hänen mielestään Harkimo ymmärsi väärin.
Juuri näin. Eli ei pyytänyt anteeksi käytöstään, vaan syyllisti kuulijaa.
Sairas p*ska.
Ei pyytänyt anteeksi. Ei tuo ole anteeksipyyntö, tuo on paskapuhetta. Lin omia termejä käyttääkseni...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni moni lukihäiriöinen käyttää sitä korttia loputtomasti, aina uudelleen perustellen miksi pitäisi saada erivapauksia. En oikein jaksa.
Mitä erivapauksia? Ettei heitä kiusata? On ne törkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Li ei pyytänyt anteeksi, hän pahoitteli että hänen reaktionsa saattoi tulkita sillä tavalla.
Ikävää että koet asian noin. Onko se anteeksipyyntö?
Näinhän kiusaajat ja hyväksikäyttäjät juuri tekevät. Uhrista tehdään syyllinen. Kiusaaminen on kiusatun oma kokemus. Seksuaalista ahdistelukin usein tekijä väittää uhrista lähtöisin olevaksi. Raiskausta väitetään raiskatun syyksi.
Ministeritasolla tällaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis noin törkeää mokaa ei opetusministerille saa antaa anteeksi.
Kertakaikkiaan kaikkien aikojen moka, nauraa lukihäiriöisille ihmiselle jonkin sanan väärästä muodosta.
Ja Harkimo ei ole koskaan salannut tätä ongelmaansa vaan kertonut sen rehellisesti jo aikoja sitten.
Myös Ruotsin kruununprinsessa Victorialla on lukihäiriö ja hän kertonut sen koko kansalle rehellisesti, eikä tuo lukihäiriö ole koskaan milloinkaan aiheuttanut mitään ongelmia prinsessa Viktorin julkisissa esiintymissä.
Olen niin totaalisen pettynyt meidän opetusministeriimme, kuin olla voi. Tähän asti olen arvostanut häntä sanavalmiina ja osaavana ihmisenä, mutta kyllä nyt meni viimeinenkin luotto Li Anderssoniin.
Luoton menetys alkoi niistä hetkistä, kun hän suorassa tv-lähetyksessä sanoi Halla-aholle että:
"Paskapuhetta" Kukaan todella sivistynyt ihminen ei tuollaista suustaan ulos päästä.Olen sitä mieltä, että opetusministeri ei ole ajan tasalla työstään, ja hänet on välittömästi vaihdettava johonkin muuhun henkilööm
En ole persu, enkä vasemmistolainen enkä mikään mukaan, mutta seuraan politiikka aktiviisesti ja nyt ainakin vasemmisto on puolue, jonka toivon häviävän kaikki tulevat vaalit.
Kiitokset siitä ansaitsee nykyinen opetusministeri Li A.
Jätit mainitsematta tärkeimmän eli pääministeri pitää erottaa ja viedä valtakunnan oikeuteen kun törkeästi korjasi Hjalliksen Valmistuslain Valmiuslaiksi! Kiusaajien kuningatar! Erotetaan Sanna!
Sanna kirjoittaa tänne boldatulla tekstillä kun uhrautuu. Uhrautumisen kuningatar. Älkää koskaan kritisoiko häntä, koska olette väärässä.
Minäkin luulin, että vain Trump venyy tällaisiin.
Suomessa samanmoinen.
Erilaisuutta saa pilkata. Sehän tuon tirskunnan läpi kuultaa.
No, myös Trump on samoista asioista pilkkaa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Li Anderssonin, siis nykyisen opetusministerin on erottava välittömästi,
Muutoin hän ei kanna vastuuta pilkastaan.
Hyvänä esimerkkinä toimii Katri Kulmini, joka kantoi vastuun ja erosi ministerin pestistään.
Li ulos hallituksesta heti.
Kukaan ei luot häneen enää, eikä tosissaan mitään hänen sanomisiaan!
Li sai jo miljoonansa kulttuuriin ja taiteilijoille, joihin hänen isänsäkin ymmärtääkseni kuuluu. Anderssonia ei kiinnosta pätkääkään lapset, vaikka koulutusta haluavinaan lisätä. Halveksii samalla tavalla äänestäjiään kuin nyt tähän mennessä on kyselytunnilla halveksinut Halla-ahoa kun vastasi tahallaan ihan eri asiaan ja tirskui pilkallisesti, A-studiossa pyöritteli silmiään Grahn-Laasoselle Haĺla-ahon puhuessa (oli sitten puhujasta mitä mieltä tahansa), ja nyt Harkimolle.
Hänhän on ihan edesvastuuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopetatte tämmöisen naurettavan pelleilyn. Ei kai nyt kukaan oikeasti ajattele, että Suomen johtavilla poliitikoilla olisi kiinnostusta ja aikaa mihinkään tarkoituksellisiin kiusaamisiin. Olettekos vähän...? Sitäpaitsi ei lukihäiriö tarkoita puhehäiriötä. Jos ei puhuessaan ymmärrä toistuvasti käyttävänsä väärää sanaa, voi olla kyse kyllä muusta kuin lukihöiriöstä. Yhyy, mua vähän oikaistiin, nyyh byää. Voihan v...
