Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 170cm/75kg nainen. Luulin ettei ylipaino näy minusta juurikaan, kunnes mieheni otti minusta kuvia

Vierailija
07.06.2020 |

Näytin tosi paljon siltä kuin reilusti ylipainoiset ovat, vaikka bmi:ni on vain lievän ylipainon puolella. Kuvien näkemisen jälkeen olin ensin vihainen, sitten koitin kieltää niiden todenmukaisuuden, mutta lopulta päädyin hyväksymään, että olen kuvissa juuri sen näköinen kuin oikeasti. Mieskin sanoi, että kuvat vastaavat todellisuutta. Nyt olen kiitollinen että mies otti nuo kuvat, koska en ollut itse tajunnut lihomiseni vaikutusta ulkonäkööni. Omaan peilikuvaan ja oloon tottuu. Kun seuraavan kerran tekee taas mieli ahmia jotain rasvaista/makeaa, niin muistelen noita kuvia. Hyi hemmetti olen järkyttynyt ja pettynyt itseeni...

Onko teillä ollut vastaavia "herätyksiä"?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

165cm ja 68kg. Minulla on valtava läskimaha, paksut reidet ja läskiä tursuava lantio.

Rintaliivitkin uppoavat läskiin ja puseroon tulee liivien kohdille läskirenkaat.

Kuvissa näytän paksulta, lihavalta ja kömpelöltä.

Häpeän itseäni, näen ylipainostani unia.

Käyn salilla jokatoinen päivä, olen käynyt vuosien ajan. Syön siis aivan väärin.

Hyväksyn itkien läskiyteni ja rumuuteni.

Mitä jos keskittyisit ruokavalion opetteluun ja jättäisit sen salin kahteen kertaan viikossa? Tuo kuulostaa jo pakonomaiselta varsinkin kun mitään tulosta ei synny. Omalla salillani on muutaman nainen jotka treenaa joka ikinen päivä monta tuntia ja rankasti. Siellä heitellään milloin traktorinrengasta, milloin hakataan lekalla ja tehdään raskasta punttitreeniä, spinnaavat ja kiskovat ja paiskivat menemään hirveillä tehoilla. Illalla juoksevat vielä lenkkipolulla vastaan. Ja mitään ei ole tapahtunut näinä vuosina heidän ulkonäössään. Yhä näyttävät löysille, ylipainoisille, selluliittisille sohvaperunoille. En ikinä uskoisi, että he harrastaa muuta kuin sohvalta jääkaapille menoa jos en tietäisi. Ovat äärettömän kovakuntoisia, mutta päällepäin ei näy mitenkään. Olen ihmetellyt heidän motivaatiotaan,koska vaikka miten rakastaisi liikuntaa niin kyllä sen haluaa näkyvän myös omassa ulkomuodossa, että jotenkin motivoi liikkua. En keksi mitään muuta syytä kuin liikaa treenaaminen ja ruokavalio. Vähemmän olisi paljon enemmän.

Tuskin tiedät vastausta siihen, miksi rankka ja pitkään jatkunut treeni ei välttämättä näy ulospäin. Olisit sen varmaan muuten kertonut. Tärkein asia laihtumisessa on syöntikertojen lukumäärä. Kalorien laskenta on turhaa; samoin erilaiset dieettihoidot. Ihmisen metabolomiikka ei ole verrannollinen kalorimetrin statistiikan kanssa.

Miten ihminen sitten laihtuu? Jättämällä syömättä salilla käynnin jälkeen mahdollisimman kauan. Tällöin adipoosi (kudosläs.ki) voi muuntautua takaisin energiaksi. Insuliini ei voi tällöin olla prevalentti sokeriaineenvaihduntahormoni, vaan sen antagonistit glukagoni ja miksei myös adrenaliini täytyy olla läsnä kehossa. Kun syöt, syö mahdollisimman harvoin ja syö tällöin paljon rasvapitoista ruokaa. Se putää kylläisenä. Muista, ettei tyydyttynyt rasva eli eläinrasva ole vaarallista, eikä aiheuta syöpää, nosta kolesteroleja tai mitä sitä nyt jaksetaankin antiikin aikaisilla argumenteilla väittääkään. Paistettu ja nitriittiatriumnitriitti ja -nitraatti ovat syypäitä eläinrascan demonisointiin. Vältä niitä ehdottomasti. Vhh pätkäpaastolla ja vältä napostelua kuin ruttoa olisi tämän avautumisen lakoninen epitomi. Ei näitä koulussa opeteta, mutta biokemia, funktionaalinen lääketiede ja muut tulevaisuuden tieteenalat kyllä tietävät biasoitumattomat vastaukset näihin kysymyksiin. Tsemppiä.

Vierailija
62/63 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sentin lyhyempi kuin ap ja painan 68kg. Minulla on kyllä ylimääräistä rasvaa etenkin vatsassa ja muutenkin vähän kaikkialla. Normaali painoni, eli se johon haluan nyt palata, on joku 62kg. 

Ap on selkeästi ylipainoinen, tosin ei vielä lihava. Toisaalta, jos tuntee olonsa hyväksi niin mikäs siinä, mutta ylipainosta on tullut niin yleistä että se alkaa näyttää silmiimme jo normaalilta vaikkei sitä ole.  Melkein jokaiselle tekisi hyvää lisätä liikuntaa ja syödä enemmän kasviksia. Tasapainossa voi parhaiten.  N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sentin lyhyempi kuin ap ja painan 68kg. Minulla on kyllä ylimääräistä rasvaa etenkin vatsassa ja muutenkin vähän kaikkialla. Normaali painoni, eli se johon haluan nyt palata, on joku 62kg. 

Ap on selkeästi ylipainoinen, tosin ei vielä lihava. Toisaalta, jos tuntee olonsa hyväksi niin mikäs siinä, mutta ylipainosta on tullut niin yleistä että se alkaa näyttää silmiimme jo normaalilta vaikkei sitä ole.  Melkein jokaiselle tekisi hyvää lisätä liikuntaa ja syödä enemmän kasviksia. Tasapainossa voi parhaiten.  N48

Ottakaapa nyt päät puskasta! Ap on lihava, eikä sitä vertaistuki miksikään muuta. Poikani eksä oli saman mittainen ja painoa oli alle 50 kiloa. V^ ^utti kympillä, miten oma ukkokin pälyili häntä vesi kielellä, kun bikineissään keikisteli pihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä