Etuhampaassa lohkeama
Tuntuu että se pilaa ulkönäön, vaikka ei sellainen tekareilta näyttävä täydellinen hammasrivistö ole kovin viehättävä sekään. Pilaako lohkeama kaiken?
Kommentit (23)
Ei pilaa, mutta menisin silti hammaslääkärille korjauttamaan lohkeaman.
Helposti korjattavissa ja edullinen. Suosittelen Tero Siirilä -nimistä hammaslääkäriä jos asut pääkaupunkiseudulla. Kävin muutama vuosi sitten hänen vastaanotolla ja sain todella ystävällistä palvelua ja ihan täydellisen lopputuloksen. Multa oli pieni pala etuhampaasta lohjennut (eroosio) ja ei kyllä huomaa edes läheltä!
Yksi lohkeama johtaa toiseen, jos sitä ei korjata. Kohta sulta puuttuu koko hammas. Mars lääkäriin.
Lohkeamassa ei tahdo paikat pysyä, ja lisäksi ne (paikat) värjäytyy nopeasti eriväriseksi kuin muu osa hampaasta.
Vierailija kirjoitti:
Helposti korjattavissa ja edullinen. Suosittelen Tero Siirilä -nimistä hammaslääkäriä jos asut pääkaupunkiseudulla. Kävin muutama vuosi sitten hänen vastaanotolla ja sain todella ystävällistä palvelua ja ihan täydellisen lopputuloksen. Multa oli pieni pala etuhampaasta lohjennut (eroosio) ja ei kyllä huomaa edes läheltä!
Saisko lähikuvan korjauksesta? Itselläkin pieni lohkemama, mutta mietityttää lopputuos jääkö joku raja, väriero tms.
Vierailija kirjoitti:
Lohkeamassa ei tahdo paikat pysyä, ja lisäksi ne (paikat) värjäytyy nopeasti eriväriseksi kuin muu osa hampaasta.
Hyvin ovat pysyneet ja ihan ovat samanvärisiä kuin muut hampaat. Kaikki hammaslääkärit eivät tosin osaa niitä paikata.
Kaikki alle 60v ansaitsevat ehjät etuhampaat.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kyllä hyvin pysynyt etuhampaiden kuluma- ja eroosiopaikat eikä värikään ole muuttunut. Eihän ne ikuisesti kestä, mutta 5 vuotta hyvinkin. Jos olisin tarkempi syömisteni kanssa, kestäisivät sekä hampaat että paikat pidempään.
Lohkeama korjattu pari kertaa, pysyi molemmilla kerroilla vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 60v ansaitsevat ehjät etuhampaat.
Olen kohta 63 v ja pidän tärkeänä, että kaikki hampaat ovat kunnossa. Hampaista voi lähteä paha tulehdus, joka sairastuttaa koko kropan.
Tässä iässä ei mene rahaa enää turhuuksiin, niin käytän ne sitten vaikka hampaiden hoitoon.
Jos on lohkeama etuhampaassa, niin oikea toimenpide on korjata se itse. Sitten voi kysellä vaikka Vauva-palstalta neuvoja.
Hammaslääkäriin ei ainakaan kannata ottaa yhteyttä, koska korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisko lähikuvan korjauksesta? Itselläkin pieni lohkemama, mutta mietityttää lopputuos jääkö joku raja, väriero tms.
En todellakaan mitään kuvia jaa täällä! :D
Sen sanon, että paikka on kestänyt eikä värieroa näy. Hinta oli 210 euroa. Jos olisit motivoitunut korjaamaan hampaasi niin olisit jo tehnyt sen. Annoin nyt kuitenkin hyvän tekijän vinkin sulle (ja vastaanotolla mullekin sanottiin, että kestävyys on yksilökohtaista mutta elämää ei pidä muuttaa eli syö näkkäriä, omenaa jne.).
Vierailija kirjoitti:
Jos on lohkeama etuhampaassa, niin oikea toimenpide on korjata se itse. Sitten voi kysellä vaikka Vauva-palstalta neuvoja.
Prismasta saa pikalaastia. Sillä kun siloittelee etuhampaaston, niin hyvä tulee.
