Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li Andersson pyysi anteeksi ja Sanna Marin Ilkeili kun pilkkasivat lukihäiriöistä

Vierailija
12.06.2020 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006539694.html

Aika ilkeilyä rivien välistä tuo pääminsterin vastaus Kiusaamista

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska tietää, mitä siinä paperissa oikeasti luki. Oliko avustaja sittenkin kirjoittanut valmistuslaki :D

Vierailija
102/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinin kommentti Hjallikselle ”harmillista jos olet kokenut näin” tästä Lin naureskelusta on tyypillinen kiusaajan kommentti. Tällä tavalla vyörytetään omat epäasialliset sanomiset ja käyttäytymiset kiusatun ongelmaksi, hänen liialliseksi herkkyydeksi tms., vaikka koko ongelma on siellä kiusaajien päänupissa. Sosialistit nyt toimii aina näin, ollaan muka niin solidaarista aateveljille, mutta muuten luikerrellaan kuin käärme pois vastuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys itselleni että "kova bisnesmies" Hjallis niin herkkä tuntui olevan tämän asian suhteen? Ei osannut yhtään nauraa itselleen? Koko juttuhan olisi ohitettu täysin ellei itse olisi tehnyt niin isoa numeroa aiheesta.

Vierailija
104/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan sitä kansanedustaja Harkimolta vaadittavaa arvokasta käyttäytymistä:

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1641792

Itse en kyselytunnin katsottuani vieläkään huomannut, missä kohdassa kukaan olisi nauranut?

Li nauroi tayttä kurkkua. Näkyi kun kitapurje lepatti.

Vierailija
105/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kukaan ole lukihäiriöstä pilkannut? "Valmistuslaki" kuulosti vain huvittavalta.

Vierailija
106/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä kukaan ole lukihäiriöstä pilkannut? "Valmistuslaki" kuulosti vain huvittavalta.

Marin ei nauranut, ei vaikuta yleisesti ottaen kovin huumorintajuiselta. Hänellä on selkeästi sellaisia piirteitä, ettei osaa olla korjaamatta toisen puheita. Itse sanoo olevansa pedantti, mutta minun mieleeni tulee se Greta, millä on samoja piirteitä kuin Marinilla. Minusta se on asperger, mutta voin olla väärillä jäljillä.

Anderssonilla on sellaista tarkkislaisen huumorintajua, lapsellinen. Ja se kohdistuu muiden puolueiden jäseniin.

Vierailija
107/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannekomiikalle voi naurahtaa, se ei ole pilkkaamista.

Vierailija
108/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin ei nauranut, ei vaikuta yleisesti ottaen kovin huumorintajuiselta. Hänellä on selkeästi sellaisia piirteitä, ettei osaa olla korjaamatta toisen puheita. Itse sanoo olevansa pedantti, mutta minun mieleeni tulee se Greta, millä on samoja piirteitä kuin Marinilla. Minusta se on asperger, mutta voin olla väärillä jäljillä.

Anderssonilla on sellaista tarkkislaisen huumorintajua, lapsellinen. Ja se kohdistuu muiden puolueiden jäseniin.

Hyvä analyysi noista kahdesta.

Vierailija
109/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkimo on itse kahta kauheampi kiusaaja:

https://areena.yle.fi/1-3081801

Keskustelun kohta 37:00 - 38:30 - Harkimo tivaa Anderssonilta, onko tämä koskaan tehnyt oikeita töitä ja, tätä ennen Harkimo juuri kerskaillut haukkuneensa vähän väliä kaikkia ja yleisö nauraa. Onneksi juontajat vihelsivät pelin poikki. Harkimo ei koskaan tainnut tätä anteeksi pyytää. Onneksi sentään meidän lukutaitoiset ministerit tajusivat pyytää anteeksi korjattuaan virheellisen termin pöytäkirjaan

Sami Kuronen haastatteli Andersonia Harkimon kommenttien jälkeen:

https://www.ruutu.fi/video/2602156

.

Vierailija
110/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon asian olleen juuri näin. Minuakin lukihäiriöistä hymyilytti muuten kuivakka kyselytunti, kun otettiin kuudesti esille valmistuslaki.

Vierailija
111/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntasalissa ihmiset juttelee, naureskelee ja supettelee keskenään jatkuvasti toisten puheenvuorojen aikana. Mistä Hjallis päättelee, että juuri hänen "valmistuslailleen" naureskeltiin. 

Vierailija
112/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Marinin pitänyt jatkaa valmistuslaista puhumista omalla vuorollaan? Ei mielestäni ole kiusaamista jos korjaa mistä laista puhutaan, selventämistä vain

Vierailija
113/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos pääministeri ei olisi oikaissut näin oleellista virhettä mitenkään. Kyse kuitenkin lain nimestä.

Vierailija
114/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Marinin pitänyt jatkaa valmistuslaista puhumista omalla vuorollaan? Ei mielestäni ole kiusaamista jos korjaa mistä laista puhutaan, selventämistä vain

Höpö höpö. Jos katsoit tunnin niin näit kyllä, että se oli tarkoituksella ilkeilyä. Olisi voinut vastata normaalista kysymykseen ja käyttää itse vain oikeaa termiä valmiuslaki.

Vierailija
115/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä taas demareiden some-tiimi yrittämässä todistaa mustaa valkoiseksi?

Vierailija
116/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Varsinkin kun tuota tehdään tuossa salissa jatkuvasti muutenkin. Ihme ettei puhemies puuttunut asiaan, koska yleensä hän korjailee tällaiset lapsukset. 

Vierailija
117/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos katsoit tunnin niin näit kyllä, että se oli tarkoituksella ilkeilyä. Olisi voinut vastata normaalista kysymykseen ja käyttää itse vain oikeaa termiä valmiuslaki.

Marinin osalta ei ollut minun nähdäkseni ilkeilyä mutta hän on erittäin tarkka yleensäkin siitä, että käytetään oikeita käsitteitä ja siksi korjasi. Jos olet seurannut Marinin puheita enemmän, hän on itse erittäin tarkka kaikista käsitteistä. Joskus on korjannut muistaakseni myös toimittajia, jos ei hänen mielestään ole käytettäy oikeita käsitteitä.

Vierailija
118/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin Hjallisen oma vika. Jos on lukihäiriö, niin pitää puhetta harjoitella sen verran etukäteen, että ainakin lain nimi tulee täysin selkärangasta. Lukihäiriöinen henkilö ei tietenkään saa salissa nojata pelkkään paperiin. Kyse on kansanedustajasta kuitenkin eli pitää etukäteen edes vähän treenata. Jos olisi ollut ruotsin kielestä kyse, niin tuskinpa Hjallikselle edes olisi moista virhettä tapahtunut.

Vierailija
119/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tuossa Harkimon puheenvuoron aikana naureskellaan: https://verkkolahetys.eduskunta.fi/fi/taysistunnot/taysistunto-92-2020&…;

kohta 00:32:30 - 00:34:00. 

En huomaa kyllä minkäänlaista naureskelua ja Marinkin vastasi Harkimon kysymykseen hyvin asiallisesti. 

Vierailija
120/159 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson ei viimeiseen kolmeen vuoteen ole esiintynyt yhdessäkään television keskusteluohjelmassa suhtautumatta läpinäkyvän ylimielisesti eri mieltä oleviin. Eli normaali päivä hänelle. Marin haluaa ilmeisesti samaan viiteryhmään, eikä kai mikään muu puolue vassareita hallitukseen ottaisikaan porvalillisessa maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme