Olen 170cm/75kg nainen. Luulin ettei ylipaino näy minusta juurikaan, kunnes mieheni otti minusta kuvia
Näytin tosi paljon siltä kuin reilusti ylipainoiset ovat, vaikka bmi:ni on vain lievän ylipainon puolella. Kuvien näkemisen jälkeen olin ensin vihainen, sitten koitin kieltää niiden todenmukaisuuden, mutta lopulta päädyin hyväksymään, että olen kuvissa juuri sen näköinen kuin oikeasti. Mieskin sanoi, että kuvat vastaavat todellisuutta. Nyt olen kiitollinen että mies otti nuo kuvat, koska en ollut itse tajunnut lihomiseni vaikutusta ulkonäkööni. Omaan peilikuvaan ja oloon tottuu. Kun seuraavan kerran tekee taas mieli ahmia jotain rasvaista/makeaa, niin muistelen noita kuvia. Hyi hemmetti olen järkyttynyt ja pettynyt itseeni...
Onko teillä ollut vastaavia "herätyksiä"?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et liiku lainkaan ainakaan rankemmin, kun olet noilla mitoilla jo selvästi lihavan näköinen? Monipuolisesti treenavalle naiselle ihan hyvät luvut. Eli kannatasiko enemmin vaihtaa sohvaperunailu aktiiviseen elämäntapaan ja unohtaa varsinainen laihdutus.
Oikeassa olet, en liiku oikeastaan yhtään vapaapäivinä, tykkään vaan löhötä, katsoa tv:tä ja selata nettiä. Olen aina tykännyt, mutta pysyin näillä liikuntatottumuksilla normaalipainoisena aiemmin, kun en syönyt päivittäin herkkuja. Päivittäinen jatkuva syöminen ja sokeri ovat tähän painoon ajaneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ghdert kirjoitti:
Minä olen yhtä kilo-yksikköä ja yhtä senttiyksikköä isompi mies (36v). En ainakaan minä näytä lihavalta enkä rasvavalta
koska sukupuolesi on mies, kehosi koostumus on pääosin lihasta. Lihas on tiiviimpää kuin rasva. Voit lisätä 10cm ympärysmittaasi ja sitten olet painossasi sen kokoinen kun nainen on samassa painossa kuin sinä.
Naisellakin voi olla lihaksia, plus naisella kuuluu olla rasvaa vähintään rinnoissa ja takapuolessa. Läheskään kaikki miehet eivät urheile, eli lihakset voivat puuttua täysin. Siksi et voi yleistää tuolla lailla.
ai että ei voi yleistää miehillä olevan enemmän lihasmassaa 😀 ei voi varmaa yleistää myöskään että miehillä on penis.
Mä tajusin kokonaisuudessaan oman lihavuuden kun ensimmäistä kertaa vuosiin on kokovartalopeili sekä vaaka. Motivaatio peiliin sekä vaakaan tuli kun alkoi tuntumaan todella inhottavalle selkä läskit meni päällekkäin ja tätä ei ole ikinä aikaisemmin tapahtunut. Painoa on kertynyt 74 kg ja pituutta löytyy vain 169 cm. Nyt olen neljä viikkoa muuttanut elintapojani ja paino on tippunut 3 kg. Tavoitteena on päästä samaan painoon, mitä ennen tätä vaaka näytti eli 60 kg:n hujakoille.
Tsemppiä ap. On hienoa, että havahduit ja kävit myös tunteita tuohon liittyen läpi. :)
Vierailija kirjoitti:
165cm ja 68kg. Minulla on valtava läskimaha, paksut reidet ja läskiä tursuava lantio.
Rintaliivitkin uppoavat läskiin ja puseroon tulee liivien kohdille läskirenkaat.Kuvissa näytän paksulta, lihavalta ja kömpelöltä.
Häpeän itseäni, näen ylipainostani unia.
Käyn salilla jokatoinen päivä, olen käynyt vuosien ajan. Syön siis aivan väärin.
Hyväksyn itkien läskiyteni ja rumuuteni.
Mitä jos keskittyisit ruokavalion opetteluun ja jättäisit sen salin kahteen kertaan viikossa? Tuo kuulostaa jo pakonomaiselta varsinkin kun mitään tulosta ei synny. Omalla salillani on muutaman nainen jotka treenaa joka ikinen päivä monta tuntia ja rankasti. Siellä heitellään milloin traktorinrengasta, milloin hakataan lekalla ja tehdään raskasta punttitreeniä, spinnaavat ja kiskovat ja paiskivat menemään hirveillä tehoilla. Illalla juoksevat vielä lenkkipolulla vastaan. Ja mitään ei ole tapahtunut näinä vuosina heidän ulkonäössään. Yhä näyttävät löysille, ylipainoisille, selluliittisille sohvaperunoille. En ikinä uskoisi, että he harrastaa muuta kuin sohvalta jääkaapille menoa jos en tietäisi. Ovat äärettömän kovakuntoisia, mutta päällepäin ei näy mitenkään. Olen ihmetellyt heidän motivaatiotaan,koska vaikka miten rakastaisi liikuntaa niin kyllä sen haluaa näkyvän myös omassa ulkomuodossa, että jotenkin motivoi liikkua. En keksi mitään muuta syytä kuin liikaa treenaaminen ja ruokavalio. Vähemmän olisi paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että kumppani kuvaa tarkoitushakuisesti ikäviä kuvia ja toinen on siitä tyytyväinen.
