Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
"Klassikkoja" vuosien varrelta:
kondensoitu maito, 1 purkki -> tölkki hyla-maitoa
Rosamunda-perunoita -> peruna-sipuli-sekoitusta pakasteena
kesäkurpitsa -> hunajameloni
tummaa suklaata -> lontoonraesuklaata
lattiakaivosuodatin -> tiskirättejä
Vierailija kirjoitti:
Todella typerää länkyttää suuntaan ja toiseen tässä ketjussa, lisää hyvät tarinoita ja te muutamat länkyttäjät voitte suksia kuuseen.
Räksy on vanha tuttu, jolla on levy rikki ja pissiä muroissa, vaihteeksi. Nyt on liian kaunis ilma sen vinguttamiseen, mutta siltä pitäisi kyllä taas kysyä, että "Mistä naisvihasi kumpuaa?"
MIes osaa aivan itsenäisesti suunnitella omalla vuorollaan ruokalistat ja ostaa niihin tarvikkeet. Myös, kun mä pyydän tuo aina sen mitä pyydän, eikä vierestä. Sama toisinpäin.
"makaan av-palstalla enkä käy kaupassa itse" t. kaikki naiset
Vierailija kirjoitti:
"makaan av-palstalla enkä käy kaupassa itse" t. kaikki naiset
Kävisit sinäkin joskus. Äiti voisi ilahtua avusta.
Vierailija kirjoitti:
Toi kesäkurpitsa hunajamelonisekoilu on jotenkin söpö. Mies varmaan ajatteli, että siinäpäs on auringonvärinen kurpitsa, että kaipa tämä on sama kuin kesäkurpitsa.
En edes jaksa alkaa kouluttamaan miestä. Jotenkin se on hengissä pysynyt 30 vuotta ennekuin tapasimme ja on sinkkuna elänyt. Miehen kokkaukset ovat kuitenkin kammottavia ja mieheni ei ymmärrä eikä tiedä ruuanlaitosta eikä raaka-aineista yhtään mitään. Minä käyn kaupassa ja teen kaikki ruuat, mies onneksi hoitaa pyykit, siivoaa yleensä ja tekee muutenkin enemmän kotitöitä joten ei harmita. Sitäpaitsi pidän ruuanlaitosta.
Me ollaan miehen kanssa käyty aina yhdessä kaupassa, Nyt ihmetyttää, että ihanko tosissaan yleensä vaimot vain käy kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kesäkurpitsa hunajamelonisekoilu on jotenkin söpö. Mies varmaan ajatteli, että siinäpäs on auringonvärinen kurpitsa, että kaipa tämä on sama kuin kesäkurpitsa.
Onnistui kuitenkin punnitsemaan sen hunajamelonina... Ja seuraavana päivänä syödessä mietiskeli, että mekin voitaisiin joskus grillata sitä vihreää mitä "Liisa" teki viikonloppuna.
Minun mieheni on paljon parempi käymään kaupassa kuin minä. Kauppalistan suunnittelussa sillä kyllä menee kauan, mutta eipä ainakaan mitään unohdu, ja itse kauppareissu sujuu nopeasti ja tehokkaasti. Itse olen enemmän fiiliksen mukaan ostaja ja saatan helpommin unohtaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mä en vois koskaan olla sellaisessa suhteessa, jossa joudun äiteilemään tolla tavalla. Normaalit asiat pitää hoitua, kaupassakäynnit ja siivoukset aikuisella ihmisellä ilman mitään ohjausta. Kokisin todella raskaana sen, jos joutuisin olemaan tuollaisia jatkuvasti neuvomassa.
Ai vitsi, mun mieheni on kyllä välillä sellanenkin tonttu. Pyysin viemään pestyt paitansa kaappiin. Ei kuulemma tiennyt minne ne pitää viedä. Repesin nauruun
ja kysyin, etteikö ihan oikeasti tiedä mistä puhtaat vaatteet päällensä kaivaa? Kaikessa ruokaan liittyvässä sama. Ruoka tehdään lähes aina yhdessä, silti kaupassa miehellä ei ole mitään hajua mitä kyseistä ruokaa varten pitää ostaa. Muuten on onneksi normaalijärkinen, ruoka- ja pyykkihuollon kanssa vaan jostain syystä ei äly riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...Mutta sehän on toimimatonta juuri siksi että maistuu savulohelle, doh 🤦♀️. Ei siksi että on sulatejuustoa. Jos haluaa suolaisen juustokakun tyyliin voileipäkakku, niin silloinhan tuo sopisi mainiosti.
Siis...tiedätkö mikä ON juustokakku?
Joskus töissä kun valittelin kun mies ei osaa sitä tai tätä kotihommaa tai vastaavaa, työkaveri tuhahti, että sitten pitää vaan harjoitella enemmän. Sen ohjenuoran mukaan olen siitä asti elänyt. Virheet on vähentyneet ja kyselyt jos on epävarma mitä, missä tai milloin, lisääntyneet. Unohduksia toki sattuu itse kullekin, mutta sellainen turha idioottimaisuus on vähentynyt.
Itse olen tällainen boheemiuteen taipuvainen kulinaristi, niin miehen kauppaostoksilla tapahtuvat töppäilyt ei edes aiheuta niitä kuuluisia harmaita hiuksia. Katselen hetken, mitä on saanut haalittua kasaan ja teen sitä, mitä raaka-aineista saa milloinkin kyhättyä. Eriskummallisia kokeilujakaan en karta, vaan innolla testaan kaikenlaisia viritelmiä - osa toimii, osa taas ei. Olemme lapseton pari, joten mitään pakollisia päivällisiä ei tarvitse tehdä, vaan enemmän mennään ihan fiiliksen mukaan, joten siinä mielessä ruoanlaitto on helpompi pala purtavaksi kuin lapsiperheessä.
Mun mies ei puhu hyvää suomea (amerikkalainen) nii meillä toimii että mä katon vaikka foodiesta teen listan ja käy ostamassa kuvien perusteella.
Pyysin vaimoani ostamaan vasaran, toi sahan.
Miten ihmeessä aina näitä juttuja. Onko nää miehet normaaliälyisiä? Jos joku nainen olis yhtä avuton, pitäisittekö sitä normaaliälyisenä? Miten tällaiset ihmiset voi olla aikuisia...
Vierailija kirjoitti:
Pyysin vaimoani ostamaan vasaran, toi sahan.
Joo, kyllä naisetkin osaa. Itse ostin vääriä ruuveja, kun en edes tiennyt mistään torx-kärjestä, ei sellaisia ollut kun sinkkuaikoinani hoitelin itse ruuvailut. Katsoin vaan pussin läpi, että ristipää, kelpaa.
Huhhuh, onpa hyvä että oma mies on kokki. Näköjään ei olekaan mikään itsestäänselvyys, että mies tietää ruoka-aineksista jotain, ehkä jopa suunnittelee ruoat ja ostokset itse.
Jos lapussa lukee amaretto niin miten miehen kuunteleminen liittyy asiaan?