Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset

Vierailija
11.06.2020 |

Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.

Kommentit (468)

Vierailija
201/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...

Yllättikö, että jonnejen argumentit on tuota tasoa?

Vierailija
202/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin minä makaan palstalla ja haukun miestäni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö ruokkimaan noita trolleja :P

Vierailija
204/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni meni kauppaan, pyysin häntä tuomaan minulle 2 eri ruoka-ainetta, ja tämä siis juuri ennen kuin hän meni kauppaan.

Toisen hän unohti täysin ja toisen ruoka-aineen hän toi, mutta täysin eri maun minkä pyysin! :D

Mietin kovasti, että miten tämä voi olla mahdollista. :D

Vierailija
205/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vaimoani tuomaan sähkömiehen teippiä, toi maalarinteippiä.

Vierailija
206/468 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan osa kauppalistan tuotteista jää ostamatta. Ei kuulemma huomannut.

Kerran sain kermaviilin sijaan mansikkaviilistä 😁 Viiliä kuin viiliä, tuumasi hän.

Vierailija
207/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se joka oli kirjoittanut kauppalappuun avokassukat, ja mies oli vihannesosastolla pähkäillyt myyjän kanssa mistä mahtaisi löytyä avo kassukoita.

Ei siis millään pahalla, itse en edes yrittäisi pyytää miestä tuomaan mulle avokassukkia.. 😄

Vierailija
208/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...

Keksit lisätä sekä lohenmakuisen että Koskenlaskijan. Sulatejuusto kai on muitakin ja ohessa resepti juustokakulle käyttäen sulatejuustoa.

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/99195/Tosi%20helppo%20juustoka…

Vertailussa tuorejuusto vs. sulatejuusto, niin mitä sellaista on mihin voit käyttää vain toista muttet toista? Unohtaen tuotteen lisätyn aromin kuten tuo savulohi jne.

"Sekoita keskenään sulatejuusto ja sokeri"

Kuulostaa haastavalta. Mitähän sulatejuustoa tuon reseptin tekijä on käyttänyt? Siellähän joku kommentoikin, että millaista sulatejuustoa tässä on oikein tarkoitettu.

Vierailija
209/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, vieläkö täällä tapellaan 😂

Jatkakaa.

Vierailija
210/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Yleensä käydään yhdessä kaupassa. Mutta joskus minä käyn yksin tai mies käy yksin. Pyytää tekemään lapun ja soittaakin kaupasta.

Mutta tuo eri tuotteita kuin mitä olisi yhdessä ostettu. Esim. jostain tuotteesta tulisen vaihtoehdon ja hän itse ei siedä niitä. Vaikka olisi lukuisia kertoja ostettu vastaava tuote ihan tavallisena versiona. Jostain syystä päätyy ottamaan muuta ja kotona kiroaa kun mä otan tuotteen kassista ja sanon että ai otit sitten vähän Meillä jää tuliset syömättä.

Kissanruokaa toi JUURI sitä mistä sanoin ettei ostaisi.

Ei osaa katsoa mitä mikäkin maksaa. Osti reilusti yli kilon uusia perunoita eikä pahemmin muuta ja kauhisteli miten kallista on käydä ruokakaupassa. No, perunat maksoi lähemmäs kympin. Kirosi taas kun kuuli että normaalisti sama määrä ns. tav. perunoita maksaa euron.

Joku mainitsi että jos miestä pyytää tuomaan parin päivän ruoat, kotiin tuodaan kyllä kaikkea samalla rahalla, mutta varsinaista ruokaa on yksi jauhelihapaketti ja pari mikropitsaa. Sama täällä. Sitten ollaan naama väärinpäin kun ei ole gourmeeta tiedossa. Mm. tämän takia meidän teinipoika näkee heti jääkaapista kuka on käynyt kaupassa. Jännä juttu että isäkin, siis mun mies kyllä kaipaa ruokaa, mutta ei kaikkien näiden vuosien aikana kykene yksin ostamaan kaikkea tarvittavaa, vaikka kauppareissun aikana puhutaan puhelimessa tarvittavista asioista.

Ainiin, bonuksena se että ei katsota onko paketti edes ehjä ja kauanko on päivämäärää jäljellä...

Vierailija
211/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan puhtaasti kasvatuskysymys. Eivät miehet ole mitään tolloja, heiltä ei vaan perinteisesti ole vaadittu kotitalouden hallintaa samoissa asioissa. Ihan liian moni mun 40-ikäluokan mies on keittiössä onneton, koska ei ole tarvinnut. Ei se tarkoita sitä, etteikö voisi oppia.

