Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset

Vierailija
11.06.2020 |

Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.

Kommentit (468)

Vierailija
181/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloudessa on ihan liian yleistä, että mies kysyy lähtiessään kauppaan: "Tarvitsetko jotain kaupasta?" Ja vastaan, että kiitos jos vaikka tuot porkkanoita ja piimäpurkin.

Homma päättyy siten, että mies kun tulee kaupasta, hän on ostanut vaikka mitä muuta paitsi ihan sattumalta just ne porkkanat ja piimäpurkki unohtuivat.

Tämä siis sattuu tuo tuosta uudelleen ja uudelleen. Kieltämättä joskus vituttaa.

Juuri noin meilläkin ja tosiaan hän itse kysyy että tarviiko tuoda jotain ja niitä just ei tuo.

Vierailija
182/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on vissiin vähän suurpiirteisempi :D Meillä tulee aina oikeat asiat jos lista on kunnossa, mutta kerran oli listassa "juuriharja" ja toi juuresharjan. "MITÄ eikö se muka ole sama asia???"... Voi rakas :D

Pitäis laittaa tuossa tilanteessa mies pesemään terassi juuresharjalla ja oppimaan

Miksi miestä pitää pyytää ostamaan juuriharja, kun voi loogisesti pyytää ostamaan karhean harjan, jolla pestä terassia.

siihen kauppalistaan pitäis mahtua muutakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni osaa tuoda kaupasta juuri pyydetyt ostokset ja etsiä erikoisempiakin tuotteita ihan ostoslistan perusteella. Ikävä kyllä hänellä on sellainen periaate, että jos hän käy yksin kaupassa, niin kärryä hän ei ota, koska kori riittää. Ja sitten kun kori on täynnä, niin ostosten teko loppuu siihen, vaikka osa ostoksista jäisi tämän takia tekemättä... 😅

Vierailija
184/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun miehen lähettää kauppaan innovoimaan tarpeellisia ostoksia ilman ohjeistusta, sieltä tulee aina about sama setti: maito, juusto, voi, kinkku, kurkku ja random kanapaketti. Ei siis mitään mihin/minkä kanssa se kana sitten syötäisiin.

Ja tosi tavallinen tilanne, puhelimeni soi, mies soittaa ”no mä tulin tänne kauppaan ja oon jo melkein tässä kassalla, sano mitä tehdään ruuaksi seuraavat 5 päivää”. Ja siitä sitten keksimään. Muuten saa vaan sen ankeen kanapaketin.

Vierailija
185/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tuommoinen. Tai siis piti olla tosi tarkka mitä kirjoitti. Esim. Jos lapussa luki 3x ananas kaupasta tuli 3 tuoretta ananasta, huolimatta siitä, että meille lapsuudessa ei ikinä ostettu tuoretta ananasta. Eli kauppa lappuun olisi pitänyt kirjoittaa myös sana tölkki. Tai että lapussa luki kinkkusuikaleet (pizzan tekoa suunniteltiin... Mutta kaupasta tuli raakoja possusuikaleita, koska niissä luki kinkkusuikaleet, pizzaan käyvä lihajaloste oli kuulemma ollut kaupassa nimellä pizzasuikale :D Ai että, aina jännitettiin, että mitä hauskaa nyt kaupasta tulee.

Vierailija
186/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on vissiin vähän suurpiirteisempi :D Meillä tulee aina oikeat asiat jos lista on kunnossa, mutta kerran oli listassa "juuriharja" ja toi juuresharjan. "MITÄ eikö se muka ole sama asia???"... Voi rakas :D

Pitäis laittaa tuossa tilanteessa mies pesemään terassi juuresharjalla ja oppimaan

Miksi miestä pitää pyytää ostamaan juuriharja, kun voi loogisesti pyytää ostamaan karhean harjan, jolla pestä terassia.

siihen kauppalistaan pitäis mahtua muutakin

Tuon "jolla pestä terassia" voi varmaan jättää pois. Tai kirjoittaa pienemmällä tai isommalle lapulle.

Vierailija
187/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimies ei kauppalistaa tarvitse. Naurattaa tossunalla olevat miehet, jotka kulkevat kauppalista kädessä kaupassa.

Vierailija
188/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

Vierailija
189/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

Ihanaa yleistämistä ;) Mä just eilen koulutin nelikymppisiä rautakaupan työntekijämiehiä niiden omista tuotteista. Huuli pyöreänä opettelivat.

Vierailija
190/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"näin minä makaan palstalla ja haukun miestäni, joka elättää minua"

t. kaikki palstan naiset 

Vierailija
191/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa yleistämistä ;) Mä just eilen koulutin nelikymppisiä rautakaupan työntekijämiehiä niiden omista tuotteista. Huuli pyöreänä opettelivat.

