Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia, mistä joku tuttusi on tuntenut ylemmyydentuntoa?

Vierailija
07.06.2020 |

Arvelen, että nämä voi olla aika hauskoja tarinoita.

Kun kävin aikoinaan esikoisen kanssa perhekerhossa, oli siellä yksi sellainen ns. ammattikotiäiti (en edes tiedä, kuinka monta lasta sillä oli), joka toi melkein jokaisella kerhokerralla tavalla tai toisella ilmi, että hänen lapsensa eivät ole koskaan käyttäneet kuolalappuja eivätkä käytä. Että on kai siinäkin sitten leuhkimisen aihetta, että antaa lapsensa olla mieluummin märässä paidassa tai pesee mieluummin koko paidan kuin pienen kangaslapun.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kuulee aika usein, ja olenpa minäkin tavannut muutamia ihmisiä, jotka ylpeilevät sillä, etteivät koskaan ole lukeneet yhtään kirjaa. Useimmiten se tulee kyllä ilmi ylpeilemättäkin.

Vierailija
22/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin heräämisestä ja sitä mitä kaikkea tekee aamuisin.

Se tuntuu oudolta, koska miksi se asia olisi jotenkin parempi, kun se on tehty aikaisin, kun vaikka myöhään iltaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kaverille että haluaisin tehdä jotain kasvoilleni ( mahdollisesti kirurgiaa), koska minulla on synnynäinen epamuodostuma kasvoissani, niin kaveri totesi vaan oikein ylpeänä:

” onneksi mä oon tyytyväinen omiin kasvoihini juuri tämmösenä, eikä mun tarvii tehdä mitään”

Vierailija
24/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeilee ettei osta lapsille typeriä Muumi, My Little Pony, Disney tai Ryhmä Hau vaatteita tms. koska ne on lapsellisia. Hänellä on kaksi päiväkoti ikäistä lasta! Lapsi parat.

Ja näitä pukijoita on yllättävän paljon. Oma "aikuisen maku" menee lasten toiveiden edelle koska eihän minun Ulla-Tapani voi kävellä Nalle Puh paita päällä.

Onneksi minun lapset saa valita mitä vaatteita pukevat päällensä. He eivät ole mitään nukkeja.

Vierailija
25/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu oudolta, koska miksi se asia olisi jotenkin parempi, kun se on tehty aikaisin, kun vaikka myöhään iltaisin?

Hei mun tuttavapiiriin kuuluu kanssa näitä! Ihan kuin olisi jotenkin mielettömän hienoa nousta jo viideltä.

Vierailija
26/107 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka on hyvin ylpeä miehensä rahoista. Tämä on tavallaan inhimillistä, mutta kun mies (tai sen puoleen hänkään) ei ole oikeasti mitenkään varakas. Palkka täysin suomalaista keskitasoa (kyllä, tiedän palkan koska hän useampaan kertaan on siitä maininnut) ja varallisuus on sen verran, mitä itse pidän ihan normaalina puskurirahana. En ole kertaakaan tätä kaveria tavannut ilman että olisi maininnut jotain miehensä varallisuudesta. En sitten ole tohtinut lähteä samalle linjalle ja mainita että varallisuutemme taitaa olla vähän eri luokkaa kun heillä. Ilmeisesti olettaa, että olemme köyhempiä kun olemme.

Vierailija
27/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex anoppi piti minulle saarnan kun lähdin lätkimään väkivaltaisen poikansa luota kun sanoin ettei se vastaa käsitystäni onnellisesta parisuhteesta. Ylpeili että niin vaan tuttavapiirissään ne ns. onnelliset parit eroaa herkästi mutta hän ja miehensä ne vaan ovat pysyneet naimisissa jo 40 vuotta! Ja exän isä siis tätä samaa lajia, väkivaltainen alkoholisti. Ei ole edes surullista vaan täysin sairasta.

Vierailija
28/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni kehuu kuinka hän siivoaa kaksiotaan neljä tuntia joka viikko.  Kuinka hän ei  muka käytä alkoholia ( vaikka luomet roikkuu ja naama turvoksissa, sekä tiedetään että  istuu lähibaarissa viikoittain), hän kehuu ettei ei käytä paitapuseroita, eikä meikkaa...jne.  Oikeasti hän on patologinen valehtelija. Facebookiin kuvaa  entisen miesystävänsä hevosia, ja esittelee niitä ominaan jne...

Vierailija
29/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex anoppi piti minulle saarnan kun lähdin lätkimään väkivaltaisen poikansa luota kun sanoin ettei se vastaa käsitystäni onnellisesta parisuhteesta. Ylpeili että niin vaan tuttavapiirissään ne ns. onnelliset parit eroaa herkästi mutta hän ja miehensä ne vaan ovat pysyneet naimisissa jo 40 vuotta! Ja exän isä siis tätä samaa lajia, väkivaltainen alkoholisti. Ei ole edes surullista vaan täysin sairasta.

