Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsenlapset ei kiinnosta isovanhempia

sinikeiju
06.06.2020 |

En tiedä miksi tämä asia taas mietityttää ja vetää hiljaiseksi. Miettii, että miksi näin on. Siskon ja veljen lapset haetaan yökylään viikonlopuiksi ja lomilla. Käyvät hoitamassa lapsia ihan seku vain yllättäin ja soittelevat videopuheluita, ei meidän lapsille. Pari kertaa olen vuosien aikana erehtynyt kysymään, että ottaisivatko lapset viikonlopuksi, mutta aina on jotain muuta.
Syntymäpäivillä käyvät pikaisesti, jos käyvät. Olen ottanut asian puheeksi vanhempieni kanssa, mutta eivät itse näe asiaa niin. Kaikki lapset ovat kuulemma yhtä tärkeitä. Teot vain puhuu ihan muuta.
Ja ei, isovanhemmat eivät ole lapsenvahteja. En sitä ole koskaan odottanutkaan. Itse olemme lapsemme tehneet ja itse heidät myös hoidetaan. Harmittaa vain, kun lapsilla ei minkäänlaista suhdetta isovanhempiin. Nykyään eivät edes halua lähteä käymään heillä, kun joskus kysyn, että mentäisiinkö kyläilemään mummolaan. Silloin harvoin, kun heidän luonaan käydään, niin ei heitä kiinnosta lapsien jutut, eikä kyllä edes minunkaan. Monesti huomaan, että eivät edes kuuntele mitä heille puhun.
Lapset jo itsekin huomanneet, että mikä heidän paikkansa on isovanhempien silmissä. Surullista.
Lapset hyväkäytöksisiä, eivät huuda ja rieku tmv. Niin sanotusti helppoja tapauksia olleet syntymästä asti. Joten ei sekään selitä, että olisivat raskaita vieraita. Mutta jotain vikaa meissä varmaan on, kun emme kelpaa.
Tämä asia aina välillä jää mietityttämään, että mitä on tehnyt väärin. Saa mielen matalaksi ja tuntee itsensä ja perheensä merkityksettömäksi.

Kommentit (297)

Vierailija
281/297 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko niitä vanhempia jotka sanoivat,ei sää tulla sairaalaan, en anna vauvaa yökylään ym

Jos itse hylkäisitte ensin ne isovanhemmat ja nyt itketään kun ei kiinnosta.

En ole kieltänyt isovanhempia tulemasta sairalaan tai pitämään vauvaa sylissä tai kutsumaan lapsenlapsia yökylään. Omia vanhempiani nämäkään asiat eivät vain kiinnosta. Esikoista, poikaa, pidettiin nimijuhlissa kuvaa varten sylissä. Kuopus kun ei ollut äitini toivoma tyttö, jota oli jo pitkin kyliä mainostanut vaikka rakenneultra lupasi poikaa,  niin tälläiselle kuvallekaan ei sitten ollut tarvetta. Muutenkin kuopus on saanut osakseen vielä vähemmän kiinnostusta kuin esikoinen, joka oli heidän ensimmäinen lapsenlapsi.  Kuopus on sanavalmis ja suorasukuinen poika ja osaa tylyttää näitä äidin puolen isovanhempia. Häneltä on turha kysellä muodon vuoksi kun kerran vuodessa pikaisesti tapaavat kuinka harrastukset ja koulu sujuu - hän kun kysyy takaisin, että tiedättekös millä luokalla olen ja mitkä mun harrastukset nykyään ovat. Eivät tiedä. Toiselle mummulle, joka soittelee viikottain, riittää kyllä juttua. 

Tässä selitys. Ei kiinnosta kuunnella ja tavata näsäviisasta besserwisseriä. Onko jompikumpi vanhemmeista myös tuollainen? Siinä syy!