Tuli hätä, voiiii. Ja kuitenkin Halla-ahon pahoittelut toisen ihmisen kirjoittelusta on poikinut melkoisesti lokaa Halla-ahon päälle. Hän ei sentään ilkeillyt kenellekään. Toista se on vassarit, vaikka voissa paistais...
Voi halvatun pässi. En yhtään ihmettele, että persuja karsastetaan Tämmöisten kommenttien takia. Ymmärrätkös höpö, että minä äänestin persuja, mutta ei se tarkoita sitä, että pitää lopettaa aivojen käyttö. Sinun mielestäsi ilmeisesti tarkoittaa. Kohdaltasi voi kyllä kysyä, että mitä aivoja?
Jos joku uhkailee tappaa persuja, ja keksii vielä jotain sadistisia tappokeinoja, niin alkaa olla keinot vähissä, ja osoite löydetään, jos on tarvetta alkaa puuttua siihen oikeeseen vihapuheeseen. Sinä et ole koskaan äänestänyt persuja, enkä ole minäkään, mutta rajansa silläkin, miten täällä puhutaan. Sinulla niitä aivoja ei tunnu olevan.
Mitä horiset? En ole kyllä ketään uhkaillut yhtään millään. Äläkä nyt hyvä ihminen tule väittämään ketä olen äänestänyt, luulen nyt kuitenkin tietäväni itse paremmin. En vain yksinkertaisesti voi sietää tätä naisvihaa, mikä kohdistuu nyt hallituksen nuoriin naisiin. Taitaa vanhat äkäiset äijät olla täällä asialla.
Mitä selität? En minä sinusta puhunutkaan.
Ensirekatio paljastaa ihmisen todellisen luonnon ja luonteen.
Nyt tiedän, mistä tuo Li oikeasti rakentuu. Älköön koskaan pilkatko Trumpia. He ovat samiksia.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisuutta saa pilkata. Sehän tuon tirskunnan läpi kuultaa.
No, myös Trump on samoista asioista pilkkaa tehnyt.
En tiedä aina, pilkkaako Trump vai antaako demaritmediat vain sellaisen vaikutelman, monasti huomannut, että Trumpin lauseet irroitettu asiayhteydestään, niin saa helposti lyötyä tyhmän leiman.
Li on mokannut suorassa tv-lähetyksessä, niin ne pilkkaamiset on helppo todeta itse kunkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että vain Trump venyy tällaisiin.
Suomessa samanmoinen.
Erona se, että Trumpilta voi päästä aivopieruja, ei ole kuitenkaan ilkeä kuten Li.
Li ja Sanna näkivät naurun paikan kuten Turtiainen viikko sitten.
Kansanedustajaa harmittaa oma mokansa aivan vietävästi. Ilmeisesti hän ei keskittynyt lukemaansa tekstiin edes niin paljoa että olisi itse korjannut virheensä.
Videota näkemättä valmistuslaki kuulostaa hassulta, ja mielestäni ei ole kiusaamista jos nauraa sanotulle asialle, ei sanojalle
Koko kevät on eduskunnassa, televisiossa ja lehdissä puhuttu valmiuslaista, jonka perusteella rajoituksia on määrätty. Jos kansanedustaja ei tätä ole vielä kuullut, niin mitä ihmettä hän on koko kevään tehnyt? Li ei varmaankaan tiennyt Hjalliksen lukihäiriöstä ja Sanna asiallisesti korjasi lain nimen. Hjallista taitaa itseään vaan hävettää kun ei ole tilanteen tasalla.
Kumpikaan ei pyydä anteeksi, vaan väittää ettei muka perseillyt.
Nämä naikkoset ovat tyypillisiä sukupuolensa kiusaamisen mestareita. He saavat uhrin häpeämään ja vaikenemaan, ja molempien perässä hiihtää iso joukko hännystelijöitä.
Tuooo politiikka on ihan peliä. Ajatttele että jos paljastuiisi etttä joku poliitikko on esim lapsena tehnyyyt pieniä kepposia niin eiköhän siitäkin nousisi hirveä älämölö ja luottamus lähtiisi laskuuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuooo politiikka on ihan peliä. Ajatttele että jos paljastuiisi etttä joku poliitikko on esim lapsena tehnyyyt pieniä kepposia niin eiköhän siitäkin nousisi hirveä älämölö ja luottamus lähtiisi laskuuun.
Ihhmisen ajatusmaailma toimii monesti niiin että on helpompi aina hyväksyä asioita jotka ovaat jollakin tavalla samaistuttavia.
Jos joku uhkailee tappaa persuja, ja keksii vielä jotain sadistisia tappokeinoja, niin alkaa olla keinot vähissä, ja osoite löydetään, jos on tarvetta alkaa puuttua siihen oikeeseen vihapuheeseen. Sinä et ole koskaan äänestänyt persuja, enkä ole minäkään, mutta rajansa silläkin, miten täällä puhutaan. Sinulla niitä aivoja ei tunnu olevan.