Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?

Vierailija
08.06.2020 |

Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.

Kommentit (549)

Vierailija
61/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ihan korrektia, että ensimmäisillä treffeillä jokainen maksaa omat ruokansa ja juomansa. Voidaan sopia, että jos tulee toiset treffit niin sitten mies tarjoaa ruoat. Vai onko sinne vain tarkoitus mennä syömään / juomaan ilmaiseksi?

Miksi te haluatte ensitreffeillä syömään? Kuinka usein juuri sinulla on näitä ruokatreffejä? Itse en ikimaailmassa lähtisi ensitreffeillä syömään, leffaan tai minnekään muuallekaan, missä on ikään kuin sidottu hänen seuraansa pitemmäksi aikaa.

Kertokaa minulle näistä teidän ruokatreffeistänne. Kuinka usein, millaisissa paikoissa käytte ruoka-ensitreffeillä, onko koskaan tullut sellaista hetkeä, että "ei herraisä, tuon kanssako minun pitää nyt pari tuntia tässä viettää aikaa?"

Tämä. 

Sovin aina kävelytreffit. Onneksi niin, sillä kerran kohdalle osui varsinainen kammotus ja oli helppo tehdä vain pieni lenkki. Sen oikean kanssa tehtiin aika paljon pidempi lenkki ja lenkkeilyt jatkuvat yhä yhdessä.

Vierailija
62/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin treffeille ilman, että rahasta puhuttiin yhtään mitään. Treffit sovittiin baariin. Kumpikin tilasi itselleen juomat. Ekan juoman jälkeen juttu luisti, joten siirryttiin sujuvasti tarjoamaan kierrokset kummallekin. Ilta päättyi vuoteeseen ja suhde avioliittoon. Millaiset ihmiset alkaa pilaamaan jo ennen tapaamista asiansa sössöttämällä niinkin tympeästä asiasta kuin rahasta?

Ehkä sellaiset jotka ovat törmänneet liian monesti lokkeihin.

Kaltaisesi ihmiset ovat yksi ryhmä näitä, kolaavat koko aiheen maton alle vaikka hyvin tunnetaan fakta, että suuri osa naisista negatiivisena asiana sitä jos mies ei maksa naiselle. Moukka koska onhan nainen antanut miehelle seuraansa ja silmäniloa.

En ymmärrä alkuunkaan sakkia, joka käy lukuisten ihmisten kanssa treffeillä. Ettekö te valikoi ollenkaan kenen kanssa lähdette, niin ei tule tällaisia taloushuoliakaan. T: Yhdet treffit elämässä riitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä joku sukupolvien ero, vai mistä maailmasta tämä "kutsuja maksaa" -mentaliteetti on tullut?

Ainakin meillä tuttavapiirissä (3-kymppisiä PK-seutu) jokainen maksaa automaattisesti oman osuutensa, tarjottu on vain juhlan sankarille tai muutaman ystävän kanssa vuorotellen (minä maksan nämä, maksa sinä ensi kerralla). Ravintolassa lasku maksetaan yhdessä ja jälkikäteen muu seurue lähettää maksajalle esim 1/4 tai 1/5 osuuden riippuen seurueen koosta.

Treffeillä maksoin aina omani, nykyinen mies on ensimmäinen joka maksoi ensitreffit ravintolassa (tämä tosin ei ole se syy, miksi suhteeseen päädyimme). Mies on kuulema kasvatettu siihen että naiselle tulee tarjota, nyt 2 vuoden jälkeen on viimeinkin sopeutunut ajatukseen että minäkin voin tarjota yhteisiä illanviettoja. Hän on melkein 10 vuotta vanhempi, joten epäilisin että joku kasvatusero meillä on ollut.. tai sitten eri sosiaaliluokat, mies tulee ns. paremmista piireistä kun taas itse olen ihan perus työläisperheen vesa.

