Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
Meillä mies on se, joka pääosin käy kaupassa, isot ostokset yhdessä niin on kaksi kantamassa kasseja autoon. Osaa ihan yhtä hyvin kuin minäkin.
No joskus tulee vääriä merkkejä, mutta se on yleensä oma vika kun unohtaa kirjoittaa listaan. Vaikka luulisi, että mies olisi huomannut vuosien saatossa vaikkapa, mitä ketsuppia meillä aina on jääkaapissa. Tosin joitain asioita oon tolkuttanut vuosia, kuten esim että palmuöljytuotteita tai stabilointiaineellisia kermoja ei meillä syödä, mutta tuntuu, että miehellä ei ole lainkaan silmää sille, missä niitä on. Ei ole tottunut syynäämään tuoteselosteita mitä taas itse teen aina ennen kuin ostan vieraan tuotteen. Mies on ehkä vähän laiska kaupassakävijä, ottaa ensimmäisen käteen sattuvan tuotteen joka sopii kuvaukseen, ja haluaa pois äkkiä. Itse tykkään tehdä ostokset pidemmällä kaavalla.
Itse pyysin avovaimoani tuomaan pienkonebensaa, oli sitten ostanut zippo bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyysin avovaimoani tuomaan pienkonebensaa, oli sitten ostanut zippo bensaa.
Hienoa, olet nyt keksinyt jo puolentusinaa onelineria. Oletko maannut koko päivän palstalla, vai kävitkö töissä aukomassa suutasi ja heiluttelemassa käsiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Klassikkoja" vuosien varrelta:
kondensoitu maito, 1 purkki -> tölkki hyla-maitoa
Rosamunda-perunoita -> peruna-sipuli-sekoitusta pakasteena
kesäkurpitsa -> hunajameloni
tummaa suklaata -> lontoonraesuklaata
lattiakaivosuodatin -> tiskirättejä
😂
Nämä menevät samaan sarjaan kuin kaverin miehen onnistunein kauppareissu. Kaveri oli sanonut, että osta [ainesten x ja y] lisäksi eväshedelmiä, ovat loppu. Tällä miehellä itsellään siis oli tapana ottaa joka päivä töihin mukaan omena, banaani tai vastaava. Miehen palattua kaupasta kaveri tyhjensi ostoskassin, josta ainesten x ja y jälkeen löytyi... yksi juuriselleri.
Kaveri kysyi naurunkyyneleiden lomassa mieheltään, että tämän sitten meinasit ottaa huomenna evääksi, vai? "No en, kun omenan tai banaanin," vastasi mies... Ei ollut juuriselleri muuttunut kummaksikaan seuraavaan aamuun mennessä.
Mun mies taas kerran kehui, kun ei ole uusia kalsareita tarvinnut ostaa viiteen vuoteen. Olen itse siis heittänyt kuluneita pois ja ostanut uusia tilalle säännöllisesti, mies on ilmeisesti koko ajan luullut että kalsarit vaan pysyvät uudenveroisina vuodesta toiseen :D Ajattele kun eroaisimme ja mies kohta huomaisi, että hänen kalsarinsa alkavat rapistua eikä vaatekaappiin ilmestykään uusia! Mistä uusia vaatteita saa jos ei omasta kaapista D:
Joo sama. Eikä oo huomannut edes että M-koko on vuosien varrella korvautunut koolla XL 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Nämä menevät samaan sarjaan kuin kaverin miehen onnistunein kauppareissu. Kaveri oli sanonut, että osta [ainesten x ja y] lisäksi eväshedelmiä, ovat loppu. Tällä miehellä itsellään siis oli tapana ottaa joka päivä töihin mukaan omena, banaani tai vastaava. Miehen palattua kaupasta kaveri tyhjensi ostoskassin, josta ainesten x ja y jälkeen löytyi... yksi juuriselleri.
Kaveri kysyi naurunkyyneleiden lomassa mieheltään, että tämän sitten meinasit ottaa huomenna evääksi, vai? "No en, kun omenan tai banaanin," vastasi mies... Ei ollut juuriselleri muuttunut kummaksikaan seuraavaan aamuun mennessä.
Mun mies taas kerran kehui, kun ei ole uusia kalsareita tarvinnut ostaa viiteen vuoteen. Olen itse siis heittänyt kuluneita pois ja ostanut uusia tilalle säännöllisesti, mies on ilmeisesti koko ajan luullut että kalsarit vaan pysyvät uudenveroisina vuodesta toiseen :D Ajattele kun eroaisimme ja mies kohta huomaisi, että hänen kalsarinsa alkavat rapistua eikä vaatekaappiin ilmestykään uusia! Mistä uusia vaatteita saa jos ei omasta kaapista D:
Miksi ihmeessä joku ostaa miehelle kalsareita tai vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Onpa kauhea justiina haluta, että tulee edes suurin piirtein oikea tuote ruoanlaittoon :D Ostakoon mitä haluaa, mutta ostakoon myös sen, mitä listassa on erikseen pyydetty. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ja se ainoa oikea on juurikin se, mitä SINÄ haluat??
Oletko todella noin tyhmä vai kuvitteletko olevasi jotenkin nokkela? Pieleen menee, typerä trolli.
Rautalangasta: sovittu että syödään ruokana pottua ja nakkikastiketta. Ääliöäijä tuo kaupasta mäyräkoiran ja sipsejä. Kerrotko mistä aineksista perhe syö? Lapset ei oikein osaa vielä arvostaa olutta ja sipsejä päivälliseksi.
Pyysin pyyhkeitä, toi haarukoita, awwww niin lutunen nelopatti 😍🤩🥰😘😋😝💖💗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää nainen rautakauppaan kauppalistan kanssa, siitä vasta hauskaa seuraakin.
En nyt ihan ymmärrä, miksi vertaat rautakaupan hyvin spesifejä tuotteita, joita moni ei käytä koko elämänsä aikana kertaakaan, ruokakaupan joka ikinen päivä käytössä oleviin tuotteisiin...
Juu. "Tuorejuusto piparjuurimaulla varustettuna, kun "mä löysin niin ihanan reseptin netistä" ja siinä pitää just olla sitä piparjuurta, mikään muu ei käy" ei missään tapauksessa ole spesifistä niinkuin 5x30mm yleisruuvi uppokannalla.
Olin yhtenä kesänä Ahvenanmaalla kaupassa töissä. Yhtenä iltana vanhat miehet tulivat kauppalistojen kanssa ostoksille. He olivat hieman hukassa kaupassa. Toisen miehen listassa luki muun muassa Ålandsost (ahvenanmaanjuusto), jota valmistaa Ålandsmejeriet ja olisi tietenkin löytynyt hyllystä ihan sillä nimellä. Mies otti hyllystä Oltermannin ja sanoi, että tätä meillä on ennenkin ollut. Seuraavana listalla oli salaatti. Mies haki vihannesten joukosta kiinankaalin. No, sitten oli Digestive-keksit. Mies haki oikean tuotteen, mutta heitti sen vahingossa tuntemattoman naisen kärryyn. :D seuraavana päivänä mies tuli listan kanssa kauppaan ja kysyi, että voitko laittaa tämän kärryn vaan valmiiksi. Sanoin, että kuule ilomielin, meikä hoitaa. :D voi toista, yritti parhaansa. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MONESKO miesvihaketju tälle päivälle? Mene läski itse kauppaan
Onkohan nämä puutteessa?
Te taidatte olla, ja se onkin kroonista 😂
Nyt ei puhuttu miesten paskuudesta yleensä vaan eräiden puolisoiden kyvyttömyydestä lukea ja ymmärtää ostoslista.
Teillekään ei olisi haitaksi kerrata äidinkieltänne kas kun puhuttu ja kirjoitettu kieli on ainut tiedonsiirtoon soveltuva käyttöliittymä ihmispäiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.
Eihän sitä kukaan ole kieltänytkään. Ihmetellään vain, kun ei osaa tuoda sitä, mitä lupasi tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?
T. N40
Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku...
Aina on marcarponesta tai sen halpisversiosta onnistunut, en tiedä kumpaa se on. Ei taida maustamattomia, suolattomia sulate/tuorejuustoja montaa vaihtoehtoa olla.
Mascarpone on tuorejuusto.
Kokeilepa tehdä juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...Mutta sehän on toimimatonta juuri siksi että maistuu savulohelle, doh 🤦♀️. Ei siksi että on sulatejuustoa. Jos haluaa suolaisen juustokakun tyyliin voileipäkakku, niin silloinhan tuo sopisi mainiosti.
Se ei ole toimimatonta siksi että maistuu savulohelle, paitsi jos tehdään makeaa kakkua, vaan siksi että se on eri tavaraa. Et sinä varmaan kaurapuuroakaan perunoista keitä?
En, enkä sinunlaisellesi puskamölölle mistään muustakaan. Rouskuta heinää karsinassasi, poika polo... Ihmisten ilmoillehan et varmaan pääse ennenkuin paranet.
Mies selviytyy erittäin hyvin muista ruokaostoksista, mutta leivontatarvikkeita se ei vaan osaa ostaa. Olen oppinut ajattelemaan, että kaikki jauhoja ja hiivaa erikoisempi on minun harrastusvälineitäni ja ostan ne mieluummin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on lääkkeetön ADD ja selviää hienosti kaupasta. Syytäkin, vaimonsa nimittäin on varsin hyvä ja ahkera kokki. Mikä teidän miesten tekosyy on?
mitähän tänään teet ruoaksi? kalapuikkoja ja pussimuusia? suominaiset eivät osaa kokata
Todella ikävää, ettei isäsi jäänyt kasvattamaan sinusta miestä. Toisaalta hyvä, hän olisi varmaan kasvattanut sinusta kaltaisensa sian. Nyt olet pikkuinen aasi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko niin kädetön, että ostat valmiina 2T bensat? Etkö osaa itse sekoittaa?
m50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juustokakku savulohen makuisesta Koskenlaskijasta...
Keksit lisätä sekä lohenmakuisen että Koskenlaskijan. Sulatejuusto kai on muitakin ja ohessa resepti juustokakulle käyttäen sulatejuustoa.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/99195/Tosi%20helppo%20juustoka…
Vertailussa tuorejuusto vs. sulatejuusto, niin mitä sellaista on mihin voit käyttää vain toista muttet toista? Unohtaen tuotteen lisätyn aromin kuten tuo savulohi jne.
Rakkaani, voit halutessasi korvata vehnäjauhot sementillä. Lopputulos saattaa yllättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Miksi ihmeessä joku ostaa miehelle kalsareita tai vaatteita?
Miksi ei?
"olen lihava ja en käy kaupassa itse"