Kaupassa ei pärjää, jos ei tunnista aineksia, ole koskaan laittanut ruokaa tai tiedä mitä kotona on entuudestaan. Ruokahuolto on jatkumo, siihen on vaikea hypätä yhtäkkiä, jos joku muu on aiemmin hoitanut sen tai vähempi on riittänyt.

Toivottavasti asiat muuttuvat jatkossa. Meillä on ihan sama ongelma, perinteinen mies ja perinteinen nainen pitkässä suhteessa. Molemmat ovat tyytyväisiä työnjakoon ja kädettömiä toisen tontilla. Siinä on riskinsä, jos toinen putoaa pois pelistä.

Vierailija
212/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatejuustoa voi käyttää juustokakuissa mutta se on ensin sulatettava, koska rakenne on eri. Se on myös paljon rasvaisempi ja maistuu eriltä lopputuloksena ja tietysti sulatettuna on juoksevampaa ja tekee juustotäytteestä valuvan.

Tiedän tämän kokemuksesta, sillä oma mies toi tuorejuuston sijaan sulatejuustoa ja olin siis jo tekemässä kakkua parhaillaan. Ei auttanut muu kuin kokeilla ja tosiaan ei onnistunut se "sekoita sokerit ja tuorejuusto" sulatejuuston kohdalla. Lopulta keksin laittaa ne kattilaan ja sulattaa ja sain siitä sitten levitettävää täytettä. Reseptiä pitää siis muunnella (ei voinut sekoittaa kerman kanssa, koska oli sulatettuna niin juoksevaa ja tahmeaa), maku on eri ja ulkonäkö on eri eli lopputulos: kyllä, sulatejuustoa voi laittaa kakkuun ihan samalla tavalla kuin lasagnen voi tehdä tonnikalasta, jauhelihasta tai kanastakin. Maku on eri, ihan samat ainekset eivät käy ja tuotteita pitää käsitelläkin eri tavalla, mutta voi sitä lasagneksi silti kutsua.

Tuorejuustolla ja sulatejuustolla on käytännössä sama ero kuin maidolla ja kermalla. Molemmista voi tehdä kakun, mutta jos koetat vatkata maidon kuohkeaksi, voit joutua käyttämään melkoisesti mielikuvitusta ja aikaa, jotta saat sen maidon samannäköiseksi kermavaahdoksi kuin kerman. Voi olla, että ratkaiset ongelman jotenkin mutta ei se muuta maitoa kermaksi eikä tee siitä yhtä käyttökelpoista leivonnassa.

Vierailija
213/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee tarkoituksella tuota ettei tarvitse enää jatkossa kaupassa käydä

Vierailija
214/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ei riitä että pyydän esim. tuorejuustoa vaan viimeistään kaupasta mies soittaa että käykö nyt tämmöinen tai tämmöinen tuorejuusto. Eli kauppalistaan täytyy kirjoittaa tuorejuuston merkki ja maku.
Samoin mies ei osaa katsoa jääkaappiin tai muihinkaan kaappeihin ennen kauppaan lähtöä vaan usein soittaa mulle töihin että mitä pitää tuoda kaupasta. Ja mä luettelen sitten ne samat maidot, leivät, koiran luut ja salaatit jääkaapin edessä seisovalle miehelle.

Meillä tämä ihan sama. Eli jos mies on syönyt illalla viimeiset ruisleivät ja samalla harmitellut, että hitsi kurkku on loppu, niin soittaa ihan tosissaan mulle seuraavana päivänä, että mitä kaupasta tarvitsee. Tai käyttää aamulla viimeiset maidot kahviin, ei ymmärrä ostaa uutta. Paras on se, etten itse syö lihaa, niin eikö mies soita mulle, että onko sitä jauhelihaa/ pekonia/ leikkelettä vielä? No enpä kuule tiedä, söitkö sinä ne? :D Tosin yleensä tiedän, minä kun olen se joka ruoat laittaa, poikkeuksetta.

Vierailija
215/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

Ei mitään ongelmaa. Kysyn tietysti neuvoa myyjältä tarvittaessa. 

Vierailija
216/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...

Keksit lisätä sekä lohenmakuisen että Koskenlaskijan. Sulatejuusto kai on muitakin ja ohessa resepti juustokakulle käyttäen sulatejuustoa.

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/99195/Tosi%20helppo%20juustoka…

Vertailussa tuorejuusto vs. sulatejuusto, niin mitä sellaista on mihin voit käyttää vain toista muttet toista? Unohtaen tuotteen lisätyn aromin kuten tuo savulohi jne.