Vierailija
282/297 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Mitä jos olen itse rakastava vanhempi, ja lapsestani tulee silti kylmä kuin boomer? Miten välttää tuo tulevaisuudessa? Lapsia ei vielä ole mutta isovanhempani oli nähdäkseni aika ok, äitini taas kylmä boomer, ja joku kirjoitti täällä että hänenkin boomerin vanhemmat oli tosi rakastavia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/297 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko niitä vanhempia jotka sanoivat,ei sää tulla sairaalaan, en anna vauvaa yökylään ym

En ole kieltänyt isovanhempia tulemasta sairalaan tai pitämään vauvaa sylissä tai kutsumaan lapsenlapsia yökylään. Omia vanhempiani nämäkään asiat eivät vain kiinnosta. Esikoista, poikaa, pidettiin nimijuhlissa kuvaa varten sylissä. Kuopus kun ei ollut äitini toivoma tyttö, jota oli jo pitkin kyliä mainostanut vaikka rakenneultra lupasi poikaa,  niin tälläiselle kuvallekaan ei sitten ollut tarvetta. Muutenkin kuopus on saanut osakseen vielä vähemmän kiinnostusta kuin esikoinen, joka oli heidän ensimmäinen lapsenlapsi.  Kuopus on sanavalmis ja suorasukuinen poika ja osaa tylyttää näitä äidin puolen isovanhempia. Häneltä on turha kysellä muodon vuoksi kun kerran vuodessa pikaisesti tapaavat kuinka harrastukset ja koulu sujuu - hän kun kysyy takaisin, että tiedättekös millä luokalla olen ja mitkä mun harrastukset nykyään ovat. Eivät tiedä. Toiselle mummulle, joka soittelee viikottain, riittää kyllä juttua. 

Tässä selitys. Ei kiinnosta kuunnella ja tavata näsäviisasta besserwisseriä. Onko jompikumpi vanhemmeista myös tuollainen? Siinä syy!

No lapsenlapsi ei kiinnostanut silloinkaan, kun ei osannut vielä puhua. Näsäviisastelu alkoi päälle kymmenvuotiaana, kun lapsi aikoi ymmärtämään mitä on tyhjänpäivänen small talk ja ettei hänen vastauksia kuunneltu tai myöhemmin muistettu. Lohdutin lastani sillä, että ei mummi (=äitini) edes muista mistä korkeakoulusta minä olen valmistanut ja mikä oli pääaine. Mummi ei muista kuin omia asioitaan ja niitäkin valikoiden ja osittain väärin. Olen itsekin suorapuheinen, mutta en laita vanhempieni tapaan välejä poikki sukulaisiin tai ystäviin, jotka eivät ole joka asiassa myötäkarvaan.    

Vierailija
284/297 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin. Tyttäreni ei käy luonani, vaikka pyydän. Tein sopimuksen tytöntytön kanssa kesätyöstä kirjallisena, mutta

toinen mummo sanoi maksavansa enemmän ja tyttö meni sinne. Minulla olisi ollut koko kuukauden töitä ja olisi saanut enemmän rahaa sekä työtodistuksenkin. Toinen mummo ei osaa laatia tekstistäkään. Tyttö ei kertonut minulle mitään, vaan ilmoittamatta meni toisen mummon luo.

Vierailija
285/297 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pyydetä kylään,ei ristiäisiin niin kuinka oletetaan,että isovanhemmat sitten kiukkuavia uhmiksia ottaa yökylään ja antaa taloudellista apua? Vastavuoroisuus on avain. Jos olette tylyjä niin totta kai isovanhemmat vetäytyy...

Vierailija
286/297 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiinnostaa,mutta kun ei niitä saa tavata. Parempi pysyä sivussa.

Vierailija
287/297 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lskikotimama kirjoitti:

Kun ei pyydetä kylään,ei ristiäisiin niin kuinka oletetaan,että isovanhemmat sitten kiukkuavia uhmiksia ottaa yökylään ja antaa taloudellista apua? Vastavuoroisuus on avain. Jos olette tylyjä niin totta kai isovanhemmat vetäytyy...

No tämäpä. En taida olla ainoa isovanhempi,joka lykätty sivuun. Olen kuulema niin paska ja kusipää.

