Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...Mutta sehän on toimimatonta juuri siksi että maistuu savulohelle, doh 🤦♀️. Ei siksi että on sulatejuustoa. Jos haluaa suolaisen juustokakun tyyliin voileipäkakku, niin silloinhan tuo sopisi mainiosti.
Se ei ole toimimatonta siksi että maistuu savulohelle, paitsi jos tehdään makeaa kakkua, vaan siksi että se on eri tavaraa. Et sinä varmaan kaurapuuroakaan perunoista keitä?
No kummasti olen osannut tehdä ihan hyviä juustokakkuja ja suolaisia juustoruokia tietämättä mitä eroa näillä on, eikä tuo nyt vieläkään selvinnyt. Paitsi että savulohta ei kannata laittaa makeaan juustokakkuun 🙄.
Oikeasti? Et ymmärrä tuorejuuston ja sulatejuuston eroa? Ei kai sulla ole ajokorttia? Sulatejuustosta et todellakaan tee juustokakkuja.
Itse ette ymmärrä, koska yksikään teistä ämmistä ei ole vielä tähänkään sivuun mennessä selittänyt mikä ero näillä kahdella on. Yritättd vain olla nokkelia vittuilemalla jostain lohijuustosta. Tässä oli taas todistettuna tämä lehmälaumaidiotismi - sanotaan toisia tyhmäksi mutta itsekään ette osaa edes selittää mikä ero näillä kahdella on. Tyypillistä mamma-aivoilua, toistelette samaa paskaa kun ette osaa ajatella omilla aivoilla. Lihavat idioottilehmät, tukehtukaa utareisiinne.
Voi ei, sulla taitaa olla tosi paha olla. Ei hätää, ei ole elämän tärkein asia tietääkö näiden juustojen eron.
Hali
Meillä mies valittaa samaa kuin ap. Laittaa minut kauppaan ostamaan brandya ja sitten tuon konjakkia. Harmittaa isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on lääkkeetön ADD ja selviää hienosti kaupasta. Syytäkin, vaimonsa nimittäin on varsin hyvä ja ahkera kokki. Mikä teidän miesten tekosyy on?
mitähän tänään teet ruoaksi? kalapuikkoja ja pussimuusia? suominaiset eivät osaa kokata
Tänään on moussakanloput eiliseltä tai salsichoneja ja perunasalaattia, huomenna sitruunaista katkarapupastaa.
pitikö oikein googlettaa? huutista sun jämäruoille. oletko maannut koko päivän palstalla? koska kävit kaupassa omilla rahoillasi viimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Helpoin on kotiinkuljetus, jos siihen on varaa. Tai kauppakassipalvelu.
Tilasin kotiinkuljetuksella kylmäsavukalaa ja sain graavia. Sama lopputulos. 😂
Vierailija kirjoitti:
Eri, veikkaan kylmiä ruokia. Esim. nämä ovat ihania, eivätkö toimi sulatejuustolla.
Totta tuohon sulatejuusto olisi liian jäykkää. Mielenkiintoinen resepti muuten, kiitos siitä. Pitääpä kokeilla joku päivä. Olisi toki hauska kuulla joku kommentti näiltä 3-4 kirjoittajalta, jotka alapeukuttivat ja innoissaan kirjoittavat ettei voi juustokakkua tehdä sulatejuustosta.
Liekö turvallista sanoa, että suurimpaan osaan käyttökohteita ei ole merkitystä onko tuorejuusto vai sulatejuustoa?
Vierailija kirjoitti:
Lähes 30 vuoden yhdessäolon jälkeen joudun toteamaan, että en ole koskaan tehnyt miehelle kauppalistaa. Hän osaa katsoa jääkaapin ovessa olevasta puutelistasta, mikä on välttämätön loppumassa. Muuten hän voi vapaasti ostaa mitä ikinä haluaa ja ruoka tehdään sen mukaan, mitä tarpeita löytyy. Nälkään ei ole vielä kuoltu ja ruoka on monipuolista, vaikka en jostain tuorejuustosta nillitä.
Sinun ei tarvitse "nillittää", kun et halua koskaan tehdä mitään tiettyä. Jotkut haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on lääkkeetön ADD ja selviää hienosti kaupasta. Syytäkin, vaimonsa nimittäin on varsin hyvä ja ahkera kokki. Mikä teidän miesten tekosyy on?
mitähän tänään teet ruoaksi? kalapuikkoja ja pussimuusia? suominaiset eivät osaa kokata
Tänään on moussakanloput eiliseltä tai salsichoneja ja perunasalaattia, huomenna sitruunaista katkarapupastaa.
pitikö oikein googlettaa? huutista sun jämäruoille. oletko maannut koko päivän palstalla? koska kävit kaupassa omilla rahoillasi viimeksi?
Tuikkarinko kanssa mä keskustelenkin? Kukaan muu ei makaa palstalla.
1) Harrastan kokkaamista, ei tarvitse googlettaa. Intohimona slow food, lähi ja luomu sekä hävikin vähentäminen. Keitän myös liemet (luista, naateistaa, kuorista) itse, ehkä "huutistelet" sillekin? (Edes mun 19-v ei käytä tuollaista termiä).
2) Etätöissä kolmeen saakka.
3) Kaupassa kävin viimeksi maanantaina, seuraavan kerran joskus ensi viikon lopulla.
Haluatko vinkkejä siihen pussimuusiin?
2)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, veikkaan kylmiä ruokia. Esim. nämä ovat ihania, eivätkö toimi sulatejuustolla.
Totta tuohon sulatejuusto olisi liian jäykkää. Mielenkiintoinen resepti muuten, kiitos siitä. Pitääpä kokeilla joku päivä. Olisi toki hauska kuulla joku kommentti näiltä 3-4 kirjoittajalta, jotka alapeukuttivat ja innoissaan kirjoittavat ettei voi juustokakkua tehdä sulatejuustosta.
Liekö turvallista sanoa, että suurimpaan osaan käyttökohteita ei ole merkitystä onko tuorejuusto vai sulatejuustoa?
Vaikutusta on varmasti myös sillä millaista sulatejuustoa käyttää - miedon makuista vaaleaa maustamatonta sulatejuustoa rasiasta, voimakasta koskenlaskijapalaa vai esimerkiksi värjättyä cheddarsulatejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Kokeilin viimeksi sellaista versiota, johon poron sisään tuli tuorejuustoa, kuivattuja karpaloita ja rosmariinia, hyvää oli mutta tosi voimakkaan makuista. Hapankorppujen kanssa silti jees.
Meillä mies käy yleensä kaupassa, ostoslista tehdään yhdessä ts. molemmat lisäilevät sinne asioita tarpeen mukaan.
Hän on myös oikein näppärä ja kokeileva kokki, raaka-aineiden oma alotteinen hahmottaminen ja ostaminen ei ole ongelma.
Hän kuitenkin kävi kymmeniä vuosia ostoksilla ennen kuin tapasi minut 😁
Hallitsee myös käyttämäni hygieniatuotteet ja osaa ostaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
No ööö joooo, mutta jos on vaikka sovittu, että tehdään (ja parhaassa tapauksessa nainen tekee ja mies saa ruoan valmiina pöytään) tonnikalalasagnea ja mies tuo kaupasta tonnikalan ja lasagnelevyjen sijaan nötköttiä, paketin riisiä, tuulilasinpyyhkijät ja juustonaksuja, niin onhan se aika hemmetin harmillista, kun sitten ei ole ruokaa.
Sit voi säveltää jotain muuta eikä vetää herneitä nenään.
Se säveltäjä on varmaan se kaupassa käynyt, joka ei ostanut niitä tuotteita, mitä pyydettiin.
Ymmärrän kyllä alkuperäistä kirjoittajaa. Mieheni äskettäin pyysi laittamaan "sitä tosi hyvää mitä viime viikonloppunakin", jolloin itse olin käynyt kaupassa. Laitoin lapulle tarvikkeet, ja ne olivat sitten jotain sinne päin ja osa puuttui. No sävelsin ruoan sitten niistä aineista. Arvatkaas, mitä sanoin, kun ukko moitti ruokaa, että "sä et sit osaa mitään tehdä oikein".
Vääriä ostoksia tulee usein, ja syynä on se, että ei löytänyt. On kuulemma niin nöyryttävää pyytää henkilökunnalta apua. Meillä on pieni mutta hyvinvarustettu kauppa, jossa henkilökuntaa aina hyllyjen välissä saavutettavissa.
Tottakai miehet saavat ostaa myös sitä, mistä itse tykkäävät (miehen mieltymysten mukaanhan lista nytkin oli laadittu, ei minun), mutta jos haluavat nimenomaan jotain tiettyä ruokaa samalla tavalla tehtynä kun ennenkin, niin paras oppia ostamaan listan mukaan.
Meillä viime aikoina mies on tuonut kaupasta jotain sinnepäin. Reilu 20v meni hyvin, mutta nyt 50v kieppeillä näyttää kauppalistan hahmottaminen vaikealta.
Joka ainoa kerta kerrotaan että maitotuotteet tulee olla laktoositonta ja hän tuo vähälaktoosista, sitten ihmettelee eikö tämä käykään. Nyt viime aikoina on kertonut että katsoi sen olevan laktoositonta.
Toinen, ettei huomaa jotain tuotetta kauppalistassa ja se jää tuomatta.
Ei käy koskaan, sillä mies osaa soittaa minulle jos on jotain epäselvyyksiä, ja minä osaan vastata puhelimeen sen soidessa. Tunnistan kyllä tuontyyppisen toiminnan, ja sitä tehdään silloin kun ei arvosteta sitä asiaa jota ollaan toimittamassa, ja halutaan venkoilla nopeasti pois, tuli sitten sutta tai sekundaa.
Mieheni ei ole huomaavinaan sitä että ottaa viimeisen vessapaperirullan, koska se tarkoittaisi sitä että hän joutuu tekemään "ylimääräistä" eli todella raskaan tempun ja ottaa vessapaperia kaapista ja laittaa se paikoilleen. Monesti hän kyllä tulee kompastuneeksi itse näihin elämää syvästi helpottaviin asioihin, esim. ei jaksa heti pyyhkiä läikkynyttä kahvia lattialta, vaan hoitaa sen sitten kun on kahvit nauttinut. Lopulta hän tulee myöhästyneeksi junasta kun astuu viime tingassa siihen kahviläikkään, ja näin helposta pikkujutusta tuleekin iso tai kallis.
Kaupassakäynti kuitenkin koskee molempia ja sillä tehdään molemmille yhteisesti hyvää, jotan sen kanssa on ihan turha meillä alkaa pelleilemään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä viime aikoina mies on tuonut kaupasta jotain sinnepäin. Reilu 20v meni hyvin, mutta nyt 50v kieppeillä näyttää kauppalistan hahmottaminen vaikealta.
Joka ainoa kerta kerrotaan että maitotuotteet tulee olla laktoositonta ja hän tuo vähälaktoosista, sitten ihmettelee eikö tämä käykään. Nyt viime aikoina on kertonut että katsoi sen olevan laktoositonta.
Toinen, ettei huomaa jotain tuotetta kauppalistassa ja se jää tuomatta.
Ikänäkö?
Exäni oli samanlainen ja mieleen tuli parikin kertaa onko tällä joku adhd vai mitä ihmettä?
Toi toistuvasti pannukahviin tarkoitettuja puruja jotka siis ovat karkeampia eivätkä toimi kahvinkeittimessä. Vessapaperia, vaikka talouspaperi oli loppu. Mansikkaviiliä vaikka tiesi hyvin että viili tulee dippikastikkeelle, jos pyytää sipsejä ja dippijauhetta ja kermaviilin niin miten voi kuvitella on joku mansikamakuinen viili toimisi?! Lopulta minä olin se joka hoiti kaupassa käynnit ja tästähän mies sitten suivaantui "sä et luota muhun!" No shit Sherlock?!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei ymmärrä kokkauksesta mitään tai hänellä on lukihäiriö?
En mainitse mitään miehen mahdollisesta yksinkertaisuudesta.
Minä pyysin naudan paistikuutioita, mies toi lihaliemikuutioita. Näin siksi, että kuvassa oli nauta ja puhuttiin kuutioista. Hän on insinööri, mutta sinkkuna ollut aina ennen seurusteluamme. Pizzaa ja hamppareita koko aikuisikänsä syönyt, niin ei kai muuta voi olettakaan. Ei kaikki naistututkaan tiedä, mikä on satsuma, karambola, litsi jne.
Ei tuo miehen tietämättömyys asiasta häiritse, en minäkään mitään autoista ymmärrä ja aina osien nimet menee väärin ja saa hävetä.
Jätä juustot ja naksut: Pylly ja maha kasvaa, ei kiva!
Miksi miestä pitää pyytää ostamaan juuriharja, kun voi loogisesti pyytää ostamaan karhean harjan, jolla pestä terassia.