Ei kuvannut ilkeilläkseen. Oltiin ulkona ja halusi ottaa tilannekuvia. Mies ei onneksi ole ulkonäkökeskeinen, mutta toki toivoo, etten sairastuisi.
Ap
Mulla kävi vähän vastaavasti. Mitat oli 170/70. Todennäköisesti litistin mahaa aina kun kävelin peilin ohi, sillä jotenkin en ollut edes ajatellut kuinka pulskassa kunnossa keskivartaloni oli. Miehen ottamat kuvat musta laivalla herättivät, samoin sivukuvat kun en tiennyt että mua kuvataan. Tämä tapahtui viime kesänä. Sittemmin olen laihduttanut n. 8-9 kg ja keskivartalo on nykyään oikein sutjakka. Jostakin syystä mulla kerääntyy kilot aina keskivartalolle eli takapuoleen ja mahaan, muuten pysyn ihan samanlaisena.
Olo on nykyään paljon parempi ja suosittelen kyllä pientä painonpudotusta kaikille kenelle kilot on salakavalasti kertyneet. Itse aloin pitää ihan normaalina että esim kumartuessa maha on tiellä, mutta ei sen niin tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ghdert kirjoitti:
Minä olen yhtä kilo-yksikköä ja yhtä senttiyksikköä isompi mies (36v). En ainakaan minä näytä lihavalta enkä rasvavalta
koska sukupuolesi on mies, kehosi koostumus on pääosin lihasta. Lihas on tiiviimpää kuin rasva. Voit lisätä 10cm ympärysmittaasi ja sitten olet painossasi sen kokoinen kun nainen on samassa painossa kuin sinä.
Naisellakin voi olla lihaksia, plus naisella kuuluu olla rasvaa vähintään rinnoissa ja takapuolessa. Läheskään kaikki miehet eivät urheile, eli lihakset voivat puuttua täysin. Siksi et voi yleistää tuolla lailla.
ai että ei voi yleistää miehillä olevan enemmän lihasmassaa 😀 ei voi varmaa yleistää myöskään että miehillä on penis.
Se on ihan biologinen fakta, että miehillä on 50% enemmän lihasmassaa kuin naisilla. Jopa sillä mies rimpulalla on 50% enemmän verrattuna siihen naisrimpulaan.
Vierailija kirjoitti:
165cm ja 68kg. Minulla on valtava läskimaha, paksut reidet ja läskiä tursuava lantio.
Rintaliivitkin uppoavat läskiin ja puseroon tulee liivien kohdille läskirenkaat.Kuvissa näytän paksulta, lihavalta ja kömpelöltä.
Häpeän itseäni, näen ylipainostani unia.
Käyn salilla jokatoinen päivä, olen käynyt vuosien ajan. Syön siis aivan väärin.
Hyväksyn itkien läskiyteni ja rumuuteni.
Sulla on joko todella vääristynyt kehonkuva, tai treenaat uskomattoman väärin ja elät karkeilla ja sipsillä. Salilla käyvän naisen pitäisi noilla mitoilla olla ihan timmissä kunnossa - itse olen 5 kiloa painavampi saman mittainen, on ihan litteä vatsa, kiinteät reidet eikä todellakaan mitään läskirenkaita.
Aika jännä. Itse olen 178cm ja 94kg nyt korpnakiloilla. Välillä olin 80kg niin olin kyllä aivan riutuneen näköinen. Parhaimmalta näytän n. 87kg painoisena. Mutta nytkin käännän kyllä miesten päät ja terasseilla tullaan juttelemaan. Yleenaä käyn salilla joka toinen päivä ja nyt jäänyt useampi kk välistä. En kyllä lihavalta näytä, en kuvissa enkä oikeastikaan. Ihmettelen että sinä näytät 20kg kevyempänä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tajusin kokonaisuudessaan oman lihavuuden kun ensimmäistä kertaa vuosiin on kokovartalopeili sekä vaaka. Motivaatio peiliin sekä vaakaan tuli kun alkoi tuntumaan todella inhottavalle selkä läskit meni päällekkäin ja tätä ei ole ikinä aikaisemmin tapahtunut. Painoa on kertynyt 74 kg ja pituutta löytyy vain 169 cm. Nyt olen neljä viikkoa muuttanut elintapojani ja paino on tippunut 3 kg. Tavoitteena on päästä samaan painoon, mitä ennen tätä vaaka näytti eli 60 kg:n hujakoille.
