Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Oma mies osaa käydö kaupassa ja tuoda sieltä mitä tarvitaan ja mitä olen pyytänyt. Joskus kehotan miestä kirjoittamaan itselleen kauppalapun, jos mukana on tuotteita, joita ei kerta kaikkiaan saa silloin unohtaa. Osaan minäkin tuoda miehelle kaupasta hänen lempparituotteitaan pyytämättä.
Minä tein meillä ennen koronaa suurimman osan kauppareissuista yksin, mies jonkun verran ja loput sitten yhdessä. Korona-aikaan olen tehnyt ostokset netissä noutopalveluna, mutta miehelle tuntuu olevan hankalaa olla hakemassa ostoksia tiettyyn aikaan. Ne me haetaan yhdessä.
Mä oon samanlainen kuin teidän miehet. Kauppareissussa menee aina jokin pieleen, jos on mieheltä tullu käsky ostaa tietyt jutut. En tiiä mikä siinä on, aivot vaan menee kaupassa niin jumiin jos on itelle tuntemattomia tavaroita, ja sit ostan vaan jotain vastaanlaista. En pidä kaupassa käymisestä, haluun sieltä mahd nopeasti aina pois. Sori!
Ei ole koskaan käynyt noin. Kun ostoslista on selkeä, niin kaupasta tulee oikeat tavarat. Tarvittaessa soittaa kaupasta, jos on epävarma mikä tuote pitää valita.
Pätee siis myös minuun, jos käyn miehen toiveesta kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä viime aikoina mies on tuonut kaupasta jotain sinnepäin. Reilu 20v meni hyvin, mutta nyt 50v kieppeillä näyttää kauppalistan hahmottaminen vaikealta.
Joka ainoa kerta kerrotaan että maitotuotteet tulee olla laktoositonta ja hän tuo vähälaktoosista, sitten ihmettelee eikö tämä käykään. Nyt viime aikoina on kertonut että katsoi sen olevan laktoositonta.
Toinen, ettei huomaa jotain tuotetta kauppalistassa ja se jää tuomatta.
Ikänäkö?
On sitäkin, mutta lasit käytössä siihen vaivaan. Mietin jotain miesten ”menopaussia”, kun tuntuu että on vähän kärttyisämpi aika ajoin ja ei jaksa esim. kotihommia kovin hyväntuulisena enää, vaikka meillä ei olekaan mikään työleiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoin on kotiinkuljetus, jos siihen on varaa. Tai kauppakassipalvelu.
Tilasin kotiinkuljetuksella kylmäsavukalaa ja sain graavia. Sama lopputulos. 😂
🤣🤣🤣🤣🤣 Onko miehesi veli siellä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi alussa. Oppi kyllä nopeasti. Laitoin aluksi kauppalistan kuvien kera.
Samoin hän tekee minulle, jos pyytää tuomaan moottoriöljyä, pyyhkijänsulat yms.
Itse olen myös laittanut kuvat mukaan, mutta silti ei toimi.
Miehen kauppavuorolla ei voi ikinä suunnitella mitään erikoisempaa ruokaa, koska jättää aineksia ostamatta tai tuo päinvastaiset.
Tai jos listassa lukee Sprite, sanoo ettei löytänyt sitä joten ei ottanut mitään. Ei siis muista/tiedä minkä voisi ottaa korvaavana. Omat erikois oluet kyllä aina löytää, oli merkki miten erikoinen tahansa.
Eikä kyseessä ole mikään kovin tuore suhde, itse ainakin muistan mistä muusta mies tykkää jos en löydä ykkösvaihtoehtoa.
Ap
Älä itse käymään kaupassa ja tuo sieltä mitä sattuu. Esitä tyhmää. Älä välitä. Älä ole kiinnostunut kuuntelemaan miestä. Tuo sille juomia joista se ei pidä ja ihmettele silmät pyöreänä eikö tää ollutkaan sun lempimakus, miten oon voinut unohtaa.
Meillä vain minä käyn ruokakaupassa koska vaimo lappaa kärryihin aina tavaraa, jota ei todellakaan tarvita. Jääkaapissa on kilo juustoa niin tuodaan 2 kiloa lisää jne. Listakin täytyy tarkistaa ennenkuin lähtee ettei siellä ole vaikka listattu paahtoleipää, vaikka kaapissa on vielä 2 pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Se lukee siinä purkin päällä. Helppo valita oikea. Ero on siinä, että ne käyttäytyvät ruoanlaitossa eri tavalla. Leivän päällä vissiin aivan sama, mutta sulatejuusto on yleensä tahmeaa, tuorejuusto ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mies osaa lukea ostoslistaa ja käydä kaupassa.
Kaupassa tuokin osaa käydä, mutta ei auta vaikka näyttäisi netistä mikä tuote pitäisi tuoda.
Toteaa vaan tullessaan että en löytänyt, otin tällaisen. Ja kyseessä joku täysin eri tuote mitä pyydetty.
Alkaa tulla loukattu olo kun ei viitsi sen verta vaivaa nähdä että yrittäisi muistaa mistä pidän ja mistä en missään nimessä tykkää.[/Tee sama miehelle. Jos pyytää ostamaan sukat, tuo kalsarit. Jos pyytää tuomaan olutta, tuo limsaa. Ai sori, en löytänyt Karhu, toin Muumi-limsaa, ei kai haittaa? Kyl se pian oppii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi alussa. Oppi kyllä nopeasti. Laitoin aluksi kauppalistan kuvien kera.
Samoin hän tekee minulle, jos pyytää tuomaan moottoriöljyä, pyyhkijänsulat yms.
Itse olen myös laittanut kuvat mukaan, mutta silti ei toimi.