Ex-anoppini keulii myös pitkällä avioliitolla. Ei se mitään, jos olisi onnellinen avioliitto, mutta heidän avioliittonsa oli pelkkää toisille vi ttuilua ja nälvimistä. Oli todella raskasta olla anoppilassa ja kuunnella sitä ihanaa avioliittoelämää. 

Vierailija
30/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni on muuten ihana ihminen mutta sisustaa aina trendien mukaan ja sitten ylpeenä esittelee kuinka on taas keksinyt jotain uniikkia. Eihän se ole uniikkia jos koti on aina kuin uusimmasta sisustusblogi julkaisusta.

Aina kuitenkin kehun koska en halua loukata häntä.

Vierailija
31/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mun tuttavapiiriin kuuluu kanssa näitä! Ihan kuin olisi jotenkin mielettömän hienoa nousta jo viideltä.

Noille tekisi aina mieli tokaista, että yökukkujat ovat tutkimusten mukaan älykkäämpiä kuin aamuvirkut.

Yksi kaveri ylpeilee sillä, kun nukkuu niin vähän.

Ja siis oikeasti ylpeilee, ei hae sääliä tai sympatiaa. Hän myös pokkana väittää välillä että pystyy valvomaan useita vuorokausia nukkumatta minuuttiakaan, vaikka tämä on fysiologisesti mahdotonta. Oikeasti ihminen alkaa tietyn ajan jälkeen näkemään ns mikrounia.

Vierailija
32/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei osta ikinä mitään tarjouksesta. Että jos se on vaikka päättänyt tehdä uunilohta, ja kaupan kalatiskillä lohi on 9,90 e/kg, niin sitä ei voi ostaa. Äidin mielestä tarjouksista ostaa vain köyhät ihmiset. Varmaan sanomattakin selvää, että äiti ei ole mikään isotuloinen eikä muutenkaan kovin mallikkaasti raha-asioitaan hoitanut henkilö. Kulissit tärkeämpi kuin todellisuus. 

Tuon kaltaisia on Suomi täynnä!

Vierailija
33/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka on hyvin ylpeä miehensä rahoista. Tämä on tavallaan inhimillistä, mutta kun mies (tai sen puoleen hänkään) ei ole oikeasti mitenkään varakas. Palkka täysin suomalaista keskitasoa (kyllä, tiedän palkan koska hän useampaan kertaan on siitä maininnut) ja varallisuus on sen verran, mitä itse pidän ihan normaalina puskurirahana. En ole kertaakaan tätä kaveria tavannut ilman että olisi maininnut jotain miehensä varallisuudesta. En sitten ole tohtinut lähteä samalle linjalle ja mainita että varallisuutemme taitaa olla vähän eri luokkaa kun heillä. Ilmeisesti olettaa, että olemme köyhempiä kun olemme.

Buke' recidence, the lady of the house speaking!

Vierailija
34/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaveri joka herää aina aamuisin tosi aikaisin, mankeloi lakanoita, kokkaa pitkän kaavan mukaan yms. Joskus minusta tuntuu että hän kokee ylemmyydentuntoa siitä jotenkin, kun taas minusta hän on ennemminkin omaksunut entisten vuosikymmenten tavat vanhemmiltaan eikä kyseenalaista niitä. En muutenkaan ymmärrä suorittajaihmisiä. Itsellä ei mitään vaikeuksia rentoutua ja pitää vapaapäivää. Valvon myös aina aikataulujen salliessa myöhään. Tämä tekee minusta monien silmiin laiskan ja huonon ihmisen. Ehkä me molemmat paheksutaan sitten toisiamme..

Vierailija
35/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu rakennusinsinöörinainen, joka on mieluummin työtön kuin lähtee mihinkään töihin kiintiönaiseksi. Hän siis jostain syystä (mielenterveysongelmat...?) kuvittelee, että kaikki töissä olevat insinöörinaiset ovat vain kauniina kasvoina ja tilastojen parantajina työpaikoillaan, eikä suostu alentumaan näiden itsensä elättävien naisten tasolla. 

Kyllä mäkin olisin mieluummin työtön, kuin alentuisin "elättämään itseni" esimerkiksi prostituutiolla. Voi olla, että jopa mieluummin kuolisin. En tunne alaa, voi olla että hänen sanoissaan on perääkin. Jos on, on juuri hänen kaltaistensa naisten (kieltäytyjien) ansiota, että naisella ylipäätään on mitään muita, kuin alentavia rooleja yhteiskunnassa.

