Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia, mistä joku tuttusi on tuntenut ylemmyydentuntoa?

Vierailija
07.06.2020 |

Arvelen, että nämä voi olla aika hauskoja tarinoita.

Kun kävin aikoinaan esikoisen kanssa perhekerhossa, oli siellä yksi sellainen ns. ammattikotiäiti (en edes tiedä, kuinka monta lasta sillä oli), joka toi melkein jokaisella kerhokerralla tavalla tai toisella ilmi, että hänen lapsensa eivät ole koskaan käyttäneet kuolalappuja eivätkä käytä. Että on kai siinäkin sitten leuhkimisen aihetta, että antaa lapsensa olla mieluummin märässä paidassa tai pesee mieluummin koko paidan kuin pienen kangaslapun.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaverini tuntee suurta ylemmyyden tunnetta siitä, että heillä on omakotitalo keskellä umpimetsää, kaksi autoa ja ydinperhe. On lähiössä kasvanut yksinhuoltajan lapsi. Ovat miehensä kanssa ihan tavis pienipalkkaisia duunareita, mutta muistaa aina huokailla, hänen lapsillaan on nyt niin hyvä elintaso.

Toinen mistä hän tuntee ylemmyyttä on se, että on joutunut tekemään töitä 12-vuotiaasta saakka, että on saanut harrastaa. Itse taas tunnen suurta myötätuntoa sitä 12-vuotiasta kohtaan, joka on lajitellut ja jakanut mainoksia selkä vääränä, jotta on päässyt futistreeneihin.

Kuulostaa aivan veljeni avovaimolta. Toisaalta on aina hirveä marmatus ja valitus, kun heiltä on pitkä ja vaivalloinen matka kaupunkiin, autojen kulut on niiiiiin kamalan suuret ja pihanhoito kipeyttää selän.

Vierailija
82/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on hyvin yleinen, mistä tunnetaan ylemmyyttä: normaali synnytys alakautta ja vielä parempi jos kesti kivut ilman kipulääkitystä. Sankari se joka ei alun alkaenkaan aikonut niihin turvautua ja ai että jos synnytys kesti joko tunnin tai sitten toisen ääripään joku 48 tuntia.. Kaiken kruunasi se, että syntyi sitten 10 pisteen vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä lukiessa tulee mieleen, että kuka tarvitsee vihamiehiä kun on ystäviäkin :D

Mutta ystävissä näitä on itsellänikin, kehuskelu aikaisin heräämisellä, siivoamisella, lasten kehityksellä jne. on ärsyttävää.

Eri asia olla iloinen hyvistä asioista elämässään, kun kokea iloa siitä että on jotain toista parempi jossain ikään kuin lapset, koti, mies, työ olisivat yleistä kilpailua kaikkien lähipiirin jäsenten kesken.

Vierailija
84/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri kehuskeli aina sillä, ettei syö koskaan aamupalaa. Meillä mm. yksi nuori mies tuli toimistolle usein aamusmoothie kädessään ja tämä nainen jaksoi joka kerta tässä yhteydessä muistuttaa, että hän ei aamupalaa tarvitse.

Kerran oltiin kolmen päivän koulutusreissulla ja yövyttiin samassa hotellissa. Tämä leidi ilmestyi aamupalalle, otti teatraalisesti puoli kuppia kahvia ja muistutti, että hän ei tosiaan aamupalaa syö. Seuraavana aamuna ei tullut aamupalalle ollenkaan ja muisti sitten koulutuksessa kertoa, että hänelle ei aamupala maistu ja inhottaa aamulla katsella muiden ruokailua.

:D Onko hänelle vastattu mitään? Jospa hän luulee, ettei kukaan ole vielä kuullut.

Vierailija
85/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni ylpeilee, kuinka ei koskaan ole lukenut yhtäkään kirjaa alusta loppuun. Peruskoulun kirja esittelyt tehty takakannen perusteella. "Hullun tylsää joku lukeminen."

