Miehet parisuhteessa naisen silmin
Vastasin toiseen ketjuun joka hävisi samalla kun kirjoitin. Miksi ihmeessä? Keskeinen aihe suomalaista romantiikkaa.
Miehet valittaa kun naiset ei halua ja naiset ei tee aloitteita. Pitkässä parisuhteessa tilanne on usein tämä ja näin toimii oman kokemusten ja ystävieni mukaan valtaosa suomalaisista miehistä.
Mies toivoo että nainen tekee aloitteita seksiin mutta todellisuudessa ei. Jos miestä ei haluta ei hänellä seiso ja se on hänestä noloa ja epämiellyttävää. Niinpä naisen on turha houkutella, kun jos toista ei innosta niin ei innosta. Mies rappaa autoa pihalla tai hänellä on tärkeä juttu puhelimella menossa kun makaa sohvalla. Tai on menossa salille Maken ja Peten kanssa. Ainut miten hän huomioi naista on kysymys joko ruoka on valmiina. Jos nainen yrittää häiritä hänen tärkeitä verkkopelejä tai sometusta vihjailemalla hellyyshetkestä, hän saa vain kyllästyneen katseen. Lihakset on krampissa treenien jälkeen ja just pitää mennä silittämään autoa. Turha kuvitella muuta kun mies ei itse nyt halua.
Niinpä on sujuvinta odotella että miehen kassit on täynnä. Siihen menee keskimäärin kolme päivää. Silloin miehelle syttyy kiilto silmiin ja hän alkaa kiehnäämään lähellä. Työntää käsiä tisseihin ja kourii takapuolta. "Miten ois?" "Voisitko kulta vähän?" Jos et voi, alkaa mökötys ja kiukuttelu ja mies on kuin maansa myynyt, elämänhalunsa menettänyt. Helpointa on avata haarat jonka jälkeen mies on taas hyväntuulinen ja poissa jaloista muutaman päivän kunnes sama rundi alkaa uudestaan kun pussukat täyttyvät.
Näin se menee valtaosalla miehiä ja pitkissä parisuhteissa vaikka miehet kuin yrittää luoda itsestä kuvaa suurina rakastajina ja huomaavaisina kumppaneina. Ehkä alun teeskentelyvaiheessa kyllä mutta tähän se lipeää ja on kautta vuosituhansien suomalaisessa perhe-elämässä livennyt.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Kannattaisi välillä kokeilla myös pidempää flirttiä - virittäytyä tunnelmaan omassa mielessään ensin ja sitten flirttailla ihan sille omalle miehelleen päivän mittaan, keikistelläkin hieman; luonnollisen oloisesti toki...
Ei toimi yĺi 20 vuoden suhteessa.
Arvostan omaa miestäni, vaikka hän on hyvinkin epätäydellinen. Parasta hänessä on kuitenkin se että hän sietää minua, ja jopa haluaa vapaaehtoisesti olla kanssani, vaikka olen paljon kamalampi ihminen kuin hän.
Joka kerta kun mielessäni, tai joskus jopa ääneen arvostelen mieheni tapaa olla ja toimia, kuulen toiselta olkapäältäni lauseen että sinuapas se kuitenkin on viitsinyt kattella jo kymmenettä vuotta. En usko että minua jaksaisi kuin hetkellisesti kukaan muu mies, taikka edes nainen :p
Se on kyllä totta että olen itse kuvitellut sisällön mieheeni, kuten kaikkiin muihinkin miehiin elämäni varrella. Tyhjiä kuoria ovat he. Kannattaa yrittää pitää illuusiosta kiinni, että mies olisi sitä mitä luulit aluksi, ja millaiseksi hänet mielessäsi loit, tai tulla toimeen sen asian kanssa että se syö nukkuu paskoo, käy töissä, ja välillä haluaa nusaista ja juoda kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän pitää olla silmää sille koska aloitteen tekee. Kyllä miehen saa useinkin innostumaan, vaikka hän ei olisi aloitteellin. Toimii toki toisinkin päin aina ei ole oikea hetki aloitteen tekemiselle mutta oikeassa tilanteessa nainen innostuu vaikka aloiteen teko hetkellä ei olisikaan halukas.