Vierailija
288/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa,mutta en saa nähdä yhtä lapsenlasta. Muita saan,mutta asuvat kovin kaukana. No elämä on. Ajatuksissa ovat,mutta tuo yksi on jäänyt jo vieraaksi,en tunne häntä.

Vierailija
289/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä juuri. Ei isovanhemmat ole pankkeja,joista saa rahaa tuosta noin vaan. 

Vierailija
290/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Aika monella varmaan. Eipä tarvii tuoda haudallekaan kukkia. Itsellä on sydänvika eikä elinikää ehkä ole kauan enää. Mutta mitä siitä. En puhu kellekään sairauksistani. 

Vierailija
291/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän paljon jotenkin outoja nuoria äitejä.   Kukapa heitä osaisi miellyttää,  hyvä jos miehensä heitä jonkun vuoden jaksaa. 

Vierailija
292/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kieltänyt isovanhempia tulemasta sairalaan tai pitämään vauvaa sylissä tai kutsumaan lapsenlapsia yökylään. Omia vanhempiani nämäkään asiat eivät vain kiinnosta. Esikoista, poikaa, pidettiin nimijuhlissa kuvaa varten sylissä. Kuopus kun ei ollut äitini toivoma tyttö, jota oli jo pitkin kyliä mainostanut vaikka rakenneultra lupasi poikaa,  niin tälläiselle kuvallekaan ei sitten ollut tarvetta. Muutenkin kuopus on saanut osakseen vielä vähemmän kiinnostusta kuin esikoinen, joka oli heidän ensimmäinen lapsenlapsi.  Kuopus on sanavalmis ja suorasukuinen poika ja osaa tylyttää näitä äidin puolen isovanhempia. Häneltä on turha kyse

Tuollaista oppia nuo miniät antaa lapsilleen.  Mieskäin on kuin opetettu koira, ei mitään sananvaltaa perheessä eikä uskallA tavata vanhempiaan ettei kultarakas heittele lautasia 

Vierailija
293/297 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat rahanahneet miniät vuodesta toiseen kirjoittelee sanoja juttujaan.   Eihän työssäkäyvät tasapainoiset ihmiser koko ajan funtsi anoppiaan.

Minulla ei ole satojatuhansia testamentata mutta ymmärrän jos joku isovanhempi ohittaa sen häijyn miniän lapsen. Ja se ketä on sasnut tavata saa jonkun summan.  Poikaansa ja hänen lakiosuuttaan ei voi tietenkään ohittaa.

Minulla on yksi lapsi joka ei juurikaan pidä yhteyttä, lapsiaan näen pari kertaa vuodessa. Koskaan ei ole kylään pyydetty ja annettu ymmärtää älä soittele.

Olen silti korostanut,  jälkeeni pitää kaiken mennä tasapuolisesti,  jos joku jotain lunastaakin, täydellä hinnalla ja eristäytynyt saa myös osansa. Sitä en tiedä mitä olen heille tehnyt. Ehkö olen se joka "ei välitä"   koska en sotkeennu aikuisten lasteni asioihin 

Vierailija
294/297 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on jotain skismaa. En tiedä. Itse en jaksa hirveästi innostua enää pikkulapsitouhuista ja olen vahvasti työelämässä kiinni,se vie voimia. Toisin on toki,jos isovanhempia jotka eläkkeellä tai toimeentulotuella niin heillä riittää jaksamista innostua lapsista. Ja heillä on aikaa päivät pitkät.

Vierailija
295/297 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä taitaakin olla paljon, mummoja, jotka työnnetty syrjään eikä anneta edes nähdä lastenlasta.

Olen ehdottoman raitis, täyspäinen, kiltti lepsukka  mutta ongelmani on köyhyys.  Toisilla isovanhemmilla on taloja, mökkejä, yrityksiä.    Olisin hävettävä kutsua esim lasten synttäreille 

Vierailija
296/297 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole annettua alun alkaen kuulua porukkaan niin miksi minua nyt pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
297/297 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä isovanhemmat ei kuulu mihinkään  perheeseen :o