"Sekoita keskenään sulatejuusto ja sokeri"

Kuulostaa haastavalta. Mitähän sulatejuustoa tuon reseptin tekijä on käyttänyt? Siellähän joku kommentoikin, että millaista sulatejuustoa tässä on oikein tarkoitettu.

Tossa kyseisessä esimerkissä on ihan selvä, että reseptin laatija on luullut sulatejuuston ja tuorejuuston olevan sama asia. Taatusti on käyttänyt jälkimmäistä, kirjoittanut vaan reseptiin väärin kun on sen jostain kopioinut. Jokuhan tuolla kysyikin, käykö tuorejuusto eikä saanut vastausta.

Vierailija
217/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuo kuka kommentoi sun edellä. Olen mieheni kanssa asunut 20 vuotta siitä lähtien kun olimme 17v.

Ei ole minkäänlainen kasvatus auttanut :D

Tai ehkä vika on siinä että heillä kuulema ei ollut muuta ruokaa kotona kuin nakkeja ja ranskalaisia tai spagettia.

Ehkä mun pitää vielä jaksaa yrittää opastaa :D

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan puhtaasti kasvatuskysymys. Eivät miehet ole mitään tolloja, heiltä ei vaan perinteisesti ole vaadittu kotitalouden hallintaa samoissa asioissa. Ihan liian moni mun 40-ikäluokan mies on keittiössä onneton, koska ei ole tarvinnut. Ei se tarkoita sitä, etteikö voisi oppia.

Kaupassa ei pärjää, jos ei tunnista aineksia, ole koskaan laittanut ruokaa tai tiedä mitä kotona on entuudestaan. Ruokahuolto on jatkumo, siihen on vaikea hypätä yhtäkkiä, jos joku muu on aiemmin hoitanut sen tai vähempi on riittänyt.

Toivottavasti asiat muuttuvat jatkossa. Meillä on ihan sama ongelma, perinteinen mies ja perinteinen nainen pitkässä suhteessa. Molemmat ovat tyytyväisiä työnjakoon ja kädettömiä toisen tontilla. Siinä on riskinsä, jos toinen putoaa pois pelistä.

Vierailija
218/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuo kuka kommentoi sun edellä. Olen mieheni kanssa asunut 20 vuotta siitä lähtien kun olimme 17v.

Ei ole minkäänlainen kasvatus auttanut :D

Tai ehkä vika on siinä että heillä kuulema ei ollut muuta ruokaa kotona kuin nakkeja ja ranskalaisia tai spagettia.

Ehkä mun pitää vielä jaksaa yrittää opastaa :D

Vierailija kirjoitti:

Apua. Olet kyllä sitkeä opastaja, hatunnosto siitä. Mun mieheni on kasvanut leskiäidin ja kahden sisaren kanssa, jotka ovat hoitaneet koko huushollin. Virhe, sanoo vaimo, mutta solahti sitten kuitenkin siihen naislokeroon. Perhevuosina tuskastutti kyllä julmasti. Meidän nuori aikuinen tytär, joka lähti kotoa kiinnostumatta mistään taloustöistä, on vannonut, ettei ajaudu tällaiseen malliin. Katsotaan, kuinka käy.

Vierailija
219/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli tuommoinen. Tai siis piti olla tosi tarkka mitä kirjoitti. Esim. Jos lapussa luki 3x ananas kaupasta tuli 3 tuoretta ananasta, huolimatta siitä, että meille lapsuudessa ei ikinä ostettu tuoretta ananasta. Eli kauppa lappuun olisi pitänyt kirjoittaa myös sana tölkki. Tai että lapussa luki kinkkusuikaleet (pizzan tekoa suunniteltiin... Mutta kaupasta tuli raakoja possusuikaleita, koska niissä luki kinkkusuikaleet, pizzaan käyvä lihajaloste oli kuulemma ollut kaupassa nimellä pizzasuikale :D Ai että, aina jännitettiin, että mitä hauskaa nyt kaupasta tulee.

Pakko myöntää, että minäkin olisin tuonut tuoretta ananasta. Miksi söitte tölkkiananasta, jos tuorettakin oli tarjolla. 

Vierailija
220/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 5kymppisillä juuri äidin helmoista poismuuttaneilla on kasvatuskysymys.

Haloo, onhan 4kymppiset yleensä jo asuneet omillaan parikymmentä vuotta!

Jos ei, niin on isompiakin ongelmia tiedossa...