Aivan! On miehellekin todella iso merkitys sillä miten ja milloin sen aloitteen tekee. Ei miehetkään ole mitään robotteja, että on ihan sama koska ja miten käskee. Samoin se menee naistenkin kanssa. Kyllä siinä pitää pelisilmää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia parisuhde ei kiinnosta. Availkaa te vain haarojanne tuollaisille, minä en :p
Höh, eivät kaikki parisuhteet ole samasta muotista. Esimerkiksi mun oma mies on niin käsittämättömän ihana, että suorastaan palvon häntä. Toisaalta myös hän sanoo mulle joka ikinen päivä, kuinka suunnattoman paljon mua rakastaa. Hän on mun sielunkumppani, rakastettu ja paras ystävä. Se kaikkein tärkein ihminen maailmassa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ainakin superihana, eikä mun tarvitse kuin hieman keikistellä hänen edessään, hän haluaa mua aina:)
Parisuhteessa aloitteen tekeminen harvemmin on mitään keikistelyä. Se on suorempaa toimintaa.
Kannattaisi välillä kokeilla myös pidempää flirttiä - virittäytyä tunnelmaan omassa mielessään ensin ja sitten flirttailla ihan sille omalle miehelleen päivän mittaan, keikistelläkin hieman; luonnollisen oloisesti toki...
Siinäpä on oikein hyvä virittäytyä tunnelmaan omassa mielessä, kun sohvalla röhnöttää mies äänekkäästi piereskellen ja ruokaa suu auki mässyttäen. Ei nää naistenlehtien neuvot oo tältä planeetalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun luen tällaisia ketjuja, minulla herää sama kysymys:
Jos näette miehet rasittavina parasiitteina, minkä ihmeen takia te otatte miehen elämäänne? Miksi te vietätte aikaanne tällä palstalla valittamassa ihmisistä, joiden kanssa kukaan ei teitä pakota olemaan missään tekemisissä? Miksette seurustele naisten kanssa, jos vihaatte miehiä?
Oletteko jotenkin mielisairaita? Ei kukaan normaali ihminen käyttäytydy näin...
rakastan miestäni. Hän vaihtaa autoon renkaat, tuo puolet tuloista, huolehtii talotekniikan jne. Siinä syitä.
Kuka vaihtaa renkaat ja hoitaa talotekniikan jos mies äkkiä kuolee? Kai ymmärrät että sinunkin on nuo opeteltava, edes varmuuden vuoksi, vaikka mies ne nyt hoitaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailu sinänsä toki on ihan kivaa, mutta se ei oikein toimi aloitteena seksiin.
Sama miehen näkökulmasta.
Nainen parisuhteen alussa: hauska, halukas, hoikka, seksikäs, pyöreä peppu, naisellisen muotoinen, tyyli kunnossa.
Nainen parisuhteen myöhemmässä vaiheessa: superarkinen, tylsä, ylipainoinen, leveä vyötärö, lökärit ja t-paita.
Miestä ehkä kiinnostaa riittävästi koska ne pallit ovat täynnä. Mutta ei sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan omaa miestäni, vaikka hän on hyvinkin epätäydellinen. Parasta hänessä on kuitenkin se että hän sietää minua, ja jopa haluaa vapaaehtoisesti olla kanssani, vaikka olen paljon kamalampi ihminen kuin hän.
Joka kerta kun mielessäni, tai joskus jopa ääneen arvostelen mieheni tapaa olla ja toimia, kuulen toiselta olkapäältäni lauseen että sinuapas se kuitenkin on viitsinyt kattella jo kymmenettä vuotta. En usko että minua jaksaisi kuin hetkellisesti kukaan muu mies, taikka edes nainen :p
Se on kyllä totta että olen itse kuvitellut sisällön mieheeni, kuten kaikkiin muihinkin miehiin elämäni varrella. Tyhjiä kuoria ovat he. Kannattaa yrittää pitää illuusiosta kiinni, että mies olisi sitä mitä luulit aluksi, ja millaiseksi hänet mielessäsi loit, tai tulla toimeen sen asian kanssa että se syö nukkuu paskoo, käy töissä, ja välillä haluaa nusaista ja juoda kaljaa.
Sinä et itse koskaan syö, nuku, pasko, käy töissä, halua seksiä tai viiniä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän olen ollut miesten kanssa tekemisissä, sitä enemmän olen tullut siihen tulokseen että en tartte itselleni aviomiestä vaan vaimon. Harmi etten ole lesbo.
Siis ihan oikeasti suuressa osassa parisuhteita juttu perustuu siihen että nainen siivoaa, laittaa ruokaa ja antaa seksiä. Mitä tekee mies? Maksaa tasa-arvoisesti nykyisin puolet laskuista.
Mihin ihmeeseen tarvitsisin sohvalla makaavaan tai pleikkaa pelaavaa äijää, jota pitäisi passata ja jolle pitäisi antaa seksiä. Jos toinen ei mitenkään huomioi minua, niin miksi minäkään ketään huomioisin?
Alkuhuuma erikseen, arki kun tulee niin tuohon se menee.