Vierailija
86/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kertoo kaikista kyseenalaisista, jopa rikollisista jutuista ihmeen iloisen kuuloisesti. Kuulostaa siltä, että kerskailisi noilla asioilla. Mutta toivoisin, että sisimmässään häpeää ja defenssinä "kerskailee" tai sitten pelkää minun tuomitsevan, joten yrittää vaikuttaa reaktiooni esittämällä, että kyseessä on vain hauska juttu? En tiedä, mutta on vaan tosi vaikea ymmärtää kerskailua väärin toimimisesta. Itse kun olen saanut hävetä ihan kunnolla ja tullut kiusatuksikin mokistani, joten rupeaa ihan ärsyttämään, että muut "saavat" tehdä väärin.

Vierailija
87/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina hämmentänyt sellaiset ihmiset, jotka tuntevat ylemmyyttä siitä että seurustelevat.

Ihan kenen tahansa kanssa, kunhan seurustelevat.

Sinkkuja tuijotetaan nenänvartta pitkin ja säälitään.

Vierailija
88/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei KOSKAAN käytä julkista liikennetta paitsi lentokonetta. Oma auto tai taksi. Pitää itseään hienona naisena.

Mun mies on samanlainen. Polkupyörälläkään ei voi ajaa 1 km matkaa kauppaan hakemaan maitopurkkia vaan Porche kaivetaan tallista joka halvatun kerta. Meillä ei ole rahasta pulaa, mutta mä en tajua että aina joku omista autoista (tallissa Porcheja ja Bemuja) tai taksi että voi liikkua metriäkään. Kerran mies oli keskustassa bissellä ja mietti kotiintuloaikaa. Sanoin, että busseja tulee tiettyyn kellonaikaan asti, maksaa pari euroa. Mies totesi, että tulee mieluummin taksilla (matka maksoi noin 50 euroa), hän ei kuulemma kestä "sitä väkeä" eli busseissa kulkevaa väkeä. 

Mä taas kuljen tosi paljon fillarilla ja kävellen kauppaan, paitsi viikko-ostoksilla kun on pakko tuoda niin paljon kerralla ruokaa. Ja bussillakin kuljen sujuvasti ilman ongelmia.

Olen miettinyt miksi mies on tuollainen. Kaippa se on perusluonteessa. Ja lisäksi hän on kasvanut perheessä jossa toimittiin samoin.

Jos rahasta ei tosiaan ole pulaa niin en näe ongelmaa siinä, että kuljetaan taksilla, mun mielestä rahan tarkoitus on nimenomaan tehdä elämästä mieluisampaa. Helpompaa tuo on kun iltamyöhäiset bussit, jotka saattavat olla myöhässä, jättävät kauemmaksi kotoa ja on täynnä kännisiä loilottelijoita. Tota en tosin ymmärrä ettei koskaan voi kävellä eikä fillaroida. Etenkin nätillä ilmalla on paljon mukavampaa ottaa pyörä alle.

Vierailija
89/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestään, joka pettää häntä selän takana.

Vierailija
90/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kehuskelee auringonotolla ja rusketuksella. Heti maaliskuussa ottamassa aurinkoa ja viimeistään toukokuussa lähettelee WhatsApp-ryhmään kuvia, että kattokaas miten ruskea mä jo olen. Jos tavataan kesäaikaan, ensimmäisenä hän vertailee, kumpi on ruskeampi ja naureskelee sitten mun valkoisuudelle. :D Melkein kaikkihan tätä rusketuksen ihannointia nuorena harrasti, mutta 34-vuotiaana luulisi jo olevan tietoinen ylenpalttisen auringonoton riskeistä.

Vierailija
91/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suorittanut avoimessa yliopistossa muutaman kurssin ja oli tämän jälkeen paljon parempi ihminen kuin minä, joka olen käynyt vain ammattikoulun. 

Vierailija
92/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh joka ylpeilee sillä kun paneskelee itseään nuorempia jätkiä ja lapset ovat heitteillä.

Vierailija
93/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehuskelen sillä, että en ole saanut mitään muuten kuin työtä tekemällä . Kouluttautunut työn ohessa. Noussut urallani.

