Olen 43 vuotias nainen, enkä ole kokenut ikinä seksuaalista ahdistelua tai sukupuolisyrjintää
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama tuttu, jotka myös toistelee tätä samaa. Eihän siinä mitään, ollaa onnellisia (itseeni on käyty ihan fyysisesti käsiksi) mutta miksi se pitää usein ilmaista tavalla, joka antaa ymmärtää, että me muut kuvittelemme tai keksimme asioita?
Millä tavalla ap ilmaisi että muut kuvittelevat ja keksivät? En löytänyt aloituksesta sanaakaan, joka vihjaisi tästä. Eli koko vihjailu on sinun omassa päässäsi.
Missä viittaan aloittajaan?
Kommentissasi aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi viimeinen niitti oli asianajajani joka sanoi puhelimessa kesken sen työnsä : "Ihanko sinä pidät kaksin käsin sitä auki mulle " Olin sanonut että mulla on nyt se tarvittava paperi edessäni. Hyi helvetti mikä sika.
Joo ja sai potkut tuo sika heti. Tuomari vähän ihmetteli kun oot niiiiiin yksin. Kyllä kiehutti että ne oikauslaitoksenkin naiset meni mukaan noitten ukkojen sikailuun.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hyvakysymys.fi/artikkeli/seksuaalinen-hairinta/
Seksuaalinen häirintä on vallan väärinkäytön muoto, joka tapahtuu sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Seksuaalisessa häirinnässä loukataan teon kohteeksi joutuneen seksuaalista itsemääräämisoikeutta.
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä käytöstä, joka ei ole toivottua seksuaalisen häirinnän kohteeksi joutuneen näkökulmasta. Tällaisia tekoja voivat olla esimerkiksi seksuaalisesti vihjailevat eleet tai ilmeet, seksuaalisesti latautuneet puheet, vitsit tai ehdotukset sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat intiimit huomautukset tai kysymykset, kun nämä teot tarkoituksella tai tosiasiallisesti loukkaavat henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta. Mikäli edellä mainitut teot kohdistuvat suojaikärajan alla olevaan, voi silloin täyttyä lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkit.
"Jos henkilö syyllistyy esimerkiksi työpaikalla seksuaaliseen häirintään, hänen tekoonsa voidaan puuttua yhdenvertaisuus- tai tasa-arvolain perusteella."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi viimeinen niitti oli asianajajani joka sanoi puhelimessa kesken sen työnsä : "Ihanko sinä pidät kaksin käsin sitä auki mulle " Olin sanonut että mulla on nyt se tarvittava paperi edessäni. Hyi helvetti mikä sika.
Joo ja sai potkut tuo sika heti. Tuomari vähän ihmetteli kun oot niiiiiin yksin. Kyllä kiehutti että ne oikauslaitoksenkin naiset meni mukaan noitten ukkojen sikailuun.
0/5
Mut on koetettu raiskata (vieraan ihmisen toimesta) pari kertaa ja baarissa on pari kertaa nuorempana kähmitty peppua (vieras henkilö, tahallisesti). Henkeäni on uhattu muutamia kertoja (kerran ampuma-aseellakin).
Mutta eivät nuo loppujen lopuksi hirveästi hetkauta, enkä koe, että mua nyt ois kummemmin ahdisteltukaan, kun siis ne tekijät toimivat pikaistuksissaan, tunteen vietävinä. C'est la vie.
Nuorempana vähän kyllä ekasta raiskausyrityksestä traumatisoiduin tosin, mutta en jotenkin käsitellyt sitä koskaan mitenkään ja lähinnä vähän säälin sitä tekijää.
Sen sijaan (tahallinen) koulukiusaaminen on jättänyt arvet ja kohtaamani pitkäaikainen kiusaaminen aikuisena muuallakin. Se on ollut henkisesti raskasta. Kiusaaminen on silkkaa pahuutta.
T. Nainen ap:n ikäluokkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Kyse on kuitenkin rakenteellisesta syrjinnästä. Se, että et olet huomannut kohtaamasi syrjintää tai ehkä synnyit miehen kehossa ei tarkoita sitä, etteikö yhteiskunna sorra naisia.
Kerrotko esimerkkejä tämänpäivän rakenteellisesta syrjinnästä ja miten korjaisit kunkin kohdan?
Työelämän sihteen mm se, ettei työnantajat uskalla paökata nuorta naista koska kun se ryhtyy lisääntymään, kulut tulee naisen työnantajalla. Vanhempain päivärahakausi tulisi jakaa tasan isän ja äidin kesken. Mutta ai niin, miehen työ on aina tärkeämpi kuinnaisen ja miehen työnantaja ei katso vanhempainvapaita pitävää hyvällä. Tästä kärsii kaikki lisääntymisikäiset naiset aikoopa lisäntyä tai ei. Nykyään ei sentään työhaasratrelussa enää saa.kysellä lisääntymisaikeita.
Olen 28-vuotias ja mua on ahdisteltu esim. baarissa, ihan tartuttu perseeseen ja haaroihinkin. Ulkomailla myös ihan bussissa koskettu reittä tai peppua useammankin kerran. Suomessa ei oo ikinä käyty käsiksi muualla ku baarissa.