Miehen kauppavuorolla ei voi ikinä suunnitella mitään erikoisempaa ruokaa, koska jättää aineksia ostamatta tai tuo päinvastaiset.
Tai jos listassa lukee Sprite, sanoo ettei löytänyt sitä joten ei ottanut mitään. Ei siis muista/tiedä minkä voisi ottaa korvaavana. Omat erikois oluet kyllä aina löytää, oli merkki miten erikoinen tahansa.
Eikä kyseessä ole mikään kovin tuore suhde, itse ainakin muistan mistä muusta mies tykkää jos en löydä ykkösvaihtoehtoa.
ApÄlä itse käymään kaupassa ja tuo sieltä mitä sattuu. Esitä tyhmää. Älä välitä. Älä ole kiinnostunut kuuntelemaan miestä. Tuo sille juomia joista se ei pidä ja ihmettele silmät pyöreänä eikö tää ollutkaan sun lempimakus, miten oon voinut unohtaa.
Jos parisuhde alkaa olemaan "silmä silmästä, hammas hampaasta"-tasolla, niin miksi kannattaa olla koko suhteessa? Selkeästi joku nauttii tilanteesta, että saa hyvän syyn harmistua/suuttua .
Kannattaa antaa samalla mitalla takaisin, tankkaat dieseliä ku pitikin laittaa bensaa ym pikku jäynää ja oot ihan viattomana että miks sulle raivotaan kun hyvää hyvyyttäsi ihan tankilla kävit..
Meidän taloudessa on ihan liian yleistä, että mies kysyy lähtiessään kauppaan: "Tarvitsetko jotain kaupasta?" Ja vastaan, että kiitos jos vaikka tuot porkkanoita ja piimäpurkin.
Homma päättyy siten, että mies kun tulee kaupasta, hän on ostanut vaikka mitä muuta paitsi ihan sattumalta just ne porkkanat ja piimäpurkki unohtuivat.
Tämä siis sattuu tuo tuosta uudelleen ja uudelleen. Kieltämättä joskus vituttaa.
Kai sinulla on aineksia yhteen ruokaan itsellesi? Teet sen ja sit miehelle ruoka niistä mitä se sattui tuomaan. Kyllä se muutaman kerran jälkeen alkaa oppia.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa samalla mitalla takaisin, tankkaat dieseliä ku pitikin laittaa bensaa ym pikku jäynää ja oot ihan viattomana että miks sulle raivotaan kun hyvää hyvyyttäsi ihan tankilla kävit..
Tonnien autoremontti varmaan parantaakin parisuhdetta. Miksi ette vain lopeta sitä, jos se on kiusantekoa?
Kerran kaupassa joku mies tuskaili aikansa sidehyllyllä ja otti kuvia, muttei saanut selkoa, mitä pitäisi tuoda. Hän sitten ratkaisi tilanteen ostamalla jokaista eri laatua yhden pakkauksen ja meni pokkana ostoskärry menkkarättejä puolillaan kassalle :)
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaupassa joku mies tuskaili aikansa sidehyllyllä ja otti kuvia, muttei saanut selkoa, mitä pitäisi tuoda. Hän sitten ratkaisi tilanteen ostamalla jokaista eri laatua yhden pakkauksen ja meni pokkana ostoskärry menkkarättejä puolillaan kassalle :)
Mä toivoisin, että häpeä tätä osastoa (ja muitakin) kohtaan olis jo historiaa. Aina voi kysyä. Lyön vetoa, että kuka tahansa nainen auttaa mielellään, jos vaan uskaltaa aukaista suunsa ja kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Yritäppä laittaa sulatejuustoa vaikkapa makeaan täytekakkuun..
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on aineksia yhteen ruokaan itsellesi? Teet sen ja sit miehelle ruoka niistä mitä se sattui tuomaan. Kyllä se muutaman kerran jälkeen alkaa oppia.
t. mies
Kaksinkertainen ruoanlaiton vaiva, ihan vain siksi, että mies ottaisi opikseen..? Taitaa mennä oppi paremmin perille, kun jää mies ilman ruokaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Exäni oli samanlainen ja mieleen tuli parikin kertaa onko tällä joku adhd vai mitä ihmettä?
Toi toistuvasti pannukahviin tarkoitettuja puruja jotka siis ovat karkeampia eivätkä toimi kahvinkeittimessä. Vessapaperia, vaikka talouspaperi oli loppu. Mansikkaviiliä vaikka tiesi hyvin että viili tulee dippikastikkeelle, jos pyytää sipsejä ja dippijauhetta ja kermaviilin niin miten voi kuvitella on joku mansikamakuinen viili toimisi?! Lopulta minä olin se joka hoiti kaupassa käynnit ja tästähän mies sitten suivaantui "sä et luota muhun!" No shit Sherlock?!
Ohis, mutta kyllä pannujauhatetut purut toimivat kahvinkeittimessä ihan hyvin. Täysin makuasia, mutta itse oikeastaan pidän enemmän pannujauhatuksesta keitetystä kahvista, suodatinjauhatus tekee mielestäni kahvista kitkerää.
Kyllä ikävä kyllä. On toki alkanut hiukan käsittåä että menee vikaan. Viimeksi kun toi jotain ihan käsittämätöntä ja mies suuttui kun sanoin asiasta niin sanoin että ei varmaan haittaa jos minäkin tuon tästä lähin hänelle jotain sinne päin. Eli poronkäristyksen kanssa appelsiinihilloa, sehän ON hilloa eli mitä välii? Ja illanistujaisten booliin tuon ainekset kun lupasin ja mitä vikaa konjakissa on, sehän ON viinaa, älä viitsi olla pikkumainen ja valittaa! Käy ite jos ei passaa!