Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?
Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.
Kommentit (549)
Kautta aikoen naiset vaativat tasa-arvoa. Mitä tasa-arvoa on ettei mies maksaa, eri asia on kun ollaan parisuhteessa silloin on ihan sama kumpi maksaa.
Lähtisin, jos mies kiinnostaisi. Siihen, kiinnostaisiko, vaikuttaisi ehkä, millä tavalla tuo asia olisi ilmaistu.
Jos ollaan keskusteltu enemmänkin esim. tasa-arvosta yms. niin sopisi oikein hyvin, koska en muutenkaan halua miehen maksavan eikä ole kiva alkaa riidellä siitä treffeillä. Jos tyyppi olisi niitä, joiden mielestä on turha jutella enempää ennen kuin tapaa ja näkee kiinnostaako, ja töksäyttäisi vain että kumpikin sitten maksaa omansa, en tiedä viitsisinkö tuhlata aikaani moiseen. Jos kysyisi kohteliaasti, sopiiko että kumpikin maksaa omansa, olisi ok.
Jos käy öyhöttämään raha-asioista jo ennen ensimmäistäkään tapaamista, niin kyllä se vähän outoa olisi. Mielestäni miehen ei tarvitse tarjota ja voin jopa maksaa koko lystin, mutta jos heti alkaa paasaaminen, että heti kaikki puoliksi ja jokainen hoitakoot oman osuutensa, niin mielestäni se kertoo, että ei olla etsimässä sellaista kumppania, jonka kanssa jaetaan kaikki pyyteettömästi. Itse olen tällä hetkellä kyllä onnellisesti naimisissa ja meillä on aina ollut omat tilit, mutta aina se on maksanut jolla rahaa on ja varsin joustavasti muutenkin hoidetaan raha-asiat. Se maksaa, jolla nyt sattuu olenaan rahaa tai lompakko lähettyvillä ja toisen osuuksia ei lasketa. Ei kuulu mun ajatusmaailmaan, että puolisolle oltaisiin velkaa puolin tai toisin.
Jos mies pyytää treffeille oletan hänen tarjoavan. Halutessaan voi pyytää vaikka kahville, muutaman euron treffit :). Kertoo paljon miehen asenteista ja arvoista. Jos itse pyydän miehen treffeille, tarjoan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin tällaiselle miehelle, että ”hyvä, sittenhän siivoaminen, ruoanlaitto, laskujen maksu ja kaikki muutkin ikävät velvoitteet mahdollisessa tulevassa parisuhteessamme laitetaan tasan puoliksi oli tilanne mikä hyvänsä”.
Samalla kannattaa kertoa omat periaatteet seksistä, työnteosta, asumisesta, vapaa-ajan vietosta, sukulaisuussuhteiden hoitamisesta sekä tietystä suunnitelmat mahdollisista lapsista, niin ei tule sitten myöhemmin yllätyksiä.
Kyllä lähtisin, en ole maksullinen nainen vaan valitsen kumppanin ihan muilla perusteilla.
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikoen naiset vaativat tasa-arvoa. Mitä tasa-arvoa on ettei mies maksaa, eri asia on kun ollaan parisuhteessa silloin on ihan sama kumpi maksaa.
Ensimmäisellä tapaamisella moni haluaa tehdä toiseen hyvän vaikutuksen. Itse jopa meikkasin vaikken muuten meikkaa. Työhaastatteluun tein samoin.
En koskaan oleta kenenkään maksavan omaa laskuani, joten luultavasti en lähtisi, koska tuollaisen ilmoittaminen kuulostaa omaan korvaani tosi oudolta. Jos mentäisiin drinkeille ja sanoisin, että tarjoan ekat jos hän sitten tokat, alkaisiko tämä mies syynäämään drinkkien hintoja? En jaksaisi, liian vaikean kuuloinen mies.
Töykä!Maksan jokatapauksessa itse,ellei kaveri erikseen mainitse,että hän haluaa tarjota.Mutta noin törppö töykeä tapaus,jäisi kyllä ilman seuraani.
En pidä maksullisista treffeistä muutenkaan. Joten ihassama.
