Työkaveri ottaa itselleen esihenkilön roolia kun esimies on lomalla!
Ottaa päähän, vaikka esihenkilöllä on ihan nimetty varahenkilökin.
Tämä on työpaikalla aina se yksi ja sama sama tyyppi, joka esihenkilön lomalla ollessa alkaa säätämään jotain uusia käytäntöjä, kyselee juurikin esihenkilön poissa ollessa muiden mielipiteitä ja väsäilee uusia työkanaviin liittyviä keskusteluryhmiä.
Niitä epäkohtia pitäisi aina jotenkin pähkäillä ja parannuksia pitäisi aikaan saada juuri sillä sekunnilla silloin kun yhteinen esihenkilö on poissa paikalta.
En kyllä kadehdi oman esihenkilöni roolia kun hänen vastuullaan on on niiden keskusteluryhmienkin avaaminen, mutta tämä yksi hössöttäjä ilmeisessä vallanhimossaan astuu esihenkilön varpaille.
Kehtaa kuitenkin ihmetellä, miksi useimmat ei hänelle tuolloin mitään vastaa.
Kommentit (41)
Ilmoita viralliselle esihenkilöllesi tästä napoleonista, joka luulee olevansa euroopan omistaja. Puhuttelu voisi auttaa.
Oho, aika tehokasta toimintaa. Itselle vain tuppaa vyörymään niitä esihenkilöasioita hänen lomansa aikana pyytämättäkin, eikä siinä mitään, vastaan minkä osaan ja loput jätän odottamaan tai delegoin ylemmälle tasolle (kyssärit tulee siis työkavereilta, joilla on kanssani sama esihenkilö).
Jälleen kerran, onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla.
Perusta keskusteluryhmä. Voitte yhdessä työkavereiden kanssa pohtia tätä sinun ärsytyksen aihetta.
Tuollainen on varmaan jokaisella työpaikalla. Omalla työpaikallanikin on yksi ihminen, joka esimerkiksi palavereissa käyttäytyy kuin hän päättäisi asioista ja ottaa todella isoa roolia jatkuvasti, vaikka se oikea esihenkilö on paikalla siinä pöydän päässä. Todella rasittava tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluryhmiä?!
Varmaan Slackin kanavia
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on varmaan jokaisella työpaikalla. Omalla työpaikallanikin on yksi ihminen, joka esimerkiksi palavereissa käyttäytyy kuin hän päättäisi asioista ja ottaa todella isoa roolia jatkuvasti, vaikka se oikea esihenkilö on paikalla siinä pöydän päässä. Todella rasittava tapaus.
Kaikki muut siis myötäilee ja menee kulman taakse palaverin jälkeen puhumaan tästä ihmisestä selän takana? Ystävällinen mutta jämäkkä keskeytys tuottaa paremman lopputuloksen kuin hiljainen hyväksyminen. Sinulla tuntuu olevan tästä asiasta paljon tietoa. Minä kerron nyt, mitä ajatuksia minulla on asiasta. Ehkä voimme vielä lopuksi keskustella yhdessä.
Itseään voi suojella ärtymykseltä antamalla puheiden soljua yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran, onneksi olen miesvaltaisella työpaikalla.
Juuri tämä
Vierailija kirjoitti:
Itseään voi suojella ärtymykseltä antamalla puheiden soljua yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Kannattaa psyykata tseään. Loppujen lopuksi voit muuttaa vain omaa suhtautumista. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin ja leuka ylös ettei kruunu tipu.
Tuleeko työ tehtyä? Tuleeko palkko tilille? Kuoliko kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluryhmiä?!
Varmaan Slackin kanavia
Teamsiin tekee uusia ryhmiä.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita viralliselle esihenkilöllesi tästä napoleonista, joka luulee olevansa euroopan omistaja. Puhuttelu voisi auttaa.
Esihenkilö on asiasta tietoinen. Ei voi kuitenkaan kertoa onko puhuteltu. Jos onkin puhuteltu niin asianomainen ei taida taipumuksestaan päästä.
Henkilöllä on kuitenkin vankka asiantuntemus ja siksi mahdollisesti siedetään näitäkin tilanteita, että lähtee ohjailemaan asioita muuallakin kuin siellä missä hänellä oli valtaa päättää yleisistä linjauksista.
Tiedän ihmistyypin. Mulla harvoin menee hermot keneenkään ihmiseen, mutta tällaisen ihmisen kanssa menee kuppi nurin alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilö on asiasta tietoinen. Ei voi kuitenkaan kertoa onko puhuteltu. Jos onkin puhuteltu niin asianomainen ei taida taipumuksestaan päästä.
Henkilöllä on kuitenkin vankka asiantuntemus ja siksi mahdollisesti siedetään näitäkin tilanteita, että lähtee ohjailemaan asioita muuallakin kuin siellä missä hänellä oli valtaa päättää yleisistä linjauksista.
Valitettavasti aikuisuus ei ole paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä kuinka muiden pitäisi käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmistyypin. Mulla harvoin menee hermot keneenkään ihmiseen, mutta tällaisen ihmisen kanssa menee kuppi nurin alta aikayksikön.
Omalla työpaikallani on onneksi on ihmisiä joilla se kuppi menee nurin ja siitä sanotaan jos joku perseilee ja jatkekaan eteen päin.
ok