Vierailija
94/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu rakennusinsinöörinainen, joka on mieluummin työtön kuin lähtee mihinkään töihin kiintiönaiseksi. Hän siis jostain syystä (mielenterveysongelmat...?) kuvittelee, että kaikki töissä olevat insinöörinaiset ovat vain kauniina kasvoina ja tilastojen parantajina työpaikoillaan, eikä suostu alentumaan näiden itsensä elättävien naisten tasolla. 

Kyllä mäkin olisin mieluummin työtön, kuin alentuisin "elättämään itseni" esimerkiksi prostituutiolla. Voi olla, että jopa mieluummin kuolisin. En tunne alaa, voi olla että hänen sanoissaan on perääkin. Jos on, on juuri hänen kaltaistensa naisten (kieltäytyjien) ansiota, että naisella ylipäätään on mitään muita, kuin alentavia rooleja yhteiskunnassa.

Yksi rakennusinsinöörinainen tässä hei. En ole kaunis, joten ihan samoja töitä kuin miehet joutuu tekemään :D (niin kyllä tekee myös ne oikeasti kauniit naiset, joita meillä on)

En myöskään koe olevani kiintiönainen. Ainakin meitä on meidän firmassa 30%, joten aika iso olisi kiintiö.

Joo, täälläkin toinen rakennusalalta. Useampi hanke rakennettu minun suunnitelmien mukaan (tai minä olen suunnitellut oman alani osuuden). Ja meitä on paljon, en tunne olevani mikään lipunkantaja tai poikkeusyksilö.

Vierailija
95/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun se vielä oli mahdollista, nämä nelikymppisinä opiskelijakämpissä asuneet ja yliopiston kahviloissa roikkuneet, parikymmentä,vuotta ”opiskelleet” ikiopiskelijat, jotka naureskelivat juuri aloittaneille Ja antoivat hyviä neuvoja..

Vierailija
96/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs snobimpi tuttuni kehui sillä, kuinka ei lue suomalaista kirjallisuutta. Hän lukee vain englanninkielistä.

Vierailija
97/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri kehuskeli aina sillä, ettei syö koskaan aamupalaa. Meillä mm. yksi nuori mies tuli toimistolle usein aamusmoothie kädessään ja tämä nainen jaksoi joka kerta tässä yhteydessä muistuttaa, että hän ei aamupalaa tarvitse.

Kerran oltiin kolmen päivän koulutusreissulla ja yövyttiin samassa hotellissa. Tämä leidi ilmestyi aamupalalle, otti teatraalisesti puoli kuppia kahvia ja muistutti, että hän ei tosiaan aamupalaa syö. Seuraavana aamuna ei tullut aamupalalle ollenkaan ja muisti sitten koulutuksessa kertoa, että hänelle ei aamupala maistu ja inhottaa aamulla katsella muiden ruokailua.

:D Onko hänelle vastattu mitään? Jospa hän luulee, ettei kukaan ole vielä kuullut.

Tuohon voisi vastata, että ”Onneksi aikuisen ihmisen ei ole pakko syödä. Kukaan ei pakota.”

Vierailija
98/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan keski-ikäinen tytär erosi lastensa isästä ja vaihtoi parikymppiseen. Tämä nuoren miehen kesyttäminen oli sitten hieno asia, jolla äitinsä ylpeili muille. Hyvä tietysti, että oli mieluinen vävy, mutta outoa anopilta nostaa ikä esille saavutuksena.

Toinen tuttu ylpeilee joka vuosi, miten ei syö jouluruokaa. Tämä kerrotaan kuin se olisi jotenkin hienompi ominaisuus. Onneksi voi syödä muuta tai olla syömättä. Aikuista ei kukaan pakota syömään.

Vierailija
99/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniaisiin muutostaan. Jostain syystä ei sanonut, että asuu ihan laitamilla kerrostaloläävässä. Ja kyllä, Kauniaistenkin puolella on sellaisia.

Vierailija
100/107 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniaisiin muutostaan. Jostain syystä ei sanonut, että asuu ihan laitamilla kerrostaloläävässä. Ja kyllä, Kauniaistenkin puolella on sellaisia.

Heh, joo ja ne ei kyl todella ole mitään luxuskämppiä ainakaan siinä helsingintiellä. Joskus opiskellessa asuin siellä. Kai puhuu sit vielä Granista?