Suomalaiset miehet on aika kilttejä ja hyvin koulutettuja näissä asioissa. Muutamia mätämunia tietysti löytyy ja varmasti ahdistelua tapahtuu joskus baarien ulkopuolellakin.
Syrjintää en oo huomannut, paitsi osa miehistä ei ota yhtä tosissaan ku mieskollegoita. Onneksi oon alalla, jolla suurin osa on hyvin tiedostavia tasa-arvoasioissa. Varmasti jossain autokorjaamolla ois hankalampaa.
Nuo äijät jotka tekevät tuota niin ne ovat narsistisesti luonnehäiriöisiä yksikin sanoi mulle kun lopetin toimintansa : Sulla ei ole varaa tuohon! Sanoin ettei sulla ole. Ja marssin pois. En ole myöskään koskaan halunnut tavata enää tuollaista ukkoa sen jälkeen kun on temppujaan yritellyt. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ai niin, miehen työ on aina tärkeämpi kuinnaisen ja miehen työnantaja ei katso vanhempainvapaita pitävää hyvällä.
Monessa paikassa ei ole ongelmia miesten pitää vanhenpainvapaata. Osansa vaikuttaa myös miehen oma halu pitää vapaata.
Onko sinulla muita esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ap koskaan edes nähnyt itsensäpaljastajaa? Seksuaalista ahdistelua sekin. Mä olen 35, ja voin kaikella rehellisyydellä sanoa, että minua on ahdisteltu seksuaalisesti satoja kertoja elämäni aikana, ihan pikkulapsesta saakka. Ekoja muistoja juurikin nuo itsensäpaljastajat, myöhemmin kourijat, läähättäjät jne.
Sivusta. Rikosnimike itsensäpaljastelulle on sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen. Nykyinen rikoslaki ei määrittele sitä seksuaaliseksi ahdisteluksi, vaikka teon kohteen näkökulmasta se kieltämättä yleensä on ahdistelua. Mielestäni laissa pitäisi erottaa toisistaan ns. viuhahtajat ja itsensäpaljastajat, alasti juoksentelu on ihan eri asia kuin elimen tarkoituksellinen esittely ja itsetyydytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Totta vaan on. Uskomatonta oli kokea. Ei suoranaisesti luottamusta herättänyt.
Minä oon Ainostaan 2 kertaa, olen 30 vuotias, ja ne jotka ahdisteli oli 60-70 vuotiaita, olen kanssa ruma ja pyöreä näppylä naama
Onneks on saanut olla rauhassa, rumana on helppoa, ei koe edes sitä huutelua, jos ei aivan sysi ruma ole, mutta helpotus olla miehille pelkkää ilmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Huono provo. Eihän se edes sanonut mitään asiatonta, jos tuo on kaikki, mitä sanoi. Itse kuvittelet omiasi (?).
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä käytöstä, joka ei ole toivottua seksuaalisen häirinnän kohteeksi joutuneen näkökulmasta.
Mikseiköhän ole laajennettu tätä muuhunkin ei-toivottuun tekemiseen? Piereskely voisi olla olfaktorista häirintää, huonot vitsit tai tyhmät kysymykset älyllistä häirintää jne.
Jos näitä menee kertomaan jollekin psyyken ammattilaiselle niin eikö siellä lässytä "ammattilasi" nainen vastaan : -Onko sinun niinkuin vaikea ottaa ohjausta vastaan ? Tai: Onko sinun vaikea antautua kenellekään?
Siis mitä? Ihan oikeasti MITÄ? MITÄHÄN HELVETTIÄ? Mistä saakka työsuhteeseen on kuulunut jo seksiantautuminen jollekin pällille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Huono provo. Eihän se edes sanonut mitään asiatonta, jos tuo on kaikki, mitä sanoi. Itse kuvittelet omiasi (?).
No kuule se äijä sanoi tuon kyllä siten ettei kuvitteluille jäänyt sijaa. Kyllä hän ihan seksistisesti käyttäytyi muutenkin. Ei tuollaista tarvi katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ai niin, miehen työ on aina tärkeämpi kuinnaisen ja miehen työnantaja ei katso vanhempainvapaita pitävää hyvällä.
Monessa paikassa ei ole ongelmia miesten pitää vanhenpainvapaata. Osansa vaikuttaa myös miehen oma halu pitää vapaata.
Onko sinulla muita esimerkkejä?
Monessa paikassa eli kunnalla ja valtiolla. Aivan koska miehet eivät halua hoitaa lastansa niin asia ei muutu? Tämä näkyy jo syntyvyydessä. Naisia ei kiinnosta ottaa taloudellisrsti takkiin lisääntymisen takia.
Olen jo aikuinen mies olen kyllä nuorempana tullut naisten 'ahdistelemaksi' niin töissä kuin vaikka sairaalassa. Mutta en kokenut sitä niin vaaralliseksi että olisi pitänyt siitä juttu nostaa edes silloin saati nyt.
Ilmoitettu asiattomaksi.
- Joukko nazifeministejä.