Kuinka pitkiksi hiukset keskimäärin kasvavat?
Olen nyt kasvattanut tukkaa noin 5,5 vuotta ilman suurempia leikkauksia, ja pituutta on noin 60 senttimetriä, ilman kiharaa 70 senttiä. Vieläkö voivat kasvaa tästä, vai alkaako raja tulla vastaan?
Kommentit (12)
Guinessin ennätyskirjassa oli jollain monia metrejä pitkät hiukset ehkä oli geneettinen mutaatio.
Se riippuu sinun hiuksen kasvukauden pituudesta. Kasvukausi voi olla mitä vain 2-12 noin yleensä. Toisilla voi olla kyllä reilusti pidempikin kasvukausi ja yleensä miehillä on noita lyhempiä kausija. Eli emme voi tietää jatkaako hiuksesi kasvua vai eivät. Kokeilemalla selviää.
Minulla hiukset kasvavat puoleen selkään, eivät yhtään pidemmiksi. Voin odotella vaikka kuinka kauan, mutta ne eivät tule tuota pidemmiksi koskaan.
Toiset taas pystyvät istumaan hiustensa päällä.
Hius kasvaa ymmärtääkseni noin seitsemän vuotta, sitten se lakkaa kasvamasta ja jossain vaiheessa putoaa pois. Eli jos ne kasvavat hitaasti, ne eivät 7 v aikana ehdi kovin pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu sinun hiuksen kasvukauden pituudesta. Kasvukausi voi olla mitä vain 2-12 noin yleensä. Toisilla voi olla kyllä reilusti pidempikin kasvukausi ja yleensä miehillä on noita lyhempiä kausija. Eli emme voi tietää jatkaako hiuksesi kasvua vai eivät. Kokeilemalla selviää.
Piti sanoa 2-12 vuodesta...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Olen mies, enkä tiennyt että kasvukausi voi venähtää noinkin pitkäksi (heh, pun intended). Hurahdin hiusten kasvattamiseen ja nyt olen alkanut miettiä, miten pitkälle nämä voivat vielä mennä.
Mun hiusten maksimipituus on 70 cm, sitä pitemmiksi eivät kasva. Varmaan aika keskimääräinen pituus tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Olen mies, enkä tiennyt että kasvukausi voi venähtää noinkin pitkäksi (heh, pun intended). Hurahdin hiusten kasvattamiseen ja nyt olen alkanut miettiä, miten pitkälle nämä voivat vielä mennä.
HYI YÖK, pitkähiuksiset miehet on ällöjä!!!! Ne ei hoida niitä hiuksia vaan ne lojuu harteilla likaisina ja takkuisina. Hyi, pitkähiuksiset miehet on todella ällöttäviä homoja!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HYI YÖK, pitkähiuksiset miehet on ällöjä!!!! Ne ei hoida niitä hiuksia vaan ne lojuu harteilla likaisina ja takkuisina. Hyi, pitkähiuksiset miehet on todella ällöttäviä homoja!!
Ihan hetero olen tietääkseni, mutta ehkäpä sinä tiedät paremmin.
Ap
feministeillä ne kasvaa keskimäärin 25mm pitkiksi
Suomalaisten hiuslaatu ei ole keskimäärin erityisen vahvaa eikä siksi myöskään yleensä kasva kovin pitkäksi. Puoleen selkään tai vähän alle, on aika yleinen pituus, mihin hiukset jaksavat kasvaa, harvemmin vyötärölle asti. Hiukset vaan katkeilevat ja ohentuvat kun tulevat tiettyyn mittaan. Monilla muunmaalaisila paksuhiuksisilla voi pienillä lapsillakin olla paksut ja pitkät hiukset.
Minulla kasvaa hädin tuskin lapaluun yläosan tasolle. Ohuet lisäksi. Olen nainen.
Ehkä kasvaa ehkä ei kasva