Vierailija
64/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa taannoin naiset perustelivat, että on kohtuullista että mies maksaa illallisen koska naisella menee rahaa kaunistautumiseen. Kampaaja, uudet kivat vaatteet tai jopa pillukarvoituksen sokerointi koettiin naisen "treffikuluina".

Vierailija
65/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ilmoittaako vai ei, maksan omani joka tapauksessa ja niin maksaa mieskin. Molemmilla on ansiotulot ja näkeminen on vapaaehtoista, joten miksi kummankaan pitäisi maksaa toisen seurasta?

Vierailija
66/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos on opiskelija tai muuten vähävarainen, voisin lähteäkin. Jos kitupiikki tai öyhöttäjä, en lähtisi.

Tarjoutuisin tietenkin maksamaan ruokani itse, mutta on tyylitöntä, jos maksamisesta tehdään numeroa ennen tai jälkeen treffien. 

Vierailija
67/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, siis jos on kyseessä treffikutsu. Joskus opiskeluaikoina olisi voinut tuollaista hyväksyä kun ollaan köyhiä. Sekin olisi pitänyt esittää jotenkin mukavasti että olisi kiva mennä yhdessä mutta budjetti ei anna myöten.

Voin oikein kuvitella sieluni silmillä suomalaisen miehen joka etukäteen ilmoittaa että minä en sitten maksa. Ei tulisi kuuloonkaan missään muualla kuin Suomessa.

Vierailija
68/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Tyhmää sanoa erikseen maksamisesta. Se on itsestään selvää että molemmat maksavat omat ruoat ja juomat.

Vierailija
69/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä, siis jos on kyseessä treffikutsu. Joskus opiskeluaikoina olisi voinut tuollaista hyväksyä kun ollaan köyhiä. Sekin olisi pitänyt esittää jotenkin mukavasti että olisi kiva mennä yhdessä mutta budjetti ei anna myöten.

Voin oikein kuvitella sieluni silmillä suomalaisen miehen joka etukäteen ilmoittaa että minä en sitten maksa. Ei tulisi kuuloonkaan missään muualla kuin Suomessa.

Tuohon nainen voi vastata "minäkään en sitten maksa kuin omat menoni".

Vierailija
70/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksan omani, en ole etsimässä mitään nyhdettävää ja hyväksikäytettävää rahamassia vaan tasa-arvoista kumppania.

Vierailija
71/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka ei edes tarjoudu maksamaan ei ole herrasmies, ei arvosta naista, harrastaa treffejä lähes joka päivä liukuhihnalta tai on superköyhä.

Mutta miksi ylipäätään ensimmäisille treffeille mentäisiin ravintolaan, ellei lounaalle? Etiketin mukaan kutsuja maksaa molempien ruoat. Kävely on kivoin vaihtoehto ja samalla saa liikuntaa.

Autistit voivat treffailla keskenään. Jos etsii romanttista parisuhdetta niin jotain kannattaisi myös tehdä romantiikan eteen. Tylsät totuudentorvet ovat epäromanttisia, mutta näillekin on omat ihailijansa.

Vierailija
72/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin, miksi mies mainitsee itsestäänselvyyden, pitääkö mua tyhmänä? Tietenkin kumpikin maksaa itse.

Vierailija
73/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, onko mies a) muuten kiinnostava alkuunkaan ja b) millä tavalla mies asian ilmaisee.

Jos vain töksäyttää, että molemmat maksaa sitten itse, niin voi olla että keskustelu on sitten siinä jos ei muutenkaan ole hirveän kiinnostava. Mulla ei siis ole mitään oman laskun maksamista varten, mutta tykkään kyllä siitä, että ollaan kohteliaita.

Oma mies muuten oikeasti unohti lompakkonsa kotiin ekoilla treffeillä, joten minä tarjosin ja ihan hyvin sekin sitten loppujen lopuksi meni.

