En halua enää mitään - kaikki mielenkiinto kadonnut
Kommentit (41)
Vai olisiko kysymys heräämisestä siihen että kaiken tavoittelu on turhuutta? Oletko näin vasta matkasi alussa?
Sama täällä. Ihan hirveä tunne kun mikään ei kiinnosta eikä oo tavoitteita, ei koe mielihyvää eikä motivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on turhaa.
Etenkin purjehdus
Vain puutarhan hoito on tärkeää eikä sekään ole niin tärkeää.
Mikä mikä miksi noin synkkää. Minulla työttömällä menee ainakin hyvin. Rahaa tulee tilille ja elämässä kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihan hirveä tunne kun mikään ei kiinnosta eikä oo tavoitteita, ei koe mielihyvää eikä motivaatiota.
Sama, mutta koen silti mielihyvää asioista. En silti yritä elämässä tavoitella mitään suuria asioita/unelmia. Pidän rauhallisesta elämästä. Saan paljon iloa elämän pienistä asioista.
Jep. Ei löydy sopivaa työtä ja ne mihin hakee, ei pääse haastatteluunkaan. Aina samat ihmiset tossa keskustassa pyörii, ärsyttää! Ei mitään kivaa tekemistä, vain selviytymistä. Rahaa ei ole mihinkään, ihan kaikki vähä, mitä saan, menee ruokaan ja laskuihin. Luottamus tulevaan horjuu pahasti.
Itse yritän tehdä taidetta vaikka mitään rahaa en siitä saa. :(
Onneksi olin optimisti elämäni ensimmäiset 50 vuotta ja ehdin saavuttaa vaikka mitä. Nyt on vähän pessimistiset fiilikset, mutta eiköhän tästä elämästä hengissä selvitä niin pitkään kuin tätä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut ryyppäämistä?
En vielä mutta siinä olis ideaa
Onkohan se dystymiaa. Mulla varmaan on.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on turhaa.
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Elämänilo kadonnut.
Päinvastoin. Olen vihdoinkin löytänyt elämänilon, kun enää ei tarvitse toivoa mitään, eikä odottaa asioita, jotka tekisivät minut ehkä onnelliseksi. Voi vain olla ja elää tässä hetkessä.
Sama. Vähän mekaanisesti tulee vielä harrastettua kaikenlaista, järki sanoo että jos lopettaa nekin niin sitten se elämä vasta syvältä on. Ei ole enää tarvetta hankkia mitään, tai sellaisiin hankintoihin jotka oikeasti muuttaisivat jotain ei ole kuitenkaan varaa, pitäisi pystyä muuttamaan koko elämäntapa. Usko siihen että kykenisi enää saavuttamaan juuri mitään, tai kehittymään jossain, on hyvin pitkälti mennyt. Tai oikeastaan koko ajan huomaa kuinka tekemisissä taantuu, peleissä tulee kummallisia virheitä ja joutuu kysymään koko ajan itseltään: mitä sinä oikein teet?
Rahaa kyllä on, on toimiva auto ja asunto. Mutta eipä niistä suurempaa iloa ole. Ja remppaakin pitäisi tehdä mutta hirveän työn takana saada aloitettua
Voit olla apuna jollekin . Mieti sitä.
Sama. Elämänilo kadonnut.