Jos tuo ihan oikeasti on se vallitseva näköala niihin omiin ja lähipiirin avioliitoihin niin on syytä huolestua. Itse en tunnista tuota lähes lainkaan. En omassa suhteessani, enkä sukulaisteni tai ystävieni suhteissa. Jotain selkeästikin tehdään jossain väärin ja toisaalla oikein. Mistä se valtava ero näissä kokemuksissa tulee, sitä en osaa kyllä edes arvailla.
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttailu sinänsä toki on ihan kivaa, mutta se ei oikein toimi aloitteena seksiin.
Siis ihan uteliaisuudesta tahtoisin kysyä, millaisia teidän muiden aloitteet sitten ovat? Olen käyttänyt jo vuosikaudet keikistelyä eri variaatioilla aloitteena ja se saa mun miehen AINA halukkaaksi:)
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan uteliaisuudesta tahtoisin kysyä, millaisia teidän muiden aloitteet sitten ovat? Olen käyttänyt jo vuosikaudet keikistelyä eri variaatioilla aloitteena ja se saa mun miehen AINA halukkaaksi:)
Suudellaan ja aletaan riisua vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin suhteeseen naisen, joka haluaa NAIDA. Se on ainoa tapa pitää yllä päivittäistä seksiä. Jos joku tarvitsisi aina suklaarasian, viini-illallisen ja lepertelyä syttyäkseen seksille, emme olisi yhteensopivia. Kyllä se lihallinen kiima täytyy löytyä molemmilta, tai muuten seksielämä hyytyy.
Täsmälleen näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein aloiteeksi riittä se että "haluan sinua" tai sitten vähän suorempi ilmaisu. Kyllä mies jo siinä vaiheessa yleensä kertoo miten toivoo edettävän.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen
naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheen kanssa laatuaikaa yhdessä. Kukaan ei vaan kirjoita heistä ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle. Tälläinen mies ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen, eikä hänestä voi kertoa ystäville miten huono mies hänellä on.
Mitä ihmettä, tuollainen on normaalia ja ennemmin minimivaatimus kuin mikään erityinen unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen
naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheen kanssa laatuaikaa yhdessä. Kukaan ei vaan kirjoita heistä ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle. Tälläinen mies ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen, eikä hänestä voi kertoa ystäville miten huono mies hänellä on.
Mitä ihmettä, tuollainen on normaalia ja ennemmin minimivaatimus kuin mikään erityinen unelma.
Siltikin yllättävän moni nainen tuntuu valitsevan puolisonsa niin että juuri nämä "perusvaatimukset" unohtuvat jonnekin matkan varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein aloiteeksi riittä se että "haluan sinua" tai sitten vähän suorempi ilmaisu. Kyllä mies jo siinä vaiheessa yleensä kertoo miten toivoo edettävän.
Ahaa, mun oma toiminta on ehkä paria astetta viettelevämpää:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuatte että tällaisen miehen kanssa asuminen kertoo teistä ihan yhtä paljon kuin näistä miehistäkin?
Miehistä suurin osa on tämmöisiä. Te miehet ette sitä voi tietää mutta naiset tietää kun on parisuhteista miehen kanssa jo paljon kokemusta. Näin se menee pitemmän päälle.
Minä en ainakaan tunnista itseäni tuollaisesta kuvauksesta, minkä ap esitti.
Osaan aivan itse pitää huolta siitä, mitä tehdä "kasseilleni", jos ne "tuntuvat täydeltä". Tosin tuo ilmaisukin on jotenkin niin junttimainen ja typerä, että en itse edes ajattele asiasta noin.
Meillä vaimoni tekee epäilemättä noin 75-80% aloitteista seksuaaliseen kanssakäymiseen. Minäkin teen aloitteita. En yleensä lainkaan kieltäydy vaimon aloitteista, vaan jos itse en ole sillä tuulella, tyydytän mielelläni vaimoni tarpeet joka tapauksessa. Enkä pidä sitä lainkaan vastenmielisenä. Ehkä sen takia hän tekeekin aloitteita 2-3 krt/vko. Pitkä parisuhde siis kyseessä.
Tapoihini ei myöskään kuulu "salilla käyminen Maken ja Peten kanssa" tai auton "rappaaminen" (laastitasoitteen levittäminen??). Sohvalla makaan vain jos olen väsynyt. Ja huomioin vaimoani monin eri tavoin. Ja teen myös useimmiten itse ruuan meidän taloudessamme.
Tuttavapiiriini ei myöskään käsittääkseni kuulu miehiä, jotka toimisivat tuolla ylläkuvatulla tavalla.
Mutta ehkä täällä on naisia, jotka nämäkin asiat tietävät paremmin.