Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset

Vierailija
11.06.2020 |

Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.

Kommentit (468)

Vierailija
321/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies soittaa kaupasta jos ei tiedä/löydä sitä mitä olen tarkoittanut. Hän ei kyllä ikinä ole niin tumpelo ruokaostosten kanssa etteikö osaisi niitä ostaa, mutta jos olen pyytänyt tuomaan vaikkapa pattereita, lamppuja, remonttitarvikkeita tms mistä ei ymmärrä itse niin silloin hän tarkistaa soittamalla ennen kuin ostaa että tulee varmasti oikea.

Vierailija
322/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vaimon kanssa rakennettu taloa vuodesta 2002. Vielä on kesken, kun olen lähettänyt vaimoni rautakauppaan ostoksille, tuo aina väärää tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, onpa hyvä että oma mies on kokki. Näköjään ei olekaan mikään itsestäänselvyys, että mies tietää ruoka-aineksista jotain, ehkä jopa suunnittelee ruoat ja ostokset itse. 

Tuleeko joillekin vielä ihan yllätyksenä ettei kaikki miehet tai naisetkaan osaa laittaa kunnon ruokaa? Kansa on vuosikausia ollut enemmän ja enemmän pullamössömpää, kun asiaa tarkastelee sotien jälkeisenä aikana, koska kuluttajille on tullut kattavat valikoimat valmisruoka-aterioita ja ruoankin saa nappia painamalla tilattua omalle kotiovelle. Ei tarvitse miettiä ja nähdä vaivaa, jos sitä ei jaksa/halua/viitsi ja rahallinen tilanne antaa liikkumavaraa - tämä "tyhmentää" ihmistä.

Itse arvostan ruoanlaittotaidon korkealle. Ei sillä, että jokapäiväinen ateria pitäisi olla ravintolatason gurmeeta, vaan ihan syötävää kotiruokaa hyvistä raaka-aineista, tunteella tehtyä. Maalaisjärjellä pääsee alkuun, ja tarvittaessa pitkällekin, näissä hommissa. :)

Vierailija
324/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Klassikkoja" vuosien varrelta:

kondensoitu maito, 1 purkki -> tölkki hyla-maitoa

Rosamunda-perunoita -> peruna-sipuli-sekoitusta pakasteena

kesäkurpitsa -> hunajameloni

tummaa suklaata -> lontoonraesuklaata

lattiakaivosuodatin -> tiskirättejä

😂

Nämä menevät samaan sarjaan kuin kaverin miehen onnistunein kauppareissu. Kaveri oli sanonut, että osta [ainesten x ja y] lisäksi eväshedelmiä, ovat loppu. Tällä miehellä itsellään siis oli tapana ottaa joka päivä töihin mukaan omena, banaani tai vastaava. Miehen palattua kaupasta kaveri tyhjensi ostoskassin, josta ainesten x ja y jälkeen löytyi... yksi juuriselleri.

Kaveri kysyi naurunkyyneleiden lomassa mieheltään, että tämän sitten meinasit ottaa huomenna evääksi, vai? "No en, kun omenan tai banaanin," vastasi mies... Ei ollut juuriselleri muuttunut kummaksikaan seuraavaan aamuun mennessä.

Vierailija
325/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin vaimoani tuomaan sähkömiehen teippiä, toi maalarinteippiä.

Ruokaa syödään joka päivä ja kaupassa käydään 1-2 kertaa viikossa. Tavallinen kotitalous tarvitsee sähkömiehenteippiä kerran vuodessa.

Olen mies (sähköinssi) ja menen kauppaan oman listan kanssa ja joskus vaimon listan kanssa. Jos vaimon listassa on pienikin epäselvyys, niin en osta kyseistä tuotetta. Itse hankin vain ne ruuat, jotka tiedän ja tunnen itse. Spesiaalit saa vaimo hommata, jos minun hankinnat ei miellytä.

Vierailija
326/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järkyttävää, että joidenkin mielestä on hauskaa ja söpöä, kun mies lähtee ostamaan kananmunia ja tuokin säkin vessapaperia, sipsipussin ja kenkälankkia, mutta ei niitä kananmunia. Ja oikeasti tällaiset tahvot ajelevat tuolla liikenteessä muiden seassa?

Vierailija
327/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse kuin sanoa miehelleni, että tehdäänkö tänään lasagnea, niin hän tuo täysin oikeat ainekset jo sen perusteella! On se taitava.

Vierailija
328/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee varmaan tahallaan tuota.

Vierailija
329/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tää on jotenkin liikkis :D

Vierailija
330/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...

Asutko sinä kenties maakuopassa vai luolassa? 

Aika harva normaalissa talossa asuva käy rautakaupassa viikoittain. Vai onko sinulla niin huonokuntoinen talo, että korjaat sitä joka viikko ja käyt rautakaupassa useammin kuin syöt kotona?

m50+

Vierailija
331/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Klassikkoja" vuosien varrelta:

kondensoitu maito, 1 purkki -> tölkki hyla-maitoa

Rosamunda-perunoita -> peruna-sipuli-sekoitusta pakasteena

tummaa suklaata -> lontoonraesuklaata

lattiakaivosuodatin -> tiskirättejä

😂

Nämä menevät samaan sarjaan kuin kaverin miehen onnistunein kauppareissu. Kaveri oli sanonut, että osta [ainesten x ja y] lisäksi eväshedelmiä, ovat loppu. Tällä miehellä itsellään siis oli tapana ottaa joka päivä töihin mukaan omena, banaani tai vastaava. Miehen palattua kaupasta kaveri tyhjensi ostoskassin, josta ainesten x ja y jälkeen löytyi... yksi juuriselleri.

Kaveri kysyi naurunkyyneleiden lomassa mieheltään, että tämän sitten meinasit ottaa huomenna evääksi, vai? "No en, kun omenan tai banaanin," vastasi mies... Ei ollut juuriselleri muuttunut kummaksikaan seuraavaan aamuun mennessä.

Mun mies taas kerran kehui, kun ei ole uusia kalsareita tarvinnut ostaa viiteen vuoteen. Olen itse siis heittänyt kuluneita pois ja ostanut uusia tilalle säännöllisesti, mies on ilmeisesti koko ajan luullut että kalsarit vaan pysyvät uudenveroisina vuodesta toiseen :D Ajattele kun eroaisimme ja mies kohta huomaisi, että hänen kalsarinsa alkavat rapistua eikä vaatekaappiin ilmestykään uusia! Mistä uusia vaatteita saa jos ei omasta kaapista D:

Vierailija
332/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan joo siinä vaiheessa, kun odottelet grilli kuumana kaupasta tulijaa. Minulla ainakin keittäisi, ettei pysty noin yksinkertaista asiaa hoitamaan tyrimättä. Kaupoissa kun on jokaisen irtotuotteen edessä lappu, missä lukee tuotteen nimi, hinta ja vaakanumero. Vaaka taas antaa lapun, missä on tuotteen nimi. Jossain kaupoissa kai edelleen vielä on vaa'alla numeron lisäksi tuotteen nimi ja jopa piirroskuva. Ja jos SILTI ostaa HUNAJAMELONIN KESÄKURPITSANA, niin ei... en löydä sanoja.

Vierailija
333/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vaimoani tuomaan linjapihdit, toi grillipihdit.

Vierailija
334/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia. Tuo ruuat koko perheelle, tuo sitä mitä erikseen toivotaan, ja jos ko tuotetta ei ole, niin tuo hyvän vaihtoehdon. Parempi käymään kaupassa kuin minä, tsekkaa aina tuoreuspäivät jne

Vierailija
335/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin vaimoani tuomaan linjapihdit, toi grillipihdit.

Käytetäänkö teillä linjapihtejä yhtä usein kuin syödään?

Vierailija
336/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.

En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...

Kertoo niistä kiinnostuksen kohteista mielestäni hyvin. Enkä mä näe ongelmaa siinä että mies ei ole kovin kiinnstunut ruuanlaitosta. En minäkään ole kiinnostunut korjaamaan vaikka autoja. Ruokaa saa tehtyä vaikka ei erota sulatejuustoa tuorejuustosta, voi olla että silloin joutuu vaihtamaan reseptiä, mutta entä sitten etenkin jos mies kokkaa sen ruuan. Jos mä tuon rautakaupasta väärän tuotteen tuskin osaan ainakaan itse käyttää sitä mihinkään.

Vierailija
337/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin vaimoani tuomaan sähkömiehen teippiä, toi maalarinteippiä.

Ruokaa syödään joka päivä ja kaupassa käydään 1-2 kertaa viikossa. Tavallinen kotitalous tarvitsee sähkömiehenteippiä kerran vuodessa.

Olen mies (sähköinssi) ja menen kauppaan oman listan kanssa ja joskus vaimon listan kanssa. Jos vaimon listassa on pienikin epäselvyys, niin en osta kyseistä tuotetta. Itse hankin vain ne ruuat, jotka tiedän ja tunnen itse. Spesiaalit saa vaimo hommata, jos minun hankinnat ei miellytä.

Siis vaimon täytyy erikseen lähteä kauppaan koska et viitsi soittaa ja kysyä? Just.

Entäs jos oot kipeä ja pyydät vaimoa tuomaan buranaa eikä tuokaan mitään kun apteekissa on vaan ibusalia ja ibumaxia? Lähdet ihan mielellään hakemaan itse?

Vierailija
338/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kerran tuomaan leipäjuustoa. Ja mitä tuli, no tietysti edamia, koska sitä laitetaan leivän päälle.

Vierailija
339/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin kerran tuomaan leipäjuustoa. Ja mitä tuli, no tietysti edamia, koska sitä laitetaan leivän päälle.

Ja tiedän että Kainuussa leipäjuustoa kutsutaan juustoleiväksi, mutta mies ei ole kainuulainen, joten murremuurista tämä ei johtunut.

Vierailija
340/468 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan joo siinä vaiheessa, kun odottelet grilli kuumana kaupasta tulijaa. Minulla ainakin keittäisi, ettei pysty noin yksinkertaista asiaa hoitamaan tyrimättä. Kaupoissa kun on jokaisen irtotuotteen edessä lappu, missä lukee tuotteen nimi, hinta ja vaakanumero. Vaaka taas antaa lapun, missä on tuotteen nimi. Jossain kaupoissa kai edelleen vielä on vaa'alla numeron lisäksi tuotteen nimi ja jopa piirroskuva. Ja jos SILTI ostaa HUNAJAMELONIN KESÄKURPITSANA, niin ei... en löydä sanoja.

Olet oikeassa, ehkä itseäni tämä naurattaakin siksi, ettei mieheni ole koskaan toilaillut kaupassa noin. Pakko silti sanoa että luomasi mielikuva teki siitä vieläkin hauskemman :)