Voin kuvitella kun naisen logiikalla koulutetaan. Hyvät naurut ovat myyjät saaneet.

Varmaan femspleinasi pinkin eri sävyjä flamingosta magentaan. 

Vierailija
192/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei edes ota kauppalistaa mukaansa ja aina siitä listasta jää jotain ostamatta. Ärsyttävää. Tosin hän myös tekee sellaista, että lähtee illalla hakemaan itselleen lähikaupasta asian x. Monesti kysyy minulta haluanko mitään kaupasta samalla, mutta ei kuitenkaan tuo sitä. Pääasiassa nuo lähikaupassa juoksemiset hoidan minö, koska mies ei illalla jaksa lähteä, mutta kiukuttelee kuin pieni lapsi jos ei saa kaupasta haluamaansa. Minä siis viikottain (yleensä useamman kerran viikossa) juoksen sille kaupasta sipsi tai karkkipussin tai muutaman oluen. Jos en ole saanut tarkkoja ohjeita mitä tuodaan, soitan kaupasta ja luettelen vaihtoehdot, jos en itse tiedä. 10 vuoden suhteen aikana olen yhden ainoan kerran pyytänyt miestä hakemaan itselleni illalla kaupasta karkkia, koska olin todella väsynyt, mutta piti valvoa tehden koulutehtäviä. Mies meni kauppaan, osti itselleen muutaman oluen ja kotiin tullessa ilmoitti jo heti ovella, että sori ei muistanut tuoda minulle mitään. Vaikka minä olin pyytänyt häntä menemään sinne kauppaan. No, tämän jälkeen en ole pyytänyt, vaan olen itse käynyt hakemassa mitä tarvitsen. Tuon jälkeen meni kyllä myös jonkin aikaa, että totesin miehelle vain että hae itse, kun yritti juoksuttaa minua kaupassa. Hirveä kiukutteluhan siitä joka kerta tuli, kun hän on niin väsynyt ettei jaksa mennä kauppaan, mutta kun olisi nyt pakko saada sitä karkkia heti kun mieli tekee. Ärsyttävää ja hyvin kummallista käytöstä aikuiselta ihmiseltä...

Vierailija
193/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimies ei kauppalistaa tarvitse. Naurattaa tossunalla olevat miehet, jotka kulkevat kauppalista kädessä kaupassa.

Ai se ukko on tossun alla vaikka ihan itse on sen listan itselleen tehnyt? Meillä ainakin minun mieheni tykkää myös tehdä ruokaa ja kokeilla uusia reseptejä, ja raapustaakin ostoslistoja että on varmasti kaikki tarpeet valmiina kun aloittaa kokkailun.

Vierailija
194/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kun naisen logiikalla koulutetaan. Hyvät naurut ovat myyjät saaneet.

Ei, kyllä ne ihan oppi siinä. Sehän mun pointti olikin. Tietävät nyt jotakin mitä eivät tienneet vielä ennen kuin kävin siellä. Ja joku kysyi että mikä tuote: eristeet. Ihan turhaa yleistää "naiset", kun poikkeuksiakin on :)

Vierailija
195/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä ne ihan oppi siinä. Sehän mun pointti olikin. Tietävät nyt jotakin mitä eivät tienneet vielä ennen kuin kävin siellä. Ja joku kysyi että mikä tuote: eristeet. Ihan turhaa yleistää "naiset", kun poikkeuksiakin on :)

Ja niitä oli kaksi miestä siinä, ei koko kaupan miehet tietenkään :D

Vierailija
196/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit varmaan eristeistä, että villa pitää pestä 30 asteessa linkoamatta.

Onpa sussa paljon vihaa ja halveksuntaa :D Loppuiko argumentit?

Vierailija
197/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ei riitä että pyydän esim. tuorejuustoa vaan viimeistään kaupasta mies soittaa että käykö nyt tämmöinen tai tämmöinen tuorejuusto. Eli kauppalistaan täytyy kirjoittaa tuorejuuston merkki ja maku.

Samoin mies ei osaa katsoa jääkaappiin tai muihinkaan kaappeihin ennen kauppaan lähtöä vaan usein soittaa mulle töihin että mitä pitää tuoda kaupasta. Ja mä luettelen sitten ne samat maidot, leivät, koiran luut ja salaatit jääkaapin edessä seisovalle miehelle.

Vierailija
198/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...

Vierailija
199/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy.

Vierailija
200/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...

Asutko sinä kenties maakuopassa vai luolassa?