Todellakin lähtisin enkä enää muuhun suostuisikaan. Jos mies haluaisi tarjota, kieltäytyisin. Kuitenkin odottaisi jotain vastineeksi. Jäänyt huonot muistot yhdestä tällaisesta, kun tyhmänä en itse tajunnut mitkä ovat pelin säännöt.
Minä lähdin treffeille ilman, että rahasta puhuttiin yhtään mitään. Treffit sovittiin baariin. Kumpikin tilasi itselleen juomat. Ekan juoman jälkeen juttu luisti, joten siirryttiin sujuvasti tarjoamaan kierrokset kummallekin. Ilta päättyi vuoteeseen ja suhde avioliittoon. Millaiset ihmiset alkaa pilaamaan jo ennen tapaamista asiansa sössöttämällä niinkin tympeästä asiasta kuin rahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se jos mikä osoita, ettei nainen ole kiinnostunut, jos oman osuuden maksaminen vie häneltä treffihalut?
Ei välttämättä. Omalla kohdallani kiinnostus loppuisi siihen, että mies jostain syystä haluaa maksulliseen paikkaan mutta samaan aikaan raha on hänelle "issue". Samaisen miehen kanssa saattaisin lähteä innosta kiljuen kävelytreffeille.
No sulla taitaa olla kiinnostus muutenkin hyvin herkästi hiipuvaa sorttia, jos tuo on ongelma. Ehkä hyvä vaan, että mies välttää luodin.
Eipä tuo puoliso ole valittanut...
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että voin tarjota jos sillä on vähän tiukkaa rahan kanssa.
Onko sinulla jotenkin vaikeaa ymmärtää lukemaasi/kuulemaasi?
Mieshän sanoi, että molemmat maksaa eli siitä saa käsityksen että miehellä ON rahaa vähintään omaansa.
En ikinä odota toisen tarjoavan, mutta jos itse kutsun, niin myös maksan. Jos mies jo etukäteen olisi niin huolissaan maksuasioista, niin varmaan maksaisin kaiken, mutta en enää lähtisi uusille treffeille. Olen itse säästeliäs, mutta en kestä ihmisiä, jotka vinkuvat tällaisista asioista. Menee maku saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Selitä minulle: MIKSI se mies haluaa ensitreffeille johonkin maksulliseen paikkaan? Joka viikko täällä jauhetaan maksamisesta ja syömisestä ja illallisesta, ja kun kysyn kokemuksia niistä illallistreffeistä niin kukaan ei vastaa. Miksi? Käyttekö te siis illallistreffeillä? Jos ette, niin miksi jatkuva vääntö maksamisesta?
Menisin, kyse ei ole rahasta ja ilmaisesta ruuasta vaan siitä onko mies kiinnostava, maksan omani tai annan hänen maksaa jos hän haluaa. Mielelläni kyllä maksan omani jos mies asian tuo esille :) Jos ei olisi rahaa maksaa omaa niin en menisi treffeille ollenkaan lokkeilemaan XD
Olen aina ollut sitä mieltä, että kuka on pyytänyt treffeille, niin hänen kuuluu tarjota. Oli kyseessä sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin treffeille ilman, että rahasta puhuttiin yhtään mitään. Treffit sovittiin baariin. Kumpikin tilasi itselleen juomat. Ekan juoman jälkeen juttu luisti, joten siirryttiin sujuvasti tarjoamaan kierrokset kummallekin. Ilta päättyi vuoteeseen ja suhde avioliittoon. Millaiset ihmiset alkaa pilaamaan jo ennen tapaamista asiansa sössöttämällä niinkin tympeästä asiasta kuin rahasta?
Ehkä sellaiset jotka ovat törmänneet liian monesti lokkeihin.
Kaltaisesi ihmiset ovat yksi ryhmä näitä, kolaavat koko aiheen maton alle vaikka hyvin tunnetaan fakta, että suuri osa naisista negatiivisena asiana sitä jos mies ei maksa naiselle. Moukka koska onhan nainen antanut miehelle seuraansa ja silmäniloa.
Maksullista seuraa saa muutenkin kuin treffeille viemällä.
Hoitavat asiansa ja pitkässä juoksussa tulee miehelle kaikkein halvimmaksi.