Yksi rakennusinsinöörinainen tässä hei. En ole kaunis, joten ihan samoja töitä kuin miehet joutuu tekemään :D (niin kyllä tekee myös ne oikeasti kauniit naiset, joita meillä on)

En myöskään koe olevani kiintiönainen. Ainakin meitä on meidän firmassa 30%, joten aika iso olisi kiintiö.

Vierailija
36/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko pienipalkkainen kuten miehensäkin muistaa aina kertoa että heidän lasten lelut on ostettu lelukaupasta ei marketista kun onhan se kamalaa kun vo saada tarjouksesta halvemmalla just saman tavaran. Sama lelu on siis huonompi jos se on ostettu marketista ja halvemmalla.

Sama henkilö selitti kaksi päivää sitä ettå hyllyn reunassa oli nallelle kyllä normaalihinta eli kallis mutta kassalla siitä olikin alennettu hinta eli siis selitti ja selitti että joutui vahingossa ostamaan alennetulla hinnalla!

Vierailija
37/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kanssa menee useinkin sukset ristiin, kun ajatusmaailmat ei ihan kohtaa. Hän on hyvin kunnianhimoinen ja tavallaan myös kulissi ihminen. Kaiken on oltava hienoa ja kallista, ainakin kalliimpaa kuin mitä minulla on. Olen tässä vuosien aikana huomannut hänen olevan kateellinen minulle siitä, että en juokse rahan perässä ja elelen aika vaatimatonta elämää. Joku kai voisi kutsua luuseriksi, sillä olen työtön eikä ole ystäviä. Miehen kanssa asuttu yhdessä pian kahdeksan vuotta ja viihdytään kotona, jossa on kaikki mitä halutaan ja tarvitaan. Siskoni alkoi parisen vuotta sitten seurustella ja puhuu miehestään ihan loputtomasti eikä lähde mihinkään ilman häntä. Tämä kertoo mielestään siitä, että ovat onnellisempia. He vaihtavat sisustusta tuosta vaan parin kuukauden välein, tämä kertoo mielestään siitä miten on rahaa ja kaikkea hienoa mitä kuvittelee minun haluavan. Kun ostettiin auto heidän oli myös ostettava, toki uudempi ja kalliimpi. Toisaalta hieman harmittaa, että sisko näkee elämän niin kilpailuna eikä tunnu ymmärtävän, että asiat jotka oikeasti tekevät elämästä hyvää ovat täysin ilmaisia.

Vierailija
38/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaveri joka herää aina aamuisin tosi aikaisin, mankeloi lakanoita, kokkaa pitkän kaavan mukaan yms. Joskus minusta tuntuu että hän kokee ylemmyydentuntoa siitä jotenkin, kun taas minusta hän on ennemminkin omaksunut entisten vuosikymmenten tavat vanhemmiltaan eikä kyseenalaista niitä. En muutenkaan ymmärrä suorittajaihmisiä. Itsellä ei mitään vaikeuksia rentoutua ja pitää vapaapäivää. Valvon myös aina aikataulujen salliessa myöhään. Tämä tekee minusta monien silmiin laiskan ja huonon ihmisen. Ehkä me molemmat paheksutaan sitten toisiamme..

Tuo vuorokausirytmi on mulla myös mistä saa usein kuulla. Valvon aina myöhään, sillä en vain saa unta ja tykkään esim kesäisin käydä kävelyllä yöaikaan. On niin rauhallista ja ilmassa tuoksuu taivaalliselta. En ole lainkaan aamuihminen ja herään aikaisin vain jos on ihan pakko. Teen töitäkin yöllä siinä missä joku päivällä, mutta tämä elämäntapa tuntuu silti tekevän minusta joidenkin mielestä laiskan huithapelin.

Vierailija
39/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noille tekisi aina mieli tokaista, että yökukkujat ovat tutkimusten mukaan älykkäämpiä kuin aamuvirkut.

Yksi kaveri ylpeilee sillä, kun nukkuu niin vähän.

Ja siis oikeasti ylpeilee, ei hae sääliä tai sympatiaa. Hän myös pokkana väittää välillä että pystyy valvomaan useita vuorokausia nukkumatta minuuttiakaan, vaikka tämä on fysiologisesti mahdotonta. Oikeasti ihminen alkaa tietyn ajan jälkeen näkemään ns mikrounia.

Tästä tuli mieleen, mun mielestä on aina tosi kummallista, kun joku ylpeilee älykkyydellään. Ainakaan itse en koe, että olisin voinut mitenkään vaikuttaa omaan älykkyyteeni, joten miksi sillä kehuskelemaan?

Lisäksi on kyllä usein niin, että nämä älykkyydellään kehuskelevat harvoin ovat niitä, jotka ainakaan käyttävät näitä väitettyjä lahjojaan mihinkään mun mielestä hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
40/107 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty koulutus facebookissa josta on kovin ylpeä. Opinto-oppaasta ja muista kyllä näkee mitä koulutuksia on tarjolla.