Toinen vaihtoehto on Plastic Padding Metal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanon, että paikka on kestänyt eikä värieroa näy. Hinta oli 210 euroa. Jos olisit motivoitunut korjaamaan hampaasi niin olisit jo tehnyt sen. Annoin nyt kuitenkin hyvän tekijän vinkin sulle (ja vastaanotolla mullekin sanottiin, että kestävyys on yksilökohtaista mutta elämää ei pidä muuttaa eli syö näkkäriä, omenaa jne.).
Ei sua kukaan pelkästä hampaan reunakuvasta tunnista! 😁 Olen motivoitunut todellakin, mutta pari hammaslääkäriä on sanonut ettei niin pientä lohkeamaa kannattaisi korjata (ei pysy paikka mukamas). Lohkeama on pieni 1-2mm. Mutta pelkään että se lohkeaa tuosta isommin ja sitten on hankalampi korjata huomaamattomaksi. Kysyn uudemman kerran kun käyn.
Mitenkäs tuo juttu kun lopetin tupakoinnin ja pitäisi suuhygienistillä käydä, alhaalle takahampaisiin on muodostunut mustaa hammaskiveä, jos sitä se nyt sitte on, niin mitenkäs tuo toimenpide oikeen onnistuu? En ole siis paljoa hammaslääkäreillä käynyt, että löytyykö nykyään kunnon vehkeet jotta jos sais puhdistettua? :ff
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanon, että paikka on kestänyt eikä värieroa näy. Hinta oli 210 euroa. Jos olisit motivoitunut korjaamaan hampaasi niin olisit jo tehnyt sen. Annoin nyt kuitenkin hyvän tekijän vinkin sulle (ja vastaanotolla mullekin sanottiin, että kestävyys on yksilökohtaista mutta elämää ei pidä muuttaa eli syö näkkäriä, omenaa jne.).Ei sua kukaan pelkästä hampaan reunakuvasta tunnista! 😁 Olen motivoitunut todellakin, mutta pari hammaslääkäriä on sanonut ettei niin pientä lohkeamaa kannattaisi korjata (ei pysy paikka mukamas). Lohkeama on pieni 1-2mm. Mutta pelkään että se lohkeaa tuosta isommin ja sitten on hankalampi korjata huomaamattomaksi. Kysyn uudemman kerran kun käyn.
Sun pitää nyt vain luottaa mun sanaan. Mulla oli samaa kokoluokkaa toi halkeama. Sitä hiotaan hieman. Ja se on aina yksilökohtaista miten paikka-aine pysyy. Julkisella mulle sanottiin just noin. No sit menin yksityiselle kun en kestänyt omaa oloa. 20 minuuttia ja olin taas onnellinen eikä harmita elämä :D Mikään ei ole ikuista eli jossain kohtaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismasta saa pikalaastia. Sillä kun siloittelee etuhampaaston, niin hyvä tulee.
Toinen vaihtoehto on Plastic Padding Metal.
Apteekissa myydään väliaikaiseen hammaspaikkaan tarkoitettua Cavit- nimistä paikka-ainetta. Yllättävän hyvin pysyi yhden loman ajan, ennenkuin pääsi hammaslääkäriin.
AP hoidata hammas mahdollisimman pian. Itseen kannattaa sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tuo juttu kun lopetin tupakoinnin ja pitäisi suuhygienistillä käydä, alhaalle takahampaisiin on muodostunut mustaa hammaskiveä, jos sitä se nyt sitte on, niin mitenkäs tuo toimenpide oikeen onnistuu? En ole siis paljoa hammaslääkäreillä käynyt, että löytyykö nykyään kunnon vehkeet jotta jos sais puhdistettua? :ff
Onhan sinulla sähköhammasharja? Halvimmat on jopa alle 20e.
Eron huomaa.
Ensin hammasvälien lankaus ja sitten pesu.
Minulla on kyllä sähköhammasharja ja myös tuota Oral-B hammastahnaa, jossa tuntuu olevan sellasia jyviä. Olen huomannut että auttaa tosi paljo, ja poistaa sellaista helposti lähtevää hampaista. Suuhygienistillä olisi kuitenki pakko käydä.
Ilman muuta pilaa.