Tsemppiä ap. On hienoa, että havahduit ja kävit myös tunteita tuohon liittyen läpi. :)
Kiva kuulla sinunkin onnistuneen painonpudotuksessa! Ja kiitos tsemppauksista❤Näistä saa kyllä paljon motivaatiota omaankin tavoitteeseen☺️
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Itse olen 178cm ja 94kg nyt korpnakiloilla. Välillä olin 80kg niin olin kyllä aivan riutuneen näköinen. Parhaimmalta näytän n. 87kg painoisena. Mutta nytkin käännän kyllä miesten päät ja terasseilla tullaan juttelemaan. Yleenaä käyn salilla joka toinen päivä ja nyt jäänyt useampi kk välistä. En kyllä lihavalta näytä, en kuvissa enkä oikeastikaan. Ihmettelen että sinä näytät 20kg kevyempänä.
Siis vaikka painan 94kg niin vyötäröni nyt 75cm, yleensä 65cm jos painan sen alle 90kg.
Mulla ihan samat mitat. Mies on kyllä muna pystyssä kimpussa kun alasti viuhahtelen. Tiedostan olevani vähän liian läski, mutta toisaalta mulla on vyötärö, ja läskin lisäksi löytyy kyllä myös lihaksia. Kuva ei kerro miten kannat itsesi ja pystytkö hyväksymään itsesi. Tässä 4-kymppisenä oon opetellut hyväksymään kehoani ja oivaltanut miten paljon tärkeämpi taito se on kuin jatkuva laihduttaminen. Mulla laihduttamisen taustalla on aina ollut itseinho ja ajatus siitä etten ole tällaisena hyvä. Liittyy esim siihen kun murrosiässä alkoi tulla muotoja ja äitini toi minulle laihdutusohjeet (vaikka olin upean näköinen nuori nainen silloin!). En jaksaisi todeta 8-kymppisenä että en koskaan saanut siitä ”oikean kokoista” vartaloa vaikka koko elämäni sille uhrasin. Nyt urheilen paljon (koska mielenterveyteni tarvitsee sitä), syön terveellisesti ja monipuolisesti (mutta toisinaan vähän liikaa). Koitan rakastaa ja arvostaa itseäni ja nähdä sen rakkauden ympärilläni joka on riippumaton kiloistani.
Miltä miehesi näyttää kuvissaan?
Olen aina ihmetellyt sitä, kuinka miehet muuttuvat vanhetessaan komeammiksi, hoikemmiksi, lihaksikkaammiksi ja heille tulee aina vaan enemmän hiuksia. :D
Hyvänen aika herätys, tuo 75kg paino kun näyttää ylipainolta jo +180cm miehessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ghdert kirjoitti:
Se on ihan biologinen fakta, että miehillä on 50% enemmän lihasmassaa kuin naisilla. Jopa sillä mies rimpulalla on 50% enemmän verrattuna siihen naisrimpulaan.
Naisilla on keskimäärin 1/3 vähemmän lihasmassaa kuin miehillä (https://www.strongerbyscience.com/gender-differences-in-training-and-di…), ei puolet. Ja jos verrataan liikkumatonta miestä salilla käyvään naiseen, on naisella helposti enemmän. Siihen päälle se ns pakollinen rasva rintoihin ja takapuoleen, voi timmissä kunnossa oleva nainen helposti painaa enemmän kuin se mies. Siksi et voi YKSILÖN kohdalla tehdä mitään yleistyksiä että samanpainoinen nainen olisi 10cm leveämpi.
Olen alkanut piilotella syömisiäni, siitä jo tietää minkä tason ongelmasta on kyse. Minulla on muutama läheinen, joista kaikki ovat maininneet kuinka usein syön ja kuinka sokerisia syömiseni ovat. Sitä alkaa jotenkin itse pitää normaalina, mutta kun saa kritiikkiä, niin ensimmäinen reaktio on loukkaantuminen, joka johtaa herkkujen piilottamiseen ja salassa syömiseen. Ennen en pystynyt juomaan sokeripitoista juomaa suklaapatukan kanssa (tuli paha olo), mutta nykyään ei tuota mitään vaikeuksia... En ymmärrä miten olen ajautunut tähän! Tälle ON tultava muutos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika herätys, tuo 75kg paino kun näyttää ylipainolta jo +180cm miehessäkin.
Alle 75 kiloinen mies ei ole mies, vaan joku luuranko. En huolisi.
Kyllä, näytin kuvissa pystyyn nostetulta sialta. 168cm/71-74kg oli mitat tuolloin. Laihdutin kymmenisen kiloa. Parempi, mutta vieläkin näytän pönäkältä. Isot rinnat kyllä tekee sitä pönäkkää vaikutelmaa eikä siitä kai pääse eroon kun ne tissit on aina suhteessa isot muuhun kroppaan.
Eikö aika monessa peilissä ole joku kavennustoiminto? Siis niin moni ihmettelee kun peilissä näyttää olevan ok,mutta sitten valokuvassa näyttää pulskalle.
Miten niin, ap on Maisa.