Muutin muualle ja kaverit eivät koskaan käy luonani
Kuitenkin aina kyselevät, milloin tulen vanhalle paikkakunnalleni ja milloin nähdään. Kun käyn vanhalla paikkakunnalla saisin olla pää kolmantena jalkana menossa, jos meinaisin kaikkia halukkaita nähdä ja saisin aikatauluttaa koko viikonlopun. Olenkin ottanut motoksi, että yhtä pitkä matka se on muilta tänne kuin minulta heidän luokse. Kyseessä alle 150km suunta. Onko muita joiden kaverisuhteet ovat kiinni siitä, että muuttaneen osapuolen pitäisi vain nähdä vaivaa, mutta ei toisinpäin?
Kommentit (10)
Muutama käy, mutta on täällä uusia kavereita jotka käy.
Miksi heidän pitäisi tulla luoksesi? Olet valinnut uuden elämän. Hyvästelit siis heidät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi tulla luoksesi? Olet valinnut uuden elämän. Hyvästelit siis heidät.
Olisko vaikka työ tai opiskelu joiden perässä usein muutetaan tai vaikka rakkaus. Ihan kuin olisi hylännyt kasan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaikka työ tai opiskelu joiden perässä usein muutetaan tai vaikka rakkaus. Ihan kuin olisi hylännyt kasan ihmisiä.
Minä en ainakaan kenenkään haisuvitun takia muuttaisi pois kotipaikkakunnaltani.
Minä muutin muualle, että kaverit ei enää löytäisi luokseni.
Mitäs läksit nii. Kikkelis kokkelis vaa.
Onko kaikki vastaajat 14-19-vuotiaita.
No itse olen jputunut muuttamaan töiden perässä useamman kerran. Ja kun nykyinen pätkäni päättyy, niin henkisesti ole jo alkanut latautua siihen, että muutto saattaa taas olla edessä
Eipä ole tarvinnut ostaa omaa asuntoa. Pariutuminenkin takkuaa ja omien lapsien saanti jäänee vain haaveeksi.
Nykyusellä asuinpaikkakunnalla minulla on oikeastaan vain työni. - Joten, jos jään työttömäksi sijaisuuteni päättyessä, joka on hyvin todennäköistä nykyisessä työpaikassani on käynnissä yt-menettely, eli vaikka se ketä sijaistan ilmoittaisi, ettei (vielä )tule, tai tuleeko ikinä, niin en uskaltai olla varma jatkostani
työpaikkani on mahd.hieman sosialisuutta vaan millaista sosialisuutta ja vuorovaikutusta on odotettavissa sitten kun ei ole?
Työttömiäkin on moenlaisia mutta vähän arkailen ja pohdin, että onko se viiteryhmä, jonka kanssa haluan viettää aikaani?
Toisaalta ei ihan hirveästi nappaa sekään ajatus, että muuttaisin vain muuttamisen vuoksi . Se kun maksaa helposti useamman tonnin vaikka saisikin myöhemmin osan takaisin niin en ainakaan itse ole aina onnistunut siirtämään takuuvuokraa suoraa paikaata A paikkaan B.
Voih, kuulostaa raskaalta se että jos koko ajan joutuu muuttamaan. Olisihan se hyvä, jos löytäisit paikan johon asettua ja ihmisiä siihen ympärille. Tavallaan jo etukäteen ehkä sellainen olo, että koska taas pitäisi muuttaa. Toivon sulle kaikkea hyvää ja että löydät pysyvämmän työn.
Näinhän se on. Me asutaan n. 50 km työpaikaltani - itse siis ajan joka päivä edestakas. Mutta työkavereille matka on mahdoton tulla kahvittelemaan, vaikka hyviä kavereita ollaankin. Tavataan sitten aina heillä.