Vierailija
74/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ehdottomasti omat syömiseni automaattisesti, miksi juuri miehen pitäisi maksaa? Mutta jos mies huomauttaisi asiasta etukäteen jo treffipyynnön yhteydessä, pitäisin sitä huonona merkkinä. Ensinnäkin se olisi mielestäni huonotapaista (tuon asian voi tuoda esille ihan fiksustikin, mutta ei heti alkuun). Tulisi lisäksi sellainen olo, että mies tekee numeroa kaikesta maksamisesta ja rahasta yleensäkin, enkä pidä sellaisesta. Olen vierestä seurannut samassa taloudessa asuvia pariskuntia, jotka velkovat toisiltaan alle euron kuluja. Ei kiitos.

Vierailija
75/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ilmaiselle, mutta lyhyelle kävelylle. 

Kumpikin maksaa omat kengänpohjansa. 

Vierailija
76/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähtisin. En edes haluisi että mies maksaisi minulle mitään, pystyn kyllä itse kustantamaan omat ruokani ja menoni aivan hyvin. Toki vaikka synttärinä tai vuosipäivänä voi toiselle tarjota mutta ei nyt ensitreffeillä ainakaan!

Vierailija
77/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tässä joku sukupolvien ero, vai mistä maailmasta tämä "kutsuja maksaa" -mentaliteetti on tullut?

Ainakin meillä tuttavapiirissä (3-kymppisiä PK-seutu) jokainen maksaa automaattisesti oman osuutensa, tarjottu on vain juhlan sankarille tai muutaman ystävän kanssa vuorotellen (minä maksan nämä, maksa sinä ensi kerralla). Ravintolassa lasku maksetaan yhdessä ja jälkikäteen muu seurue lähettää maksajalle esim 1/4 tai 1/5 osuuden riippuen seurueen koosta.

Treffeillä maksoin aina omani, nykyinen mies on ensimmäinen joka maksoi ensitreffit ravintolassa (tämä tosin ei ole se syy, miksi suhteeseen päädyimme). Mies on kuulema kasvatettu siihen että naiselle tulee tarjota, nyt 2 vuoden jälkeen on viimeinkin sopeutunut ajatukseen että minäkin voin tarjota yhteisiä illanviettoja. Hän on melkein 10 vuotta vanhempi, joten epäilisin että joku kasvatusero meillä on ollut.. tai sitten eri sosiaaliluokat, mies tulee ns. paremmista piireistä kun taas itse olen ihan perus työläisperheen vesa.

Siis missään muualla maailmassa ei mies nillitä rahasta, jos kutsuu naisen treffeille...

Vierailija
78/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat ahneita ja syövät paljon, lisäksi tilaavat kallista ja yrittävät maksattaa naisella. Arvostan aina kun mies maksaa omat eväänsä.

Meinaatko, että ravintolassa saa annoksen halvemmalla, jos jättää osan syömättä? Oletko sä koskaan ravintolassa käynytkään?

Vierailija
79/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka ei edes tarjoudu maksamaan ei ole herrasmies, ei arvosta naista, harrastaa treffejä lähes joka päivä liukuhihnalta tai on superköyhä.

Mutta miksi ylipäätään ensimmäisille treffeille mentäisiin ravintolaan, ellei lounaalle? Etiketin mukaan kutsuja maksaa molempien ruoat. Kävely on kivoin vaihtoehto ja samalla saa liikuntaa.

Autistit voivat treffailla keskenään. Jos etsii romanttista parisuhdetta niin jotain kannattaisi myös tehdä romantiikan eteen. Tylsät totuudentorvet ovat epäromanttisia, mutta näillekin on omat ihailijansa.

Kyllä mulle romantiikka tulee ihan muualta kuin rahasta :D

Vierailija
80/549 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin maksan itse, en todellakaan halua jäädä mihinkään kiitollisuuden velkaan.

En kuitenkaan mieluiten lähtisi ulos ravintolaan syömään, vaan vaikka kävelylle, metsään tai kaupungille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän